Skocz do zawartości

Karolx97

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Karol
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

773 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Karolx97

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

105

Reputacja

  1. Co do Pirelli zastanawiałem się nad XC M na przód i XC R na tył ale z tego czytam XC R gorzej się toczy i lepsze byłoby dwa razy XC M lub XC H na tył. Brałbym wtedy też wersje Classic z brązowymi bokami. @bogusa jeździłeś trochę z tym Mezcalem na obręczy 30mm? Jakieś wrażenia? Zmierzyłem dziś szerokość Rangerów na obręczy 25mm. Z przodu przy ciśnieniu 1.55 ma 56mm i z tyłu przy 1.75-1.80 ma 56,5mm. Szersza obręcz daje więcej przyczepności, ale tylko do pewnego momentu, jeśli nie pójdzie za tym szersza opona. Chyba najlepsze porównanie opon 2.25" na obręczach 25 i 30mm jakie znalazłem: https://www.ambmag.com.au/feature/why-choose-25mm-vs-30mm-rims-for-mountain-biking-536920. Wynika z niego, że obręcz 30mm jest lepsza niż 25mm dla opon 2.25" tylko w pewnych warunkach. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia samego modelu opon.
  2. Właśnie póki co jeszcze jeżdżę na fabrycznych WTB Ranger, ale ze względu na ich dużą wagę, mam w planach je zmienić prędzej czy później, więc przy doborze kół nie patrzyłbym na nie. Dobrze kojarzysz, że 30mm to mniej więcej górna granica dla 2.25, ale znajdą się producenci co zalecą opony 2.1" do 30mm obręczy, inni powiedzą, że 2.25" jest za wąskie. To są ekstrema, większość tabelek mówi, że jest OK taka kombinacja. Jednak jest różnica między możliwością jazdy na takiej kombinacji a tym, że jest to kombinacja dająca optymalne efekty, więc jak mam wydawać pieniądze na lepsze koła, żeby gorzej pasowały do opon.. nie tędy droga. Też mnie ciekawią te Pirelli, a dość mało recenzji jest w internecie w porównaniu do innych opon. Jakie wybrałeś? Pytanie też o ile są rzeczywiście węższe. 0.05" to nie dużo, a w ETRTO mają tyle samo co Vittorie 2.25" (55-622).
  3. Cześć, rozważam zmianę kół w moim Scott Scale 930 na coś lżejszego i potrzebuję porad na temat doboru szerokości obręczy pod opony. Obecnie mam ciężkie (ponad 2kg) fabryczne Syncros X25 z obręczą o szerokości wewnętrznej 25mm z oponami o szerokości 2.25". Wiele karbonowych kół ma obręcz o szerokości 30mm. Co myślicie o tak szerokiej obręczy z oponą 2.25? Opony 2.35 nie będą miały wystarczającego prześwitu w moim rowerze, więc odpadają (ewentualnie tylko na przód, ale nie wiem czy chciałbym iść w tą stronę). Opinie z jakimi dotychczas się spotkałem są różne. Niektórzy twierdzą, że jest dobrze, a inni, że opona robi się zbyt kwadratowa i np. mają mniej przyczepności w zakrętach. Tak samo producenci kół i opon mają różne rekomendacje w tym temacie. Ciężko było znaleźć fabryczne zestawienie opon 2.25" z obręczą 30mm. Trek w droższych modelach zmienia obręcz z 23mm na 30mm zostając przy oponie 2,2". Kross Level TE ma koła o szerokości 30mm z oponą 2.25 oraz Rockrider Race 900 w wersji z kołami Reynolds (szerokość 30mm przód, 28mm tył) ma opony 2.25. Jestem ciekaw jakie macie doświadczenia z takim połączeniem.
  4. Ciekawy inspirujący filmik. Moje lokalne trasy, kilka razy widziałem Marka na żywo. Wszystkie własne wymówki przed pójściem na rower maleją jak się pomyśli o takich osobach.
  5. Odkąd wróciłem do jazdy na rowerze półtora roku temu to miałem jedną glebę w zeszłe wakacje, która na szczęście była dość delikatna. Sprawa zabawna, bo żadną inną trasą nie przejechałem tyle razy, ale to na niej się przewróciłem, mimo że jechałem normalnie, zamiast próbować pobić swój rekord na Stravie, co często tam robię. Myślę, że właśnie to jechanie spokojniej było winą - wolniej jadę to mniejsze skupienie. I na jednym zakręcie obrałem złą pozycję a niedociążone przednie koło uślizgnęło się na zewnątrz. Podparłem się kolanem i dłonią więc tylko skóra na nodze obdarta a najważniejsze, że rower bez śladów 😄 Raz na zawodach też byłem blisko gleby i ta bardziej spektakularna byłaby. Jadąc niezłym trawersem, który zaczął odbijać w prawo i w górę straciłem równowagę w tym miejscu z powodu ogólnego zmęczenia (myślę, że głównie góra ciała zawiniła i trochę za niska prędkość, ale to znowu kwestia zmęczenia). Na szczęście udało mi się podeprzeć nogą, ale nie wiele brakowało, żebym się tam w dół sturlał. Może na zawodach ciężko odpuścić, ale to jest powód dlaczego podpisuję się pod pkt. 3 @Rafu
  6. Ja tak trochę przeciwnie do reszty osób, ale posiadam komplet odzieży od Martombike i nie mam z nim żadnego problemu. Na lato mam spodenki model 521, mają inną (lepszą) wkładkę niż 573, inną nogawkę z dużym antislipem a materiał na plecach jest bardziej przewiewny. Też zwracam uwagę, żeby dbać o nie. Piorę w niskiej temperaturze i w siatce do delikatnych rzeczy. Po roku wyglądają jak zaraz po zakupie.
  7. Parę razy zdarzyło się, że wykorzystałem całą długość lagów (gumka była na samej górze), więc raczej ich długość równa się skokowi.
  8. @KrissDeValnor No przyłożyłem przed chwilą miarkę i okazuje się, że u mnie też lagi mają 110mm.
  9. Jeśli dobrze kojarzę, to i spotkałem się gdzieś w internecie z taką informacją i w salonie też to słyszałem. Tak jak w sportowych samochodach masz czasami widoczną strukturę karbonu, tak samo tutaj masz. Tak teraz myślę, że jest tam jakaś mała ilość szarego lakieru, bo ramy z zeszlifowanym lakierem trochę inaczej wyglądają, plus nie na całej rurze widać strukturę, ale ma być tak mała, żeby miejscami struktura ramy prześwitywała.
  10. A co ma dokładna lokalizacja do mniejszego opóźnienia w wyliczaniu tego? % nachylenia jest wyliczany z tego co przed chwilą przejechałeś. Dokładniejsza lokalizacja umożliwi może dokładniejsze dane o nachyleniu, ale nie z mniejszym opóźnieniem. Trochę wyolbrzymiasz, bo sam mówisz, że pokazuje to co było około 20m metrów temu (przy prędkości 15 km/h około 4 sekundy temu) a już się tak męczysz pod górę? Ten kawałek przejeżdżasz z rozpędu. Funkcja ta zawsze będzie działać z opóźnieniem, nawet jak za 100 lat GPS będzie miał dokładność 1mm. Bo GPS daje ci lokalizację, która mówi o tym gdzie jesteś w danym momencie. Żeby obliczyć nachylenie trzeba porównać kilka ostatnich punktów, w których byłeś. Nie poda ci też na podstawie danych z mapy, bo pojedziesz zygzakiem zamiast wzdłuż drogi, będziesz jechać dłużej, ale z mniejszym nachyleniem. Żeby funkcja działała dobrze, musi działać z opóźnieniem.
  11. Zajrzałem w instrukcje roweru i nie jest rzeczywiscie do końca jak napisalem, ale tez nie jest tak jak mowisz. Fox: po każdej jeździe przeczyścić wodą i wytrzeć do sucha, regularnie sprawdzać SAG i czy nie ma uszkodzeń (czyli to co robisz z każdym amortyzatorem). Co 125h pelen serwis, wymiana oleju i uszczelek. Rock Shox: po każdej jeździe czyszczenie, kontrola ciśnienia itp. Co 25h wymiana kąpieli olejowej, sprawdzenie dokrecenia elementów mocujących przednie zawieszenie, czyszczenie i smarowanie linki blokady. Co 50h czyszczenie i smarowanie zespołu sprężyny pneumatycznej. Co 100h wymiana oleju w układzie amortyzacji (w tym blokady hydraulicznej). Więc jakby nie patrzeć pełen serwis RS wypada co 100h. Nakładają się wtedy jeszcze rzeczy z serwisu 25h i 50h. Nie ma wiersza co 200h pelen serwis. Konczy sie na co 100h, wiec rozumiem ze to jest ten pełen. Plus co zostaje do zrobienia po tym serwisie? Wszystko zrobione. Chyba tylko o uszczelkach nie napisane, nie wiem czy tam sie nie wymienia czy zapomnieli wspomnieć ale masz wszystko wyczyszczone, wszędzie nowy olej, logiczne że to pora na uszczelki. Więc wychodzi, że jednak serwis RS jest bardziej skomplikowany i ogólnie 5 razy częściej musisz do niego zaglądać. Wzięte z instrukcji roweru rocznik 2022, więc raczej są to dane aktualne.
  12. Z jednej strony Fox ma droższy serwis, ale z drugiej strony podstawowy jest zalecany co 125h, przy Rock Shox to co tylko 25h... Dużego własnego doświadczenia w tym zakresie nie mam, bo nie jeździłem tyloma rowerami, żeby to zebrać, ale podsumowując co się naczytałem i naoglądałem mam wrażenie, że może być tak, że RS są sztywniejsze, za to Fox lepiej wybiera nierówności. Rower może jest rzeczywiście sztywniejszy, a pieniądze związane z taką samą ceną a gorszym osprzętem nie idą za logo tylko rzeczywiście coś jest zrobione lepiej, ale nie wiem bo nie używałem, wierzę na słowo. Z drugiej strony jeszcze przyszło mi tak na myśl, że może jest to związane z SDS2 i tym, że rama ma tłumić drgania i wstrząsy? Może dawać to większy komfort kosztem sztywności. No ale może też być to kwestia kół. Co do górnej rury mają tak wszystkie karbonowe Scale bez RC (Scale RC chyba mają normalnie czarny błyszczący lakier) i nie jest to matowy szary lakier tylko goły karbon. Nie tak dosłownie bo musi być jakiś bezbarwny chociaż, żeby chronić karbon przed UV, ale jest design gołego karbonu.
  13. A masz biały czy zielony? Z tego co zauważyłem, przeważnie w Polsce białe są na Schwalbe jak w katalogu a zielone na WTB, których nie ma w katalogu. Z tym, że te Schwalbe to wersja Performance, gorsza i tańsza o ponad połowę od Evolution. WTB są na poziomie cenowym Schwalbe Evolution. Co prawda te Performance i tak są lżejsze od WTB, ale myślę, że tu jakość gumy ma dużo do powiedzenia. W tym Epicu jeszcze amortyzator by mnie wstrzymał od kupna. Przejechałem się Scale 965, który też ma RS Judy i jest duża różnica do Foxa w Scale 930. Działał bardziej jak Fox w trybie środkowym (usztywnionym) niż w pełni otwartym.
  14. Tak, mam Scale 930 z tego roku. Przewody zmieniałem, bo do hamulców XT są zalecane inne, które przede wszystkim są sztywniejsze, co pozytywnie wpływa na moc hamowania. I tak najbardziej się opłaca kupować cały zestaw klamka + przewód + zacisk bo wtedy właśnie wychodzi mniej więcej przewód gratis w porównaniu do kupna osobno. Specialized nie próbowałem bo teraz wszystkie rowery mają na osprzęcie Srama, gdzie jakoś Shimano bardziej mi leży i rozglądałem się za rowerami z tym osprzętem. Chodzi głównie o ergonomię manetki i stopniowanie kasety. Sram ma duży skok między największą zębatką i drugą, co też średnio mi pasowało. Może kiedyś zrobię drugie podejście, ale teraz byłem przekonany, że chcę Shimano. Kół nie zmieniałem. Różnica w napędzaniu może wynikać z opon. Scott ma WTB Ranger, które ogólnie są fajne, dobrze się prowadzą, są wytrzymałe (wczoraj bokiem opony zahaczyłem o mały wystający pieniek jak ładnie zasuwałem, koło mocno w bok odskoczyło, bałem się, że będzie dziura a nawet nie widać, w którym miejscu dostała), ale ich minus to waga. Katalogowo 785g ale są lżejsze i cięższe, ja trafiłem na cięższe i mają ponad 800g. Za to Specialized z tego co słyszałem opony raczej ma szybkie plus te w Epic Hardtail mają 720g. Zastanawiam się ciągle jakie dam kolejne opony, bo kusi mnie coś lżejszego (Schwalbe, Vittoria, Pirelli), jednak boję się, że nie będą tak wytrzymałe. WTB chyba jedyne tego typu mają wkładkę ochronną na całej oponie, inni dają wybór bez wkładki lub wkładka tylko na ścianie opony. Na pewno stąd różnica w wadze też się bierze, ale jest sierpień i ani razu jeszcze nie miałem najmniejszej dziurki. Do tego po zawodach, w trakcie których przeszła ulewa byłem jednym z najczystszych zawodników, gdzie niektórzy plecy mieli jakby się położyli w błocie, ja miałem tylko trochę zachlapane błotem, różnica kolosalna. Znaczy, że WTB nie kłamie na stronie o dobrych właściwościach oczyszczania się z błota.
  15. @chudzinki no niestety taka jest nowa rzeczywistość, pandemia, zerwane łańcuchy dostaw, wojna też ma na to wpływ szczególnie przez złotówkę, inflacja. Dolar jest wart 25% więcej względem złotówki niż rok temu, więc i zagraniczne produkty mogą być tylko z tego jednego powodu 25% droższe. Trzeba niestety zaktualizować swoje wyobrażenia co powinno się dostać za daną cenę... Plus to Trek. Dużo się płaci za to, że to Trek. Jak kupowałem na początku roku rower dla siebie do XC do 10k to nawet nie rozważałem po porównaniu specyfikacji z innymi markami. Myślę, że ciekawszą opcją może być np. Scott Aspect 940. Mój brat kupował go na początku roku. Testował różne marki i głównym kryterium było to, na którym będzie mu wygodniej i tu Scott wygrał, chociaż nie ma co ukrywać sprawa indywidualna. Myślę też, że napęd do twoich zastosowań będzie lepszy. A 3800zł to cena katalogowa, więc jak uda ci się kupić gdzieś z rabatem to jeszcze lepiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...