Skocz do zawartości

[4000-5000] Rower crossowy, wybór z listy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!
Zacząłem szukać dla siebie roweru, jednak przeglądając sklepy w poszukiwaniu odpowiedniego dla siebie idzie zwariować od ilości marek i modeli.
Finalnie udało mi się wybrać kilka modeli którymi jestem wstępnie zainteresowany. Rower głównie do celów rekreacyjnych. Asfalt / leśne drogi 60/40
Zależy mi głownie na wygodnej pozycji, szybkim podróżowaniu po asfalcie i możliwości zjechania czasem w płytki piasek czy szuter.

Lista wybranych modeli:

Trek Dual sport 3 model na rok 2021

Trek dual sport 3 model na rok 2022

Tabou flow 5.0

Nie zamykam się na te trzy, chętnie rozważę też inne modele. 
Treck z 2021 gównie urzekł mnie kolorem. Model na rok 2022 jest o prawie 500 złotych droższy, jednak dysponuje napędem 1x10. Nie miałem do tej pory żadnego doświadczenia z tego typu napędem. Jakie są wady/zalety? Warto dopłacić te 500zł do nowszego modelu?
Tabou zwrócił moją uwagę swoim osprzętem. Wydaje się lepszy od Treck'a a mimo to tańszy.

Który z tych rowerów w waszej opinii jest najlepszym wyborem?
Lub podzielcie się swoimi rekomendacjami w tym przedziale cenowym.

Napisano

Kup trzy, weź co najlepsze z każdego 

1. Przedni napęd podwójny

2. Napęd tylny 10s

3. Napęd Deore M6000

i złóż z tego jeden  2x10s na M6000 :D 

Z tych trzech to Tabou flow 5.0 imho.

 

 

Napisano

SX Suntour NEX w rowerze crossowym za 4-5 tysięcy? Bądźmy poważni :D

Jak Trek 2021 Ci się podoba to bierz, akurat zostanie Ci funduszy na dobry amortyzator.

Tabou ma powietrzny widelec RST, ale go nie znam niestety. W każdym razie wypada lepiej jak Treki, oczywiście osprzętowo. 

Propozycja ode mnie: Giant Roam 1. Geometria zbliżona do Dual Sporta, osprzęt Deore, dobry widelec. O ile oczywiście wizualnie Ci przypasuje, bo trochę się różni od Treka. 

Napęd 1x w rowerze crossowym - może i ładnie wygląda, ale na tym jego zalety się kończą. Zakres przełożeń jest zbyt mały żeby mówić o rowerze uniwersalnym. 2x10 jest idealne. Choć w góralu mam 1x to w Dual Sporcie nie oddałbym za nic 2x10. Generalnie jeżdżę na dużej zębatce, więc w praktyce korzystam tylko z jednej manetki, ale wiem że na większe górki czy w jakiś poważniejszy teren mogę się wesprzeć mniejszą. Także - najogólniej mówiąc traktuje to jako dwa napędy 1x10 ;)

 

Napisano

Osprzętowo tak, ale co z tego że przerzutka, korba, hamulce lepsze jak ciągle prosty, sprężynowi widelec. To nic że z blokadą na kierownicy, pracuje to średnio i tyle. 

I nie tylko osprzętowo odbiega, geometrią też jest parę lat za konkurencją. Musiałbyś oba rowery porównać, i wiedziałbyś który Ci bardziej leży. Mnie się znacznie lepiej jeździ na Dual Sporcie niż na Unibike, bo nie raz miałem okazję. To jak ktoś tych parę rurek aluminiowych złoży w całość ma znaczenie. 

Napisano

Zainterweniował mnie ten Giant 

Duże różnice pomiędzy wersją 0 a 1? 

Warto dołożyć te niecałe 1000zl do wyższego modelu? 

Napisano

Napęd, hamulce, widelec. 

2x11 zamiast 2x10, przerzutka tylna sporo lepsza, jeśli chodzi o przód/manetki - nie wiem, nie miałem do czynienia z tą grupą Microshift. Hamulce odczuwalnie lepsze. No i znacznie lepszy amortyzator, z możliwością regulacji, aluminiowymi goleniami i sterówką. Reszta różnic mniej oczywista, ale pewnie występuje. 

Czy warto - myślę że tak. 

Czy potrzebujesz roweru za 5500 - nie wiem :D

Ale jak mówiłem, popatrz sobie na żywo/na jakieś zdjęcia tych rowerów, mocno różnią się wizualnie, kształtem rurek - choć geometria na papierze podobna. A ten aspekt nie mniej ważny jak osprzęt. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Hej

Sprawa sie skończyła tak że objeździłem kilka modeli crossowych, po czym kupiłem Aspre 2 😅

Tak czy siak dziękuję wam za pomoc

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...