Skocz do zawartości

[Wymiana części] Wymiana zużytych linek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

w związku z tym, że jeżdżę od 2018 roku codziennie do pracy 20km w jedną stronę rowerem (40km w sumie) odczułem zużycie komponentów (lekko mówiąc). Rower kupiłem ok 2010 roku i jeździłem przez niemal 10 lat weekendowo po kilka kilometrów, nie przejmowałem się wymianą kaset, piast, łańcucha. Odkąd jeżdżę do pracy rowerem od 2018 roku, musiałem w styczniu 2021 wymienić napęd z tyłu (kaseta, łańcuch, piasta). Od stycznia 2021 zrobiłem ok 10k km i dzisiaj pękł mi łańcuch (temat w osobnym dziale) więc muszę ponownie wymieniać łańcuch, kasetę i wiele innych rzeczy. Dodatkowo muszę zabrać się za wymianę wszystkich linek i niektórych pancerzy (niektóre już popękane, linki trzymają się na kilku drucikach, są pordzewiałe i poszarpane). Przeczytałem na forum temat o składaniu roweru i wymianie tych elementów więc już podstawy mam, narzędzia też (stojak też już zamówiłem), jednak jest kilka nieścisłości z którymi mam problem i prosiłbym o pomoc.

1. Na forum pisało, że inne są pancerze do przerzutek a inne do hamulców. Jak to sprawdzić? Mierzyłem i średnicę u mnie mają taką samą, z zewnątrz wglądają tak samo, końcówki tych pancerzy również mają takie same średnice i wygląd. Czy jeśli wpiszę na allegro pancerz przerzutki i pancerz hamulca to wyszuka mi poprawne? Czy mam to u siebie jakoś sprawdzić? Wszystkie pancerze u mnie mają 4mm średnicy a końcówki pancerza 5mm. JEDYNY pancerz który się różni to ten najkrótszy przy tylnej przerzutce - ma 4mm jak inne, wygląda tak samo, ale końcówka tego pancerza która wchodzi do pokrętła naciągu linki, ma 6mm a nie 5mm jak końcówki w pozostałych pancerzach. Nawet gołym okiem widać, że ta końcówka jest grubsza od każdej pozostałej w moim rowerze. Czy to ma znaczenie czy mogę jednak kupić końcówkę 5mm? Zrobi to jakąś różnicę?