Skocz do zawartości

[szprychy] dobór długość, producent


Wawrzula

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem nadzieję, że uda mi się to zagadnienie powierzyć serwisowi, jednak ze względu na cenę jaką zaoferowali za komplet szprych,i nypli, ( innych nie mają  bo oni tylko te lepsze i najlepsze), muszę sam kupić to wszystko z niższych półek.
Wiem, że są kalkulatory itp itd, ale nie jestem wstanie podać wymiarów do przeliczenia. Po prostu nie jestem w stanie.

Więc tak:

  1.  piasta przód: NOVATEC NT-A141SB 36H v-brake - tu mam podane tylko:.długość mocująca (O.L.D.): 100mm.
  2.  piasta ty:ł NOVATEC NT-F362SBT 36H v-brake,   - tu mam podane tylko: długość mocująca (O.L.D.): 135mm.
  3.  Obręcze Tył i przód: DT SWISS 535 700c v-brake 26x19. Szerokość całkowita 24,5mm, szerokość wewnętrzna 19mm wysokość 20mm średnica 26 cali.


Bardzo proszę o  podmie producenta oraz wymiarów szprych oraz dobranie nypli. Jaki zaplot?. Rower do jazdy krossowej rekreacyjnej i turystycznej z lekkim bagażem.
Budżet około 150zł za komplet 72 szprych i nypli, (cena za oba koła). dobrze by było kolor czarny, ale mogę z tego zrezygnować na rzecz jakości.

Nie potrzebuję ultralekkich szprych dla ścigających się.

ps. z góry mówię, że ja nie mam zamiaru tego składać, powierzę to serwisowi.
Z góry bardzo  dziękuję. ;}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jakiejś takiej szukajki, że wpiszę numer  katalogowy i mi znajdzie.tak jak na ich stronie?
https://www.novatecusa.net/ - ale tu tych piast nie ma.

Ja już  dosłownie oczy wypaliłem ekranem przeglądając wstecz od 2021 - 2016  Owszem znalazłem ale podobne piasty, nie dokładnie te, bo ja mam z 36 otworami, a tam są tylko warianty  do 32 otworów....
...a ja mam NT-F362TSBT 36H - W pierwszym poście jest błąd bo symbol na stronie sklepu był pomylony.  oraz NT-A141SB 36H. W katalogach nie ma nic z przedrostkiem  "NT-"
Więc, co ja kupiłem? Jakiś zabytki, że już nigdzie ich w katalogach nie ma?, czy podróbkę? :(

Ps W ogóle widzę, że te podobne są szosowe, ktoś mnie wprowadził w błąd, ja składam rower crossowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, dobra....

ale, teraz, jak to w ten kalkulator wpisać? W kalkulatorze            są inaczej zdefiniowane wymiary,  nie pytają o takie coś, jak O.L.D, P.C.D, F.T.F,  OFFSET.....

F362TSBT tył - 1 1 S
*****************************

WEIFHT 413 g
SEALED BEARINGS   2
SPOKE   HOLES   24 28 32   
GAUGE   14
O.L.D 130 mm
AXLE MATERIAL CR-MO
P.C.D 45 mm
F.T.F 50 mm
OFFSET   6.3 mm
A L L O Y   J - H O O K   H U B
322 IMPROVED   SEALING   DESIGN
 

A141SB przód
***************
WEIGHT  118G
SEALED BEARINGS 2
SPOKE HOLES  20 24 28 32
GAUGE  14
O.L.D.  100mm
AXLE  9x108mm
AXLE MATERIAL  ALLOY
P.C.D.  38mm
F.T.F.  72mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dokumosa napisał:

Jak któregoś wymiaru brakuje to trzeba obliczyć z podanych.

Kto będzie zaplatał te koła? Delikwent policzy dł szprych. 

Jeszcze nie wiem, na pewno nie ja.
Tak, po ludzko to, to wygląda tak:,  serwis do którego miałbym to dać dysponuje tylko drogimi szprychami, nyplami i jak im nie przyniosę swoich części, to nie kwapią się by mi to wyliczyć, bo , co  zrozumiałe, chcą sprzedać swoje 2x drożej. i tym sposobem te szprychy byłyby droższe od reszty części koła... Trochę mi się to nie widzi. Marżę mają potężną bo do tej powiedzmy z allegro, dodają swoje %  Nie chodzi mi o ścibolenie kilku zł ale przy ogólnej cenie koła, jaką miałbym kupując choćby na allegro te szprychy nyple była by o około 150 zł niższa.  Dla mnie to ma znaczenie, bo razem wychodzi 300 zł więcej za koła z częściami serwisu. a oni celują tam tylko w najwyższe półki. Gdyby to była kwestia 100 zł więcej  za parę kół, to bym machnął ręką bo czas, jaki już straciłem i mega zmęczone oczy od tych katalogów.... a nie osiągając nic.... 
Widzę, że porywam się z motyką na słońce..... ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Wawrzula napisał:

Widzę, że porywam się z motyką na słońce..... ehhh

No właśnie. Porywasz się na najtrudniejszą rzecz do wykonania w rowerze.

A oto rozwiązanie problemu dla przedniego koła.

Długość szprych dla przedniego koła w rozmiarze 28" - 296mm

Zaplot szprych w kole na trzy krzyże.

Ilość szprych 36 sztuk.

Długość nypli 12mm.

Grubość szprychy 2mm.

Kolor dowolny, wedle uznania.

Szprychy stal nierdzewna, mogą być Cnspoke, DT Swiss, Sapim lub inne ze stali nierdzewnej.

Koło tylne będzie później.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@woojj @leejoonidas

Cytat

 

"Dobra szprycha Sapim Leader Black to około 2 zł (z nyplem)

To samo w naturalnym pięknym srebrnym kolorze Sapim Leader to 1 zł (z nyplem)

To dobre klasyczne belgijskie szprychy. "

 

No, właśnie to wiem.... a te "dziady" chcą ode mnie  4,60 za szprychę z nyplem - ocipieli....


Mówisz "zrób to sam".... może bym i zrobił za pomocą jakiejś instrukcji YT dla opornych, ale nie znam wymaganych długości szprych.
Myślałem że uda mi się samemu skompletować te szprychy na ale nic z tego, bo nawet nie mogę znaleźć wymaganych wymiarów  F362TSBT .

Zaplecenie i centrowanie tensometrem u nich akurat wychodzi łącznie około 70zł za koło i ta cena jest dobra.
 Więc nie ma problemu . Doceniam dobrą pracę i mogę za nią zapłacić . ale nie chcę, o drugie tyle przepłacać za materiały.

Mój problem jest tylko z doborem szprych, a nie że zaplot z centrowaniem kosztuje.



Koło 26 cali,
DT SWISS 535 v- brake  Tam się pomyliłem i nie mogłem wyedytować, za późno zauważyłem. PO 2 godzinach rycia w katalogach oczy mi odmówiły współpracy... :(

  •  piasta przód: NOVATEC NT-A141SB 36H v-brake - tu mam podane tylko:.długość mocująca (O.L.D.): 100mm.
    GAUGE  14
    O.L.D.  100mm
    AXLE  9x108mm
    AXLE MATERIAL  ALLOY
    P.C.D.  38mm
    F.T.F.  72mm.

     piasta ty:ł NOVATEC NT-F362TSBT  36H v-brake,   - tu mam podane tylko: długość mocująca (O.L.D.): 135mm
    O.L.D 130 mm
    AXLE MATERIAL CR-MO
    P.C.D 45 mm
    F.T.F 50 mm
    OFFSET   6.3 mm
    A L L O Y   J - H O O K   H U B
    322 IMPROVED   SEALING   DESIGN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Wawrzula napisał:

4,60

I to jest "drogo"? Całkiem regularna cena jak na serwis. Zwłaszcza, ze domieniam, że zaplot jest w cenie.

Poza tym - albo potrafisz zrobić to sam, albo płacisz komuś kto umie. Nie ma trzeciej opcji. Praktycznie każda kombinacja piasta/obręcz wymaga innej długości szprych i tolerancje długości są  +/- 2mm.

26 minut temu, Wawrzula napisał:

DT SWISS 535 v- brake  Tam się pomyliłem i nie mogłem wyedytować, za późno zauważyłem. PO 2 godzinach rycia w katalogach oczy mi odmówiły współpracy...

2 godziny i dotrzeć nigdzie po to żeby zaoszczędzić 150zł. Szczyt mentalnej biedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, uzurpator napisał:

I to jest "drogo"? Całkiem regularna cena jak na serwis. Zwłaszcza, ze domieniam, że zaplot jest w cenie.

Poza tym - albo potrafisz zrobić to sam, albo płacisz komuś kto umie. Nie ma trzeciej opcji. Praktycznie każda kombinacja piasta/obręcz wymaga innej długości szprych i tolerancje długości są  +/- 2mm.

Zaplot nie jest w cenie. do tej ceny 75zł za zaplot 1 koła. + cena centrowania tensometrem. To przestaje być tanio, skoro cena szprychy z nyplem może być około 2 zł i to nie za najgorszy chłam.
Napisałem za pracęmogęzapłacić, bo jądoceniam, ale nie mam zamiaru 100% przepłacać za  szprychy. Zaplot 70-80zł ok, płacę ale szprycha 4,60 z nypplem nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta

34 minuty temu, Wawrzula napisał:

NOVATEC NT-F362TSBT  36H

Piasta ta jest piastą szosową i występuje z długością osi 130mm i maksymalną ilością otworów 32H, nie ma wersji z tej piasty z ilością 36 otworów. Dopiero wersja Novatec NT-F362SBT 36H spełnia kryteria wymiarów osi 135mm i ilości otworów 36H.  

To w końcu jaką masz piastę?

3 minuty temu, uzurpator napisał:

No to albo drogi

Kolega się tak nie spina bo niczego nie wnosi do tematu tylko wywołuje niepotrzebną nikomu kłótnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się poddaję bo inne symbole sprzedawca podał w opisie produktu, a inne są nadrukowane na piaście.... i stąd bałagan bo w sumie nie wiem, co mam.
To jest dokładnie: ta piasta na niej nie ma symbolu "NT-" ale ma 2x 18 otworów.

To jest dokładnie ta piasta przednia.  Symboli piast nie mogłem już wyedytować.


Dla porządku, bo już właściwie się poddałem, a  to z kolei była moja pomyłka - oczy mi się już wczoraj  wypaliły ekranem od poszukiwań - korygowałem to w kolejnym poście, ale może nie zostało to doczytane.
Obręcz Koło 26 cali,
DT SWISS 535 v-brake.
Za moją pomyłkę w podaniu symbolu obręczy przepraszam oczy miałem "wypalone".

@leejoonidas 4,60 wołają za 1 szprychę+nypel bez ceny zaplatania i bez ceny centrowania.
Za zbudowanie tego koła spokojnie mogę zapłacic te 70-80zł sztuka - cenię dobrą pracę. ale za szprychę +nypel 4,60zł x 72 sztuki, już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wawrzula napisał:

No, właśnie to wiem.... a te "dziady" chcą ode mnie  4,60 za szprychę z nyplem - ocipieli....

nie wierzę że nie mają na stanie prostszych - tańszych szprych. Pytałeś???? Przecież to ty masz wybór co chcesz założyć. Podstawowe markowe szprychy u każdego producenta to 1 za srebrną oraz 2 za czarną. Obojętnie czy DT/Sapim/CN....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to już jest coś :)
Dzięki....
Teraz, jak się ma sprawa z tylnym kołem? ;)




@woojj

Cytat
2 godziny temu, Wawrzula napisał:

No, właśnie to wiem.... a te "dziady" chcą ode mnie  4,60 za szprychę z nyplem - ocipieli....

nie wierzę że nie mają na stanie prostszych - tańszych szprych. Pytałeś????

Tam, jest troszkę taki klimat, że albo pełna sportowo-zawodowa profeska, albo patrzą na Ciebie, nie chcę napisać z pogardą, ale tak dziwnie... To taka ekipa, która kasuje za bike fitting 600+ ;)
Dobrze robią właśnie na poziomie kolarstwa zawodowego i dla tego chciałem im zlecić złożenie roweru... 2x mi już wymieniali napęd i naprawdę rewelacyjnie to śmigało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wawrzula napisał:

No, właśnie to wiem.... a te "dziady" chcą ode mnie  4,60 za szprychę z nyplem - ocipieli....

Konkretnie za jaką szprychę (marka, model, średnica, cieniowanie)? Może się okazać, że cena ta wcale nie jest wyższa niż u innych.

Nie można porównywać ceny zwykłej szprychy 2.0 (nawet takiej markowej ze stali nierdzewnej) z cieniowaną, bo ta druga musi być droższa ze względu na pracochłonną technologię produkcji (kucie na zimno).

A moim zdaniem w przypadku budowy kół warto dołożyć do szprych cieniowanych. I nie chodzi tu tylko o niższą wagę (w przypadku cieniowania 2.0-1.5-2.0 to około 100 g mniej na jednym kole na 36 szprychach, choć to też nie do pogardzenia), ale też o trwałość takiego koła i zdolność do wytrzymywania nagłych uderzeń. Wbrew temu co wielu sądzi, koło na cieniowanych szprychach może być bardziej długowieczne od takiego na zwykłych, bo sekcja cieniowana ma zdolność do pochłaniania dużych chwilowych naprężeń (zanim pęknie, jest w stanie się bardziej rozciągnąć elastycznie). Mam kilka samodzielnie złożonych kół na szprychach cieniowanych DT Revolution, Competition, Sapim Laser, niektóre nawet były użyte powtórnie po zużyciu obręczy i żadna szprycha jeszcze nie pękła, a używam ich od ponad 10 lat. 

Dodatkowe zalety (może śladowe, ale przy dużych prędkościach już pewnie mierzalne) to mniejsze opory aerodynamiczne cieńszej szprychy. 

Nie wiem ile ważysz, ale jeśli nie jest to 100 kg czy więcej to sztywność kół nawet na cieniowaniu na 1.5 mm będzie wystarczająca. 

Dlatego zapytaj dokładnie, jakie szprychy ten serwis oferuje za tą cenę i wtedy porównamy, czy chcą drogo. Jeśli to normalna cena to ja bym do cieniowania dopłacił. Jeśli faktycznie dobrze składają to będziesz miał lekkie, trwałe koła na lata.

Jak chcesz czarne szprychy o delikatnym cieniowaniu (2.0-1.8-2.0, czyli odpowiednik Sapim Race lub DT Competition) to tu masz CN-y w dobrej cenie:

http://e-bmx.pl/opis/3795546/szprychy-cn-spoke-db454-20-18-20-czarne.html

Myślę, że jak im podasz modele piast i obręczy, to dobiorą Ci długość i wyślą właściwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...