Skocz do zawartości

[Gravel] Projekt Gravel do 3500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, witam Szanowne grono.

Chciałbym zbudować od podstaw, spersonalizowany pod siebie rowerek typu gravel.

Temat, który na pewno był przerabiany nie raz na tym forum i nie tylko, ale pomimo 2 tygodniowego śledzenia, czytania i oglądania, nie znam odpowiedzi, tak naprawdę wiem tylko o co zapytać, co i tak jest dużym plusem 😜

Bardzo lubię samotne wypady do lasu np na grzyby czy po prostu powędrować i odpocząć od codziennych obowiązków. Ostatnio zamiast dojechać autem, wziąłem od szwagra rower S'Moove Vector 6.21, chyba z 2016 r. oczywiście wyglądał na bardzo zaniedbany i wyeksploatowany, ale moje podejście " rower to rower". Po drodze pożałowałem decyzji... tragediiiiia ... był tak porozwalany, że przy małych predkościach nie dało się skrecać bo takie luzy były na kierownicy, a przy większych bałem się że porostu wyrzuci mnie jak na rodeo przy skręcie, ale i na prostej, gdzie cały czas telepało na boki. 3 razy nakładałem łańcuch z powrotem, scentrowane koła itd. w koncu musiałem wypiąć linkę od tylnej szczeki hamulca bo kostki ( max oddalone i tak ocierały o koło ) przejechanie 10 km po zwykłym asfalcie z lekkimi wzniesieniami zajęło mi 1,5h hahaha i odechciało mi się chodzenia po lesie 😜

Pomyślałem, że chce mieć swój rowerek, taki tylko mój, prywatny, który sam złożę i który ze mną zostanie na zawsze.... nie wiem czy ktoś mnie rozumie 😜

No ale do rzeczy.

Nie mam dużego budżetu na rower i nie chciałbym wydać więcej niż 2000 - 3500 zł na gotowo.

Oczywiście przeglądnąłem sporo materiałów i np. takim idealnym projektem dla mnie, który bym pokochał byłby ten składak, no ale oczywiście jest to "typowa" szosa.

https://youtu.be/PBGY9oq70_I

Ja potrzebuję, albo inaczej chciałbym ramę, w której dałbym radę zmieścić gumy typu 40-42C

Jako, że w takim projekcie najważniejszą rzeczą jest zacząć od frameset-u, dlatego proszę was o poradę.

Jaką używaną ramę byście polecili, może być stal lub najlepiej alu, rozmiar wychodził mi 51"

Wzrost 178 waga 100 kg

załączam reszta wymiarów pod geometrie.

 

 

WYMIARY ROWERU-PERSONALNE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakładanym przez ciebie budżecie może być bardzo ciężko. Nie wiem czy dałbym rade za takie pieniądze złożyć rower tym bardziej, że musisz kupić wszystko. 

Do złożenia roweru nie jest potrzebna tylko rama koła napęd i kierownica. Musisz pamiętać o takich pierdołach jak chociażby zacisk sztycy, podkładki pod mostek, czy inne drobne elementy. Pamiętaj jeszcze, że będą ci potrzebne jakieś narzędzia jeśli żadnych rowerowych nie masz. To są dodatkowe koszty, o których też trzeba pamiętać.

Rozmiar, który podałeś w ramce jest mega dziwny. Czy na pewno podałeś dobrze swoje wymiary? Strasznie długa górna rura plus mostek. Przy twoim wzroście jeśli nie masz rąk do kostek to będziesz leżał.

Ja bym ci polecił kupić używany rower.

na przykład taki KROSS ESKER

Jeśli jednak nadal chcesz składać rower to w tym budżecie chyba tylko części z alliexpres [jeśli po pierwszym lipca ceny nie poszły za bardzo do góry]. Możesz też spróbować składać na używanych częściach. Czasami trafiają się fajne rzeczy w dobrej cenie ale szukanie okazji może zająć ci z rok czasu.

Ja bym polecał albo zwiększyć budżet albo kupić używany rower. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu składać roweru w czasach, kiedy ceny części są kosmiczne a i dostępność słaba. Do tego jak widać pojęcia o rowerach nie masz. 

 

Druga sprawa. Nie kieruj się tym kalkulatorem bo wypluł ci żebyś szukał roweru o wymiarach jak na gościa 185+

Rozmiarem ramy szosowej/gravel/przełaj jest wymiar rury poziomej a nie pionowej. 

Przy tym wzroście potrzebowalbys czegoś z pozioma 54-55

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Oczywiście w budżecie zakładam części używane, ale z wyższej pułki i w dobrym stanie. Chciałbym złożyć to na osprzęcie Ultegra 6500. Na ebayu jest sporo tego w przystępnych budżetowych cenach. Oczywiście tam gdzie konieczny będzie zakup nowej części to trudno. Czasowo też mi się nie spieszy, ze względu na rozłożenie kosztów w czasie. Zarys jest taki aby złożyć to na ramie aluminiowej z karbonową sztyca dla komfortu, to samo z widelcem, albo pełny karbon, albo trzon alu a golenie karbon, oczywiscie oponki 40-42 C.

Dzięki za kwestie dziwnych wymiarów.... oczywiście pomiary ciała zrobiłem prawidłowo, ale to co mi wypluło byc może faktycznie jest zafałszowane, nie znam się.

Przeglądałem wiele rowerków gotowych, jednak doszedłem do wniosku ze złożę sam, bo nie pasowały mi np kolorystyka, osprzęt, to że mają tarczówki mechaniczne, a chciałbym hydrauliczne, ale mnie nie stac 😜 więc vbrake np ultegry jest super i wystarczający, albo to ze miały 3 blaty, a ja max chcę 2..... ogólnie to co dostajesz w tym budżecie jest po prostu słabe, a wolę mieć osprzęt z przed 20 lat wysokiej półki niż nowy a z najniższej claris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6500 to juz wiekowa grupa, w idealnym stanie pewnie kosztuje spore pieniądze, a kupno używanej wiąże się z ryzykiem. Nie masz pewności czy mechanizm działa prawidłowo, czy przerzutka złapała już luzy. 

Nie opłacalna sprawa.

Sztyca karbonowa to bardziej gadżet niż potrzeba w budżetowym gravelu. Podobnie z full karbon widelcem. 

Najtańsza grupa hydrauliczna do gravela to okolice 2500zł, więc założenie że rezygnujesz z mechanicznych i zmieszczenie się w przedziale cenowym to mocny optymizm. 

Szczerze mówiąc tylko to utwierdza, że nie znasz tematu i będzie raczej to utopienie kasy. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, clavdivs napisał:

6500 to juz wiekowa grupa, w idealnym stanie pewnie kosztuje spore pieniądze, a kupno używanej wiąże się z ryzykiem. Nie masz pewności czy mechanizm działa prawidłowo, czy przerzutka złapała już luzy. 

Nie opłacalna sprawa.

Sztyca karbonowa to bardziej gadżet niż potrzeba w budżetowym gravelu. Podobnie z full karbon widelcem. 

Najtańsza grupa hydrauliczna do gravela to okolice 2500zł, więc założenie że rezygnujesz z mechanicznych i zmieszczenie się w przedziale cenowym to mocny optymizm. 

Szczerze mówiąc tylko to utwierdza, że nie znasz tematu i będzie raczej to utopienie kasy. 

Wiekową grupą pewnie masz rację, choć elementy mechanicznye typu łozyska, rolki czy zębatki zawsze mozna wymienic czy odnowić.

Sztyca i widelec carbo, tylko dlatego że ważę 100 kilo alu wiąze się z duzo mniejszą amortyzacją, alu z karbonowymi goleniami ma możliwość montażu v-braków.

Masz rację, nie znam tematu dlatego pytam i staram się dowiedzieć, niestety z gotowych rowerów nie znalazłem niczego co by mi pasowało, a z drugiej strony nie chce wydać kasy na coś z czego nie będe zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opona 40-42mm

> ultegra 6500

> "v-brake"

Wybierz jedno.

Do hamulców szczękowych z grup szosowych z tamtej epoki (oraz ram szosowych) wejdą opony max 25mm. V-brake z MTB nie podejdą. Musiałbyś kombinować z hamulcami przełajowymi mini v-brake lub cantilever, ale do tego potrzebujesz ramy z pivotami do tego, czyli rama przełajowa, czyli maksymalnie opona 35mm. Z resztą same hamulce przełajowe prawdopodobnie nie ogarną szerszych opon.

Na ramę pod hamulce tarczowe pewnie braknie ci budżetu.

Czyli zostaje budowanie tego na ramie mtb pod v-brake. Zrobienie ze starego mtb gravela jest możliwe, ale trzeba wiedzieć jak dopasować elementy, żeby rama mtb przy baranku dała odpowiednią pozycję.

Podsumowując - albo musisz się jeszcze bardzo dużo douczyć, żeby wiedzieć czego szukać i jak to połączyć, żeby miało przysłowiowe ręce i nogi, albo pójść na jakieś kompromisy, zmienić wstępne założenia i/lub znaleźć używany rower, który w te kompromisy się wpisuje.

Ewentualną alternatywną drogą byłoby znalezienie starej ramy z roweru touringowego (radonneur), ale to już będzie stalowa rama, stalowy widelec, vintage look i też nie wiem, czy uda ci się to zrobić w tym budżecie.

pbp2019_studio_07_800.jpg

Edytowane przez nctrns
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, c4rl0s napisał:

choć elementy mechanicznye typu łozyska, rolki czy zębatki zawsze mozna wymienic czy odnowić.

ale nie zmienisz założeń producenta. Będziesz w terenie na kasecie 11-27 jeździł? A może 11-25 czy 11-23?

 

Niewiele wiesz w temacie rowerów i piszesz głupoty, tyle. Nie ma sensu spuszczać się nad starym hi-endem kiedy dzisiaj nadaje się to wyłącznie do niedzielnych rundek po mieście odnowionym klasykiem. Nokii z symbianem też pewnie nie używasz. Dlaczego? Bo nie spełnia dzisiejszych standardów, zupełnie jak dwudziestokilkuletni osprzęt szosowy przy budowie gravela (czy jakiegokolwiek innego frankensetina który by ci wyszedł)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prezi napisał:

no to zobacz mój rower i napisz mi co to jest bo nie wiem

Jak dla mnie jest to najzwyczajniejszy ulep :). Sam z dwa takie projekty zrobiłem.  Powiedziałbym, że rower pokroju KROSSA INZAI ot taki miejski pomykacz.

Edytowane przez 100lar3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może nie napisałem ale nie mam zamiaru nim jeździć po wertepach, lesie czy jakiś korzeniach... 95% jazdy z założenia ma być po asfalcie, oczywiście są różne drogi, rzadko proste i gładkie jak stół. Czasem może się zdarzyć droga szutrowa, ale to tyle. 20 km dziennie, do pracy, czy na wycieczke, a w planach mała i duża pętla bieszczadzka. Dlatego potrzebuje coś w miarę lekkiego 10-11 kg i w miarę szybkiego z tego powodu wybór padł na gravel. Pomimo waszych odradzeń co do składania, jednak zaryzkuje.. najwazniejszą kwestia w tym temacie dla mnie jest to że będe mógł miesiecznie przeznaczyc na to np 500 - 700 zł, nie liczę na ten sezon ale przyszły na pewno rower wyjedzie. Wiem że mało wiem, ale każdy na początku mało wiedział, nawet Ty Mihau_ ;P. Jeśli możecie polecić jakąś konkretna rame do 1000 zł będę wdzięczny. Oczywiście interesuja mnie tylko używki,  może komus bedzie zalegać, albo zna kogos kto ma, albo widział gdzieś na necie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę, daj sobie spokój z tym składaniem. Tym bardziej na jakiejś ramie za 1000 złotych. Odkładaj te pieniądze i kup na wiosnę gotowca. Żeby składać rower, dobierac części, być świadomym różnych rozwiązań technicznych itd musisz mieć o tym pojęcie, musisz wiedzieć czego potrzebujesz. Na np. forum motoryzacyjne nie idziesz żeby ci podpowiedzieli jak wymienić rozrząd kiedy sam nie potrafisz wymienić klocków. 

Kiedy składanie roweru ma jakikolwiek sens:

- kiedy potrzebujesz rozwiązań, które nie są dostępne na rynku

- kiedy jesteś w posiadaniu masy części i zrobisz to niewielkim nakładem kasy

- kiedy masz ciekawą ramę i chcesz mieć ciekawy rower

 

A ty zaczynasz od szukania jakiejś śmieciowej ramy za 1000 złotych, wrzucisz do niej jakiś śmieciowy osprzęt i skończysz z czymś co kosztowało cię 3500 a realnie jest warte 1500

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 100lar3k napisał:

Jak dla mnie jest to najzwyczajniejszy ulep :). Sam z dwa takie projekty zrobiłem.  Powiedziałbym, że rower pokroju KROSSA INZAI ot taki miejski pomykacz.

 aha, to też ulep?

https://www.scott.pl/produkt/1191/8030/Rower-Metrix-20

wjechałem tym na Stóg Izerski, zjechałem Szklarską i działa. internet naprawdę zna pojęcie "gravel flat bar".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, nctrns napisał:

starej ramy z roweru touringowego (radonneur)

Najtaniej jakiegoś crossa sztywnego sprzed 20-lat.

 Jak sie postarasz to jakąś stal dobrą trafisz, będziesz miał komfort bez karbonów i będziesz miał piwoty.

 

18 godzin temu, prezi napisał:

gravela z prostą kierownicą

 

16 godzin temu, 100lar3k napisał:

Z prostą kierownicą to może być kross

MArketingowy  bełt...

20-30 lat temu to był cross/treking

W dniu 15.08.2021 o 11:48, Mihau_ napisał:

Obecny claris działa lepiej niż dwudziestoletnia ultegra. 

ja mam 35-letniego DX-a i działa lepiej niż acera dziesiejsza. ale to MTB-czna seria

Edytowane przez dovectra
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie to bez sensu, składaj kasę nie rower, a w zimie poluj na używany gotowy. 

Wyjdzie i taniej i rower będzie lepszy.

5 godzin temu, c4rl0s napisał:

a w planach mała i duża pętla bieszczadzka.

Też zawsze mam ten plan... i się "zawieszam" na kręceniu jak nienormalny pomiędzy Cisną i Ustrzykami... bo... parking na Przełęczy Wyżnej, cóż kto był ten wie czemu.

 

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, prezi napisał:

 aha, to też ulep?

https://www.scott.pl/produkt/1191/8030/Rower-Metrix-20

wjechałem tym na Stóg Izerski, zjechałem Szklarską i działa. internet naprawdę zna pojęcie "gravel flat bar".

Super, że wjechałeś na Stóg Izerski itd. I jak dla mnie nic to nie zmienia. Jak tak bardzo chcesz dochodzić swoich racji to może lepiej załóż odpowiedni temat. Bo ten jest całkowicie o czymś innym. I w sumie nasze posty nic do dyskusji nie wnoszą. Nie bardzo chce mi się z tobą dyskutować na ten temat, który w sumie jest bez sensu, dlatego kończę już ten offtop. Jak chcesz możesz uznać się za wielkiego zwycięzcę tej dziwnej dyskusji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, c4rl0s napisał:

Panowie, może nie napisałem ale nie mam zamiaru nim jeździć po wertepach, lesie czy jakiś korzeniach... 95% jazdy z założenia ma być po asfalcie, oczywiście są różne drogi, rzadko proste i gładkie jak stół. Czasem może się zdarzyć droga szutrowa, ale to tyle. 20 km dziennie, do pracy, czy na wycieczke

To faktycznie musi być gravel 🤣 Aż dziwne że jeszcze nikt nie wysłał kolegi do Deca po Tribana ...  

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 100lar3k napisał:

Super, że wjechałeś na Stóg Izerski itd. I jak dla mnie nic to nie zmienia. Jak tak bardzo chcesz dochodzić swoich racji to może lepiej załóż odpowiedni temat. Bo ten jest całkowicie o czymś innym. I w sumie nasze posty nic do dyskusji nie wnoszą. Nie bardzo chce mi się z tobą dyskutować na ten temat, który w sumie jest bez sensu, dlatego kończę już ten offtop. Jak chcesz możesz uznać się za wielkiego zwycięzcę tej dziwnej dyskusji. 

 

pokazuję, ci że bez sensu zabierasz głos -- po pierwsze internet zna pojęcie "gravel flat bar", po drugie po prostu złożenie takiego roweru jest tańsze, niż odpowiednika z barankiem a autor chciał rower składać i tego dotyczyła moja pierwsza propozycja -- a twoim problemem było, to że jak rower nie ma baranka to nie może nazywać się gravel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

pokazuję, ci że bez sensu zabierasz głos -- po pierwsze internet zna pojęcie "gravel flat bar", po drugie po prostu złożenie takiego roweru jest tańsze, niż odpowiednika z barankiem a autor chciał rower składać i tego dotyczyła moja pierwsza propozycja -- a twoim problemem było, to że jak rower nie ma baranka to nie może nazywać się gravel.

Internet zna różne dziwne pojęcia. Poszukaj np... może nie będę pisać.

Enyhał - "gravel" jest aktualnie na topie, to wszystko jest "gravel". Ja na przykład mam full-suspension mullet gravel :P

Kanonicznie, szutrówka to cross z barankiem. Więc w odwrotności, szutrówka bez baranka to cross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.cyclingabout.com/best-flat-bar-gravel-bikes-2021/

 

to teraz nie masz wyjścia. musisz do człowieka napisać coś takiego "Szanowny Alee Denham, jestem Mihau i wszystko wiem. Za jaką opłatą podjąłby się Pan powiększenia penisa o 7 cm? Z wyrazami szacunku. Mihau"

 

Godzinę temu, uzurpator napisał:

Kanonicznie, szutrówka to cross z barankiem. Więc w odwrotności, szutrówka bez baranka to cross.

a cross z grubymi oponami to mtb, a sztywny mtb bez amortyzacji z barankiem to gravel?

a dzida składa się z: przód dzidzia, śród dzidzia i tył dzidzia. z kolei przód dzidzie skład się z przód dzidzia przedniego, przód dzidzia środkowego i przód dzidzia tylnego, które sąsiaduje ze śród dzidziem przednim.

Edytowane przez prezi
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...