Danteforum Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy śruba dociskająca kierownicą sama się luzuje. Do tego stopnia, że w trakcie robienia 100km musiałem ją dokręcać trzy razy. Przy drugim razie zauważyłem, że ten środek który się rozpycha w widelcu dzięki w/w śrubie luźno lata gdy się poluzuje. Pytanie z jaką siłą (nm) dokręcacie tą śrubę? I czy ten koszyk powinien wychodzić z widelca, czy nie powinien być tam na stałe? Kupiłem klej do gwintów i zobaczę, ale pytanie jak mocno to dokręcić... Może problemem jest to, że dałem kilka dystansów by ponieść kierownicę i teraz sztyca jest w 3/4 wysunięta? Zdjęcie Zdjęcie
Mod Team sznib Napisano 9 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 9 Sierpnia 2021 Wywal te podkładki, za krótką masz rurę sterową żeby je stosować. Tak jak jest na zdjęciu tylko dolna śruba mostka trzyma rurę sterową, a tak być nie może.
Gość Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Zęby to jedno, ale że ta rura nie pękła. Tragedia. Z jakim momentem dokręca się adapter podaje instrukcja. Odszukaj. Ja nie, to 5-6Nm będzie bezpiecznie.
Danteforum Napisano 9 Sierpnia 2021 Autor Napisano 9 Sierpnia 2021 Kupiłem za dużą szosę i kombinuję... Dlatego te podkładki...😕 a w tym roku ceny z kosmosu i trudno dostać to co mam w dobrej cenie... Dziękuję za pomoc!
abdesign Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Normalnie to sama śruba niezależnie czy to w gwiazdkę wkręcana czy jest z rozpychającym adapterem po skręceniu normalnie mostka niczego nie trzyma ustala tylko pozycję mostka i niweluje do czasu skręcenia luz sterów. U ciebie w związku z tym że sam mostek masz złapany tylko dołem to jeszcze gorzej tam ten adapter nie ma o co się zaprzeć bo połowa w ogóle jest poza rurą sterową. No i oczywiście koledzy mają rację, tam nie masz miejsca na podkładki, rurę ktoś przyciął na zero pod siebie. Zęby se w końcu wybijesz jak Ci koło w dziurę wpadnie na poluzowanym mostku. Jak potrzebujesz wyżej to odwróć mostek na plus, a jak już masz to kup z większym wznosem/spadem bo podkładki przy tej rurze to prośba o ortodontę. Generalnie jak masz rurę z aluminium to wywaliłbym "conix'a" a nabił gwiazdkę - lżej i bezproblemowo.
Danteforum Napisano 9 Sierpnia 2021 Autor Napisano 9 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, skom25 napisał: Ile masz wzrostu i jaki rozmiar kupiłeś? Kross Vento 5.0 XL (TT 58.5cm) Wzrost 188cm. Niby mieszczę się w widełkach, ale jadąc rowerem cały czas poprawiam uchwyt i próbuje sie prostować i ciągle poprawiam tyłek bo zjeżdża mi cały czas i siedzę na "jajkach"... W sklepie gość powiedział, że jest XL ok. Bo siedziałem na L i XL. Ale nie powiedział, że łatwiej z małego zrobić większy, aniżeli z dużego mniejszy. Już sztuce podsiodłową zamontowałem z 0 offset i jest lepiej jeśli chodzi o wygodę, ale gorzej jeśli chodzi o pozycję biodro - kolano - stopa... Myślałem o krótkim mostku bo teraz mam 110 ale boję się prowadzenia... 1 godzinę temu, abdesign napisał: Generalnie jak masz rurę z aluminium to wywaliłbym "conix'a" a nabił gwiazdkę - lżej i bezproblemowo. Dzięki za podpowiedź. Rury chyba nikt nie przycinał bo rower nowy kupiłem. A widelec jest karbon i rura chyba też.
some1 Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Jakbyś kupił mniejszy rozmiar, to kierownica byłaby jeszcze niżej i wcale nie ma gwarancji, że byłoby go łatwiej dopasować przy takich dolegliwościach. Mostek do wymiany na krótszy, nie bój się o prowadzenie, przecież mniejsze rozmiary fabrycznie mają krótsze mostki o 2-3 cm jeżdżą normalnie. A próbowałeś w ogóle odwrócić mostek? Po zdjęciach nie widać.
Chociemir Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 49 minut temu, Danteforum napisał: . Rury chyba nikt nie przycinał bo rower nowy kupiłem. Ktoś przycinał na pewno i zrobił to na maksymalnie krótko. Fabryka wypuszcza najczęściej z 3 podkładkami lub z w ogóle nie przyciętą rurą sterową.
Mihau_ Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Już bez jaj. Masz 188 wzrostu i 205 główki ramy, to nie jest agresywna pozycja. Rower jest trochę za długi, kup mostek 90mm i będzie o wiele lepiej A reszta to rozciągnięcie, ćwiczenia core, "kwestia przyzwyczajenia" Doraźnie żeby się nie zabić wywal tyle podkładek, żeby rura sterowa kończyła się 2-3mm przed górną krawędzią mostka.
Gość Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 No chyba że rura fabrycznie jest tak krótka, że wystarcza tylko na mostek. Byłoby to dziwne, ale kto wie. Jeżeli główka ma 205, do tego stery jakieś 4mm, mostek ma na ogół około 40 mm, to rzeczywiście może być tak, że to cała rura. Na ogół ma 255 mm.
Mihau_ Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Nie wiem jak tam akurat w tym krossie ale w moim vento fabrycznie kapa sterów + 3 podkładki 5mm przy główce 175
Chociemir Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 2 godziny temu, skom25 napisał: No chyba że rura fabrycznie jest tak krótka, że wystarcza tylko na mostek. Byłoby to dziwne, ale kto wie. Może źle patrzę na zdjęcie nr 2, ale z tego co widzę, tam jest miejsce tylko na mostek, nie ma miejsca na podkładki.
Gość Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 Powyżej z grubsza policzyłem. Według mnie po prostu rura jest taka krótka. 205 mm główki to bardzo, bardzo dużo.
Chociemir Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 "Fabryka" nigdy nie wypuszcza roweru z tak krótką rurą sterową - to później kogoś poniosła fantazja lub ktoś zrobił babola.
Gość Napisano 9 Sierpnia 2021 Napisano 9 Sierpnia 2021 To Kross. Nie zdziwie się jak w fabryce się pomylili i docięli do mniejszego rozmiaru.
JWO Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 Jak to nowy rower, to ja bym reklamował. Tym bardziej że rower jest złożony źle i grozi poważnym wypadkiem 12 godzin temu, Danteforum napisał: Pytanie z jaką siłą (nm) dokręcacie tą śrubę? Expander (bo chyba o to chodzi) dokręcasz tak żeby zlikwidować luzy na sterach i potem w takiej pozycji skręcasz wszystko mostkiem (6-7Nm). To mostek ma trzymać rurę. Jak trzyma mostek to expander już nie jest potrzebny *), a przynajmniej jego poluzowanie nie jest niebezpieczne. U Ciebie jednak jest to zrobione źle. *) - teoria jeszcze mówi że expander wypełniający karbonową rurę, wzmacnia/usztywnia połączenie, ponieważ karbon nie jest odporny na ściskanie. Ale nawet pusta karbonowa rura powinna wytrzymać 7Nm.
Danteforum Napisano 10 Sierpnia 2021 Autor Napisano 10 Sierpnia 2021 Rura sterowa ma u mnie 270mm jeśli mierzymy ją od początku widelca w górę
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 To albo ja nie umiem w matematykę, albo coś się tu nie zgadza. 270 mm - 205 mm, daje 65 mm zapasu. Stery powiedzmy 5-8 mm, czyli około 57 mm. Mostek ma te 40 mm, niech ma nawet 50 mm, to nadal zostaje miejsce na podkładkę, może nawet dwie. A już wiem! Tam jest wsadzona taka wysoka podkładka FSA, która ma z 15 mm wysokości... Chyba.
abdesign Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 No pewnie że komin robi wysokość ale to kolegi chyba nie leczy a całe filozofowanie jest obok problemu. Jak wyjmie podkładkę tę zwykłą dystansową, którą sam dodał to mostek będzie łapał pewnie normlanie. Jest potrzeba podniesienia kokpitu? (zasadna czy nie) to przy tej rurze zostaje wymiana mostka. Rama za duża kokpit za nisko?... Wymiana mostka na taki o innym wzniosie/spadzie. Z tanich a lekkich i przyzwoitych - accent seventeen o długości która skróci ile ma skrócić, a założony odwrotnie zrobi to co niemożliwe podkładkami.
Gość Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 No jasne. Tylko czy podnoszenie kokpitu ma sens? Nie lepiej się pochylić i mieć bliżej rękami do kierownicy?
Danteforum Napisano 11 Sierpnia 2021 Autor Napisano 11 Sierpnia 2021 21 godzin temu, skom25 napisał: A już wiem! Tam jest wsadzona taka wysoka podkładka FSA, która ma z 15 mm wysokości... Chyba. No taki stożek
Gość Napisano 11 Sierpnia 2021 Napisano 11 Sierpnia 2021 Czyli rura ma odpowiednią długość. Wrzuć zdjęcia od boku jak siedzisz na tym rowerze. Szosa to nie kanapa ani rower miejski, że będziesz sobie siedział wyprostowany. Nawet modele Endurance mocno wymagają nieco pochylenia ciała i wyciągnięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.