Skocz do zawartości

[Kierownica] w szosie sama się odkręca


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. 

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy śruba dociskająca kierownicą sama się luzuje. Do tego stopnia, że w trakcie robienia 100km musiałem ją dokręcać trzy razy. Przy drugim razie zauważyłem, że ten środek który się rozpycha w widelcu dzięki w/w śrubie luźno lata gdy się poluzuje. Pytanie z jaką siłą (nm) dokręcacie tą śrubę? I czy ten koszyk powinien wychodzić z widelca, czy nie powinien być tam na stałe? 

 

Kupiłem klej do gwintów i zobaczę, ale pytanie jak mocno to dokręcić... 

Może problemem jest to, że dałem kilka dystansów by ponieść kierownicę i teraz sztyca jest w 3/4 wysunięta? 

Zdjęcie

Zdjęcie

  • Mod Team
Napisano

Wywal te podkładki, za krótką masz rurę sterową żeby je stosować. Tak jak jest na zdjęciu tylko dolna śruba mostka trzyma rurę sterową, a tak być nie może.

Napisano

Zęby to jedno, ale że ta rura nie pękła. Tragedia.

Z jakim momentem dokręca się adapter podaje instrukcja. Odszukaj. Ja nie, to 5-6Nm będzie bezpiecznie.

Napisano

Kupiłem za dużą szosę i kombinuję... Dlatego te podkładki...😕 a w tym roku ceny z kosmosu i trudno dostać to co mam w dobrej cenie... 

Dziękuję za pomoc! 

Napisano

Normalnie to sama śruba niezależnie czy to w gwiazdkę wkręcana czy jest z rozpychającym adapterem po skręceniu normalnie mostka niczego nie trzyma ustala tylko pozycję mostka i niweluje do czasu skręcenia luz sterów. U ciebie w związku z tym że sam mostek masz złapany tylko dołem to jeszcze gorzej tam ten adapter nie ma o co się zaprzeć bo połowa w ogóle jest poza rurą sterową.

No i oczywiście koledzy mają rację, tam nie masz miejsca na podkładki, rurę ktoś przyciął na zero pod siebie. Zęby se w końcu wybijesz jak Ci koło w dziurę wpadnie na poluzowanym mostku. Jak potrzebujesz wyżej to odwróć mostek na plus, a jak już masz to kup z większym wznosem/spadem bo podkładki przy tej rurze to prośba o ortodontę.

Generalnie jak masz rurę z aluminium to wywaliłbym "conix'a" a nabił gwiazdkę - lżej i bezproblemowo.

Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Ile masz wzrostu i jaki rozmiar kupiłeś?

Kross Vento 5.0 XL (TT 58.5cm) 

Wzrost 188cm.

Niby mieszczę się w widełkach, ale jadąc rowerem cały czas poprawiam uchwyt i próbuje sie prostować i ciągle poprawiam tyłek bo zjeżdża mi cały czas i siedzę na "jajkach"... 

W sklepie gość powiedział, że jest XL ok. Bo siedziałem na L i XL. 

Ale nie powiedział, że łatwiej z małego zrobić większy, aniżeli z dużego mniejszy. 

Już sztuce podsiodłową zamontowałem z 0 offset i jest lepiej jeśli chodzi o wygodę, ale gorzej jeśli chodzi o pozycję biodro - kolano - stopa... 

Myślałem o krótkim mostku bo teraz mam 110 ale boję się prowadzenia... 

1 godzinę temu, abdesign napisał:

Generalnie jak masz rurę z aluminium to wywaliłbym "conix'a" a nabił gwiazdkę - lżej i bezproblemowo.

Dzięki za podpowiedź. Rury chyba nikt nie przycinał bo rower nowy kupiłem.

A widelec jest karbon i rura chyba też. 

Napisano

Jakbyś kupił mniejszy rozmiar, to kierownica byłaby jeszcze niżej i wcale nie ma gwarancji, że byłoby go łatwiej dopasować przy takich dolegliwościach. 

Mostek do wymiany na krótszy, nie bój się o prowadzenie, przecież mniejsze rozmiary fabrycznie mają krótsze mostki o 2-3 cm jeżdżą normalnie. A próbowałeś w ogóle odwrócić mostek? Po zdjęciach nie widać. 

Napisano
49 minut temu, Danteforum napisał:

. Rury chyba nikt nie przycinał bo rower nowy kupiłem.

 

Ktoś przycinał na pewno i zrobił to na maksymalnie krótko. Fabryka wypuszcza najczęściej z 3 podkładkami lub z w ogóle nie przyciętą rurą sterową.

Napisano

Już bez jaj. Masz 188 wzrostu i 205 główki ramy, to nie jest agresywna pozycja. Rower jest trochę za długi, kup mostek 90mm i będzie o wiele lepiej

A reszta to rozciągnięcie, ćwiczenia core, "kwestia przyzwyczajenia"

Doraźnie żeby się nie zabić wywal tyle podkładek, żeby rura sterowa kończyła się 2-3mm przed górną krawędzią mostka.

Napisano

No chyba że rura fabrycznie jest tak krótka, że wystarcza tylko na mostek. Byłoby to dziwne, ale kto wie.

Jeżeli główka ma 205, do tego stery jakieś 4mm, mostek ma na ogół około 40 mm, to rzeczywiście może być tak, że to cała rura. Na ogół ma 255 mm.

Napisano
2 godziny temu, skom25 napisał:

No chyba że rura fabrycznie jest tak krótka, że wystarcza tylko na mostek. Byłoby to dziwne, ale kto wie.

 

Może źle patrzę na zdjęcie nr 2, ale z tego  co widzę, tam jest miejsce tylko na mostek, nie ma miejsca na podkładki.

Napisano

Powyżej z grubsza policzyłem. Według mnie po prostu rura jest taka krótka. 205 mm główki to bardzo, bardzo dużo.

Napisano

To Kross. Nie zdziwie się jak w fabryce się pomylili i docięli do mniejszego rozmiaru.

Napisano

Jak to nowy rower, to ja bym reklamował. Tym bardziej że rower jest złożony źle i grozi poważnym wypadkiem

12 godzin temu, Danteforum napisał:

Pytanie z jaką siłą (nm) dokręcacie tą śrubę?

Expander (bo chyba o to chodzi) dokręcasz tak żeby zlikwidować luzy na sterach i potem w takiej pozycji skręcasz wszystko mostkiem (6-7Nm). To mostek ma trzymać rurę. Jak trzyma mostek to expander już nie jest potrzebny *), a przynajmniej jego poluzowanie nie jest niebezpieczne. U Ciebie jednak jest to zrobione źle.

*) - teoria jeszcze mówi że expander wypełniający karbonową rurę, wzmacnia/usztywnia połączenie, ponieważ karbon nie jest odporny na ściskanie. Ale nawet pusta karbonowa rura powinna wytrzymać 7Nm.

 

Napisano

To albo ja nie umiem w matematykę, albo coś się tu nie zgadza.

270 mm - 205 mm, daje 65 mm zapasu. Stery powiedzmy 5-8 mm, czyli około 57 mm. Mostek ma te 40 mm, niech ma nawet 50 mm, to nadal zostaje miejsce na podkładkę, może nawet dwie.

A już wiem! Tam jest wsadzona taka wysoka podkładka FSA, która ma z 15 mm wysokości... Chyba.

Napisano

No pewnie że komin robi wysokość ale to kolegi chyba nie leczy a całe filozofowanie jest obok problemu. Jak wyjmie podkładkę tę zwykłą dystansową, którą sam dodał to mostek będzie łapał pewnie normlanie. Jest potrzeba podniesienia kokpitu? (zasadna czy nie) to przy tej rurze zostaje wymiana mostka. Rama za duża kokpit za nisko?... Wymiana mostka na taki o innym wzniosie/spadzie. Z tanich a lekkich i przyzwoitych - accent seventeen o długości która skróci ile ma skrócić, a założony odwrotnie zrobi to co niemożliwe podkładkami.

Napisano

No jasne.

Tylko czy podnoszenie kokpitu ma sens? Nie lepiej się pochylić i mieć bliżej rękami do kierownicy? 

Napisano

Czyli rura ma odpowiednią długość.

Wrzuć zdjęcia od boku jak siedzisz na tym rowerze. Szosa to nie kanapa ani rower miejski, że będziesz sobie siedział wyprostowany. Nawet modele Endurance mocno wymagają nieco pochylenia ciała i wyciągnięcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...