Skocz do zawartości

[Opony] do XC i Trail


Szym3kSzym3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam hardtaila o zacięciu trailowym, ma fabrycznie założone Continentale X-King 29 x 2.2. Jeżdżę głownie po lesie, ale w najbliższej przyszłości chcę się zacząć uczyć jeździć po górkach - pewnie będą to okolice Trójmiasta. Przy obecnych trasach niestety nie do uniknięcia są ścieżki rowerowe, ale nie jest ich dużo - myślę że maksymalnie będzie to 25%. Przy obecnych oponach niestety ciężko jeździ się po głębokim piachu. Mam plan zmienić przednią oponę. Zasugerowano mi ContinentalaTrail King 2.4 albo pozostanie przy obecnym modelu tylko zwiększenie szerokości do 2.4. Ważne w nowej oponie ma być to żeby zbytnio nie zużywała się na asfalcie. Polecicie coś? 

Jeżeli bym się zdecydował na Trail Kinga warto brać wersję Protection?

Pozdrawiam,

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w teren xc/trail to mogę polecić Maxxisa - Forekaster na przód, Rekon na tył. Z przodu warto dać coś szerszego, ja jeżdżę na 2.35. Jak masz HT to warto na tył dać jakąś wytrzymałą wersję. Co do Conti się nie wypowiem, przestałem na nich jeździć kilka lat temu :-). Jak lubisz eksperymentować to możesz też obejrzeć Wolfpack, mają opony trailowe, sam na nich nie jeździłem ale z ich opon enduro jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Szym3kSzym3k napisał:

Witajcie,

Mam hardtaila o zacięciu trailowym, ma fabrycznie założone Continentale X-King 29 x 2.2. Jeżdżę głownie po lesie, ale w najbliższej przyszłości chcę się zacząć uczyć jeździć po górkach - pewnie będą to okolice Trójmiasta. Przy obecnych trasach niestety nie do uniknięcia są ścieżki rowerowe, ale nie jest ich dużo - myślę że maksymalnie będzie to 25%. Przy obecnych oponach niestety ciężko jeździ się po głębokim piachu. Mam plan zmienić przednią oponę. Zasugerowano mi ContinentalaTrail King 2.4 albo pozostanie przy obecnym modelu tylko zwiększenie szerokości do 2.4. Ważne w nowej oponie ma być to żeby zbytnio nie zużywała się na asfalcie. Polecicie coś? 

Jeżeli bym się zdecydował na Trail Kinga warto brać wersję Protection?

Pozdrawiam,

Szymon

Czemu chcesz zmieniać opony? Te które masz powinny być ok pod warunkiem ze nie sparciały.. Ne pewno mają kilka lat bo x-king został zastąpiony cross kingiem. Ciśnienie jest ok, jesli tylko nie dobijasz obręczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusz_BryckiTak jak pisałem - w dużym piachu słabo idzie mi jazda. Wiem, że to pewnie też sprawa mojej techniki. Ale myślę, że jeżeli założę szerszą oponę to mimo wszystko trakcja trochę się poprawi. Czy źle myślę? Moje opony sparciałe raczej nie są. Mają niecałe 2 lata - przynajmniej tyle na nich jeźdżę.

@wkg  @Wojcio rzucę okiem na  Vittoria Barzo.

@Wojcio Maxxisów byś nie brał pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do piachu to trza mieć nogę.  Tego nic nie zastąpi i nie zmieni.  

Co do vitorri  to nie jest ona wcale taka wybitna jeśli chodzi o teren. IMO nie radzi sobie lepiej niż  Schwalbe Hans Dampf a nawet powiedział bym że szybciej ją zrywa. Dodatkowo jest wyjątkowo wąska :D  Ten sam rozmiar a Schwalbe są szersze.   Poza tym bardzo fajna oponka.   Jak się zachowuje vittoria w prawdziwej piaskownicy będę mógł powiedzieć za kilka dni... 

Ale cudów się nie spodziewaj po zmianie opon. Między 2.2 a 2.4 nie ma aż tak kolosalnej różnicy.  Zadziwiająco dobrze w piachu szły Schwalbe CX Comp. Moja córka na 35c jeździła po pustyni. Zresztą ta niepozorna opona wiele razy nas zaskakiwała. Wiec jak widzisz i agresywność to nie wszystko.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudzinki  nie wiem czy tam jeszcze będzie bo się dziewczynom Błędowska nie spodobała. Ale najprawdopodobniej (o ile nie weźmie fulla )za chwilę będzie na tych oponach po plaży jeździła i się okaże o ile będzie przegrywała z naszymi 2,35.   W zeszłym roku na race king 2 też na plażę wbijała i nawet się jej udawało do wody dojechać..  oczywiście nie za każdym razem ale jak też potrafiłem utnkąć jak piach był mocniej skopany. 

@wkg ale ja jakieś tam doświadczenie na piasku mam.  Krótsze odcinki piasku  na moich 30 przechodzę.  Czasem tam gdzie ludzie na grubszych odpuszczają.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zachowaniu opon na piachu liczą się dwa aspekty:

1) Powierzchnia kontaktu z piaskiem/waga rowerzysty ze sprzętem. Znaczenie ma tu i szerokość opony i srednica koła.  To na plaży. Nie ma mocnych - im wiekszy jest ten parametr tym opona lepiej się zachowuje, nie zakopuke się.

2) Prowadzenie roweru przy wpadnięciu w piaskownicę na szybkości. Najbardziej przykre w dołku, gdzie nie chcemy tracić prędkości i nie chcemy tez sie przewrócić. I nie lubimy hamować. Tu liczy się też bieżnik - chodzi o to, by piach nam nie wyrywał kierownicy bo można spektakularnie fiknąć. I tu Barzo jest moim zdaniem bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...