Skocz do zawartości

[gravel do 6000] Merida silex 200 vs Kross esker 4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam witam, przesiadam się z trekinga na gravela i chce żeby był on w miare  komfortowy, nie zależy mi na kładzeniu się na rowerze i prędkości, tylko na w miare wyprostowanej pozycji, prędkość sam sobie dokręce. Rower ma służyć do jazdy 60-80km a co jakiś czas dłuższe wypady 150-250km,  więc trochę godzin w tym siodle spędze. Zależy mi na tym żeby miał możliwość zamontowania bagażnika, a z tego co udało mi się sprawdzić to merida ma jakieś badziewne mocowanie na bagażnik tylko od meridy. Za to jest trochę lżejsza od krosa i ma wygodniejszą geometrię. I tutaj pytanie, czy faktycznie merida jest aż tyle wygodniejsza od krosa że warto rezygnować z normalnych mocowań na błotniki i bagażnik, jakaś podpowiedź od kogoś kto miał styczność z tymi rowerami co wybrać też by się przydała.

~za porady typu panie po co panu bagażnik, przecież jest bikepacking to podziękuje, 10 lat na trekingu zbyt mocno weszło mi w krew., nie bede sie z jakimiś śmiesznymi torebkami bawił  

Napisano
2 godziny temu, banul30 napisał:

Zależy mi na tym żeby miał możliwość zamontowania bagażnika, a z tego co udało mi się sprawdzić to merida ma jakieś badziewne mocowanie na bagażnik tylko od meridy.

Jak jesteś chociaż odrobinkę techniczny to nie jest specjalnie wielkim problemem zamontować bagażnik w Meridzie.

Napisano

Mamy XXIw, bagażnik zamontujesz do wszystkiego i nie musi mieć wcale żadnych dedykowanych mocowań. Na sztycę, obejmy do rurek, masa możliwości, nie ma sensu się nad tym spuszczać

Inna sprawa, że bagażnik na 250km to rozwiązanie mocno na wyrost

Napisano

Ludzie cenią sobie sakwy za dużą ładowność i możliwość szybkiego demontażu. Nie ma wygodniejszego typu torby niż tradycyjna sakwa. Zero zdejmowania torby z pleców i szarpaniny bikepackingowej. Przy dojazdach codziennych to już w ogóle doceniam ten wynalazek.

Z podanych przymierzałbym się bardziej do Meridy, prawie 2kg różnicy w wadze będzie odczuwalne. Czy stal czy alu w gravelu aż takiej różnicy nie robi - mam ramy z obydwu tych materiałów.

Napisano

jakkolwiek głupio by to nie brzmiało, lubie mieć dużo wody, jak człowiek w butelce 1.5l a nie jak małpa w jakichś wynalazkach torbach czy ki **uj. Biore 2 biodny, dwie butelki 1.5l i nie musze sie nigdzie zatrzymywać. A do torby podsiodłowej to co ja włoże, klucze i dwa batony? W każdym razie nie dwie butle wody.

Napisano

Bez jaj, dowalać sobie dodatkowe co najmniej 3kg płynów kiedy sklepów przy drodze masa? Zamiast zatrzymywać się i przelewać wodę do bidonów wchodzisz do sklepu i kupujesz. Przy okazji będzie zimna a nie podgrzewana w torbie kilka godzin. Liczyłeś kiedyś ile dodatkowo musisz wypić targając więcej masy? Przecież to prawie 1/3 wagi takiego silexa

Jeszcze wożenie jakiś kurtek, butów, spodni itd "na wszelki wypadek" to można zrozumieć i jakoś przezornością tłumaczyć tak wody się po prostu nie da

Napisano

Da się da się. Nie wszędzie są sklepy i nie o każdej porze. 3L to na specjalne okazje ale 1,5 L często wożę ze sobą oprócz bidonu. Ostatnio nie wystarczyło i 12 km musiałem nadkładac do sklepu. Na szczęscie był otwarty.

Napisano
Godzinę temu, banul30 napisał:

Biore 2 biodny, dwie butelki 1.5l i nie musze sie nigdzie zatrzymywać.

Tyle to ja biorę na 170-180 km MTB jak wyjeżdżam o 6 rano i planuje wrócić o 18-19 w plecak 13 litrów + do tego 3 batony, 2 bułki i 4 banany, a Ty chcesz na to montować bagażnik 🤣

Napisano

Jeżeli to ma być typowy grawel to zwróć uwagę, że w meridzie jest sora i nie ma możliwości zmiany tylnej przerzutki na grx. W krosie jest tiagra i tam tanio da radę zamontować sprzęgło. Mam w tej chwili grawela z sorą i zmianiam właśnie napęd na 105/grx. Na asfalcie to sora chodzi w miarę dobrze ale na wyboistych drogach to łańcuch obija o wszystko a przerzucanie jest bardzo słabe.

U mnie (Spec diverge) też nie ma możliwości zamontowania bagażnika a nawet normalnego błotnika. To jest bardzo duży minus chociaż bagażnika i tak bym nie używał.

Waga 2kg mniej to już bardzo dużo.

Suma sumarumto  rozglądał bym się za jeszcze innym rowerem. Waga podobna do Meridy, możliwość zamontowania bagażnika i błotików oraz napęd co najmniej tiagra, o hamulcach hydraulicznym nie wspominam.

Więc jak teraz idziesz na kompromisy to pamietaj, że wagi za bardzo krosa nie obniżysz a z meridy zrobisz lepszego grawela ale kilka tysięcy trzeba będzie włożyć

Napisano

@Kaloryfer sora jest kompatybilna z niektórymi grupami mtb, możesz sobie włożyć np. przerzutkę alivio m4000, która ma zarówno shadov jak i mocniejszą sprężynę niż grupy szosowe. Nawet sequoia w jakieś 2-3 lata temu wychodziła fabrycznie w konfiguiracji klamki sora + alivio

Napisano

Mocniejsza sprężyna to jednak daleko od sprzęgła.

Zwracam uwagę, że koszt przerobienia w meridzie na napęd odpowiedni grawelowy będzie znacznie wyższy niż w krosie.

Np. merida silex 400 to koszt (o ile dostępny) 6699zł a już ma grx 400 z hamulcami hydraulicznymi. Przerobienie roweru na taki napęd to 2-3 tyś zł.

Mam od 4 lat grawela i stąd taki komentarz.

 

Napisano
Cytat

Mocniejsza sprężyna to jednak daleko od sprzęgła.

Jeśli potrzebujesz sprzęgła w gravelu to się trzeba zastanowić czy to aby na pewno odpowiedni rower do terenu w jakim się poruszasz

Napisano

Teraz to żeś błysnął wiedzą. Proszę sobie spojrzeć na wyższe i droższe modele czym dysponują. To juz był ostatni kometarz do dyskusji z toba.

 

 

Napisano
39 minut temu, Mihau_ napisał:

możesz sobie włożyć np. przerzutkę alivio m4000

Nie sprawdzałem tego osobiście ale w necie są opinie że lepszym rozwiązaniem jest montaż nie Alivio ale Deore RD-M592. Ponoć ma mocniejszą sprężynę.

26 minut temu, Mihau_ napisał:

Jeśli potrzebujesz sprzęgła w gravelu

W mojej ocenie sprzęgło w każdym rowerze ma sens. No może za wyjątkiem szosy.

Napisano
Godzinę temu, Kaloryfer napisał:

Jeżeli to ma być typowy grawel to zwróć uwagę, że w meridzie jest sora i nie ma możliwości zmiany tylnej przerzutki na grx. W krosie jest tiagra i tam tanio da radę zamontować sprzęgło. Mam w tej chwili grawela z sorą i zmianiam właśnie napęd na 105/grx. Na asfalcie to sora chodzi w miarę dobrze ale na wyboistych drogach to łańcuch obija o wszystko a przerzucanie jest bardzo słabe.

U mnie (Spec diverge) też nie ma możliwości zamontowania bagażnika a nawet normalnego błotnika. To jest bardzo duży minus chociaż bagażnika i tak bym nie używał.

Waga 2kg mniej to już bardzo dużo.

Suma sumarumto  rozglądał bym się za jeszcze innym rowerem. Waga podobna do Meridy, możliwość zamontowania bagażnika i błotików oraz napęd co najmniej tiagra, o hamulcach hydraulicznym nie wspominam.

Więc jak teraz idziesz na kompromisy to pamietaj, że wagi za bardzo krosa nie obniżysz a z meridy zrobisz lepszego grawela ale kilka tysięcy trzeba będzie włożyć

właśnie nie wiem czy różnica 2kg to taka duża, przynajmniej dla mnie, ścigać się na nim nie będe, czysto rekreacyjnie/wyprawowo, teraz jeżdżę na bydlaku trekkigu 18.5kg i też jakoś idzie

Napisano
Godzinę temu, Kaloryfer napisał:

Proszę sobie spojrzeć na wyższe i droższe modele czym dysponują.

Chodzi o di2 czy karbonowe ramy i koła? Bez tego nie ma jazdy, musisz je mieć

Napisano

Ja tam mam GRX i nie używam sprzęgła, bo mnie tylko wkurza jak ten napęd wtedy działa.

Deore M592 mam w fullu, 3x9 więc sprzęgła w ogóle nie ma, siłą rzeczy zapuszczam się w dużo gorszy teren. Jak się łańcuch obija to tylko znaczy, że przełożenie jest nieodpowiednie.
 

2kg różnicy to 2litry wody ;) Pod każdy jeden podjazd będzie to czuć. Jeśli kosztują tyle samo to nie ma sensu płacić za "nadbagaż".

A jeszcze co do wody i sakw. Gravele generalnie mają dużo mocowań na bidony. Wykorzystaj je zamiast robić z tego trekinga. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...