Skocz do zawartości
  • 0

Kross Level A2 2009 wymiana napędu


Gość Morphys

Pytanie

Gość Morphys

Wygląda to tak : http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/559/Kross.Level.A2/

 

Przerzutka przednia: Shimano Alivio FD-M412

Przerzutka tylna: Shimano Alivio ?

Korba: Shimano FC-M191 42/34/24

Środek suportu: Kaseta Alfred Thun

Kaseta: Sram PG-830 8-speed

Lańcuch: Shimano CN-HG40

Pedały: NATTY CS-90KA

Piasta tylna: Joy Industrial Obręcze: Mach 1 EXE Opony: Trax Trail Trax 26 x 2.1

 

Przyszedł czas na trochę zmian bo sprzęt się "nieco" zużył.

Potrzebuję wymienić cały napęd oraz opony. Próbowałem rozglądać się trochę, ale boję się, że pojawią się problemy z kompatybilnością. Więc mimo spędzonych godzi nadal stoję na niczym. Nie chcę też wydać majątku ale jednak fajnie by było kupić coś w miarę trwałego głównie do miasta, więc pewnie gdzieś w okolicach alivio. Potrzebuję więc

korby: z trzema blatami na octalinku tak by podeszła pod stare przerzutki

suport: octalink 68

kasety: 8rz tak by podeszła pod starą piastę i przerzutki

łańcuch: 8rz

opony: coś szosowo terenowego myślę, że jakieś 26"x1,95 chyba, że macie inne propozycje, coś węższego?

pedały: jakieś niedrogie żeby się kręciły 😜

na koniec pewnie wymiana linek z pancerzami i chyba tyle. Tak jak powiedziałem chciałbym zrobić to w miarę budżetowo ale trwale. Jeżdżę głównie po asfalcie, czasami wypad za miasto więc jakieś szutry, piasek, górki mogą się pojawić. Po latach rower zmienił trochę przeznaczenie i zamiast śmigać nim po lasach, jeżdżę do pracy, w sumie aktualnie to mój główny środek lokomocji, bo żona z córką przejęła całkowicie nasze auto 😜

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Mod Team

Korbę kup ze zintegrowaną osią. Lepsze rozwiązanie, prostszy montaż i więcej możliwości wyboru. Model w zależności od budżetu. Do tego odpowiedni suport.

Kaseta dowolna Shimano 8s, łańcuch KMC X8, pedały bez znaczenia, mogą być jakieś z Ali poleca w na forum (co kto lubi).

Opony - ja preferuje większy balon o mniejszych oporach toczenia by zachować trochę komfortu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Gość Morphys

Korba zintegrowana czyli HT II? A to nie jest tak że łożyska siadają co 500km i ciągle z tym problem? No i podobno trzeba planować mufę bo w tych fabrycznie nie przystosowanych chodzi to to krzywo? Czy głupot się naczytałem?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Ciechjow
      Kaseta shimano hg200 - 9 rzędowa - 11 zębów
      Witam, mam pytanie :
      Czy potrafiłby ktoś mi doradzić gdzie mógłbym kupić samą zębatkę 8 i 9 tkę do tego napędu ?

      Nowa kaseta to 100 parę złotych, a czy da się gdzieś kupić same zębatki ? Czy ogólnie warto ?
    • Przez Merkury
      Siemka, od jakiegoś czasu po regulacji przerzutek i umyciu roweru coś zaczęło mi skrzypieć w okolicach tylnej kasety. Skrzypi tylko podczas naciągania łańcucha i na najmniejszych zębatkach - im większa tym mniej skrzypi. Kaseta ma 7 biegów - na 7 skrzypi najbardziej, na 6 mniej a na pozostałych już nie. Miałby ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? (do tej pory tylko wyczyściłem i na nowo nasmarowałem łańcuch i nie była to przyczyna trzeszczenia. Moje podejrzenie pada na kasetę (możliwe jest żeby ona wogóle skrzypiała podczas napinania łańcucha?).
      Jeśli ktoś miałby pomysł czego to może być przyczyna i jak to naprawić byłbym wdzięczny za pomoc  
    • Przez strudt
      Część! Mam problem z moim nowym nabytkiem - dwutygodniowym rowerem Monteria FatBike 1.0. Przy szukaniu problemu z obręczami (link) chciałem też zajrzeć do przedniej zębatki, bo wydawało mi się, że tarze o przerzutkę przednią.
      Zębatki przy korbie wyglądają dziwnie - mają tak jakby ubytki, a zębatka nr. 3 podczas pedałowania rusza się na boki. Czy zębatka w nowym rowerze powinna tak wyglądać? Patrzyłem teraz na allegro za podobną i wygląda tak jakby też takie "ubytki" posiadała. Czy jest to jakiś chińczyk produkowany masowo, żeby było tylko tanio, czy raczej problem mojej sztuki? Na innych zestawach korbowodowych innych producentów, nie widzę zębów w takim stanie. Zmieniałem na niższe zębatki (z przodu) i byłem się przejechać, też lekko obcierały o przerzutkę przednią w pewnym momencie obrotu, czy jest to wina suportu? Mam pytanie też odnośnie tylnej przerzutki, czy podczas pracy powinna ona chodzić tak w tył i przód, jak w minucie 0:40 na filmie?
      Specyfikacja roweru:
      Przerzutka przednia Shimano ALIVIO FD-M410E <--- to jest ze strony producenta, u mnie jest tylko naklejka na niej "Shimano Altus", więc czuje się trochę oszukany, na stronie, gdzie kupowałem rower (link) również jest to w opisie.
      Przerzutka tylna Shimano ALTUS RD-M370 SGS
      Manetki Shimano SL-2000 3x9
      Mechanizm korbowy Prowheel 22-30-40T 170MM
      Kaseta Shimano HG200-9
      Łańcuch KMC
      Hamulce Tektro M290
      Opony CST 26”X4.0”
      Koła/Obręcz z Aluminium 100mm
      Wspornik kierownicy z Aluminium 50mm
      Kierownica z Aluminium 720mm
      Linki do zdjęć i filmu:
      -inny zestaw korbowodowy tego producenta,
      -film,
      -link do roweru na sklepie centrumrowerowe.pl,
      -zdjęcia.
    • Przez M4nUnit3d
      Witam.
      Po długiej wewnętrznej walce w wyborze miedzy Romet Aspre 1 a Marin Gestalt w końcu postawiłem na Rometa z uwagi na jego dostępność. Romet z pewnością ma przewagę z uwagi na karbonowy widelec, Marin natomiast był brany pod uwagę głównie ze wzgledu na opony. Myślę o wymianie ogumienia w Aspre zaraz jak tylko wejdę w jego posiadanie. Jeżdżę głównie po asfalcie różnej jakości. Jeżeli miałbym określić to procentowo to jest to mniej więcej 90% asfalty różnej jakości / 10% utwardzone ścieżki rowerowe i spokojniejsze dróżki leśne na dystans zazwyczaj około 50km (przy Romecie będę już częściej jeździł trasy ~100km). Obecnie jeżdżę crossem Lazaro Integral v3 2020 na oponach 700x40 (nie znam modelu).
      Aspre 1 fabrycznie posiada Michelin Power Gravel 700×40C. Tutaj właśnie z uwagi na rodzaj tras na jakich jeżdżę myślałem o natychmiastowej sprzedaży fabrycznych opon (póki są nowe) i na wymianie na jakieś opony 700x32 typu semi-slick. 
      I tutaj po długim wstępie rodzą się moje pytania  1) Jakie opony typu semi-slick możecie mi polecić do Aspre 1?
                                                                                              2) Czy w ogóle warto wymieniać ogumienie i czy różnica będzie odczuwalna?
    • Przez KasicaJa
      Witajcie.
      Może mi ktoś wytłumaczyć jak odczytać z tych danych jaki mam rozmiar opony 27,5 cala czy 28 cala.
      Dziękuję 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...