Skocz do zawartości

[korba] Skrzypienie podczas nacisku lewą stroną przy zwykłej jeździe


gkc

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Posiadam rower Unibike Link pół roczny i na ostatniej jeździe zaczęło mi coś najpierw lekko strzelać a potem skrzypieć jak stara szafa podczas spokojnego pedałowania.

Podczas jazdy na stojąco ustaje ale gdy wychylę się bardziej na przód żeby zdjąć trochę ciężaru to znowu zaczyna.

Sprawdziłem wszystko: sztyca, siodło, hak, przerzutka, wszystko zamykacze ale nie pomagało.

Na końcu dobrałem się do suportu i korby.

Załączyłem tu zdjęcia bo wg mnie tak być nie powinno ale poproszę o Waszą opinie.

Wszystko było nasmarowane, każdy gwint, każde łączenie (lewe ramie - oś, korby - mufa) wszędzie aż wypływało.

Dodatkowo gwint miski z rama chyba był zaklejony jakimś kolorowym klejem bo aż musiałem to zeskrobywać z mufy od zewnątrz bo były "placki".

Powierzchnia mufy jest "taka sobie", trochę polakierowana, trochę surowa a czasem uwalona tym klejem.

Dodatkowo na lewym ramieniu, od strony ramy, po przeciwnej stronie śrub jest wyrobione wnętrze, jakby ząbki ośki się odcisnęły.

Trochę to wygląda jakby lewe ramię było zbyt luźne i tak się wypracowało.

I teraz już nie mam pomysłów jak to skrzypienie zlikwidować.

Ktoś może się z tym spotkał?

Na gwarancję z tym? 

Dzięki za pomoc :)

IMG_20210608_204757+.jpg

IMG_20210608_192809_1+.jpg

IMG_20210608_192823+.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bardzo podobny problem,podczas mocniejszego pedałowania,szczególnie lewa nogą dochodziły jakieś piski,gdy wstałem podczas jazdy na stojąco wszystko było ok.Wiec myślę pewnie to siodło,sztyca.Wszystko wyczyściłem dałem delikatnie samaru,nie pomogło.Kolejna myśl suport podobny zabieg,nie pomogło.Jak się okazało był to pisk z okolic główki sterów,wszystko rozebrałem,smar i jest ok.

A nic na to nie wskazywało że to pisk z okolic sterów,byłem pewien że to suport,a jednak okazało się coś zupełnie innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, sznib napisał:

W jaki sposób sprawdzałeś "wszystko"? Jedyny pewny sposób to porozkręcać, dobrze umyć benzyną ekstrakcyjną, dać świeży smar i zamontować ponownie. Czasem małe ziarenko pasku dostanie się gdzieś i takie skrzypienie powoduje. Gwarancja tego nie obejmuje.

Dokładnie w taki jak piszesz. Wszystko w drobny mak, czyszczenie i ponownie skręcenie. Jednak nie pomogło ;(
Jedynie co mnie martwi to te wyrobione ślady na lewym ramieniu korby. Jakby ono pracowało na osi zamiast sztywno się trzymać.

A samo skrzypienie jest w momencie kiedy lewe ramie jest na górze i dopiero co zaczyna iść w dół pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...