Skocz do zawartości
Ntkgzd

[Licznik] Licznik i funkcja badania mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Ntkgzd

Cześć,
czy możecie polecić jakiś fajny sprzęt, który na bieżąco bada naszą moc, prędkość, prędkość maksymalną, średnią prędkość, dystans, ODO (chciałbym sobie sumować łącznie przebyte kilometry, dobrze byłoby aby taką wartość można było wpisywać na wypadek gdyby licznik padł albo kupiłbym nowy). Co możecie mi polecić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Do mocy musisz mieć oddzielny pomiar mocy. On dopiero informuje licznik o mocy - najlepiej po protokole ANT+. Najtaniej i dobrze https://inpeak.pl/pl/sklep/ Sprawdź, czy masz kompatybilną korbę. Pomiar mocy w pedałach jest znacznie droższy. Co do reszty - przeszukaj archiwum. Garmin Edge, Wahoo to liderzy ale to drogie zabawki. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

Z tańszych masz Brytona od 320e w górę, Lezyne, Cateye itd. Z jeszcze tańszych i średnich z aliexpress Cycplusa. No ale do tego musisz mieć pomiar mocy-inpeak wychodzi najtaniej i zarazem bardzo dobrze. Z liczników, które estymują moc sigma bc23.16st...tylko wtedy na moc należy patrzeć z przymrużeniem oka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Ntkgzd napisał:

chciałbym sobie sumować łącznie przebyte kilometry, dobrze byłoby aby taką wartość można było wpisywać na wypadek gdyby licznik padł albo kupiłbym nowy

Kilometry to niech Ci Strava albo Training Peaks sumuje. Przy okazji będziesz miał historię jazd. Wersja Stravy do marca zeszłego roku również czytała moc, puls i kadencję ale większość telefonów ma tylko BT - mniej stabilne i trudniej się połączyć. Ale można sobie wgrać zbierając na lepszy licznik. Funkcje treningowe Garmina są całkiem niegłupie ! ! ! a jak już mierzysz moc to miej coś z tego.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ntkgzd

Jeśli chodzi o temat pomiaru mocy to zbadałem go dogłębnie i dla mnie idealnym rozwiązaniem są pedały PowerTap P2. Sam fakt, że działają na baterie AAA, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i są kompatybilne z każdym rowerem na świecie stawia je jak dla mnie na pierwszym miejscu. Nie wiem tylko czy da się w nich wygodnie jeździć bez dedykowanego obuwia którym się w nie wpina. Z minusów to chyba tylko cena.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Tylko cena powiadasz ? To jaka ta cena ? Jaka to zaleta te baterie AAA ? Ja pastylkę zmieniam co kilka miesięcy i nie mam z tym problemu. Ile waży ten pomiar ?

Zbadałeś teoretycznie czy praktycznie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

InPeak to dobre, uniwersalne rozwiązanie pod MTB jak i rower szosowy. W zasadzie lewe ramię możesz przekręcać między rowerami nawet. Jak chodzi o pedały to obecnie najpopularniejsze i zasadniczo najlepsze są Favero Assioma. Tańsza opcja to pomiar jednostronny (~1800zł), droższa opcja to pomiar dwustronny (~3000zł). Minus taki, że są to stricte szosowe pedały, aczkolwiek widziałem już przeróbki pod MTB/gravel ponieważ obudowa jest tam wymienna. Podobne rozwiązanie ale bez akumulatora a na baterię to pedały Garmin Vector 3 lub odpowiednio jednostronne 3S.

17 godzin temu, Ntkgzd napisał:

dla mnie idealnym rozwiązaniem są pedały PowerTap P2.

A Powertapy można jeszcze gdzieś kupić? Były popularne kilka lat temu ale trochę zniknęły. No i tak, to są pedały zatrzaskowe, szosowe - jedynie do użytku z dedykowanymi szosowymi butami i dokręcanymi blokami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy
Napisano (edytowane)

dokładnie, na tą chwilę najtańsze i chyba bardzo dobre rozwiązania to te w lewym ramieniu korby (inpeak, stage itp.). Favero droższe i oczywiście niby lepsza uniwersalność, ale pytanie dla kogo...dla kogoś kto przekłada je z jednej szosy do drugiej ( a wielu z nas raczej migruje między szosami, gravelami, przełajami, mtb). Oczywiście możliwość spakowania ich do torby i szybkiego założenia gdzieś w świecie na wypożyczony rower to ich duża zaleta.

Edytowane przez nossy
poprawka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Teraz, nossy napisał:

Favero droższe i oczywiście niby lepsza uniwersalność, ale pytanie dla kogo...

Obecnie przekładam Favero między szosą wpiętą na stałe w trenażer a nowym głównym rowerem. Zwłaszcza w okresie zimowym, gdy na zewnątrz jeżdżę rzadziej. Gdyby mi się nie chciało wielkiej szkody nie ma, trenażer moc wyświetli ale gdy mogę mieć dokładniej to czemu nie. To naprawdę bardzo mało roboty jest.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

Oczywiście, każdemu wg potrzeb jak mawia powiedzenie. Każdy musi więc odnieść dany produkt do siebie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Przy czym akurat nie odniosłeś się dokładnie do produktu, więc jeszcze doklaruję, że dzienne lampki Ion 200 i Flare RT to akurat faktycznie kierujemy w wysoko w przód.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ntkgzd

Zapoznałem się z Waszymi wypowiedziami i stwierdzam, że na ten moment lepiej robić kondycję a może za kilka lat gdy te narzędzia do pomiaru będą bardziej dostępne i tańsze to ponownie podejść do tematu. Chciałem się w ten sposób motywować :P. Dziękuję za Wasze wypowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Prędko dużo nie potanieją. Pomiary mocy są na rynku od wielu lat (oczywiście w Polsce mniej popularne) ale ich cena wynika po prostu z ceny jaką trzeba zapłacić za wystarczająco dokładny tensometr, potrzebny, by móc dość dokładnie wykryć siłę Twojego nacisku a następnie po przemnożeniu zrobić z niej Waty od zera do 2000-2500 ;). Rynek pomiarów nie jest i nie będzie tak duży, by zaafektować cenę tensometrów. Więc polecam dozbierać i kupić a nie czekać bo potanieć to może potanieją w przyszłości raczej nieogarnianej długością naszego życia. Zwłaszcza, że ćwicząc z pomiarem mocy Twój trening może być sporo dokładniejszy i w efekcie efektywniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

W pomiarze mocy fajne jest to, że się wie co się dzieje. Prędkość wiadomo - zależna od wiatru, nawierzchni, wilgotności, nastawienia. A moc + puls dają dużo informacji. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pinok

Już prawie zamówiłem miernik mocy ale coś mnie tknęło żeby zerknąć do mojego super licznika z nawigacją Mio 215 i się okazało że nie obsługuje takiej podstawowej funkcji :/

Trzeba zbierać najpierw na licznik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Mio to chyba nieco bardziej turystyczno-rekreacyjne liczniki z mocnym nastawieniem pod nawigację były prawda? Chociaż te droższe raczej obsługują i moc, tylko drogi to już wchodzi w cenę prawdziwych liczników-komputerków. Pamiętam, że nawet w tanich Mio nawigacja była niezła bo to takie telefony troszkę w sumie.

Z tego co widzę Mio Cyclon 605 i Mio Cyclo 405 mają już obsługę pomiaru mocy, tylko tam to już ta właśnie absurdalna cena się robi, a przynajmniej ja bym nie dał za taki licznik 1000-1300zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

I Strava ma w telefonie o ile sie wgra wersję z marca

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rudy721

Ostatnio też zakupiłem i licznik i "miernik". Teraz pozostał tylko trenażer na obecny śnieg za oknem.

138092590_1769859326508168_3750311801860511758_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Ale to po prostu czujnik który może zliczać prędkość albo kadencję. Z pomiarem mocy jakby nie ma związku :D Nie lepiej było kupić taki na piastę ?

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Nawet i prędkość i kadencję :D DuoTrap jest fajny przy ramach TREK-a, bo znika w ramie.

Ale ten licznik to ehh :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

I ? Tzn czujnik jest przy widelcu i zna prędkość korby ? Jak to jest montowane ?

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3
Napisano (edytowane)

Klasyczny magnes :D z tyłu ramy, dol tylnego trójkąta:

DomaneAL4Disc_21_33085_A_Alt7?$responsiv

z jednej strony korba z drugiej koło :)

Rozwiązanie eleganckie, jak to u Treka.

Ale i tak wolę akcelerometrowe na piastę :D

Edytowane przez arturooo3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

A nie, to się pomyliłem. Fakt, eleganckie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Tylko nadal na ten magnes. Zgubisz magnes - nie masz pomiaru. Dla mnie to poracha i sto lat za rozwojem ludzkości, taki licznik z magnesem to ja na kabelek w latach 90tych miałem przy rowerze :D A zgubić magnesiki łatwo, chociażby w transporcie roweru.

Idealne połączenie to pomiar mocy + czujnik prędkości akcelerometroy na piastę czy to przedniego czy tylnego koła. Kadencja jest z pomiaru mocy. U mnie się idealnie ten z bundle-a Garminowego spisuje, Garmin Speed Sensor 2:

https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/p/641230

ale podobno tanie Magene z AliExpress też super działają (wiem, wiem, że @wkg  Ty wiesz, ale może innym w wątku się info przyda o akcelerometrowych czujnikach).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ja mam taki Garminowy czujnik prędkości, w sumie dobrze działa i go nie zdejmuję jadąc na myjkę samochodową. A jaki masz pomiar mocy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Nie każdy ma czas na zagłębianie się we wszystkie szczegóły techniczne wybieranego urządzenia i w pełni to rozumiem, bo lepiej ten czas poświęcić na jazdę.
      Dla wszystkich zabieganych, krótka i konkretna prezentacja modeli z oferty Bryton.
      W tym materiale wspomnę o:
      -Rider 15E,
      -Rider 320,
      -Rider 450,
      -Rider Aero 60,
      -Rider 750,
      -Rider 860,
      oraz o akcesoriach marki Bryton, takich jak czujniki i podstawki montażowe.
      W razie konkretnych pytań które masz, pisz! (nie wiem wszystkiego, ale znam kogoś, kto wie ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

      Prezentacja oferty Bryton | Rider 15E/320/420/450/Aero60/750/860 - YouTube

    • mateo123
      Przez mateo123
      Witam Wszystkich,
      Dwa miesiące temu kupiłem licznik Sigma BC 16.16. Od tego czasu baterie wymieniłem już 3 razy. Dziś będzie 4.
      W ostatnich paru tygodniach jeżdżę po ok. 6 godzin tygodniowo. W ustawieniach jest Battery Saving jest na On, NFC na Off.
      Nie mogę nigdzie na stronie Sigma ani w instrukcjach znaleźć przypadku gdzie baterie kończyłyby się tak szybko.
      Baterie to Energizer 2032 3v lith. dobre to 2030 roku.
      Czy ktoś może spotkał się z takim problemem??
      z góry dziękuję za podpowiedź.
      Pozdrawiam,
      Mateo
    • Pawewu
      Przez Pawewu
      Szukam licznika rowerowego, no może czegoś bardziej zaawansowanego niż sam licznik. To na czym mi zależy, oczywiście poza pokazywaniem prędkości czy czasu jazdy to możliwość jazdy po śladzie (np. uprzednio zrobionej trasie na kompie, wgranej do licznika w formacie .gpx, itp.). Jeżdżę głównie po lasach ewentualnie z dala od samochodów  Nie potrzebuję nawigacji jako takiej, nie potrzebuję zaawansowanych funkcji treningowych czy kolorowego wyświetlacza. Zależy mi na tym by urządzenie było małe i nie rzucało się w oczy. Czy znacie jakąś alternatywę dla Garmina Edge 130+ w podobnej albo niższej cenie (czyli ok 1100zł)? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. 
    • Afrin
      Przez Afrin
      Witam,
      czy ma ktoś taki licznik albo instrukcję do niego i jest w stanie mi powiedzieć, czy i jak można ustawić liczbę kilometrów po resecie baterii?
      Pozdrawiam
    • Afrin
      Przez Afrin
      Witam,
      czy ma ktoś taki licznik albo instrukcję do niego i jest w stanie mi powiedzieć, czy i jak można ustawić liczbę kilometrów po resecie baterii?
      Pozdrawiam
×