Skocz do zawartości

[Rock Shox] Lyrik za ciasne tuleje ślizgowe?


CYBER1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Sorki że taka słaba jakość ale nie wiem jak inaczej to nagrać ale mam nadzieję, że widać o co chodzi, górne lagi klinują się w dolnych.

Sprężyna,tłumik, uszczelki wyjęte same górne i dolne lagi.

Na pewno nie jest to wina krzywych górnych lag, sprawdzałem na 2 lagach  i klinują się jeszcze bardziej niż te na filmie.

Tuleje ślizgowe są za ciasne, czy dolne lagi są krzywe?

 

Edytowane przez CYBER1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty człowieku robisz... Wiadomo że będą chodziły z lekkim oporem, zwłaszcza że oleju to tam raczej nie ma. Tyle że wysuwasz górne lagi, a potem waląc o ziemię próbujesz je wsunąć. Nie wpadłeś na to że górne lagi w tym momencie zaczepiają o krawędź dolnych ślizgów?

Podziwiam sposób w jaki obchodzisz się ze sprzętem. Potem zdziwienie że coś działa źle. Z tego co widzę, to jedna laga jest też wyjechana do metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chudzinki napisał:

Kacper, a to nie są przypadkiem te tuleje od tokarza? :woot:

Orginalne.

Teraz, skom25 napisał:

Nie wpadłeś na to że górne lagi w tym momencie zaczepiają o krawędź dolnych ślizgów?

 

Lagi powinny opadać pod własnym ciężarem a nie się klinować czy chodzić mega ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sobie czegoś nie pokrzywiłeś wsadzając jedną gokeń górną w jedną dolną i potem drugą górną w tą samą dolną a następnie to samo z drugą stronę. W sumie 4 możliwości. Jeśli wsadzając jedną goleń nie ma za dużego tarcia...Swoją drogą znając "wyczyny" Kacperka amor raczej na śmietnik - powinien wrócić do XCMa czy co tam miał kiedyś co tak piał z zachwytu.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Sprawdź czy sobie czegoś nie pokrzywiłeś wsadzając jedną gokeń górną w jedną dolną i potem drugą górną w tą samą dolną a następnie to samo z drugą stronę. W sumie 4 możliwości. Jeśli wsadzając jedną goleń nie ma za dużego tarcia...

 

Na pierwszych górnych lagach tych trochę wytartych.

Prawa górna laga włożona w prawą dolną goleń chodzi prawie dobrze lekko opada ale nie do końca.

Prawa górna laga włożona w lewą dolną goleń chodzi z  oporem sama nie opada.

Lewa górna laga włożona w lewą dolną goleń chodzi z  oporem, sama nie opada.

Lewa górna laga włożona w prawą dolną goleń chodzi prawie dobrze lekko opada ale nie do końca (nie wiem jak to opisać).

Na drugich górnych lagach z dobrą anodą.

Lewa górna laga włożona w lewą dolną lagę chodzi z totalnym oporem.

Lewa górna laga włożona w prawą dolną lagę chodzi trochę lżej niż powyższą ale nadal z oporem. Sama nie opada.

Prawa górna laga włożona w lewą  dolną lagę chodzi z totalnym oporem.

Prawa górna laga włożona w prawą dolną lagę chodzi trochę lżej ale nadal z oporem. Sama nie opada.

Podsumowując lewa strona chodzi zdecydowanie gorzej od prawej.

6 godzin temu, abdesign napisał:

A historia tego widelca jest jaka?

Widelec kupiłem od gościa co jeździł w DH w górach na wypady (nie codziennie)  za okazyjną  cenę bo chciał go jak najszybciej sprzedać pewnie wiedział, że ma krzywe tuleje i chciał go opchnać.Od początku jak go kupiłem chodził tępo, zamulony i stopniowo zaczęła się wycierać anoda pomimo serwisu najpierw na lewej ladze na dole potem na górze.

 

Edytowane przez CYBER1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na podstawie widelca o nieznanej przeszłości uogólniłeś "w swój specyficzny sposób" opinię na całą markę. 

Odnośnie samego widelca to sprawdź czy nie pochodzi z trefnej serii w której krzywiły się i pękały golenie dolne. Producent wymieniał to oczywiście bezpłatnie.

Kolejna sprawa - skąd pewność że dół i góra są fabryczne? Może to jakieś lepiszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dokumosa napisał:

Odnośnie samego widelca to sprawdź czy nie pochodzi z trefnej serii w której krzywiły się i pękały golenie dolne. Producent wymieniał to oczywiście bezpłatnie.

Na dolnych lagach jest E 2 17 

https://www.prnewswire.com/news-releases/sram-recalls-rockshox-front-suspension-forks-due-to-crash-and-injury-hazards-300879543.html
 

Górne lagi tak samo jak dolne są raczej na pewno są fabryczne.

Teraz pytanie co  z tym zrobić ?

Wyjać tuleje , zeszlifować ich z zewnątrz, następnie włożyć ich z powrotem powinny zrobić się luźniejsze?

Jak tutaj http://serwisbajka.pl/wymiana-slizgow-w-sid-zie/2/

Czy wytoczyć nowe tuleje?

 

 

 

P_20201230_201221_compress49.jpg

P_20201230_201345_compress19.jpg

P_20201230_201342_compress82.jpg

P_20201230_201421_compress4.jpg

P_20201230_201358_compress10.jpg

Edytowane przez CYBER1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, CYBER1 napisał:

zeszlifować ich z zewnątrz, następnie włożyć ich z powrotem

Kacper, to już zupełna dygresja - bo mnie bardzo interesują regionalizmy. Gdzie (oczywiście tylko o region Polski pytam) ten rusycyzm "ich" czyli zamiast "je" czyli normalnego biernika od "one" się używa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KSikorski napisał:

Maszyną współrzędnościową.

Około 200-300 zł +VAT za godzinę pomiarów:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_współrzędnościowa

Znajomy tokarz takiej nie posiada.

Chodziło mi o jakieś domowe sposoby?

http://serwisbajka.pl/wymiana-slizgow-w-sid-zie/2/

Jak zrobię tak jak w linku powyżej żeby lagi lekko chodziły to co to spowoduje?

 

23 godziny temu, abdesign napisał:

Kacper, to już zupełna dygresja - bo mnie bardzo interesują regionalizmy. Gdzie (oczywiście tylko o region Polski pytam) ten rusycyzm "ich" czyli zamiast "je" czyli normalnego biernika od "one" się używa? 

Wschodnia Polska 

Edytowane przez CYBER1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma domowych sposobów na takie pomiary. 

Można wykonać dedykowany sprawdzian z stroną przechodnią i nieprzechodnią, koszt pewnie około 2000 +VAT.

Takich tematów nie da się opędzić znajomym tokarzem, musi być profesjonalna narzędziownia. 

Prosty przykład to stabilizacja temperatury pomieszczeń. 4 stopnie rocznych wahań temperatury dyskwalifikuje zakładad z poważniejszych prac, jeśli nie mają obrabiarek z automatyczną korekcją temperatury otoczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać w RS to powszechne:angry2:

O taką?4654ce3859539f2e45e36b28243ad116.thumb.jpg.d28f395c23a8961b606ae777163b9bf9.jpg

https://www.mtbr.com/threads/tight-bushings-harshness.1129699/

https://www.mtbr.com/threads/pike-bushing-woes.1048028/

https://www.mtbr.com/threads/resizing-rockshox-fork-bushings.498240/

Luz się robi dlatego, że między tulejami a lagą nie ma trwałego filmu olejowego (,który zapewniał by tarcie mokre) z powodu zbyt małej ilości oleju w dolnych lagach.

11 godzin temu, KSikorski napisał:

 Prosty przykład to stabilizacja temperatury pomieszczeń. 4 stopnie rocznych wahań temperatury dyskwalifikuje zakładad z poważniejszych prac, jeśli nie mają obrabiarek z automatyczną korekcją temperatury otoczenia. 

Chińczyki na Tajwanie na pewno na 100% taką posiadają :laugh:

 

Edytowane przez CYBER1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak takie coś nawet widzę że czytałeś ten temat 

Nie wiem jak się ma to w praktyce 

Ale osobiście uważam że po pewnym czasie tuleje same się wyrobią i będzie luz 

Nie wiem po co to ci potrzebne czy będziesz czuł różnice podczas jazdy, lecąc 2 metowego dropa czy tłukąc trasy enduro z dużą prędkością różnicy nie odczujesz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piter614 napisał:

Nie wiem po co to ci potrzebne czy będziesz czuł różnice podczas jazdy, lecąc 2 metowego dropa czy tłukąc trasy enduro z dużą prędkością różnicy nie odczujesz 

Po to, że po pierwsze tuleje są tak ciasne, że aż lagi się ścierają, zacierają.

A po 2 chodzi jak drewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...