Skocz do zawartości
gkochan

[suport, korba] Norco Valence C3 2014 - diagnoza i serwis

Rekomendowane odpowiedzi

gkochan

Cześć!

Na wstępie zaznaczę, że jeżdżę na szosie od kilku miesięcy i nie znam się na mechanice rowerowej (ogólnie mechanikę ogarniam dość dobrze), stąd mój post i prośba o pomoc. Norco Valence C3 to rower z karbonową ramą z 2014 roku (https://www.norco.com/bike-archives/2014/valence-c3/), który kupiłem na OLX jako prawie nufka z przebiegiem 200km... Po zakupie okazało się że rower ma ślady zużycia wskazujące na większy przebieg ale i tak stosunkowo niewielkie. Zdecydowałem się zatrzymać rower. 

Kilka dni temu podczas przejażdżki zacząłem słyszeć dziwne dźwięki z okolicy suportu. Jakby jakiś naprężenia, "zgrzypienie" (z braku lepszego słowa) carbonu, jakby naprężenia... które pojawia się przy obciążeniu. Np. pedałowaniu pod górę. Brzmi to bardzo niepokojąco. Tak brzmi obracająca się korba: https://www.dropbox.com/s/fma2gx8v2897mp3/Wideo%2030.07.2020%2C%2016%2030%2034.mov?dl=0

Zdaje się, że nie powinno to tak brzmieć... prawda? Pytanie co to może być i jaki może być koszt naprawy?

Z góry dzięki za pomoc w diagnozie i naprawie. 

Pozdrawiam,

Kochan

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Mihau_

Jedyną rzeczą, która może "trzeszczeć" w tym miejscu, bez łańcucha jest suport.

Masz tam pressfit więc wymiana raczej w serwisie (nie opłaca się kupować do tego narzędzi).

suport stówka,, wymiana kilkadziesiąt złotych

• +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
gkochan
Napisano (edytowane)

Dzięki wielkie za odpowiedź @Mihau_. O taką poradę mi chodziło.
Co do wymiany, są jakieś lepsze/gorsze opcje? Jest sens inwestować w coś "lepszego"?

Edytowane przez gkochan

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
huskarl