Skocz do zawartości
hawkeye

[11950] Merida BIG Nine 500 lite

Rekomendowane odpowiedzi

hawkeye
Napisano (edytowane)

Cześć,

Zmieniając poszczególne części roweru staram się (w mojej opinii) wyeliminować najsłabsze punkty specyfikacji, zyskując przy tym utratę wagi. Docelowo chciałbym osiągnąć wagę poniżej 11kg, ale obawiam się, że bez wymiany kół nie będzie to możliwe. Rower katalogowo i faktycznie ważył 12,3kg (rozm M). Póki co udało mi się "urwać" około 750g, niestety waga katalogowa nie obejmuje pedałów, a te zabrały połowę mojego zysku na wadze.

W najbliższych planach wymiana siodełka i pozbycie się dętek.


Korki do kierownicy: ESI
Hamulec przedni: BR-M8000
Hamulec tylny: BR-M8000
Klamki Hamulcowe: BR-M8000
Tarcza przód: RT-MT800 160mm - 109g
Tarcza tył: RT-MT800 160mm - 109g
Pancerze i linki: oem
Kaseta: HG500 11-42
łańcuch: KMC X10
Korba: M6000 z zębatką SLX 34T NW
Przerzutka przednia: brak
Przerzutka tylna: M6000
Widelec: Manitou Markhor Comp
Rama: BIG.NINE Lite
Gripy: ESI Chunky - 60g
Kierownica: Merida Expert 720mm
Stery: MERIDA M4455
Pedały: PDM520
Siodło: Merida COMP CC
Sztyca:  ACCENT Execute Pro
Zacisk sztycy: ACCENT Execute
Manetki (prawa): M6000 - 131g
Zaciski koł: oem
Podkładki pod mostek: oem
Gwiazdka: oem
Mostek: Merida COMP cc
Opona przednia: Maxxis IKON 29"x2.2 - 605g
Opona tylna: Maxxis IKON 29"x2.2 - 605g (ważona tylko przednia)
Top Cap: oem
Dętki: oem - 2x150g
Koło przednie: Merida COMP CC - 1010g
Koło tylne: Merida COMP CC - 1210g
 

rower zważony w całości: 11950g

PS. jeśli zauważycie, że coś jest źle ustawione, zamontowane itp. to bardzo proszę o sugestie, jestem samoukiem, dociekliwym, ale wciąż samoukiem ;)

IMG_20200714_195517_copy_1500x1125.jpg

IMG_20200714_195645_copy_1500x2000.jpg

IMG_20200714_195713_copy_1500x2000.jpg

IMG_20200714_195314_copy_1500x1125.jpg

Edytowane przez hawkeye

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Teraz, hawkeye napisał:

Koło przednie: Merida COMP CC - 1010g
Koło tylne: Merida COMP CC - 1210g

To waga bez kasety i tarcz ?

Teraz, hawkeye napisał:

Widelec: Manitou Markhor Comp

Wiesz ile to waży ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Rama jak na alu jest w fanej wadze, zeby zrobic konkretny zysk musiałbyś wymienić koła i potem przejść na mleczko. 

BTW - bardzo ładny rower, gratki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Mleko to da z 50 g /koło ... I oczywiście komfort, bezpieczeństwo. 

Rower super wygląda !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hawkeye
Napisano (edytowane)

Co do wagi koła to ważyłem kiedyś przednie koło z tarczą i było 1230g, sama tarcza jak ją później zważyłem (180mm) miała 210g no i jeszcze lockring. Części staram się sukcesywnie ważyć przy okazji. Waga tylnego koła jest szacunkowa (bazowałem głównie na różnicy w wadze piast).

Markhora nie ważyłem, ale przy odrobinie wolnego czasu chcę obrócić mostek na próbę to wtedy go zważę, tyle że z gwiazdką.

Co do mleka to doskonale się wpisuje w ideę, o której pisałem na wstępie :) Poprawiam funkcjonalność i specyfikację roweru, a przy okazji obniżam wagę.

Koła będę chciał zmienić, w obecnej chwili to chyba one najbardziej odstają od reszty, ale to na pewno nie jest temat na ten rok.

 

Dziękuję bardzo za pochlebne komentarze ;)

Edytowane przez hawkeye

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×