Skocz do zawartości

JackFrost

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    209
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    DB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika JackFrost

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

204

Reputacja

  1. Efekt jakby guma była stara natomiast tak krótki okres może sugerować, że coś mogło pójść nie tak z mieszanką w fabryce więc pewnie będą mocno się tematem interesować.
  2. Mam u siebie kombinacje Mezcal+Bardzo, kupione w 2020 i nie ma żadnych pęknięć. Dokupiłem teraz na tył Agarro w wersji ebikowej bo była tańsza i zobaczymy czy będą podobne objawy. Prawdopodobnie w tym roku jeszcze dojeżdżę Mezcal i wymiana nastąpi dopiero w 2024. Na fotkach ta wada wygląda jakby mieszanka była wadliwa i guma po prostu sparciała że starości.
  3. Mezcal powoli umiera więc wyprzedzająco kupiona Agarro + pomiar do łańcucha.
  4. @Molekpl Jak chcesz to mogę Ci sprzedać fabryczną oś Maxle stealth 15x110 ze swojej Reby A9. Nie używam jej od roku.
  5. Może warto przeczytać co "wziąłeś"?
  6. Zamknijcie albo wyczyście ten temat już w końcu bo robi się z tego niepotrzebne szambo.
  7. Jeśli zasługują na ripostę to ripostuj. Nie mam pojęcia skąd przyszło ci do głowy, że masz się cieszyć z mojego powodu bo to akurat mnie zupełnie nie interesuje czy ktoś się cieszy czy nie. Zawsze możesz dodać do ignorowanych. Tak jak napisałem wcześniej, nie każdy użytkownik jest na wagę złota i ten w mojej osobistej ocenie zupełnie nie był. Zdecydowanie wolę jakość niż ilość.
  8. Zdecydowanie nie każdy. Lepszy jeden profesor niż dwóch żuli pod monopolem.
  9. Czy warto to się sam przekonasz i nikt za ciebie nie odpowie. Jednemu to pasuje, inny woli dętki. Przejedziesz się kilka razy na mleku to ocenisz czy pasuje czy nie, łatwo i czysto wtedy wrócisz do dętki, gdyby coś było nie tak. Ja wybrałem mleko aby zlikwidować niepotrzebny element, który może się uszkodzić, do tego jazda na mniejszym ciśnieniu po lesie polepszyła mi trakcje oraz odczucia w tyłku. Jeździłem na fabrycznych Ikonach 2.25 (dramat te opony) z ciśnieniem 2.1/2.2 a następnie 1.8 - różnica kolosalna w komforcie. Aktualnie na Vittoriach mogę schodzić bez problemu jeszcze niżej. Większość uszczelniaczy jest na lateksie więc obręcz i opona to jest bardzo słaba impreza do czyszczenia po roku czasu. Ja zalewam raz na rozpoczęcie sezonu i czyszczę na koniec lub jak mi się nie chce, na kolejną wiosnę przed nowym sezonem. Nie chce mi się z tym babrać więc nie poświęcam temu jakiejś szczególnej uwagi, aktualnie to lekkie czyszczenia, wykąpanie opon w wannie, zalanie nowego mleka i tyle. Wentyle z doświadczenia najlepiej dobrać tak, aby miały prostokątną stopkę która się wpasuje w kształt obręczy jeżeli, ktoś lubi często odkręcać/dokręcać szczelnie pompkę do wentyla. Wtedy zmniejsza się ryzyko, że wentyl zacznie się kręcić wokół własnej osi w obręczy, np. przy próbie odkręcenia/przykręcenia zaworu presta. Ikony 2.2 uszczelniłem na obręczach, które nie były tubeless, używają taśmy grizzly oraz taśmy z castoramy. Aktualnie mam fabryczną taśmę DT w nowych kołach i drugi sezon jest wszystko z nią w porządku. Mleka wlewasz tyle ile zaleca producent lub więcej jeśli nie jesteś maniakiem wagi. Ja u siebie wlewam 100-150ml, zależy jak mi się odmierzy. Zapasowej dętki nie wożę, mam jakieś łatki i pompkę CO2.
  10. O ile przy testowaniu kręcącego się koła w powietrzu można wyciągnąć jakąś średnią z polskich i zagranicznych testów o tyle wszystko się zmienia gdy opona dotyka podłoża i tego jak się układa przez: rodzaj powierzchni, obciążenie, ciśnienie, rodzaj bieżnika, rodzaj uszkodzenia i jego umiejscowienie Opona pod obciążeniem na nierównym terenie równie dobrze może dodatkowo zaciskać dziurę lub ją całkowicie rozszerzać. Coś co zapowiada się świetnie na filmiku zupełnie może sięnie sprawdzić na skałkach w Colorado ale dawać radę na ściółce leśnej przy polskim cmentarzu. Więc tak w zasadzie każdy nawet na tym samym rowerze i oponach może mieć różne przygody nawet tym samym mleku, niekoniecznie zbieżne z wynikami testów. Miałem przednią oponę Maxxis Ikon, która została przebita przez metalowy opiłek/łuskę centralnie w kostkę - bez obciążenia ciągle ulatywało, podczas jazdy trzymało i po wyciągnięciu metalu się zakleiło, używałem gęstego mleka OKO Fibre.
  11. To co się przykleja to lateks więc zacznij stosować mleczko bez lateksu. Jeżeli ktoś się nastawia, aby mleko było złotym środkiem do zalepiania ewentualnych dziur to generalnie od lateksu nie ucieknie. Używam Stans Race i czekam na zajechanie bieżnika w oponach bo po czyszczeniu, skrobaniu, tarciu opon od wewnątrz na ten sezon mam już generalnie dość. Doczysciłem je pozbywając się grubszej warstwy i zalałem ponownie - koła są szczelne, jest ok. Na pewno nie będę się z tym pieścił po wymianie opon, kupię jakieś bezlateksowe tylko w celu uszczelnienia opony na obręczy. Na dziury będę miał zestaw naprawczy w postaci łatki albo tych śmiesznych, brudnych warkoczy, które się wciska gdyby coś wydarzyło się podczas jazdy + pompka CO2 którą i tak ciągle wożę ze sobą.
  12. Rama też się męczy. Dlatego później pęka mimo użytkowania zgodnie z przeznaczeniem i poniżej maksymalnego obciążenia. I w strukturze aluminium również powstają mikropęknięcia. "Długo jeżdżone" to oczywiście chwytliwe ale nic zupełnie nie znaczące hasełko bo na jego podstawie niczego nie da się określić. Doczytaj lepiej dokładnie warunki tych dożywotnich gwarancji na ramę bo to fajnie brzmi w katalogu lub przy sprzedaży. Kolejny specjalista...
  13. A możesz zdradzić co chcesz zgłaszać do RPK jeśli kupiłeś od prywatnej osoby? Jeśli nie było wszystkich elementów widocznych na zdjęciu, nie ma dowodu w postaci wiadomości, że te elementy są oferowane i będą wysłane, nie było tego w opisie to nawet zgłoszenie na komendzie nic tu nie da.
  14. Również mam wersję pudełkową i gdybym miał kupować jeszcze raz to zrobiłbym na nowo pełne smarowanie + olej z zakresu serwisowego 200h. Po full serwisie w tym roku, praca jest zauważalnie lepsza niż z pudełka. Olej uzupełniony zgodnie z manualem + dużo smaru PM600 tak jak przewiduje serwisówka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...