Skocz do zawartości

[11950] Merida BIG Nine 500 lite


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zmieniając poszczególne części roweru staram się (w mojej opinii) wyeliminować najsłabsze punkty specyfikacji, zyskując przy tym utratę wagi. Docelowo chciałbym osiągnąć wagę poniżej 11kg, ale obawiam się, że bez wymiany kół nie będzie to możliwe. Rower katalogowo i faktycznie ważył 12,3kg (rozm M). Póki co udało mi się "urwać" około 750g, niestety waga katalogowa nie obejmuje pedałów, a te zabrały połowę mojego zysku na wadze.

W najbliższych planach wymiana siodełka i pozbycie się dętek.


Korki do kierownicy: ESI
Hamulec przedni: BR-M8000
Hamulec tylny: BR-M8000
Klamki Hamulcowe: BR-M8000
Tarcza przód: RT-MT800 160mm - 109g
Tarcza tył: RT-MT800 160mm - 109g
Pancerze i linki: oem
Kaseta: HG500 11-42
łańcuch: KMC X10
Korba: M6000 z zębatką SLX 34T NW
Przerzutka przednia: brak
Przerzutka tylna: M6000
Widelec: Manitou Markhor Comp
Rama: BIG.NINE Lite
Gripy: ESI Chunky - 60g
Kierownica: Merida Expert 720mm
Stery: MERIDA M4455
Pedały: PDM520
Siodło: Merida COMP CC
Sztyca:  ACCENT Execute Pro
Zacisk sztycy: ACCENT Execute
Manetki (prawa): M6000 - 131g
Zaciski koł: oem
Podkładki pod mostek: oem
Gwiazdka: oem
Mostek: Merida COMP cc
Opona przednia: Maxxis IKON 29"x2.2 - 605g
Opona tylna: Maxxis IKON 29"x2.2 - 605g (ważona tylko przednia)
Top Cap: oem
Dętki: oem - 2x150g
Koło przednie: Merida COMP CC - 1010g
Koło tylne: Merida COMP CC - 1210g
 

rower zważony w całości: 11950g

PS. jeśli zauważycie, że coś jest źle ustawione, zamontowane itp. to bardzo proszę o sugestie, jestem samoukiem, dociekliwym, ale wciąż samoukiem ;)

IMG_20200714_195517_copy_1500x1125.jpg

IMG_20200714_195645_copy_1500x2000.jpg

IMG_20200714_195713_copy_1500x2000.jpg

IMG_20200714_195314_copy_1500x1125.jpg

Edytowane przez hawkeye
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wagi koła to ważyłem kiedyś przednie koło z tarczą i było 1230g, sama tarcza jak ją później zważyłem (180mm) miała 210g no i jeszcze lockring. Części staram się sukcesywnie ważyć przy okazji. Waga tylnego koła jest szacunkowa (bazowałem głównie na różnicy w wadze piast).

Markhora nie ważyłem, ale przy odrobinie wolnego czasu chcę obrócić mostek na próbę to wtedy go zważę, tyle że z gwiazdką.

Co do mleka to doskonale się wpisuje w ideę, o której pisałem na wstępie :) Poprawiam funkcjonalność i specyfikację roweru, a przy okazji obniżam wagę.

Koła będę chciał zmienić, w obecnej chwili to chyba one najbardziej odstają od reszty, ale to na pewno nie jest temat na ten rok.

 

Dziękuję bardzo za pochlebne komentarze ;)

Edytowane przez hawkeye
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
6 godzin temu, JackFrost napisał:

Mam aktualnie rozebraną swoją 500 Lite i jak dobrze pamiętam to rama z suportem, hakiem przerzutki i miskami sterów wazy około 2.1-2.2kg

Czyli sama rama będzie ważyła ok 2 kg. Rama aluminiowa Spec Chisel waży chyba około 1,4 kg. Różnica dosyć spora. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Cześć również zostałem właścicielem roweru na tej ramie, jest to merida big nine limited. W wersji fabrycznej różni się tylko napędem w big nine 500 lite jest 2x, w limited jest 1x na korbie fsa gamma pro.Rower katalogowo ważyl 12,5kg moja waga to potwierdziła.Też chciałbym zejść poniżej 11 kilogramów. Tak jak pisałeś bez wymiany kół powiedziałbym,że niemożliwe jest zejść poniżej tej wagi. Po odebraniu roweru rozłożyłem go by zważyć części i nieco się zawiodłem. Kilka wag komponentów dla zainteresowanych, sam szukałem takich informacji.

Korki do kierownicy:brak
Hamulec przedni z klamką: mt 200- 313g z adapterem
Hamulec tylny: mt 200 nie ważyłem przypuszczam,że podobnie bo nie ma adaptera ale jest dłuższy przewód zakładam 310g
Tarcza przód: SM RT10 180mm- 220g z nakrętką
Tarcza tył: SM RT 160mm nie ważyłem ale zakładam ok 200 g bo mniejsza
łańcuch: KMC X12- 251g
Widelec: Manitou Markhor Comp - 1950 z manetką (dużo)
Rama: BIG.NINE Lite tutaj zakładam 2000 gramów gdyż ważyłem z kierownicą, jednym hamulcem miskami sterów, suportem i mostkiem. odjąłem to wszystko i wyszło właśnie w przybliżeniu 2000g
Gripy: seryjne 103g
Kierownica: Merida Expert 720mm 253g
Siodło i sztyca(ważyłem razem): Merida COMP CC-688 g
korba: fsa gamma pro-871g
Zacisk sztycy: seryjny 15g
Zaciski koł: oem 137g
Mostek: Merida COMP cc-116g (tutaj miłe zaskoczenie)
Koło przednie: Merida COMP CC - 2100 g
Koło tylne: Merida COMP CC - 2950 g

koła ważyłem razem z osprzętem tj, opony,dętki, tarcze, kaseta.

Mój pomysł na zejście z wagi do pożądanej, to właśnie koła które musiałyby ważyć max 1600 g

do tego opony po 520 g, detki lighty 105g, tarcze po 100g

do tego korba xt lub slx z tarczą 34 tutaj zysk ok 220 g

siodło i sztyca coajmniej 200 g lżejsze co już wymieniłem korzystając z tego co miałem w poprzednim rowerze, doliczam także chwyty ok 50g zysku.

Po tych zabiegach zbliżamy się do 11 kg. W sklad tego wchodzi jeszcze kaseta xt. Uważam też,że nie ma co schodzić z kokpitu bo nie waży dużo a do zbicia jest jakieś 25-40g za dość sporą kase.

Generalnie koła z wagi 5000gramów z całym osprzętem musiałyby ważyć 3500gramów. Mamy wtedy już ok 11 kg reszta to dodatkowe zbijenie. Niestety przez to,że rama waży ile waży to bardzo lekko nie bedzie, bo droga wymiana amortyzatora przykładowo na Rebe(które dałoby  300g) to już spora kwota dodatkowa,dlatego bedzie trzeba bedzie pogodzić się z górną granicą 10 kg. Sądze,że 10,7-10,9kg. Oczywiśćie każdy orze jak może wyżej opisany sposób to mój pomysł.

Zmieniłeś lub zważyłeś coś jeszcze by coś podpowiedzieć?

Mam pytanie odnośnie tarczy slx 34t którą masz, wiesz może ile waży?

No i może ktoś może polecić jakieś koła w opisanej wadze i miejsce z którego warto kupić by się nie zawieść.

pozdrawiam

 

 

Edytowane przez Przecietny
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Na jesień 2020 rozkręciłem swój do ostatniej śrubki i wymieniłem praktycznie cały osprzęt na inny.

Ważyłem samą ramę (wypatroszona z suportu, haka, zaślepek) i wychodziło jak dobrze pamiętam około 1800g więc to tak w ramach przypomnienia sobie i aktualizacji mojej wcześniejszej wypowiedzi.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za informacje.

Dodam od siebie: Merida big nine 500 lite z 2019r, dzisiaj wymienione koła na  DH Bozony (zysk 550-600g na obu)

Rower z pedałami XT-8100 342g, + uchwyt ergon 404g + 2x bidony + korba (wymieniona) SLX + pomiar mocy IP + wymieniony łańcuch + wymieniona kaseta i kilka innych pierdółek. Łączna waga  13,00kg      Na uchwycie można zbić ze 300g, siodełko może 100g. Oczywiście waga z oponami zalanymi mlekiem rekon + ikon 120tpi

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, też się wczoraj zdziwiłem. Ale jak tak policzyć to się zgadza.

Waga wyjściowa tego roweru to 12,37kg dla Mki.  Ja mam Lkę więc to pewnie 100g więcej ? Grip gp4 to waga bodajże 350g, pedały 325g, uchwyty na bidonu to pewnie następne 150g, pomiar 30g ?, nie wiem ile ważyło siodło Meridy ale powiedzmy, że obecne waży 100g więcej. Korby SLX i wymiany na 36kę nie ważyłem więc nie wiem jaka różnica wagowa, podobnie z łancuchem. Odjąć te 500-600g na kołach to +/- się zgadza niestety. :)

photo_2021-03-13_07-32-36.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć udało mi się zrealizować swoje założenia wagowe odnośnie roweru. Wymieniłem:

koła 1560g, opony 1055g, w które zmiast dętek wlałem mleko 150g, tarcze 200g, siodło 185g, sztycę 200g, kasete 470g, korbę 660g i wyszło mi 10,7 kg. Oczywiście waga bez tych wszystkich dodatków na zdjęciu.😀 Zostaje wspomniany wcześniej amortyzator i może hamulce ale to melodia przyszłości, najpewniej przyszły rok i może wyjdzie nawet ok 10,1-10,2 kg.

rower.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy temu...

Witam:)

Złożyłem to i pokarze ale niestety o dziwo nie zważyłem jeszcze całości a niewątpliwie chciałem mieć lżej;)nadrobię 

Napęd:

1x12 Shimano XT 8100(kaseta, łańcuch, manetka)

korba SLX FC-7120-1, blat 34t.

Suport - Token Ninja

Pedały - Promend(lekkie ok 300 gram i pikne)

Obręcze DT Swiss XR 1700, opony fabryczne Maxxis Ikon(na wiosne Tubeless)

Amortyzator DT Swiss F232 one

Hamulce Magura MT4 i tarcze Magura Storm SL 2 (180 i 160)

Stery Cane Creek 40 dół / 10 góra

kapsel i kółka przerzutki  JRC components 

Siodło Mierida Expert

Chwyty ODI Ruffins

dzwonek Kong

licznik CatEye Quick. 
Sztyca-Chińczyk mat. 

W planie jeszcze kierownica karbon i krótszy mostek. Nowe opony z mleczkiem(na razie zostały Ikony drut). `Też mnie nurtuje ile to może ważyć teraz ale wagi brak, coś wykombinuje;)

`pozdrawiać!

FD4BEC58-75AD-4B13-BA36-D21E0DCBB628.jpeg.911b0ef2982b2d8b89a53451b58df8e9.jpeg

A3079277-6D21-444D-B5EB-F2D9F638DC5C.jpeg.01ce64ad3c9f50329270cbef56a70a3e.jpeg

9CBFE31B-58B0-4E01-84DE-2266E62F45AA.jpeg.2d2c0e468d67129a6640f3c90269cd51.jpeg

15C0ACAC-4038-43AF-8AB0-D0622DFFEF55.jpeg.857eef6e15ed65c1cfe0d6ca6ea66871.jpeg

Edytowane przez cwirekp
błąd i braki
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...