Skocz do zawartości
porywacz_zwlok

[renowacja] Będzie piękny rower?

Rekomendowane odpowiedzi

porywacz_zwlok

Witam. Właśnie stałem się posiadaczem takiej jednej maszynki i chcę ją zidentyfikować, by móc odbudować. Wiecie co to za sprzęt?

Pierwszy krok to rozebrać do gołej śrubki i wyczyścić. Jak już zidentyfikuję sprzęt to będzie trzeba nowy lakier położyć. Wszelkie porady miłe widziane. 

67DFC8D9-0D51-44CD-B90D-E9DABE7403CD.jpeg

539D6F22-05DF-402B-8E76-D0BDE8B16DF7.jpeg

D588AC11-87D6-49E1-810A-F4AC6CFC71D8.jpeg

41E34A3F-7CB6-47D7-A2A1-C9AB73582DF3.jpeg

E416C34F-2E7E-4C44-9298-A5B905A652FB.jpeg

0FB78C6A-8871-4F85-B803-50E7D7A90100.jpeg

 

 

 

 

 

97B742BF-E58C-4867-AC35-2C5B3E44C672.jpeg

 

COLNAGO twierdzi, że nie jest to ich rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Colnago na najtańszym Shimano?

Nie wiem co to za rower, ale kąt rury podsiodłowej oraz dystans między kołem a rurą, budzi we mnie mieszane uczucia. Co to za rozmiar?

No i standardowo, sprawdź czy widelec jest prosty w miejscu wejścia do główki ramy. Już nie raz ktoś wrzucał rower i okazywało się że prawdopodobnie został uderzony przodem, a widelec się cofnął.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

Przecież to widać, że te Colonago to tylko naklejki... a widelec kopa dostał chyba.

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
22 godziny temu, porywacz_zwlok napisał:

chcę ją zidentyfikować

Pierwotnie Romet Wagant z 1982 roku.

Kierownica przełożona prawdopodobnie ze starszego  rometa Albatrosa.

Przerzutki oczywiście nie oryginalne (była tam tylko tylna -favorit).

Przedniej oryginalnie nie było, to jest dołożony dwublat rometa bez odsłonki .

Koła oryginalne lub prawie oryginalne

21 godzin temu, skom25 napisał:

Co to za rozmiar

55 cm

Zalety:

 - tani rower do turystyki w miarę wygodny. Oryginalnie z błotnikami i bagażnikiem o nośności 150 kg.

Wady:

- piata tylna (rometowska) - rozpada się od patrzenia (korpus, gówniane materiały i konstrukcja), trzeba by wymienić na przyzwoita ZZr lub co bądź.

- ramy dosyć ciężkie (czasem fabrycznie nieco krzywe.

- hamulce blaszane gną się

- obręcze stalowe , poślizg klocków na mokrym - mała wydajność.

- suport na wbijane miski,

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
porywacz_zwlok

A był piękny plan. Dzięki mimo wszystko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
W dniu 7.01.2020 o 11:58, dovectra napisał:

Pierwotnie Romet Wagant z 1982 roku.

Ma przelotki na linki, to może też być jakaś wersja Pasata,

W takim razie przednia przerzutka mogła występować fabrycznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Artwro
Napisano (edytowane)

Raczej Rekorda.Taki też był(posiadałem,najlepszy na podwórku).Jednak nie,tam nie było przelotek na ramie.

Edytowane przez Artwro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • xbednar
      Przez xbednar
      Cześć wszystkim! Poszukuję retro szosy - koła 28", rama na wzrost ~175cm (czyli 56-57?). Najlepiej na terenie województwa pomorskiego lecz nie jest to warunek. Preferowałbym aby był raczej sprawny. Budżet to ok 700zł 
    • PiekarzPaola
      Przez PiekarzPaola
      Dzień dobry, jestem nową osobą na forum. Z góry przepraszam jeśli temat został umieszczony w złym dziale (proszę ewentualnie administrację o pomoc w przeniesieniu). Zatem krótko - mam rower taki jak w tytule, chciałbym go przywrócić do jazdy. Aktualnie mam ramę, dwa koła, krzywą kierownicę, napęd jako taki. Potrzebuje pomocy przy doborze odpowiedniego napędu, kierownicy i elementów tylnej piasty (łożyska, oś bo to jest do wymiany). Zależy mi na jak najmniejszych kosztach i 1/2biegi ponieważ to jest łatwiej jakoś naprawić samemu niż przerzutki. Myślałem nad wykorzystaniem 1biegowca (tylko takiego który nie hamuje jak się w drugą stronę kręci , bo od tego będą hamulce przy feldze). Słyszałem o jakiejś skrzyni dwunjegowej w piaście ale to pewnie strasznie droga sprawa. Myślałem żeby ewentualnie kiedyś do niego dorzucić wspomaganie elektryczne (tutaj od razu proszę o pomoc czy takowe da radę wrzucić na 1/2biega. Za wszelką pomoc szczerze dziękuję i pozdrawiam! :)
    • Lukasz8181
      Przez Lukasz8181
      Witajcie, planuje zakupić mój pierwszy rower szosowy... dokładnie cannondale synapse. Biały z niebieskimi dodatkami. Możecie coś powiedzieć mi coś o tym rowerze? Z góry dzięki 
    • ZuO13
      Przez ZuO13
      Francuski rower szosowy motobecane super sprint w rozmiarze 58 w super stanie. 

      Świetnie zachowany, części w większości są oryginalne.
      Świeżo po serwisie, wyczyszczony i nasmarowany.

      Frameset: Motobecane Super Sprint 58


      Napęd: 
      Kaseta MF-TZ20 Shimano
      Blat oryginalny stalowy
      Łańcuch shimano 

      Kokpit:
      Mostek Motobecane
      Kierownica Motobecane
      Owijka skórzana biała

      Siodełko MBK skórzane białe
      Przerzutka/manetka Suntour

      Koła 28”:
      Opony Schwable

      zdjecia w pelnej rozdzielczosci:

      https://drive.google.com/drive/folders/138ACJs8NBt6BGavouGk318Xn8TxNq2zt?usp=sharing

      Możliwa wysyłka
      lub odbiór osobisty w Warszawie
      kontakt przez olx
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-motobecane-szosa-kolarzowka-vintage-retro-rama-58-ostre-CID767-IDAN3Oe.html

    • ciorak1
      Przez ciorak1
      Witam,
      to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość w przypadku złego działu bądź innych błędów. 
      Ostatnio wyciągnąłem ze strychu rower - wiem o nim jedynie tyle, że jest marki Kolbe, jest wyposażony w klamki i hamulce Weinmann (przednie szczęki firmy Mafac Racer), przerzutkę tylną Simplex, większość części (w tym opony) są oryginalne. Rower został zakupiony w latach '80 w RFN, w latach '90 został "przyparty do muru" zderzakiem samochodu przez co tylny widelec (a z nim tylne koło oraz zębatki przerzutek) odbiegają od osi ramy i niemożliwa jest jazda, łańcuch cały czasz spada na coraz to niższe zębatki. Od tamtego czasu stał sobie na strychu nie ruszany. Ogólny stan roweru jest raczej taki sobie, co widać na zdjęciach. W internecie nie ma praktycznie żadnych konkretnych informacji o tej marce rowerów ani tym bardziej o tym konkretnym modelu. Moje plany co do tej sztuki to przywrócić go do stanu "nadający się do jazdy" a potem ewentualnie malowanie i inne kosmetyczne zabiegi. I w tym miejscu chcę się poradzić u forumowiczów - czy ktokolwiek miał do czynienia z takim rowerem, lub innym z tej firmy, i co może o nich, lub o osprzęcie tego roweru powiedzieć? Czy ktoś może coś doradzić w kwestii prostowania tylnego widelca? Od czego zacząć ewentualną przyszłą renowację? Lampy oraz dynamo są zdemontowane, ale przy rowerze znalazłem te części - są jednak produkcji DDR, co może wskazywać na to, że pochodzą z innego roweru. 
      Zdjęcia:
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7234JP_qswraxh.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7241JP_qswraxx.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7238JP_qswraxn.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7239JP_qswraxs.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7243JP_qswraxq.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7245JP_qswranh.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7246JP_qswranx.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7251JP_qswrann.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7244JP_qswrane.jpg
      https://ifotos.pl/zobacz/IMG7237JP_qswrana.jpg
       
×