Skocz do zawartości
wprost1986

[wybor roweru] Ktory z tych rowerow?

Rekomendowane odpowiedzi

wprost1986

Witajcie,

jako ze listopad i sa przeceny,szukam nowego roweru po tym jak sprzedalem swojego Spec enduro evo...teraz szukam cos bardziej...rodzinnego, cos czym spokojnie pojezdze po miescie, zalicze jakies single tracki a z czasem doczepie bagaznik i fotelik dla dziecka:)

Po przegladbieciu filmikow na Youtube itp zrobilem liste 5 rowerow ktorymi bylbym zainteresowany

-Romet Rambler 27.5 4 2018 za 1900

- Kross Hexagon 7 za 1900

- Kross Level 3 za 1950

- Rockrider 560 za 2400

- Giant talon 3 za 1800

Patrzac na przerzutki najlepsze wychodza w Romecie.

Chcialbym poznac wasza opinie, ktory z nich bylby najlepszy na miejaka i podmiejska jazde, plus singletracki? wiem ze nie sa.to rowery na mega wyczynowa jazde, raczej singletracki w formie rekraacyjnej;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Serio chcesz się przesiąść na Rometa/Krossa/Rockridera ze Speca? Przecież to co najmniej śmieszne. Miałeś rower marki premium, z fajną geometrią, przemyślany, a bierzesz coś co "jedzie i ma lepszą przerzutkę"? 

Jak już ma to być jakiś podstawowy rower to postawiłbym na Unibike Fusion - na pewno wypadnie dużo lepiej jak wymienione, nie licząc oczywiście Gianta. Taki rower aż przyjemnie przyjąć na serwis po paru latach. Z tym że z Unibike jest ten problem że kończy się już w sezonie ;) Także poczekałbym do wiosny, wtedy też można coś ugrać od ceny katalogowej. 

Nie chciałbym być jakąś alfą i omegą, polskiego Youtube nie przeglądam ale zarówno w opinii mojej, kolegów z serwisu czy zaprzyjaźnionych serwisantów Rockrider/Romet to najniższa półka, Kross nieco lepszy ale ciągle za Unibike i droższymi markami. One też nie są idealne ale jeździ się na nich dużo lepiej. 

2 tysiące to mało za taki rower, ale jeśli kupiłbyś Fusiona (raczej w wersji 29) i zmienił mu widelec na choćby Raidona (ten który jest założony warto sprzedać już na starcie, jest z blokadą z manetki wiec można wziąć niezłe pieniądze jak za prosty "uginacz") to powstanie fajny, podstawowy ale bez słabych punktów rower. Korba ze sztywną osią, nienajtańsze hamulce, wystarczający napęd i przyzwoity widelec. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

Tak.wiem ze spec to byla marka premium ale nie praktyczny na to jak teraz rower uzywam:) Nie potrsebuje takiego roweru jak juz nie chodze na dh, tylko normalna luzna jazda:) Wiec wole by ktos korzystal z tego do cxego zostal stworzony...czyli rozumiem Twoja opinia to z tych co dalem Giant talon 3 badz Unibike Fusion? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Tak. Giant osprzętowo wypada słabiej ale rekompensuje to cena. Jakbyś wymienił mu widelec (a zakładany budżet z tego co widzę na to pozwala) to jazda po singlach będzie dużo przyjemniejsza. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

a jaki widelec bys proponowal? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jakiś podstawowy powietrzny, Suntour Raidon/RockShox Recon, ten pierwsze poniżej 7 stówek, ten drugi poniżej 9, który pracuje lepiej nie wiem, na Raidonie nie miałem okazji jeździć, z Recona Gold RL w jakimś rowerze testowym byłem zadowolony. 

Może @ACTIVIA sprzeda Ci coś w dobrej cenie, ale trzeba wybrać rower żeby wiedzieć jakie koło - nie wspominałeś w którym kierunku idziesz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

No 99% 27.5, jakos do 29 mnie nie ciagnie a po specu 26 sadze ze 27.5 bedzie udana zmiana

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No to za 699 jest Raidon, za niecałe 900 Recon (piwnicarowerowa). Przy różnicy 150zł wziąłbym Recona. O ile w ogóle możesz tyle wydać, wiem że wydaje się to dziwne że mówimy o widelcu za połowę wartości roweru, ale cóż, różnica w jeździe po jego wymianie jest spora. Lepsza przerzutka czy coś innego takiego komfortu nie zapewni. Pamiętam jak lata temu do Gianta Yukona założyłem RS Torę, w porównaniu do jakiegoś SR XCR różnica była ogromna. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

no to chyba tak uczynie, talon 3 na razie i poczekam na przeceny widelcow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Czekaj czekaj, w zeszłym roku była promocja w piwnicy na czarny piątek. 

Tylko z jazdą bym się wstrzymał, zwłaszcza że po sezonie. Widelec z Talona z blokadą też jako nowy sprzedasz w dobrej kasie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

no tak, jazda dopiero na wiosne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Mamy w wyprzedaży Epixony za 799 zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wprost1986

jakis link moglbym prosic?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • JackRzeznik
      Przez JackRzeznik
      Cześć !
       Wiele osób pyta mnie o opinie mojego nowego roweru, więc przyjemnością się podzielę wrażeniami z moim nowym Rockrider AM100S rocznik 2020. 
       Krótko o mnie, jestem z śląska - doświadczenie w rowerze blisko 20letnie, w tym jakieś 15lat w DH/FR?, gdzie może już z nudy ? Tudzież braku czasu, czy chęci spróbowania czegoś nowego przesiadłem się na XC, ale po sezonie stwierdziłem, że jednak nie wyzbędę się ekstremalnego zacięcia i 120mm skoku z przodu i płaska pozycja to nie dla mnie.  Po drodze przez różne marki min. Canyona trafiłem w ręce Decahlonu i ich Rockridera AM100S
       Rower posiada bardzo wygodną pozycję, w tej cenie... 6500zł jest niesamowicie dobrze wyposażony. Rockshox 35 Gold, Manitou McLEOD z platformą IPA, myk myk, czterotłok na przednim hamulcu i napęd Srama NX, z kołami Sunringle Duroc... Wait, te same koła i napęd miałem w Canyonie za 12 000zł ! 
       Ale wracając do pozycji, pomimo, że rower jest bardzo wygodny i komfortowy to jednak czuć, że można sobie na nim pozwolić o wiele więcej, czaiłem się na ten rower już w poprzednich latach, ale geometria ramy mnie odstraszyła. Teraz z wychyleniem 66 stopnia na główce kompletnie nie czuć kół 29", a rower jest nadal zwrotny i pewny, powiedziałbym, że jest on dość uniwersalny i tak trzeba go odbierać. Nie jest to zjazdówka i am100s nawet tego nie udaję, nie jest też demonem podjazdu, bo trzeba się mocno złożyć, aby sprawnie podjeżdżać, np. na tabakową pod Babią Górę (tam trzeba mieć złotą łydę)... Więc rower nie jest do ścigania się i kręcenia rekordów, ale jest bardzo przyjemnym funbikiem i tak ten rower odbieram. Daje mnóstwo przyjemności, geometria jest odpowiednia dla początkujących rowerzystów i tych średnio zaawansowanych, nie jest to rower rodem topki, który to dyktuje nam jak mamy jechać i brak doświadczenia skończy się wybitymi zębami, bo nie okiełznamy potwora. AM100S jest przewidywalny i radzi sobie z wyższymi prędkościami i ostrzejszymi zakrętami, chociaż trzeba zwrócić uwagę, że rower posiada dwie różne opony i przy przedniej TORO nie czuję się najlepiej, ma momenty do poślizgu, szczególnie na twardym gruncie, a hamulce wymagały by lepszych tarcz hamulcowych - jeśli pokonujesz często barierę 50km/h to czuć, że nie najlepiej radzą sobie z temperaturą. 
       Samo w sobie zawieszenie działa bardzo dobrze, mając porównanie do poprzedniego roweru na Foxie (baza 34 rhythm/FLOAT DPX2), odnoszę wrażenie, że ten rower radzi sobie lepiej z drobnymi nierównościami, jest przyjemniejszy, ale to może być moja subiektywna ocena, ponieważ po RS z Manitou nie oczekiwałem cudu, a przyjemnie się zaskoczyłem, bardzo dobrze trzyma trakcję, zaś mając FOXA oczekiwałem petardy, a dostałem taki o, po prostu dobry zawias i niesmak pozostał do teraz. 
       Sumując, za te pieniądze jest to bardzo rozsądny rowerek i nawet jeśli są jakieś małe mankamenty to biorąc pod uwagę cenę dodatkowej wymiany opony, czy tarcz hamulcowych nie wydaję mi się barierą nie do przeskoczenia. Rower idealny dla osób, którym nie zależy na 0,1sec na mecie, a chcą swobodnie czerpać przyjemność z jazdy, bezpiecznie odkrywać nowe tereny nie rezygnując z małego extreme po drodze. Trzeba zwrócić uwagę, że rama posiada w dobrym momencie punkt pośredni, jest naprawdę sztywna i nie pływa na zakrętach, czy mocnym przypedałowaniu.
      Link do specyfikacji:
      https://bit.ly/3f6XfHR
       
       

    • xddd
      Przez xddd
      Siema, od pewnego czasu zastanawiam się nad rowerem enduro. Patrzę z ciekawości bo na razie mnie na taki nie stać   . Zależy mi aby rower miał zawieszenie z przodu jak  i z tyłu. mój wzrost to 155 cm i waga 50kg. Rower służył by do zjazdów, podjazdów i do lekkiego urban freeride
       
      Dzięki
    • gajcyk04
      Przez gajcyk04
      hej,czy ktoś miał do czynienia z dartmoor'em street fighter(https://velo.pl/rowery/funbikes/dartmoor/streetfighter)? prosiłbym  o opinie. rower nie będzie za mały na wzrost 168cm ? będę uprawiał stunt  ,może nie kiedy street.czy warto kupic ? czy za tą kase kupie lepszy rower?
×