Skocz do zawartości

[Roscoe 8] jaka opona na asfalt?


MichalKepa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

kilka dni temu kupiłem wspomniany w temacie rower.. Ponieważ częściej będę go używał w mieście niżeli w terenie potrzebuje zmienić mu obecne, 2,8", offroadowe laczki, na coś bardziej cywilizowanego :)  dlatego potrzebuję podpowiedzi na co..?

z tego co już wiem obręcz bezpiecznie może przyjąć 2,6, niżej może być kłopot z utrzymaniem opony (poprawcie mnie jeśli ta informacja jest błędna) więc o taką szerokość chodzi.. 

zależy mi na stosunkowo niskich oporach toczenia żebym się nie zajechał jak będę jeździł po asfaltowych ścieżkach, ale również nie chodzi stricte o bieżnik szosowy gdyż w okolicy są również leśne ścieżki. Myślałem o czymś w stylu opon Continental Race King, na których kilka lat temu jeździłem i które muszę przyznać dawały radę w terenie jak również nie dojeżdżały mnie na asfalcie..

co o tym sądzicie? dobry wybór? 

czekam na sugestie!

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MichalKepa napisał:

co o tym sądzicie? dobry wybór? 

Od początku było jasne, że rower będzie głównie do miasta i na jakieś proste ścieżki? Może trzeba było się zastanowić przed zakupem gdzie będzie jeżdżone i wybrać coś bardziej odpowiedniego niż MTB na "plusach"? 

Jakiej szerokości jest tam obręcz?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze @maklakiewicz kup drugie kola 29 to przerobisz ten rower na x-calibera. Opony 2.6/2.8 sa brdzo drogie a dwa ze i tak kola beda bardzo ciezko chodzic. Praktycznie w tych szerokosciach nie ma opon na asfalt, jedyne co mozesz zrobic to zajechac bieznik na slicak ;) Z druga para kol to prawie jakbys mial dwa rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MichalKepa napisał:

Ponieważ częściej będę go używał w mieście niżeli w terenie potrzebuje zmienić mu obecne, 2,8", offroadowe laczki, na coś bardziej cywilizowanego :)  dlatego potrzebuję podpowiedzi na co..?

z tego co już wiem obręcz bezpiecznie może przyjąć 2,6

Mój Boże... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens ma kupno ścieżkowca na oponach + żeby jeździć po mieście? Jakiej opony nie założysz, to będzie to klocek.

2 godziny temu, michalj2 napisał:

Z druga para kol to prawie jakbys mial dwa rowery.

Nie. To nadal będzie rower z amortyzatorem 120 mm i geometrią nastawioną na teren. Można się czarować, ale rzeczywistości się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, m0d napisał:

Od początku było jasne, że rower będzie głównie do miasta i na jakieś proste ścieżki? Może trzeba było się zastanowić przed zakupem gdzie będzie jeżdżone i wybrać coś bardziej odpowiedniego niż MTB na "plusach"? 

Jakiej szerokości jest tam obręcz?

 

 

Owszem, było.. z racji miejsca zamieszkania.. w planach mam jazdę zgodnie z jego przeznaczeniem więc dlatego wybrałem ten.. 

Obręcz 36 mm..

 

obręcz 36 mm..

6 godzin temu, maklakiewicz napisał:

Zastanów się czy taka zmiana ma jakiś sens. O ile niższych oporów toczenia się spodziewasz?

Jeździj na tym co masz albo kup koła 29 i do nich węższe opony np. Race King.

No właśnie się nad tym zastanawiam, dlatego pytam. Ogólnie nie ma tragedii.. bardziej chodziło mi o to, żeby ich szybko na twardym podłożu nie zajechać..

 

5 godzin temu, michalj2 napisał:

tak jak pisze @maklakiewicz kup drugie kola 29 to przerobisz ten rower na x-calibera. Opony 2.6/2.8 sa brdzo drogie a dwa ze i tak kola beda bardzo ciezko chodzic. Praktycznie w tych szerokosciach nie ma opon na asfalt, jedyne co mozesz zrobic to zajechac bieznik na slicak ;) Z druga para kol to prawie jakbys mial dwa rowery.

Nie chodzą jakoś strasznie ciężko, chodziło o to żeby, tak jak napisałeś, nie zajechać ich i zostawić je na cięższy teren.

Tak przypuszczałem, że ich nie będzie ale wolałem zapytać.. 

 

5 godzin temu, Alsew napisał:

Mój Boże... :wallbash:

Z czym masz problem..?

 

4 godziny temu, wkg napisał:

Sprzedaj te koła póki nowe i kup coś o szerokości 25 mm i wstaw jakieś Vittorie Mezcal czy Saguaro i wszyscy będą zadowoleni.

Rower jest używany. Poza tym nie jest na seryjnych..

 

4 godziny temu, Alsew napisał:

Amor 120mm (i co za tym idzie kąt główki ramy na poziomie 68stopni) do takiej jazdy też potrzebny jak 2 dziura w d... Może da się go skrócić na 100mm

Niczego skracać nie zamierzam.. 

4 godziny temu, wkg napisał:

Ale nie będzie przeszkadzał jak plusowe gumy ... pytanie czy tez będą góry czy tylko miasto. Jak góry też to może faktycznie 2 zestawy kół ....

Góry też, ale z terenu częściej raczej okoliczne tereny z racji specyfiki pracy.. o kołach myślałem ale tak jak ktoś wyżej napisał to dość spory wydatek. Tym bardziej, że nie będę używał go katował nad wyraz często. Dlatego pomyślałem o jakichś cieńszych oponach na miejskie wyjazdy a te zostawić na cięższy teren.

3 godziny temu, skom25 napisał:

Jaki sens ma kupno ścieżkowca na oponach + żeby jeździć po mieście? Jakiej opony nie założysz, to będzie to klocek.

Nie. To nadal będzie rower z amortyzatorem 120 mm i geometrią nastawioną na teren. Można się czarować, ale rzeczywistości się nie zmieni.

taki, że chciałem go kupić więc kupiłem. a skoro go kupiłem to wiem do jakiej jazdy został stworzony. Poza tym fakt, że jego przeznaczeniem nie jest jazda po mieście nie oznacza, że nie mogę się tam nim poruszać. 

hmm.. a kto tu czaruje? ja zapytałem o opony.. i to nie opony na asfalt, bo nie zamierzam z niego zrobić roweru miejskiego, tylko założyć coś mniejszego z nieco innym bieżnikiem żeby tych nie zajechać.

 

3 godziny temu, wkg napisał:

Znakiem tego trzeba go brać w ostry teren i nie kombinować : )

A możesz go jeszcze zwrócić ? Trek ma łagodną politykę w tej kwestii, pewnie można go wymienić na X-Calibra

I wychodzi na to że tak też zrobię;) rower jest używany więc nie ma takiej opcji.

 

2 godziny temu, wkg napisał:

Bo rozumiem, że teren też wchodzi w grę ; )

Przecież napisałem, że częściej będę jeździł w mieście a nie że tylko.. w swojej lokalizacji ciężko będzie o miejscówkę żeby wykorzystać jego pełen potencjał ale to nie oznacza że nie mam zamiaru próbować a co jakiś czas wybrać się gdzieś w góry ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wściekaj się na ludzi, że się trochę uśmiechają ale pomysł kupowania takiego roweru głównie na miasto jest hmm ... egzotyczny. I czytaj uważnie, TREK wymienia też używane rowery - nie wiem czy tydzień czy dwa ale skoro kupiłeś kilka dni temu to podziękuj za życzliwą radę.

Ale skoro rower chcesz zostawić i jeździć też w terenie to nie ma tragedii. Amor 120 nie zamuli aż  tak strasznie, zawsze możesz dopompować na mniejszy SAG.

Prosta sprawa: kupujesz https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-mezcal-29x2-35-xc-t-tnt-g2-0-antrac-8371349756 i jesteś zadowolony. 2.25 pieknie leżą na 30mm więc 2.35 na 36mm też dadzą radę. Wersja TNT ma mocny rant do bezdętki więc nie zeskoczy z obręczy. Jedna z najszybszych opon, w testach opory na twardym jak maratonowa Racing Ralph. Petarda. Jak nie będziesz jeździł w mazistym błocie to sądzę, że jej już nie zdejmiesz. To taka opona między uniwersalną a semislickiem. Trwała.

A jak chcesz bardziej terenową, o trochę, nie bardzo tylko trochę większych oporach niestety ale ładnie się oczyszczającą z błota to https://allegro.pl/oferta/opona-vittoria-barzo-g2-0-29x2-35-zwijana-tnt-8055161086 i wtedy obstawiam, że w terenie tez jej nie zdejmiesz, chyba, że ciężkich górach. Zaista opona,  krawędziuje świetnie, klei się bardzo ładnie. Możesz znaleźć tańsze, starsze wersje G+ zamiast 2.0 albo w ogóle bez G (Graphen - nikt nie wie co to daje , w nartach nic nie daje a też reklamują : ) )

Vittorie to trwałe opony, tył wystarczy na kilka tkm, na przód to nawet nie liczę ... 

EDIT: Oupsss ... Freudowska pomyłka, masz 27,5 wrzuciłem 29, w 27,5 też sa takie: https://allegro.pl/oferta/opona-opony-vittoria-mezcal-g-27-5-x-2-35-enduro-7453524473 https://rowerowy.com/sklep/czesci/opony/bezdetkowe/prod/vittoria-barzo-27 https://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-mezcal-iii-27.5-tnt-mtb-graphene-2.0-folding-tyre-871285

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Roscoe obręcze mają 40mm szerokości wewnętrznej a to oznacza że nawet 2,6 będzie nie najlepiej układać się na niej. Nie kombinowałbym.  

Po zużyciu opon zainwestuj w Maxxis Ikon MaxxSpeed 2.8 i tyle możesz zrobić.   

Gdybym używał go często do jazdy po mieście szarpnąłbym się na drugi zestaw kół 29 ~30mm. No ale to i tak średni pomysł bo koszta spore a taki rower w mieście tylko się marnuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TjakTomek napisał:

W Roscoe obręcze mają 40mm szerokości wewnętrznej a to oznacza że nawet 2,6 będzie nie najlepiej układać się na niej. Nie kombinowałbym.

Myślisz, że jest ryzyko, że opona 2,35 spadnie ? 

Na 19mm działa, na 30 mm układa się pięknie - myślę, że i na 36 lub 40 - jak piszesz - będzie się spokojnie trzymać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest pomysł absurdalny. No ale nie znam się, po prostu uważam, że optymalizacja szczególnie jeśli dotyczy opon jest niezmiernie ważna.  :)  Sam bym nie założył 2,6 choć jestem ciekawy tego rozmiaru i akurat ta szerokość poradzi sobie z obręczą 40mm. No ale nie ułoży się optymalnie jak na 35mm.

Polmaj, ale to jeszcze szersze, poza tym 3.0 z tyłu nie zmieści się. Tzn wejdzie totalnie na styk - małe bicie czy błoto i po zawodach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TjakTomek napisał:

Dla mnie to jest pomysł absurdalny. No ale nie znam się, po prostu uważam, że optymalizacja szczególnie jeśli dotyczy opon jest niezmiernie ważna.  :)  Sam bym nie założył 2,6 choć jestem ciekawy tego rozmiaru i akurat ta szerokość poradzi sobie z obręczą 40mm. No ale nie ułoży się optymalnie jak na 35mm.

Polmaj, ale to jeszcze szersze, poza tym 3.0 z tyłu nie zmieści się. Tzn wejdzie totalnie na styk - małe bicie czy błoto i po zawodach. 

 

oprocz szerokosci jeszcze bieznik sie liczy, szkoda ze sie nie miesci bo by pomoglo i to  tanio

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-g-one-allround-opona-zwijana-27-5x2-80-7802994712?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAjwnrjrBRAMEiwAXsCc49_Ghe9VqabmfNNuxQuDOIjC_3kYruQxEgWKUVZF_AsctzLnIAXVrRoCgXsQAvD_BwE

 jest jeszcze ta ale ta cena ,  za tyle  wolalbym dolozyc do kompletu kol 29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana opon na węższe, np. 2,6, może spowodować nadmierne obniżenie suportu i w efekcie częstsze haczenie pedałami o korzenie/kamienie. 

Najsensowniejszym i najbezpieczniejszym wyjściem byłoby kupić koła 29" ze zdecydowanie węższymi obręczami (np. 25mm), które przyjmą typowe opony XC (2,1/2,25). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polmaj, ta propozycja jest ciekawa. Nie wiedziałem, że takie istnieją w tym rozmiarze.

Opony plusowe są drogie, dobry komplet to 400-600zł, dlatego warto rozważyć zakup kół 29. Koszt ogumienia zmniejszy się prawie o połowę. 

Do miasta to fajny jest np. Marin Muirwoods o ile dobrze zapamiętałem nazwę. Żywiołem Roscoe jest jazda na przestrzał po lesie, tereny górskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Galvatron napisał:

Wymiana opon na węższe, np. 2,6, może spowodować nadmierne obniżenie suportu i w efekcie częstsze haczenie pedałami o korzenie/kamienie. 

Najsensowniejszym i najbezpieczniejszym wyjściem byłoby kupić koła 29" ze zdecydowanie węższymi obręczami (np. 25mm), które przyjmą typowe opony XC (2,1/2,25). 

To wszystko prawda ale w mieście mało korzeni/kamieni a na inwestycję w koła pytający nie ma ochoty - co w końcu przy cenie nowych kół nie jest aż takie dziwne ....

Tu niestety wszystko wygląda n a ratowanie źle wybranego roweru :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...