Skocz do zawartości

MichalKepa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    259
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Płock

Ostatnie wizyty

802 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika MichalKepa

  1. Wiecie co.. ponieważ hamulce są na reklamacji a jeździć trzeba, zrobiłem swap Magury z Dartmoor'a, a na tył wleciał sram Lewel T. Jak to zwykle bywa początki współpracy były kiepskie, Aż zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem te 800ki Nie są zwalone, ale.. trochę pojeździłem, klocki się dotarły i jestem mega zadowolony, z Magury oczywiście. Sram też daje rade ale jego miękkość jakoś mi nie pasuje. Także jak będę miał chwilę to przerzucę również XT'ka (z dartmoor'a) na tył a M8120, jeśli dostanę nowe, pewnie pójdą na handel. Także dzieki za aktywność, sugestie, i diagnozę faktycznego problemu (TOBO 👊😎). Swoją drogą ciekawe, że "serwisanci" ode mnie o tym nie wiedzieli. Na tą chwilę temat chyba został wyczerpany. Pozdro🤜🤛
  2. Mam podobnie w Dartmoorze z tarczami magury.. na pająku ślady spalenizny a tarcza, i klocki, smigają aż miło😁 Polecam taki recept.. po zainstalowaniu klocków wsiadasz na rower i z delikatnie wciśniętym hamulcem, tak żeby klocki lekko tarły o tarczę, pedałujesz... będziesz czuł,że coraz mocniej biorą.. przerywasz żeby zmniejszyć temperaturę i powtarzasz tą czynność kilkukrotnie aż do satyfakcjonującego Cię efektu. Ja robię to 3-4 razy sukcesywnie zwiększając siłę docisku, polecam zablokować zawieszenie raczej nie uzyskasz w ten sposób pełnego dotarcia ale zyskasz pewność, że nie zapierdzielisz barana jak nagle jakaś ściana Ci na drogę wyskoczy 🙃 tobo - Wiesz co, za wiele na shimano nie jeżdziłem, ale tak jak wspomniałem wcześniej, w Darmorze mam na tyle XT M8100 i musze przyznać, że jest naprawdę spoko.. gdyby tylko miał lepszą modulację.. ale z przodu MT5+klamka XT M8100 spisuje się meeeeega! dużo lepiej niż te M8120.. i właśnie się zastanawiam czy sobie takiego właśnie zestawu nie sprezentować..
  3. Ok, tylko na jakich częściach, skoro shimano podobno nie wypuszcza zestawów naprawczych?🤔 Ale, aleeeee.. okazało się, że hamulce są na gwarancji więc "jesteśmy urrratowani"😁
  4. a widzisz, nie wiedziałem. w takim razie co? rzygało olejem czy łapało powietrza? bo nie "wyglądały" na zapowietrzone..
  5. siemanooooo😎 Troche mnie nie było ale dopiero w weekand miałem okazję ruszyć na dłuższe jeżdzenie co pozwoliło mi przetestować sprawność hamulców. Zgodnie z sugestiami oprócz klocków wymieniłem również płyn hamulcowył, tzn nie ja tylko chłopaki z serwisu. nie widziałem go osoboście ale podobno był "czarny", więc przepracowany. Po wymianie hamulce działają dobrze, o ile nie bardzo dobrze! siła w porządku, nie mniej jednak sporadycznie zdarza się, szczególnie przy tylnym hamulcu, że tarcza się trochę "ślizgnie" w zacisku wydając haraktrystyczny dźwięk. Poza tym jest w porządku. Jednak jeśli chodzi o subiektywne odczucia, spodziewałem się bardziej radykalnego hamowania, tym bardziej, że z przodu jest tarcza 203 mm. Oczywiście moją ocenę opieram na porównaniu tego zestawu do wcześciej wspomnianego MT5/XT z dartmoora, w którym to wjechała na przód tarcza 203, więc po dotarciu będzie "grubo". i właśnie odnośnie dźięków dochodzących z układu hamulcowego mam pytanie.. w przypadku zestawu MT5/XT używam tarcz Magura storm HC 203/180 i zgodnie z opiniami, które krążą na temat klocków metalicznych, zestaw ten hałasuje. Sychać metaliczne tarcie od momentu styku klocka z tarczą co w połączeniu z natychmiastową reakcją hamulca, w sensie że działa, a nie że od razu zapodaje OTB, daje poczucie mocy. W przypadku M9120 i MT800 taka sytuacja nie występuje, jest cicho i "łagodnie". w necie znalazłem info, że te tarcze mają rdzeń aluminowy a na zewnątrz jest "nierdzewka", czyli "normalna" tarcza. skąd więć taka różnica? rzebyśmy się zrozumieli, nie przeszkadza mi ani ten hałas ani ta cisza, zastanawiam się czym jest ta różnica spowodowana.. Pierwsze hamowanie na "zimnych" też jest słabsze, czego w drugim rowerze nigdy nie dośwoiadczyłem. co tym sądzicie? czepiam się?🤔 udanego dnia, Pozdro 👊😎
  6. Raczej metalem darta nie była, gdyż okładziny jak wspomniałem wcześniej jest jeszcze sporo, poza tym to są klocki metaliczne a tarcza z grupy XT chyba nie jest "niskogrupowa"?🤔 chyba że o czymś nie wiem..
  7. slavi - dokładnie ta sama myśl mnie tutaj sprowadziła😅
  8. Bi to są właśnie 800-ki.. Myślisz, że to może być wina tarcz?
  9. Dodałem👍 tak jak wspomniałem wcześniej, nic się nie zmienia po podpompowaniu, czyli siły hamującej w zasadziepodpompowaniu brak. Mam w drugim rowerze hamulec XT, więc zdaję sobie sprawę z zakresu regulacji😉 GRAVELOIKSCTRAILOWKA - używam klocków metalicznych w drugim rowerze (MT5/XT) i jestem z nich mega zadowolony. Teraz też już takie zamówiłem, będą we wtorek.. wymienię również płyń hamulcowy i zdam sprawozdanie z efektu końcowego. Oby był zadowalający 😏
  10. Dobra! Dzięki za odpowiedzi! Plan jest taki, że wymieniam klocki, odpowietrzam hamulce i pucuje tarcze. Jak ogarnę dam znać co i jak. Udanego weekendu! Pozdro
  11. Zrobiłem to wcześniej, bo okładziny jeszcze sporo zostało więc trochę szkoda wyrzucać😅i owszem, po "dotarciu" było lepiej ale przez chwilę.. czy możliwe jest, że klocki były np. przegrzane? 🤔
  12. Nie o to mi chodziło.. Czuje kiedy klocki dodytkają tarczy, i od tego momentu mogę ją gnieść, aż się ugnie do kierownicy, a siła hamowania nie rośnie. Dopiero po kilkukrotnym hamowaniu z maksymalnie wciśniętą klamką pojawia się lekka zmiana, tak jakby się "rozgrzały".. Nie zauważyłem poprawy po "podpompowaniu".. Tak też zamierzałem zrobić. Czyli tym ubytkami się nie przejmować? TOBO - a jak to wykonać?
  13. Cześć wszystkim. Mam kłopot z hamulcami, które siedzą w zakupionym przeze mnie niedawno nowym/używanym rowerze, Comensal Meta TR, a są to Shimano XT BR-M8120 i współpracują z tarczami Deore XT RT-MT800 oraz metalicznymi klockami N04C GR1H, przy czym z przodu jest jeden o oznaczeniu GRFE (czy to oznaczenie serii?) Objawy są takie, że w zasadzie na początku jazdy jest całkowity brak siły hamowania, a Klamka jest strasznie miękka. Dopiero po kilkukrotnym mocnym naciśnięciu hamulca jakaś siła się pojawia. Ktoś mi wspomniał, że Metalliki lubią się rozgrzać.. no kuźwa bez przesady.. W drugim rowerze, Dartmoor Bluebird Pro 27,5, mam z tyłu dwutłoka Deore XT BR-M8100 współpracującego z metalikami i 180 mm tarczą Magura Storm HC i sam on jeden daje większe opóźnienie niż te razem wzięte, bez znaczenia czy jest rozgrzany czy nie. A w połączeniu z przednim hamulcem Magura mt5, spiętym z klamką Shimano Deore Xt br m8100, metalikami i tarczą tylko 180 mm daje potężną siłę hamującą. No i takiej spodziewałem się po M8120. I się rozczarowałem.. tylko czym to jest spowodowane? Po demontażu klocków "troszkę" zaniepokoiły mnie wżery/ubytki na okładzinach, szczególnie na jednym z przednich klocków, nierówne wytarcie, oraz "błyszcząca" się powłoka. Ma ktoś jakieś pomysły czym mogło to być spowodowane? Tarcze wydają się być w porządku. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  14. Masz rację.. odpuściłem obydwa canyon'y i na razie w ogóle wstrzymuje się z zakupem roweru.. Zostało jeszcze może z miesiąc jeżdżenia więc nie ma co się spinać i na siłę kupować.. Może po sezonie pojawią się jakieś ciekawsze oferty Może nawet uda się coś nowego wyrwać.. pożyjemy zobaczymy.. Także dzięki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...