ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 Cześć! Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża. Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego... Cytuj
polmaj Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 Jaki rozmiar ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000 Cytuj
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, polmaj napisał: Jaki rozmiar ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000 182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą Cytuj
Quell Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy. Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki. Cytuj
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, Quell napisał: Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy. Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki. czemu nie RC? Cytuj
polmaj Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, ekous napisał: 182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą Tu cię muszę rozczarować w tym budżecie to Claris lub Sora Cytuj
el_gregorio Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 Skoro teraz jeździsz na Alivio i nie widziałeś jak dotąd potrzeby zmian to czemu Sora miałaby być zła. W szosie Sora to właściwie odpowiednik Alivio w MTB, działa dobrze, komponenty z tej grupy są trwałe. Poza tym przy takim budżecie to właściwie Claris i Sora przy chęci zakupu nowego roweru. Ew. niepełna 105 w Tribanie RC520 jakbyś planował budżet zwiększyć do powyżej 3tys.. Przebudowa obecnego roweru ma mały sens, lepiej pomyśl o zmianie. Cytuj
Quell Napisano 26 Sierpnia 2019 Napisano 26 Sierpnia 2019 2 godziny temu, ekous napisał: czemu nie RC? Bo miał być budżet 2,5/3k. Jeżeli możesz naciągnąć to rc Cytuj
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Napisano 26 Sierpnia 2019 Zdaję się na Was i na to, że Sora jest w porządku. W szosie mam starą Ultegre, a miałem okazję jeździć na 105 i byłem urzeczony. Raczej rower kupuję na lata, i choć przebiegi nie są imponujące, to jednak wykorzystuję go bez przerwy, więc trwałość jest istotna. Zakładając, że jestem w stanie naciągnąć budżet do 3,5k i odrzucamy przeróbkę obecnego roweru: - czy ma sens szukania szosy, w którą wpakuje się grubsze gumy czy lepiej szukać geometrii gravela/endurance? - na ile jest w ogóle sens pakować się w gravele z takim budżetem, bo wiem, że konkrety zaczynają się 4,5k+? - coś godnego polecenia prócz Tribanów? Nie żebym miał opory do napisu, bo słyszałem pochlebne opinie, ale może jest konkurencja w tym segmencie. Ewentualnie czego szukać z używek Cytuj
m0d Napisano 27 Sierpnia 2019 Napisano 27 Sierpnia 2019 Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie: 1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. ) 2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości". Cytuj
ekous Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Napisano 27 Sierpnia 2019 7 godzin temu, m0d napisał: Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie: 1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. ) 2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości". Niech już kolega nie przesadza, że jestem wpatrzony. Mało obeznany - owszem, więc startuję z tego co wiem. Gdybym miał być mądrzejszy to prowadziłbym dyskusję albo w ogóle nie zakładał tematu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.