Skocz do zawartości
ekous

[Gravel] Nowy czy przeróbka

Rekomendowane odpowiedzi

ekous

Cześć!

Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. 

Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża.

Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Jaki rozmiar  ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie  za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
Teraz, polmaj napisał:

Jaki rozmiar  ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie  za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy.

Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
Teraz, Quell napisał:

Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy.

Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki.

czemu nie RC?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ekous napisał:

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Tu cię muszę rozczarować  w tym budżecie to Claris lub Sora 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Skoro teraz jeździsz na Alivio i nie widziałeś jak dotąd potrzeby zmian to czemu Sora miałaby być zła. W szosie Sora to właściwie odpowiednik Alivio w MTB, działa dobrze, komponenty z tej grupy są trwałe. Poza tym przy takim budżecie to właściwie Claris i Sora przy chęci zakupu nowego roweru. Ew. niepełna 105 w Tribanie RC520 jakbyś planował budżet zwiększyć do powyżej 3tys.. Przebudowa obecnego roweru ma mały sens, lepiej pomyśl o zmianie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
2 godziny temu, ekous napisał:

czemu nie RC?

Bo miał być budżet 2,5/3k.

Jeżeli możesz naciągnąć to rc

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous

Zdaję się na Was i na to, że Sora jest w porządku. W szosie mam starą Ultegre, a miałem okazję jeździć na 105 i byłem urzeczony. Raczej rower kupuję na lata, i choć przebiegi nie są imponujące, to jednak wykorzystuję go bez przerwy, więc trwałość jest istotna.


Zakładając, że jestem w stanie naciągnąć budżet do 3,5k i odrzucamy przeróbkę obecnego roweru:
- czy ma sens szukania szosy, w którą wpakuje się grubsze gumy czy lepiej szukać geometrii gravela/endurance?
- na ile jest w ogóle sens pakować się w gravele z takim budżetem, bo wiem, że konkrety zaczynają się 4,5k+?
- coś godnego polecenia prócz Tribanów? Nie żebym miał opory do napisu, bo słyszałem pochlebne opinie, ale może jest konkurencja w tym segmencie. Ewentualnie czego szukać z używek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
7 godzin temu, m0d napisał:

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Niech już kolega nie przesadza, że jestem wpatrzony. Mało obeznany - owszem, więc startuję z tego co wiem. Gdybym miał być mądrzejszy to prowadziłbym dyskusję albo w ogóle nie zakładał tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • adamDi2
      Przez adamDi2
      Do sprzedania nowe dętki szosowe 28"
      SPECIALIZED
       
      Cena sklepowa 30 zł.
      u mnie po 15 zł.
       
      Przy większej ilości taniej ;-)
       
      Mam 50 sztuk ( pozostałości magazynowe)
      Dętki bardzo lekkie!
       



    • jahoo84
      Przez jahoo84
      https://www.olx.pl/oferta/shimano-grx-rd-rx400-gs-shadow-rd-tiagra-10-rzedow-CID767-IDBC36g.html
    • Jakub87
      Przez Jakub87
      W zeszłym sezonie zakupiłem dla siebie rower marki Specialized model Crux E5 w rozmiarze 56cm. Zrobiłem nim łącznie 220 km (dwieście dwadzieścia) (przez brak czasu). W tym sezonie jeździłem tylko raz. Wszystko fabryczne, w stanie idealnym. Rower to obejrzenia w Rzeszotarach k. Świątniki Górnych lub w Krakowie. Karbonowy widelec. Wszystko proste. Zakupiony: 28.08.2018 w ROW-MIX Kraków, Zakopiańska 72 (oficjalny dystrybutor Specialized)
      Numer ramy: WSBC601061648 L
      Oczywiście oryginalny dowód zakupu i karta gwarancyjna są i będą przekazane nabywcy.

      Sprzedaję zestaw:
      Rower
      Pedała VP-196 Alu
      koszyk na bidon
      licznik bezprzewodowy z opcją czujnika kadencji (zamontowany podczas zakupu w sklepie) M3 1 WL
      oświetlenie przód/tył ładowane przez USB - INFINI Super Lava 263P i INFINI Sword 461

      Dodaję gratis:
      Kask GIRO
      Cena: 4400 zł - do negocjacji
      Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/specialized-crux-e5-56-przebieg-220km-sora-krakow-CID767-IDBfc4f.html

    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Kandydat na pierwszy poważniejszy rower - do codziennych krótkich przejazdów (15-30 km) i okazjonalnych średnich dystansów (do 100 km). Teren mieszany, ale głównie dziurawe ścieżki w mieście.
      Jakie słabe punkty ma ten rower? Będę wdzięczny za komentarze.
      Przeszukałem chyba całą sieć  i nie znalazłem jakiegoś pogłębionego tekstu na jego temat. A cena jest dość zachęcająca (zakładając dodatkowo odliczenie VAT przy zakupie na firmę).
      https://rower.com.pl/fuji-jari-carbon-1-1-1765291  
    • christophorus1
      Przez christophorus1
      Cześć!
      Mam na sprzedaż mojego gravela Merida Silex w rozmiarze M.
      Był kupiony we wrześniu zeszłego roku, więc ma jeszcze rok gwarancji.
      Ma przebieg koło 200-300 km, bo okazał się jednak dla mnie za duży.
      Siodełko jest wymienione na bbb, bo fabryczne nie przypadło mi do gustu.
      Wszystko działa i nie ma wad ukrytych.
      Wystawiona jest za 3399, jednak w przypadku, gdy będzie ktoś zainteresowany, to na pewno jeszcze opuszczę i da radę się dogadać.
      Poniżej link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/gravel-merida-silex-200-m-sora-r3000-2x9-CID767-IDAUQKd.html
       
×