Skocz do zawartości
ekous

[Gravel] Nowy czy przeróbka

Rekomendowane odpowiedzi

ekous

Cześć!

Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. 

Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża.

Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Jaki rozmiar  ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie  za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
Teraz, polmaj napisał:

Jaki rozmiar  ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie  za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy.

Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
Teraz, Quell napisał:

Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy.

Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki.

czemu nie RC?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ekous napisał:

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Tu cię muszę rozczarować  w tym budżecie to Claris lub Sora 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Skoro teraz jeździsz na Alivio i nie widziałeś jak dotąd potrzeby zmian to czemu Sora miałaby być zła. W szosie Sora to właściwie odpowiednik Alivio w MTB, działa dobrze, komponenty z tej grupy są trwałe. Poza tym przy takim budżecie to właściwie Claris i Sora przy chęci zakupu nowego roweru. Ew. niepełna 105 w Tribanie RC520 jakbyś planował budżet zwiększyć do powyżej 3tys.. Przebudowa obecnego roweru ma mały sens, lepiej pomyśl o zmianie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
2 godziny temu, ekous napisał:

czemu nie RC?

Bo miał być budżet 2,5/3k.

Jeżeli możesz naciągnąć to rc

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous

Zdaję się na Was i na to, że Sora jest w porządku. W szosie mam starą Ultegre, a miałem okazję jeździć na 105 i byłem urzeczony. Raczej rower kupuję na lata, i choć przebiegi nie są imponujące, to jednak wykorzystuję go bez przerwy, więc trwałość jest istotna.


Zakładając, że jestem w stanie naciągnąć budżet do 3,5k i odrzucamy przeróbkę obecnego roweru:
- czy ma sens szukania szosy, w którą wpakuje się grubsze gumy czy lepiej szukać geometrii gravela/endurance?
- na ile jest w ogóle sens pakować się w gravele z takim budżetem, bo wiem, że konkrety zaczynają się 4,5k+?
- coś godnego polecenia prócz Tribanów? Nie żebym miał opory do napisu, bo słyszałem pochlebne opinie, ale może jest konkurencja w tym segmencie. Ewentualnie czego szukać z używek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekous
7 godzin temu, m0d napisał:

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Niech już kolega nie przesadza, że jestem wpatrzony. Mało obeznany - owszem, więc startuję z tego co wiem. Gdybym miał być mądrzejszy to prowadziłbym dyskusję albo w ogóle nie zakładał tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • medzie
      Przez medzie
      Witam, nie znam się na rowerach, dlatego proszę o poradę. Mój wzrost 169cm, waga 56kg (Długość od nogi do krocza 80cm).
      Rower głównie do dojazdu do szkoły po ścieżkach i asfalcie cały rok.
       Na oku mam takie modele: 
      (Jeśli inne roczniki są lepsze, lub w ogóle inne modele chętnie się z nimi zapoznam!)
      KROSS EVADO 4.0 D 
      Rower krossowy; kolekcja 2019 koła: 28”; rozmiar ramy: 17”/19”; materiał ramy: aluminium; widelec: SR Suntour NEX (skok 63mm); 24 biegi; przerzutka przód: Shimano Tourney FD-TY710; przerzutka tył: Shimano Acera RD-M360; hamulec przód: Tektro Disc MD-M300 (mechaniczne; rotor: 160mm); hamulce tył: Tektro Disc MD-M300 (mechaniczne; rotor: 160mm); manetka: Shimano ST-TX800 (3x8); mechanizm korbowy: SR Suntour (48/38/28Tx170mm); kaseta: Shimano Altus CS-HG31-8 (11-32T); piasta przód: Joy Tech D041DSE; piasta tył: Joy Tech D142TSE; opony: Mitas V84 Gripper (28"x1,6", reflex); waga: 13,8 kg. TORPADO T801 CROSSFIRE D21
      Waga [kg]: 14.35 Rama: Aluminiowa Rozmiar ramy [cal]: 21 Rozmiar ramy: M Liczba biegów: 27 Przerzutka przednia marka: Shimano Przerzutka przednia model: M-371-9 34.9 Przerzutka tylna marka: Shimano Deore Przerzutka tylna model: 592 Manetki marka: Shimano Altus Kaseta marka: Shimano Kaseta typ: HG20 11-34 9V Wolnobieg marka: Brak Wolnobieg typ: Brak Korba marka: Shimano Korba typ: FC-371 Hamulec przedni marka: Shimano Hamulec przedni typ: Tarczowy hydrauliczny Hamulec przedni model: M200 Hamulec tylny marka: Shimano Hamulec tylny typ: Tarczowy hydrauliczny Hamulec tylny model: M-200 Rozmiar koła [cal]: 28 Opona marka: Chen Sing Opona typ: 700x41 Obręcze: Torpado Piasta przód marka: Solon Piasta przód typ: 802F 32H Disc Piasta tył marka: Solon Piasta tył typ: 802R 32H Disc Cassette Amortyzator przód marka: Suntour Amortyzator przód typ: NCX R.L. Amortyzator tył marka: Brak Amortyzator tył typ: Brak Kierownica marka: Torpado Kierownica typ: Aluminiowa FOV Wspornik kierownicy marka: Torpado Wspornik kierownicy typ: Multiset Siodełko marka: Torpado Siodełko typ: SA-226 Sztyca siodła marka: Torpado Sztyca siodła typ: 31.6 x 350 Łańcuch marka: Yaban Łańcuch typ: S-9 9SP  
      ROMET ORKAN 5D 2020
      koła     28 rama     alu 6061 rozmiar     19" / 21" widelec     SR Suntour NEX DS. HLO napęd     27 manetki tył, przód     Shimano Altus SL-M2000 9 speed / Shimano Altus SL-M2000 3 speed przerzutka tył, przód     Shimano Deore RD-M591 / Shimano Altus FD-M370 mechanizm korbowy     Shimano Acera FC-M371 48/36/26 170/175 mm hamulec tył, przód     Shimano BL-MT200 hydrauliczny / Shimano BL-MT200 hydrauliczny tarcza hamulcowa tył, przód     Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm / Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm opony     Michelin Protek Cross 700×35 obręcze     aluminiowe dwukomorowe piasta tył, przód     Shimano Tourney FH-TX505 / Shimano Tourney HB-TX505 kaseta / wolnobieg     Shimano CS-HG200 11-32T 9 speed kierownica     Romet aluminiowa MHB-A 6009 FOV 680 mm sztyca     Romet alu. MSP-AM009 31,6 mm 350 mm mostek kierownicy     Romet alu. regulowany TDS-D299 105 mm siodło     Selle Royal Ariel pedały     FP-920 aluminiowe waga     13.9 kg
    • zuzek1991
      Przez zuzek1991
      Cześć,
      ostatnio pisałem podobnego posta w TYM temacie. Zdecydowałem się obejrzeć Indianę X-Cross 5.0, przy okazji obejrzałem X-Road 5.0 z ramą 19' i spostrzeżenie jest takie: super rowery, 19' na najniższym ustawieniu siedziska jest dla mnie OK, niestety cena w MediaExpert i dodatkowy przegląd sprawiły że podchodzę do sprawy jeszcze raz, z większym budżetem.
      Zacząłem patrzeć na rowery trekkingowe bo w przypadku Indiany okazuje się że poza oponami i dodatkami typu światła, osłony, błotniki, bagażnik (które i tak musiałbym dokupić) to ten sam rower co cross.
      Szukam crossa/trekkingu do jazdy po mieście i (głównie do pracy) i poza miastem (rekreacyjnie), mój wzrost to 175cm.
      Proszę o poradę który rower wybrać w tytułowym przedziale cenowym, moje propozycje z tego co zostało (a mam wrażenie że dostępność większości 'fajniejszych' modeli to fikcja):
      Northec Caledon DB - tutaj osprzęt wydaje mi się całkiem OK, no i są jeszcze dostępne zarówno 17' jak i 19'
      Giant-Roam 3 - wydaje mi się najsłabszy w tym zestawieniu
      Wheeler Cross 6.4 - wydaje się podobny do Gianta wyżej
      Kands Avangarde - wydaje mi się najlepszy jeśli chodzi o konfigurację, ale jestem laikiem
      Przechhodząc do trekkingów:
      Monteria Massive 5.0 - całkiem fajna konfiguracja i wygląd, jednak firma to dla mnie trochę no-name
      Kands Elite Pro - wydaje się trochę słabiej niż w tym Monteria, ale przynajmniej wiem czego się po Kandsie spodziewać
      KROSS Trans 6.0 - rozmiar 17' więc dla mnie idealny, dobry osprzęt, tylko hamulce - z opisu wynika że tarcze i hydraulika, na zdjęciu V-brake...
       
      Z góry dziękuję za porady, mam nadzieję że pomożecie mi się w końcu zdecydować i wybrać coś z tego co jest dostępne na rynku - a jest tego niewiele...
      Faworytami są chyba Northec Caledon, Monteria Massive, Kands Avangarde i KROSS Trans, ale liczę na poradę
       
      Pozdrawiam!
       
    • Gość TomcioPaluch
      Przez Gość TomcioPaluch
      Co myślicie o tej maszynie Panowie i może Panie jeśli tu są? 
      Tribanb120 gravel 
      2400zł
      https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html
      Coś w tej cenie konkuruje, bardzo warto dorzucać jak ktoś nie jest przy kasie i jest kompletnym amatorem? 
    • Gość Radek
      Przez Gość Radek
      Hej! 
      Poszukuję dla siebie roweru, bo póki jeżdżę na 30 letnim rowerze trekkingowym. I robię codziennie trasy 20-50 km. Po terenie każdego rodzaju od asfaltu, po mijanie głębokiego piasku w lesie (bokiem po poboczu, bo przez niego bym nie ujechał ). 
      Zmierzając do pytania, czy jako całkowity laik powiniem chwytać się za budżetowego gravela? 
      Najchętniej wydałbym do 3 tysięcy (Romet Aspre?), jednak mam wątpliwości, czy jazda na takim rowerze będzie komfortowa i przyjemna. A może rower w tej cenie na lata, nie ma racji bytu? 
      Nie aspiruję do bycia sportowcem i cenię sobie przede wszystkim przyjemność z jazdy. Jednocześnie chciałbym być szybki. 
      Może jednak powiniem iść w stronę roweru crossowego? Może crossowy będzie jakościowo lepszy niż tani gravel, którego cena jest wywindowana hajpem (?). 
      Podsumowując, szukam uniwersalnego roweru na lata w niedużej cenie, na którym nie będę ślimakiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, fachowa opinia jest dla mnie bardzo wartościowa, bo sam się zupełnie nie znam. Może komuś przyjdą do głowy modele rowerów, które godzą gdzieś cechy sportowego charakteru gravela z komfortem i uniwersalnością roweru crossowego. 
    • Kasija
      Przez Kasija
      Hej, jestem całkowitym laikiem w temacie. Do tej pory jeździłam na chińczykach z supermarketu. Po dniach zastanawiania się cross czy trekking wybrałam crossa, chociaż obawiam się zbyt pochylonej postawy (mam problemy z nadgarstkami). Przejrzałam sporo podobnych tematów i wybrałam 3 rowery, które przypadły mi do gustu. Chciałabym aby były lekkie, miały zakrzywioną ramę a nie całkowity skos.  Rower, którym będzie się przyjemnie jeździć zarówno w mieście jak i na jedno dniowych wypadach za miasto.  Niestety mimo kilkudniowych poszukiwań nie jestem wstanie porównać który z nich jest lepszy.  I tutaj bym prosiła was o pomoc. Który z nich ma najlepszy stosunek jakości do ceny? A może jesteście wstanie zaproponować lepsze modele niż te co znalazłam z podobnej półki cenowej (do 2 500zł) 
      Wzrost 165 i 60kg wagi - rower chcę kupić w sklepie stacjonarnym po przymierzeniu ;) 
      1. Liv rove 2
      https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2-dd-disc
      2. Trek Dual Sport 2 
      https://roweromania.pl/trek-dual-sport-2-damski.html
      3.  Romet orkan 6d
      https://e-rower.pl/crossowe/6445-rower-orkan-6d-2020.html
      Jeśli można taniej kupić model ciut bardziej ubogi, a nie zrobi mi za dużej różnicy w jeździe a za to będzie różnica w cenie to również proszę o info ;) 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
×