Skocz do zawartości
piotrek120

[Hamulec przedni] Shimano 395

Rekomendowane odpowiedzi

piotrek120

Wiatm. Zużył mi sie hamulec przedni Tektro Auriga Comp. Chce wymienic. Kupie tarczę Shimano RT66 klocki półmetaliczne. Jaki hamulec dobrać? Shimano m395 czy m445 czy m355 lub m365? Na hamulec mam budżet ok. 100 zł. Nie bedę zainwestował w drozsze m615 mimo ze sa podobno wyraznie lepsze ponieważ są za drogie i nie musze mieć az tak dobrych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant
Napisano (edytowane)

Zużył ci się hamulec? Klocki - pewnie, tarcza - może ale hamulec? Sam ostatnio wymieniałem Compy tylko dlatego, że zaczęła mnie denerwować długa klamka, poza tym to są prawie niezniszczalne. Pracowały lata i z półmetalikami dalej podnosiły moje grube cztery litery (waga robocza z rowerem ponad 110 kg). Nie wiem czy za 100 zł dostaniesz hamulce działające lepiej chyba, że bardzo chcesz zmienić klamkę na krótszą. Ja bym jednak poczekał i dozbierał do Deorek tak żeby poczuć już jakąś różnicę przy przesiadce. Niech jeszcze się inni wypowiedzą o sikalności tamtych generacji i grup bo sam mam hamulce shimano dopiero od M6000 i póki co jest z nimi dobrze.

Edytowane przez Lawstorant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

Tłok mi sie zatarł i juz nie wychodzi z zacisku. Nie wiem czy przyrdzewiał czy się coś dostało do środka. W każdym razie nie działa. Jeden tłoczek się wysuwa drugi stoi w miejscu. Rower mam juz prawie 10 lat. Kross level A2 z 2009. Z tyłu jeszcze jako tako działa hamulec chociaż rewelacji tez nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
Napisano (edytowane)

Te wszystkie 4 co podałeś będą hamowały, różnicy w mocy itp raczej nie zauważysz, co najwyżej budowa klamki może mniej lub bardzije odpowiadać. :)

W sumie jak masz klamkę dobrą, to sam zacisk SLX do 100zł da się wyrwać, tylko na 100% nie powiem czy będzie to pasowało i działało prawidłowo ze sobą, na pewno zacisk M615 czy M6000, by był mniej problematyczny, bo jest on bez banjo, a do SLX już trzeba banjo dokupić.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Wybierając z tych które podałeś nie odczujesz żadnej różnicy ani w sile ani w modulacji ani w ergonomii klamki, bo to wszystko jedno i to samo.

Dłubanie z zaciskiem Shimano do starej klamki tektro jest możliwe ale wyjdzie słabiej i drożej niż poniższa propozycja

Skuś się i dołóż 20zł do mt400, on ma wygodniejszą klamkę i jest ciut mocniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

Mógł bym w sumie kupić sam zacisk tylko pytanie czy to będzie grało. Zaciski m615 po 120 chodzą widziałem. Klamka jest sprawna w każdym razie tylko trochę luzu ma. A jeszcze odnośnie tarcz. To brać te rt 66 i klocki półmetal czy tanie tarcze i klocki zywica?

Mt400 tez patrzyłem, może wezmę ten jak mówicie ze daje rade.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ale po co w staroć się pchać. Jak już chcesz sam zacisk to m6000. I zapewne oliwka, śruba i insert będą potrzebne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

A Shimano mt400 cały zestaw?  Po 125 chodzą? Opłaca się? Ja nie jeżdzę agresywnie wiec jak by zatrzymywał rower i miał taka modulacje jak tektro to mi starczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Taką mają nawet mt200

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Owszem mt400 kosztuje 125-130zł i jest bardzo przyzwoitym hamulcem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W biosternie za 114 przód.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

W takim razie biorę mt400:D ja bedzie spoko to moze tył dokupię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120
Napisano (edytowane)

Swoją drogą znajomy kupił z Aliexpress mt200 i ma tarcze rt66 i są dosyć kiepskie te hamulce. Modulacja słaba i słaba siła hamowania, powiedział bym nawet ze gorzej niż w Aurigach. Może to jakieś trefne mu przysłali bo dał grosze za nie.

Za to jak jeździłem na SLX innego znajomego to jest niebo a ziemia do tych mt200 i Tektro. Czułość klamki i siła hamowania jest kilkukrotnie większa niż w tanich hamulcach typu mt200. Takie moje spostrzeżenie jak by ktoś się zastanawiał czy do nowego roweru dać tańsze czy droższe hamulce. Jak ktoś ma zamiar jeździć agresywnie w trudnym terenie to hamulce Deore i wyższe modele oraz dobre tarcze i klocki conajmniej pólmetaliki to mus.

Edytowane przez piotrek120

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

W mt200 i wszystkich tanich Shimano z mt400 włącznie są gówniane te same klocki. Po zmianie na półmetaliczne kool stopy to dopiero zaczynają być hamulce. No i nie porównuj slxa do wszystkiego poniżej m6xx/6xxx bo servo wave i większą średnica tłoczków robi robotę.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

Może rzeczywiście przesadziłem z tym porównaniem SLX do tanich Shimano;) ale z ciekawości przeglądałem oferty rowerów teraz i widziałem że do niektórych rowerów za 4 kafle są wkładane hamulce typu mt200 co jest dla mnie lekką paranoją. Być może za jakiś czas przerzucę się na 27,5 cala jak się uda przyoszczędzić pare groszy na nowy rower;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
Napisano (edytowane)

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-altus-br-mt200-+-bl-mt200-przedni-o_l_158_11473.html

:)

To popatrz co czasami potrafia mieć fulle AM/Trail za 8-10tys zł... i weź się tym w górach zatrzymaj, gdy ważysz np 90kg. Nie wspominam o najtańszych tarczach, ktore są juz krzywe po pierwszym powrocie z wypadu w góry.
Przykład... 
https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-3--ge--2019
lub https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-2-2019https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-2-2019
Raign na MT520... https://www.giant-bicycles.com/pl/reign-2--ge--2019 :D

ps, M615 vs M785, jest też spora różnica, w modulacji, sile hamowania czy pracy zacisku, miałem M615 i w obu hamulcach tłoki nie pracowały równo, w rowerze znajomego identycznie było.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120

No na takim rowerze przy zjeździe i takich hamulcach sie można zabić;) jeździłem swgo czasu w trudniejszym terenie z tymi Tektro to nie ma szans się zatrzymać czy szybko wyhamować w ciasnym zakręcie przy dużej prędkości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Ostatnio poskładałem na szybko rower juniorowi...

https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8675-lepiszcze-eksperymentalne-dla-juniora/

Tam MT200 i czerwone kool-stopy + chińskie tarcze. Wsadziłem sztycę 400 ze swoim siodłem i zrobiłem na tym 20km. To narawdę dobrze hamuje. Na co dzień używam M785, M6000 i Formula R1. Ważę w okolicach 110kg.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

kiedyś na dzień przed wyjazdem rozwaliłem tył, wyrwał mi korzeń przewód, banjo pękło... Jedyny hamulec jaki byłem w stanie dostać od ręki przed zamknięciem sklepu to było m315. Zabawne zestawienie z fullem 18kg na ramie z 200mm skoku, ale hebel robił to co do niego należało (chociaż wiadomo tył wymagania inne), może nie było tak jak lubię bo klamkę trzeba było jednak trochę dusić a nie "głaskać" i nie lubię długich ale hamowało normalnie na żywicznych klockach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
10 godzin temu, piotrek120 napisał:

Modulacja słaba i słaba siła hamowania,

Te dwie wartości są sobie przeciwstawne. Masz albo jedno, albo drugie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piotrek120
31 minut temu, uzurpator napisał:

Te dwie wartości sobie przeciwstawne. Masz albo jedno, albo drugie

No być może i tak jest. W każdym razie jak ktoś ma zamiar jeździć ostro po lesie wąskimi ścieżkami to nie ma co oszczędzać na hamulcach :) Ciekawe jak wypadną te mt400. Juz zamówione. Porównam je do Tektro i do m200 i napisze, może komuś to może przy wyborze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

MT200 siła hamowania = MT400. Odczucia nieco inne ze względu na krótszą i inaczej ukształtowaną klamkę ale zarówno zaciski jak i sam mechanizm w klamkach jest taki sam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
8 godzin temu, uzurpator napisał:

Te dwie wartości są sobie przeciwstawne. Masz albo jedno, albo drugie.

Nie, bo to jest też kwestia klamki, żeby był dobrze wyczuwalny "punkt" blokowania np tylnego koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus
W dniu 13.08.2019 o 19:41, piotrek120 napisał:

Tłok mi sie zatarł i juz nie wychodzi z zacisku.

Naprawa tego jest banalnie prosta, jednak często ciężka zarazem do wykonania :P Dzieje sie tak gdyż tłok z racji na budowę metalową chromowana przykleja się do uszczelki.

Aby to pchnąć należy wygrzebać w garażu klucz nastawny w mojej rodzinnej okolicy zwany szwed. Gogole pokazuje 2 rodzaje, tzw żabę i szweda. 

SZWED

Najlepiej mały klucz, nim blokujemy tłok ruchomy. Jak mamy lepsze narzędzie, używamy lepszego. I pompujemy klamką aż się tłok ruszy. Jak klamka za miękka, odpowietrzamy układ i powtórka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×