Skocz do zawartości

piotrek120

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika piotrek120

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Opryskałem odtłuszczaczem Wurth. On jest łatwopalny. Podpaliłem i poczekałem aż się wypali. I tak 3 razy. Następnie przetarłem klocki solidnie papierem ściernym dosyć grubym ale nie pamiętam ziarnistości. Czy wypalenie jakkolwiek wpłynęło na siłę hamowania nie wiem. Solidnie odtłuściłem tarcze. Więc może to zasługa tej czynności wyłącznie. W każdym razie jest zauważalnie lepiej. A ze klocki kosztują grosze to zaryzykowałem mając w uwadze wymianę na inne. Wiadomo ze jak kupie lepsze klocki to różnica będzie większa ale na ten moment spokojnie da się jeździć i bezpiecznie hamować nawet w trudniejszym terenie. Jak przycisnę w opór klamkę koło staje w miejscu.
  2. https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-zestaw-ham-tarcz-przod-br-mt500-1000mm,c65,p4964,pl.html nie żałuje ze wypaliłem bo hamują lepiej a i tak je zmienię na następny rok. Tak że u mnie zadziałało. A i jeszcze wytarłem paierem ściernym dość solidnie. Hamulec przedni tak piszczał że się ludzie patrzyli;)
  3. Tak więc kupiłem mt400. Na początku kiepsko, spowalniacze nie hamulce, ogólnie rozczarowanie ale wypaliłem klocki odtłuściłem tracze i znaczna poprawa. Hamuje się dobrze. Cały czas mam klocki żywiczne z zestawu ale zmieniam na półmetaliczne albo ceramiczne na przyszły rok. Zapewne hamulce bedą jeszcze lepiej hamować. Różnica odczuwalna w porównaniu do mt200 to klamka która jest lepiej wykonana i wygodniejsza. Nie lata góra dół tak bardzo jak w mt200. Jest bardziej precyzyjna. Co do zacisku to myśle że poziom podobny może ciut lepiej ale ciężko to ocenić. Podsumowując za cenę 120zł to na ten moment się średnio opłaca bo widze że wyszły mt500 i 134zł kosztują. Zastanawia mnie kwestia czy można coś zrobić ze zwiększyć przestrzeń między klockami hamulcowymi ponieważ jest mniej niż milimetr miedzy tarcza a klockiem z jednej i z drugiej strony i czasami tarcza przytrze, bo jak wiadomo zawsze jest lekko krzywa. W tektro auriga comp miejsca miedzy klockami jest pod dostatkiem i nigdy nic nie ociera a hamują bardzo dobrze. Co do wypchnięcia tłoczka przyrdzewiałego do zacisku to próbowałem właśnie jak kolega wyżej napisał, blokować jeden działający i spróbować klamką drugi wypchnąć ale nie dało rady:/ W miedzy czasie oddałem do serwisu rower żeby mi szprych zapletli bo urwałem hak przerzutki i przerzutka mi wpadła w szprychy i powyrywała pare. Rower zostawili dworzu i od wilgoci albo czymś zalali tarcze zaczęły piszczeć hamulcem. Chłop oczywiście mówił ze już koniec, nic nie zrobi, nówka tarcza shimano do wymiany razem z klockami. Prosty zabieg z odłuszczaczem do hamulców wurtha zadziałał. Wyjąłem klocki opryskałem i podpaliłem i tak trzy razy. Tarcza 3 razy czystą szmatką i wurthem przetarta. Jak ręką odjął.Zero piszczenia. Do tego poprawa w hamowaniu znaczna.
  4. No być może i tak jest. W każdym razie jak ktoś ma zamiar jeździć ostro po lesie wąskimi ścieżkami to nie ma co oszczędzać na hamulcach Ciekawe jak wypadną te mt400. Juz zamówione. Porównam je do Tektro i do m200 i napisze, może komuś to może przy wyborze.
  5. No na takim rowerze przy zjeździe i takich hamulcach sie można zabić;) jeździłem swgo czasu w trudniejszym terenie z tymi Tektro to nie ma szans się zatrzymać czy szybko wyhamować w ciasnym zakręcie przy dużej prędkości.
  6. Może rzeczywiście przesadziłem z tym porównaniem SLX do tanich Shimano;) ale z ciekawości przeglądałem oferty rowerów teraz i widziałem że do niektórych rowerów za 4 kafle są wkładane hamulce typu mt200 co jest dla mnie lekką paranoją. Być może za jakiś czas przerzucę się na 27,5 cala jak się uda przyoszczędzić pare groszy na nowy rower;)
  7. Swoją drogą znajomy kupił z Aliexpress mt200 i ma tarcze rt66 i są dosyć kiepskie te hamulce. Modulacja słaba i słaba siła hamowania, powiedział bym nawet ze gorzej niż w Aurigach. Może to jakieś trefne mu przysłali bo dał grosze za nie. Za to jak jeździłem na SLX innego znajomego to jest niebo a ziemia do tych mt200 i Tektro. Czułość klamki i siła hamowania jest kilkukrotnie większa niż w tanich hamulcach typu mt200. Takie moje spostrzeżenie jak by ktoś się zastanawiał czy do nowego roweru dać tańsze czy droższe hamulce. Jak ktoś ma zamiar jeździć agresywnie w trudnym terenie to hamulce Deore i wyższe modele oraz dobre tarcze i klocki conajmniej pólmetaliki to mus.
  8. W takim razie biorę mt400 ja bedzie spoko to moze tył dokupię.
  9. A Shimano mt400 cały zestaw? Po 125 chodzą? Opłaca się? Ja nie jeżdzę agresywnie wiec jak by zatrzymywał rower i miał taka modulacje jak tektro to mi starczy.
  10. Mógł bym w sumie kupić sam zacisk tylko pytanie czy to będzie grało. Zaciski m615 po 120 chodzą widziałem. Klamka jest sprawna w każdym razie tylko trochę luzu ma. A jeszcze odnośnie tarcz. To brać te rt 66 i klocki półmetal czy tanie tarcze i klocki zywica? Mt400 tez patrzyłem, może wezmę ten jak mówicie ze daje rade.
  11. Tłok mi sie zatarł i juz nie wychodzi z zacisku. Nie wiem czy przyrdzewiał czy się coś dostało do środka. W każdym razie nie działa. Jeden tłoczek się wysuwa drugi stoi w miejscu. Rower mam juz prawie 10 lat. Kross level A2 z 2009. Z tyłu jeszcze jako tako działa hamulec chociaż rewelacji tez nie ma.
  12. Wiatm. Zużył mi sie hamulec przedni Tektro Auriga Comp. Chce wymienic. Kupie tarczę Shimano RT66 klocki półmetaliczne. Jaki hamulec dobrać? Shimano m395 czy m445 czy m355 lub m365? Na hamulec mam budżet ok. 100 zł. Nie bedę zainwestował w drozsze m615 mimo ze sa podobno wyraznie lepsze ponieważ są za drogie i nie musze mieć az tak dobrych.
  13. Czy autor mógłby mi powiedzieć co sądzi o tej ramie i amorze? Patrz 2 posty wyżej.
  14. ja ostatnio kupiłem Krossa Level A2 XT ze sklepu masterbike. Moja rama wykonana jest ze stopu aluminium 7005. Tak mam napisane na ramie. Sprawdźcie u siebie czy tez macie z tego stopu i dajcie znać. Wg. specyfikacji powinno być 6061. Poza tym ma XCR-a ze skokiem 120mm;). Reszta się zgadza ze specyfikacją. Rozmiar ramy to 21. Kolor roweru to biało-czarny. Nie wiem czy to lepiej ze mam taka ramę czy nie;).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...