Skocz do zawartości

[3/4tys] Szybki rower. Konkretne wymagania.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. 

 

Szukam szybkiego roweru głównie na miasto, dojazdy do pracy, działkę, weekendowe wypady z żoną. Rower ma być wygodny, w miarę możliwości wyprostowana pozycja, koniecznie musi mieć mocowania od bagażnik. 80% asfalf, drogi szutrowe absolutnie żaden teren czy góry. Zawodnik dość ciężki 120kg. 

 

Jaki typ roweru polecacie?? 

Napisano

Bierz crossa, gravel i fitness jak znam zycie bedzie zbyt niewygodny, do tego brak amortyzacji i brak mozliwosci zalozenia grubszego ogumienia w razie w. Mtb bedzie zbyt mulowate.

Napisano

Szybki rower i wyprostowana pozycja wzajemnie się wykluczają, przynajmniej w takim rozumieniu szybkości, jakie powszechnie panuje w światku rowerowym ;)

 

Cross, zwłaszcza z powietrznym amortyzatorem, który łatwiej dopasujesz do wagi jeźdźca, będzie całkiem wygodny przy wyprostowanej pozycji. Gravel będzie szybszy, ale w ogólnych założeniach to nie jest rower do miasta, tylko na wyprawy i tam kierownica typu baranek lepiej się sprawdza. Rowery typu fitness to z kolei "szosa na miasto" z prostą kierownicą, ale bardzo słabe w terenie. 

No i są jeszcze rowery typu rower, które nie tak łatwo zaszufladkować, bo w zależności od użytkownika można je dość mocno dopasować poprzez założenie grubszych opon, dołożenie amortyzacji, zmianę napędu itd. Tu takim sztandarowym przykładem jest 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-fitness-transit-urban-muirwoods

Napisano

Gravel raczej odpada w tej kwocie nic w miarę sensownego nie ma. Natomiast cross hmm te amorki mnie jakoś nie przekonują raczej to są uginacze. Ale cross wydaje się najrozsadniejsze wyborem. Coś polecacie w tej kwocie? 

Napisano

Typowe mieszczuchy zdecydowanie nie są szybkie, więc nie bardzo spełniają w/w definicję.

Cube SL Road to fitness, a fitnessy też się w wątku pojawiły. Pozostaje kwestia co autor uznaje za wygodną pozycję. Amor do takiej jazdy w każdym razie nie jest potrzebny.

Z gravela zrobisz trekkinga z barankiem - w końcu często są używane właśnie do turystyki.

 

Napisano

Nie chce mocno pochylonej pozycji do przodu. Amortyzator nie jest mi do szczęścia potrzebny. Mam teraz rower mtb i po prostu na co dzień się na nim mecze, jest bardzo toporny, nie ma mocowań do bagażnika a tego mi bardzo brakuje. 

Napisano
4 minuty temu, MateuszL napisał:

Nie chce mocno pochylonej pozycji do przodu. Amortyzator nie jest mi do szczęścia potrzebny. Mam teraz rower mtb i po prostu na co dzień się na nim mecze, jest bardzo toporny,

To serio przymierz się do tego roweru z linka o ile akceptujesz baranka. Bardzo wygodna pozycja, wyprostowana, jak chcesz to możesz jeździć w 3 różnych chwytach, szybki, lekki, taki komfortowy   wyprawiowiec. Przez pierwsze dni kierownica będzie Ci się wydawać wąska.

Ja bym nawet nie myślał o Krossie  za 4 tys ze sprężynowym amortyzatorem  (o z pewnością dla Ciebie za słabej sprężynie), najtańszymi hydraulikami, ciężką, zabierającą energię elektrownią w piaście, ciężkim, skrzypiącym regulowanym mostku, amortyzowanej sztycy która Ci się rozleci po 3 dniach, wadze z 17-18 kg i legendarnie słabej gwarancji.

Napisano

Błotniki oświetlenie, osłona napędu do niczego mi jest nie potrzeba. Jedynie co to mocowanie pod bagażnik. 

Napisano

Gazela 18 kg lekko licząc :/

Potem będzie wątek o odchudzaniu roweru.

18 minut temu, cyklista napisał:

Jako posiadacz gravela od dość "zrelaksowanej" geometrii nigdy nie poleciłbym go do użytkowania o jakim pisze autor wątku. 

A jaki to gravel. Konkrety bo tak to sobie można doradzać ...

Napisano

Pinnacle Arkose 1 z 2015 roku, jest na 11 stronie w galerii przełajkowej na forum. Nadal będę uważał, że mam na nim bardziej pochyloną pozycję niż np. na rowerze crossowym. 

Dlatego poleciłem rower trekkingowy, bo autor wspominał o dojazdach do pracy, a wtedy oświetlenie i błotniki się przydają. 

A jeśli nie ma to znaczenie, to może wystarczy rower crossowy plus zakup bagażnika.

Napisano

Ale w jakim celu crossowy jak amor jest totalnie zbędny? To już moim zdaniem propozycje @Dokumosa są znacznie lepsze.

Co do gravela, to też zależy w jakim chwycie się jeździ. Najlepiej w każdym razie żeby autor wątku przejechał się jakimiś rowerami z proponowanych kategorii i sprawdził co mu pasuje.

Napisano
16 minut temu, MateuszL napisał:

I bądź tu Pan mądry.... 

Bo podałeś trochę sprzeczne wymagania, stawiając szybkość na pierwszym miejscu ;) Prawda jest taka, że wszystkie propozycje w tym wątku będą na asfalcie szybsze, niż MTB na grubej terenowej oponie.

Jeśli cross, to na przykład Unibike ma dobry współczynnik cena/jakość. Ale wszystkie modele są na sprężynowych amortyzatorach, obliczonych pewnie na nieco lżejszego jeźdźca. Można pojeździć, można kombinować z wymianą na powietrzny albo sztywny. Powietrzny amortyzator, to z kolei dodatkowa komplikacja i serwis przynajmniej co sezon. 

Jeśli nie potrzeba amortyzatora z przodu, to popatrz właśnie na likowanego przeze mnie Marina albo Cube, które zaproponował Dokumosa. Za zaoszczędzone pieniądze doposażysz rower wedle własnego uznania (na przykład w grubsze, ale nadal asfaltowe opony). 

Napisano
1 godzinę temu, cyklista napisał:

Nadal będę uważał, że mam na nim bardziej pochyloną pozycję niż np. na rowerze crossowym. 

:D

Ale to nie ma nic do rzeczy. O pozycji świadczy ustawienie siodełka względem suportu i chwytów kierownicy względem tych dwóch punktów. Cross, składak, szosa, mtb ... tylko te punkty się liczą. Tyle, że w baranku masz trzy różne chwyty i w górnym jesteś na gravelu prawie pionowy.No, ale tak się nie jeździ. Tak Fuji a pzede wszystkim np. Marin Four Corners mają bardzo relaksacyjną pozycję - ten ostatni wręcz miejską ; )

Ale oczywiście trzeba się przymierzyć. 

 

 

Napisano

ktoś już polecał ale poczytaj o nim

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17162/test_marin_muirwoods_miejska_sta_j_lowka

stalowa rama , sztywny widelec , mieszczuch któremu i teren nie straszny , dodatkowo cena poniżej zakładanego budżetu ,w kieszeni troche waluty zostanie na lepszą korbę i lżejsze opony  , lub spójrz na ten , dość fajnie wyposażony

https://rower.com.pl/breezer-radar-cafe-1811826


Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...