MateuszL Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Witajcie. Szukam szybkiego roweru głównie na miasto, dojazdy do pracy, działkę, weekendowe wypady z żoną. Rower ma być wygodny, w miarę możliwości wyprostowana pozycja, koniecznie musi mieć mocowania od bagażnik. 80% asfalf, drogi szutrowe absolutnie żaden teren czy góry. Zawodnik dość ciężki 120kg. Jaki typ roweru polecacie??
wkg Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Gravel - jeżeli może być z barankiem. Fitnessa roztrzepiesz. Możesz też szukać crossa lub mtb o relaksacyjnej pozycji (to to samo, różnią się szerokością opon) ale będzie wolniej. NP: https://allegro.pl/oferta/fuji-jari-1-5-2019-8282865055
Infernal1995 Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Bierz crossa, gravel i fitness jak znam zycie bedzie zbyt niewygodny, do tego brak amortyzacji i brak mozliwosci zalozenia grubszego ogumienia w razie w. Mtb bedzie zbyt mulowate.
Chociemir Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Rower crossowy do takich zastosowań będzie odpowiedni.
some1 Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Szybki rower i wyprostowana pozycja wzajemnie się wykluczają, przynajmniej w takim rozumieniu szybkości, jakie powszechnie panuje w światku rowerowym Cross, zwłaszcza z powietrznym amortyzatorem, który łatwiej dopasujesz do wagi jeźdźca, będzie całkiem wygodny przy wyprostowanej pozycji. Gravel będzie szybszy, ale w ogólnych założeniach to nie jest rower do miasta, tylko na wyprawy i tam kierownica typu baranek lepiej się sprawdza. Rowery typu fitness to z kolei "szosa na miasto" z prostą kierownicą, ale bardzo słabe w terenie. No i są jeszcze rowery typu rower, które nie tak łatwo zaszufladkować, bo w zależności od użytkownika można je dość mocno dopasować poprzez założenie grubszych opon, dołożenie amortyzacji, zmianę napędu itd. Tu takim sztandarowym przykładem jest https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-fitness-transit-urban-muirwoods
MateuszL Napisano 17 Lipca 2019 Autor Napisano 17 Lipca 2019 Gravel raczej odpada w tej kwocie nic w miarę sensownego nie ma. Natomiast cross hmm te amorki mnie jakoś nie przekonują raczej to są uginacze. Ale cross wydaje się najrozsadniejsze wyborem. Coś polecacie w tej kwocie?
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Przecież w pierwszym poście jest definicja roweru miejskiego ew. trekingowego a tu crossy, gravele, mtb polecają... Np. Cube Hyde, Cube SL Road, Canyon Commuter itp.
hulk14 Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Typowe mieszczuchy zdecydowanie nie są szybkie, więc nie bardzo spełniają w/w definicję. Cube SL Road to fitness, a fitnessy też się w wątku pojawiły. Pozostaje kwestia co autor uznaje za wygodną pozycję. Amor do takiej jazdy w każdym razie nie jest potrzebny. Z gravela zrobisz trekkinga z barankiem - w końcu często są używane właśnie do turystyki.
MateuszL Napisano 17 Lipca 2019 Autor Napisano 17 Lipca 2019 Nie chce mocno pochylonej pozycji do przodu. Amortyzator nie jest mi do szczęścia potrzebny. Mam teraz rower mtb i po prostu na co dzień się na nim mecze, jest bardzo toporny, nie ma mocowań do bagażnika a tego mi bardzo brakuje.
cyklista Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Sprzęt który moim zdaniem najbardziej pasuje do wymagań autora tematu to rowery z kategorii trekkingowych (turystycznych). Przykładowo: https://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-9-0
wkg Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 4 minuty temu, MateuszL napisał: Nie chce mocno pochylonej pozycji do przodu. Amortyzator nie jest mi do szczęścia potrzebny. Mam teraz rower mtb i po prostu na co dzień się na nim mecze, jest bardzo toporny, To serio przymierz się do tego roweru z linka o ile akceptujesz baranka. Bardzo wygodna pozycja, wyprostowana, jak chcesz to możesz jeździć w 3 różnych chwytach, szybki, lekki, taki komfortowy wyprawiowiec. Przez pierwsze dni kierownica będzie Ci się wydawać wąska. Ja bym nawet nie myślał o Krossie za 4 tys ze sprężynowym amortyzatorem (o z pewnością dla Ciebie za słabej sprężynie), najtańszymi hydraulikami, ciężką, zabierającą energię elektrownią w piaście, ciężkim, skrzypiącym regulowanym mostku, amortyzowanej sztycy która Ci się rozleci po 3 dniach, wadze z 17-18 kg i legendarnie słabej gwarancji.
cyklista Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Jako posiadacz gravela od dość "zrelaksowanej" geometrii nigdy nie poleciłbym go do użytkowania o jakim pisze autor wątku.
cyklista Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Najlepiej samemu przymierzyć się do różnych typów rowerów i wybrać ten najbardziej pasujący.
biker_xc Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Wyprostowana pozycja, bagażnik, błotniki, szutry i szybko? Treking! To chyba najbardziej uniwersalny rower do Twoich wymagań. Np. https://allegro.pl/oferta/gazelle-vento-t27-h61-15-9kg-trekkingowy-2019-7772486546
MateuszL Napisano 17 Lipca 2019 Autor Napisano 17 Lipca 2019 Błotniki oświetlenie, osłona napędu do niczego mi jest nie potrzeba. Jedynie co to mocowanie pod bagażnik.
wkg Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Gazela 18 kg lekko licząc :/ Potem będzie wątek o odchudzaniu roweru. 18 minut temu, cyklista napisał: Jako posiadacz gravela od dość "zrelaksowanej" geometrii nigdy nie poleciłbym go do użytkowania o jakim pisze autor wątku. A jaki to gravel. Konkrety bo tak to sobie można doradzać ...
cyklista Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Pinnacle Arkose 1 z 2015 roku, jest na 11 stronie w galerii przełajkowej na forum. Nadal będę uważał, że mam na nim bardziej pochyloną pozycję niż np. na rowerze crossowym. Dlatego poleciłem rower trekkingowy, bo autor wspominał o dojazdach do pracy, a wtedy oświetlenie i błotniki się przydają. A jeśli nie ma to znaczenie, to może wystarczy rower crossowy plus zakup bagażnika.
hulk14 Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 Ale w jakim celu crossowy jak amor jest totalnie zbędny? To już moim zdaniem propozycje @Dokumosa są znacznie lepsze. Co do gravela, to też zależy w jakim chwycie się jeździ. Najlepiej w każdym razie żeby autor wątku przejechał się jakimiś rowerami z proponowanych kategorii i sprawdził co mu pasuje.
some1 Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 16 minut temu, MateuszL napisał: I bądź tu Pan mądry.... Bo podałeś trochę sprzeczne wymagania, stawiając szybkość na pierwszym miejscu Prawda jest taka, że wszystkie propozycje w tym wątku będą na asfalcie szybsze, niż MTB na grubej terenowej oponie. Jeśli cross, to na przykład Unibike ma dobry współczynnik cena/jakość. Ale wszystkie modele są na sprężynowych amortyzatorach, obliczonych pewnie na nieco lżejszego jeźdźca. Można pojeździć, można kombinować z wymianą na powietrzny albo sztywny. Powietrzny amortyzator, to z kolei dodatkowa komplikacja i serwis przynajmniej co sezon. Jeśli nie potrzeba amortyzatora z przodu, to popatrz właśnie na likowanego przeze mnie Marina albo Cube, które zaproponował Dokumosa. Za zaoszczędzone pieniądze doposażysz rower wedle własnego uznania (na przykład w grubsze, ale nadal asfaltowe opony).
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 W cube hyde są świetne IMHO gumy BigApple 2,15". Do takich zastosowań idealne.
Grizzli Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 chcesz wygodnie i szybko to prosze: https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-romet-t20-7921068054
wkg Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 1 godzinę temu, cyklista napisał: Nadal będę uważał, że mam na nim bardziej pochyloną pozycję niż np. na rowerze crossowym. Ale to nie ma nic do rzeczy. O pozycji świadczy ustawienie siodełka względem suportu i chwytów kierownicy względem tych dwóch punktów. Cross, składak, szosa, mtb ... tylko te punkty się liczą. Tyle, że w baranku masz trzy różne chwyty i w górnym jesteś na gravelu prawie pionowy.No, ale tak się nie jeździ. Tak Fuji a pzede wszystkim np. Marin Four Corners mają bardzo relaksacyjną pozycję - ten ostatni wręcz miejską ; ) Ale oczywiście trzeba się przymierzyć.
polmaj Napisano 17 Lipca 2019 Napisano 17 Lipca 2019 ktoś już polecał ale poczytaj o nim https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17162/test_marin_muirwoods_miejska_sta_j_lowka stalowa rama , sztywny widelec , mieszczuch któremu i teren nie straszny , dodatkowo cena poniżej zakładanego budżetu ,w kieszeni troche waluty zostanie na lepszą korbę i lżejsze opony , lub spójrz na ten , dość fajnie wyposażony https://rower.com.pl/breezer-radar-cafe-1811826
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.