Skocz do zawartości
fermat2

[Opona] Zjęcie opony Schwalbe z obręczy

Rekomendowane odpowiedzi

fermat2

Po zakupie nowego Kross Level 8.0 (2018) niestety musiałem zmienić dętkę i oponę (duża dziura w dętce i oponie).

Koło było zupełnie bez powietrza i nie udało mi się oddzielić opony od obręczy.

Najpierw pomyślałem, że skoro to nowy rower, to może technologia poszła do przodu i teraz zdejmuje się oponę inaczej niż jestem przyzwyczajony.

Więc zobaczyłem rożne filmy instruktażowe i tylko upewniłem się w przekonaniu ,że w tym zakresie robi się wszystko jak wcześniej .

Idąc za różnymi poradami, zdesperowany stawałem na oponie, próbowałem oddzielić łyżką lub nawet w akcie desperacji śrubokrętem, ale jest jakby przyklejona.

Szukając dalej zauważyłem wątek (już zamknięty)

https://www.forumrowerowe.org/topic/196819-opona-schwalbe-rapid-rob-problem-ze-zdj%C4%99ciem-z-obr%C4%99czy/

 

Na innym forum też zauważyłem, analogiczny problem i dotyczył on podobnej konfiguracji (producent roweru, producent opon).

Mając do dyspozycji całą masę narzędzi w domu nie poradziłem sobie, gdybym musiał to zrobić w trasie byłbym bez szans.

 

Czy ma, ktoś podobne doświadczenia, może pojawił się jakiś patent na to?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Kup łyżki do opon, jak dalej będzie problem, to nasmaruj rant opony wodą z mydłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mateo_s

Po prostu prawidłowo wskoczyła na rant, koło poziomo na ziemi, nadepnij na oponę i pociągnij obręcz w górę, potem pójdzie już łyżką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Miałem to samo. Musisz siłą odkleić stopkę opony od obręczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • burnpiro
      Przez burnpiro
      W związku z tym iż właśnie zakończył się żywot opony Continental GP 5000 28c uznałem że fajnie by było opisać jak on wyglądał.

      Komplet opon kupiłem ma początku roku i do teraz ma zrobione 4,971km. Po pokonaniu takiego dystansu na tylnej oponie skończył się bieżnik co obrazują zdjęcia poniżej. Przednia opona po tym samym dystansie nie wykazuje większych oznak zużycia szczególnie w porównaniu do nowej. W trakcie tych prawie 5000km 99% jest zrobione po asfalcie/kostce (1% to głównie ścieżki/wały). Podobnie wygląda sprawa suchego podłoża gdzie może 400km jest przejechane w deszczu a reszta po suchej nawierzchni (w tym tegoroczne upały). Zero przebić na podanym dystansie.

      Zdjęcia:
      Ostatnie awaryjne hamowanie które zdarło resztę bieżnika



      Przednia opona

      Nowa opona dla porównania (0km)

      Mam nadzieję że materiał przydatny a przynajmniej interesujący.

      Pozdrawiam,
      Piro
    • TomiP
      Przez TomiP
      Witam !
      Mam taki rower jak w opisie - Kross Level A2 26", rama rozmiar L, kupiony w jakiejś internetowej promce jakieś 4 lata temu.
      Najechane ma ok. 11000 km, takie głównie XC, drogi, szutry, lasy, asfalty, góry, singletracki, itp.
      Pierwsze co się okazało to, że rama ciut przymała jak na mnie - mam 183 cm wzrostu ale długie ręce (rozpiętość 191 cm) i nogi - kupiłem trochę dłuższy mostek a siodełko dało się ustawić.
      Zrobiłem sobie profesjonalny bike fitting na stronie competitivecyclist.com jak jeszcze była dostępna ale niestety po fakcie zakupu :(
      Rower jest trochę budżetowy (cena ok. 1500 zł), ale ma już z tyłu Alivio z długim wózkiem co pozwala na jakieś kombinacje.
      W pierwszym roku padł suport - wymieniłem sam bo było taniej niż robić przegląd przed gwarancyjny.
      Ostatnio przy przeglądzie wiosennym okazało się też, że trzeba będzie poszukać amora - Suntour XCM z blokadą w manetce ma już wżery na lagach.
      W tym roku po jeżdżeniu zimowo-wiosennym zapadła decyzja o przejściu na hamulce tarczowe zamiast V-brake - wybór padł na Avid BB5 mechaniczne.
      Przy okazji remontu roweru żony (od czasu do czasu jeździ cross-triathlon) do wymiany poszły też koła - żona ma nowe Deore a ja zaszalałem i do mojego Kross'a wstawiłem 27,5" na maszynach Novateca :)
      Na zdjęciu oba rowery już po upgradzie...
      Różnica w jeździe po standardowych Joytechach u mnie i zwykłych Shimano u żony - kolosalna !

    • Filip16
      Przez Filip16
      Mam taki mały problem z oponą Schwalbe Rapid Rob. Jak opona uderza o podłoże to piszczy i niewiem zabardzo czego to jest przyczyna. 
    • MistrzMichael
      Przez MistrzMichael
      Chce kupić nie drogo (ok 30 zł/szt.) opony (26x1,95) do roweru przeznaczonego do spokojnej jazdy po mieście/przedmieściach. Zastanawiam się nad oponami Kenda bo są tanie ale opinie mieszane: jedni polecają inni piszą, że to badziew (aczkolwiek to się tyczy raczej osób, które dużo jeżdżą po trudnych terenach i wiadomo ze opona za 30 zł się do tego nie nadaje). Nie znam się na tym totalnie wiec może mi ktoś coś  podpowie? poleci jakieś tanie, przyzwoite opony?
      dorzucam link do 1 z moich wybrańców https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-26-x-1-95-k948-zielona-mtb-terenowa-7364018569
    • becuh
      Przez becuh
      Witam, czy ktoś mógłby mi doradzić jaki rozmiar roweru Kross Seto 1.0 byłby odpowiedni dla dziewczyny 167 cm wzrostu, 56 kg, długość od kroku 76 cm, waham się pomiędzy S i M, z góry bardzo dziękuję za odpowiedź:) 
×