Skocz do zawartości
G3orG3

[koła] Crossmax XL PRO 29"

Rekomendowane odpowiedzi

G3orG3
Napisano (edytowane)

Witam. 

Wymieniam koła, i podobają mi się te Crossmaxy. Jeżdżę glownie w terenie. A w ich specyfikacji jest że max 120 kg. A ja ważę 106 plus rower z 13 kg. I tylko 20 szprych. Nie chciałbym ich szybko zdecetrować. Jakieś propozycje? 

Edytowane przez G3orG3
I8OYerdcmCc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

Kup inne. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Dziękuję za komentarz. Bardzo pomocny :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Maiałem przeróżne mavici (obecnie tylko 2 komplety) i zawwze trzeba było centrować co sezon. Poza tym szprychy czasami strzelały (te aero) a roczniku 14/15 rozpadaly się korpusy piast.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Napisano (edytowane)

@Dokumosa co proponujesz? W cenie max 2,5k?

DT SWISS XM 1501 Spline One?  Omg nie ta cena.

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

W tej cenie możesz zamówić składane koła. Które mając taką samą wagę będą równie wytrzymałe, łatwiejsze w serwisie i zamiast obręczy o szerokości 21mm możesz już mieć 25 czy nawet 30mm

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, dawid napisał:

W tej cenie możesz zamówić składane koła. Które mając taką samą wagę będą równie wytrzymałe, łatwiejsze w serwisie i zamiast obręczy o szerokości 21mm możesz już mieć 25 czy nawet 30mm

 

 

Właśnie nad tym sie zastanawiam. Ale jest problem, ze brakuje mi wiedzy i doświadczenia. Jakie obrecze jakie szprychy jakie piasty. 

Ps. A co sadzisz o tych z tytułu posta?? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Proponuję xm421 ew. 481, piasty dt 350 i szprychy competition. To zestaw zbliżony do fabrycznych xm1501-25/30mm. Możesz zamówić na 32 szprychach (fabryczne mają 28) dla spokoju ducha (fizycznie te 28h dają radę równie dobrze).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Napisano (edytowane)

@Dokumosa o widzisz wielkie dzięki. Fajnie mnie nakierowałeś. Miałem iść w XM 481 ale poszedłem krok dalej i chyba będzie tak 

DT Swiss obręcz EX 511 29" 32H disc

Piasty DT Swiss 350 MTB IS 32 otw 5/100+5/135

DT Swiss DT Champion czar 2.0 szprychy 302mm 72szt

Nypel / Nyple CnSpoke SN12 stalowe 12 mm niebieski

Jak oceniasz ten zestaw??

Będzie pasował bo teraz mam osie

Tył 135 x 5 mm (QR) 

Przód 9 x 100 mm (QR)

 

 

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

A co to za rower jest i jaki styl jazdy? Jeśli to enduro to obręcze serii EX będą OK jeśli rower XC to nawet seria XM jest na wyrost. Szprychy champion nie są mocniejsze od competition, są za to cięższe.

Odnośnie piasty przedniej to zdecydowanie kup 100x15 + adapter osi za 15zł (te piasty przeżyją rower, może kiedyś będziesz też chciał widelec zmienić a z osi 9 na 15 tych piast nie skonwertujesz). Z tylu nie ma takiego prob bo jest konwertowalny w każdą stronę.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa Rower Decatlon RR8 aka Rafal 700 29er

Widelec: Rock Shox XC 32 RL 100 mm

Korba, napęd: Shimano Deore

Przełożenia/szerokość kierownicy: 42/32/24, 11-36/680 mm

Hamulce/rozmiary tarcz: Tektro Draco/160/160 mm

Koła: Rockrider by Alexrims 29 cali/Hutchinson Python 29x2.1 

tak było w oryginale  

Teraz jest napęd Shimano XT 2x11 

Hamulce Shimano XT BR 8000

Tarcze Shimano Deore XT SM-RT86

Tył 180 przód 203

przerzutki tez XT

No właśnie z piastami mam problem nie znam się na tyle.... widziałem adaptery na AliExpress

Doradź jakie wsiąść z DTswissa bo w przyszłym roku mysle o wymianie Amora na jakiegoś FOXa tak żeby były konwerterowalne.

Styl jazdy mieszany był, teraz coraz bardziej Enduro. Ale czasem dobry jest asfalcik:)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przód bierz pod oś 15mm od razu bo to zawsze można skonwertować adapterem a Ali za 2USD. DT 350 albo DT 370 różnicy nie będzie. W zależności od upodobań 28 albo 32H i wymagane mocowanie tarcz IS albo CL. 

Tył klasyka 350 albo 370 (poza ceną jedynie różnica taka, że 370 ma klasyczne zapadki a 350 sprzęgło star ratchet).

Obręcze xm421/481 w zależności jakie docelowo opony tam mają być. W tego typu rowerze rozsądną szerokość opon to 2,0-2,2. Nawet 481 będzie IMHO trochę za szeroka na 2,2". 

Potencjału kół na obręczach EX nigdy nie wykorzystasz w tego typu rowerze więc będą stanowić tylko drogi balast.

Zastanów się czy jest sens pakować się w hamulce XT bo poza lansem w stosunku do M6000 też tego nie wykorzystasz w takim rowerze (w sensie to rower do jazdy rekreacyjnej, nie jest to lekki ścigant ani geo do trailu/AM się nie nadaje). Już się wpakowałeś w koszty napędem, który będzie eksploatacyjnie 2X droższy od M6000 a efekt końcowy tego żaden.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59
2 godziny temu, G3orG3 napisał:

Doradź jakie wsiąść z DTswissa ....

Braść wystarczająco wytrzymałe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa

Właśnie mam problem z wyborem. Na pewno 32H i 6 śrub.

Prawdopodobnie kupie tu DT4YOU... ale jest tak wielki wybór że nie wiem sam które, jakbyś podał linka byłbym wdzięczny. 

Co do obręczy to różnica w cenie między XM 481 a EX 511 jest koło 70 PLN czyli nie ma tragedii, a limit wagowy jest większy o 10 Kg.

Opony już mam 2,25.

Adapter taki?

Aliexpress

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Adapter taki. Na limit wagowo patrz zawsze razem z klasyfikacja ASTM. Koła EX jeżdżone w XC wytrzymają ze 160kg. Tyle, że będą ciążyć (na czym ucierpi dynamika jazdy). No i od pewnego momentu nie robi się lepiej a śmieszniej.

Nie kupuj komponentów osobno bo to jest bez sensu. Zamów np. w Daveo będziesz miał (już z profesjonalnym montażem) taniej, bez dylematów dot. dlugości szprych, siły naprężenia czy kleju do nypli i przede wszystkim gwarancję dostaniesz na całe koła a nie poszczególne komponenty.

 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Tzn kupuje u nich części a oni wszystko mi złożą i przyślą gotowe??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

Napisz do mnie na sklep@daveo.pl lub na priv to zaproponuje Ci gotowy komplet na komponentach jakie chcesz. Na pewno wyjdzie taniej i łatwiej niż kupowanie części i szukanie kogoś do składania

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, dawid napisał:

Napisz do mnie na sklep@daveo.pl lub na priv to zaproponuje Ci gotowy komplet na komponentach jakie chcesz. Na pewno wyjdzie taniej i łatwiej niż kupowanie części i szukanie kogoś do składania

 

 

Dawid napisałem do was na Messengerze

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa

Dzieki za polecenie dobrych gości :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • WaszkaG
      Przez WaszkaG
      Dzień dobry wszystkim!
      W moim RR 520 ST powoli nadchodzi czas na wymianę napędu. Chciałbym lekko zmodernizować konstrukcję napędu, tj. minimum wymienić suport na octalink (bo na HT mnie nie stać), ale głowę mi już rozsadza od ilości osprzętu i różnych jego kombinacji, jakie przez ostatnie dwa dni prześledziłem. Po prostu pogubiłem się w tym wszystkim i potrzebuję pomocy ludzi obcykanych w temacie.
      Aktualnie posiadam (cytat ze strony sklepu na D):
      Wszystko spina łańcuch SRAM PC-830, który prawdopodobnie jest już wyciągnięty.
      Na tym osprzęcie zrobiłem 1500km. Aktualnie korba zaczyna pływać podczas pedałowania, a z suportu dobiega strzelanie/trzeszczenie (nieregularne, ale występuje). Nie wiem, czy to pływanie korby spowodowane jest suportem, czy same zębatki są krzywe. Wiem natomiast, że przy próbie ściągnięcia korby ściągaczem, zerwałem gwint i chyba będę musiał wymienić całość. Korba to jakiś noname, bo ani to nie ma naklejek, ani modelu... i w dodatku papierowy gwint. W dodatku pedały są na 3/19", więc pewno do kompletu będę musiał kupić nowe pedały. Co do kasety to wydaje się, że jest ok, lekko wytarta między zębatkami, ale nic nie przeskakuje. Obie przerzutki chciałbym zostawić ze względu na minimalizację kosztów :P. Generalnie - chciałbym dokonać takiej wymiany korby, suportu i łańcucha, która pogodziła by się z tylną kasetą i obiema przerzutkami oraz była dobra jakościowo i nie padła mi po 500km.
      Z początku myślałem o:
      -SHIMANO FC M361 42/32/22 175mm LUB 48/38/28
      -SHIMANO BB-UN55 kwadrat 68/122,5mm BSA
      jednak dalej jest to kwadrat. Nie chciałbym, żeby za chwilę znowu się posypał. Jeżdżę właściwie codziennie do pracy + weekendowo po jakichś ścieżkach leśnych, ale bez szaleństw (w sumie koło 80km tygodniowo przy mojej wadzę w okolicach 90kg). Taki stosunek 80/20 (miasto/bezdroża). Potrzebuję rower do codziennej jazdy, nie wyczynowej. Z początku jeździłem siłowo, teraz staram się szybciej kręcić nogami :P.
      Jak wspomniałem na początku, chciałbym przejść na octalink, jednak nie mam pewności czy korby 9rz pogodzą się z łańcuchem, przednią przerzutką i kasetą 8rz. Z kolei łańcuch 9rz nie wiem, czy pogodzi się z kasetą, przerzutką itd. Za dużo wszystkiego, mój mózg już nie ogarnia :D.
       
      Proszę o pomoc w doborze w/w części napędu i z góry dziękuję za wszelkie rady.
       
      PS budżet jak najmniejszy, ale myślę, że 200zł to maks.
    • Gość Mateusz
      Przez Gość Mateusz
      Cześć Wszystkim!
      Mam do Was pytanie, ale najpierw skrótowo opiszę sytuację - mianowicie 24.04.2019 zakupiłem dwa rowery RR 520ST w Decathlonie w Łodzi. Na następny dzień chciałem sobie pojeździć i co zaobserwowałem: blaty na korbie pływają raz w lewo, raz w prawo co powoduje obcieranie łańcucha o koszyk przerzutki, a tylne koło ewidentnie ósemkuje. Postanowiłem podjechać na serwis Decathlonu i wyjaśnić sprawę. Na miejscu dostałem info, że ósemkowanie koła spowodowane jest wadą opony, a nie brakiem centrowania (sprawdzone na palec) i mogą mi to wymienić, ale teraz zaczyna się sezon i jak zostawie rower to dopiero za miesiąc, albo i lepiej, będzie odbiór. Co do przerzutki to podregulowali, żeby nie obcierało i tyle. Nie muszę dodawać, że taki stan rzeczy jest dotąd i za każdym razem (byłem 2 razy) naprawa wg. serwisu odbywała się poprzez regulowanie przerzutki od ręki i stwierdzeniem, że tylne koło muszą zdjąć, a to = zostawieniem na miesiąc roweru. Ostatnio zauważyłem, że rower dostał luzu przy goleniach amortyzatorów, no i tłucze, jak podjeżdża się pod poprzeczną nierówność. Suport wydaje niepokojące trzaski i regularnie strzela, łańcuch prawdopodobnie się już wyciągnął, bo mierząc suwmiarką sworznie wychodzi 2,56... Od momentu zakupu zrobiłem na tym rowerze jakieś 1500km, więc dosyć szybko zaczyna się sypać. Zaczyna mnie to już ostro wkurzać i zastanawiam się nad oddaniem roweru (jakoś pod koniec sezonu) na rękojmię i żądaniem usunięcia wad. Niekoniecznie chciałbym zostawiać u nich rower na tak długo, bo wolałbym sam zakupić nowe części i sobie wymienić od ręki. Tylko co zrobić wtedy z poczuciem wbicia się na minę? 
      Ktoś przerabiał podobne historie z Decathlonem? 
      Z góry dzięki za każdy odzew. 
    • Gość Justyna
      Przez Gość Justyna
      Hej. Poszukuję roweru mtb w kwocie do 8.500 zł. Koła 27,5", napęd 2x11, hardtail, rozmiar ramy 15/16"- na 162/164 cm wzrostu, może być model damski. Rower do jazdy głównie po Karkonoszach- cross country/ trial. Jestem po kolejnej operacji kolana, więc zależy mi na mniejszej i lekkiej ramie oraz bardziej 2x11 niż 2x10 lub mniej, bo po prostu inaczej wiem, że nie dam rady. Mogą być rocznikowo starsze modele. Będę mega wdzięczna za wszystkie podpowiedzi. Dzięki.
    • Stasiekk
      Przez Stasiekk
      Cześć, posiadam rower mtb univega ht500, jest to rower za 1000zl, którym jeżdżę już parę lat i jestem z niego zadowolony. Ma on np widelec sr suntour v2, przerzutke tył i kasetę 8 deore. Do rzeczy, jeżdżę głównie po asfalcie, 30% to jest piach, szuter, chodniki. Obecnie mam opony kenda kwest, ale strasznie już boki sparciały i chciałbym je wymienić. Czy opona Continental race King 26 x 2,2 będzie w miarę dobrze się sprawować? Z racji tego, że ostatnio trochę bolą mnie barki i męczy podnoszenie głowy, chciałbym kupić mostek regulowany, żeby podnieść trochę kierownicę czy coś takiego da radę? (mam 196cm wzrostu) https://allegro.pl/oferta/mostek-kellys-cross-ahead-regulowany-125-mm-31-8-7376682866?reco_id=2f83cdfe-bccf-11e9-bd1e-b8ca3a69c730&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951  
      Nigdy nie robiłem żadnego serwisu w rowerze, teraz chciałbym zrobić, czym powinienem się zająć? Dziękuję i pozdrawiam, proszę się nie złościć tylko mi pomóc
    • melepeta31337
      Przez melepeta31337
      czy ten osprzęt w rowerze za 2200pln jest odpowiedni i godny tych pieniędzy?
      https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29-3--ge--2019
×