Skocz do zawartości

[Dartmoor vs Trek] wybór Hardtail'a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zaczynam przygodę z kolarstwem górskim i planuje zakup roweru na ten sezon. Zainteresowały mnie dwa modele: Trek Roscoe 7 2019, oraz Dartmoor Primal Intro 29 2019.

Wybór hardtaila był oczywisty ze względu na ograniczony budżet, mniejszą złożoność roweru jako mniejsze koszty serwisowania i po prostu nadawanie się do nauki jazdy po hopkach, ścieżkach leśnych i szutrowych poza miastem. Będzie też używany do singletracków i górskich ścieżek rowerowych. Uniwersalność jak najbardziej.

Z racji że nie mam żadnego doświadczenia nie wiem na co zwracać uwagę. Zauroczyłem na początku się w marce Dartmoor, wspieranie polskiej marki i w ogóle, cenowo też całkiem przystępnie. Przeglądając oferty hardtailowe w sieci zwróciłem uwagę na ofertę Treka. Tak więc doszło do suchego porównania modeli które wymieniłem. Oba w podobnej cenie (Dartmoor 3999/ Trek 4399). Wziąłem również pod uwagę zakupu Dartmoor Primala Evo 29 ale cenowo trochę sporo jak na początek (4899zł a wypada kupić kask, narzędzia itp).

Najważniejsze rzeczy ze specyfikacji obu rowerów:

Dartmoor:

WIDELEC: RST Alpha 110-15 RA, Boost, skok 130mm, oś 15mm,

PRZERZUTKA TYLNA: SRAM X5 1x10 

HAMULCE: SRAM Level, tarcze 180mm

OBRĘCZE: Dartmoor Tomcat 29”, 32H, F/V OPONY: WTB TrailBoss 29x2.4 Comp 

WAGA: 14.3k

 

Trek:

Widelec: RockShox Judy Silver TK

Przerzutki i kaseta: Shimano Deore M6000, Shadow Plus / Shimano HG50, 11-42, 10-rzędowa

Sztyca: Bontrager Arvada (sztyca regulowana !)

Hamulce: Hydrauliczne tarczowe Tektro HD-M275

+/-1 4.23 kg

 

 

Tak więc byłbym wdzięczny za wszelkie opinie, hejty, porady i wskazówki ! w razie niejasności dopiszę potrzebne info. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team