Skocz do zawartości

[Buty] Dobór rozmiaru butów Shimano


maxwel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak w tytule, pomóżcie dobrać odpowiedni rozmiar butów Shimano. To będą moje pierwsze buty SPD więc nie mam zupełnie doświadczenia i porównania. Sprawa wygląda tak, że buty cywilne/eleganckie, jak zwał tak zwał, noszę przeważnie rozmiar 43, czasem 44 (wiadomo, różni producenci robią różnie rozmiarówkę) ale przyjmij 43 i jest to tak w sam raz, na styk. Buty sportowe noszę od kilkunastu lat praktycznie tylko Nike i od zawsze biorę rozmiar 44 czyli wkładka 28cm, przeważnie mam tam spory zapas także nie ma dyskomfortu przy uprawianiu sportu gdziie wiadomo, że stopa musi mieć w bucie więcej luzu niż w cywilnych.

I teraz kwestia Shimano. Nie mogę namierzyć w Warszawie modelu który chcę kupić, więc mierzyłem inny model. Shimano ma rozmiarówkę jak Nike czyli 44 to 28cm a 45 to 28,5 cm. 44 jak sobie mierzę w sklepie jest super, lekko za duże ale bez przesady, natomiast 45 to już trochę kajak. Tylko, że to jest mierzone w sklepie, stopa nie jest zmęczona, nie jest spuchnięta, nie przesuwa się w bucie jak stoję w miejscu czy robię kilka kroków. Pytanie jest takie czy będzie zdecydowana różnica podczas jazdy i brać 45 czy spokojnie 44? Bo się naczytałem, że rowerowe buty mają być sporo większe niż te używane normalnie. Może ktoś używa butów Shimano i ma podobny rozmiar stopy do mojego i mógłby się podzielić swoimi wrażeniami?

Jeszcze jedna kwestia, mam wąską stopę więc na szerokość 44 jest super, 45 czuję luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Ja mam te https://www.decathlon.pl/buty-na-rower-mtb-mt34-id_8299758.html

Normalnie nosze 45 czyli 28,5 (wiadomo zależy od rozmiarówki np. w CCC szukam zawsze 46)

Wybrałem buty w rozmiarze 46 trochę większe niż mam normalnie właśnie z powodu pożądanego luzu. Stopa w bucie pracuje i potrzebuje trochę miejsca.