Skocz do zawartości

[Szosa] Składanie roweru szosowego od zera


burnpiro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Po wielu latach jeżdżenia na MTB postanowiłem w końcu zobaczyć jak to jest jeździć na czymś co nie buczy jak szerszeń na asfalcie. No ale patrząc na dostępne rowery to mam mały problem. Chodzi o to że moim głównym wymaganiem jest posiadanie w rowerze hydraulicznych tarczówek. To już bardzo ogranicza moje możliwości wybory. Postanowiłem więc samemu złożyć rower od podstaw (tyle razy składałem mtb więc nie może być to przecież trudne). No więc na pierwszy rzut poszła rama od tego oto modelu:

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/cube-agree-c-62-slt-disc-road-bike-2016/rp-prod161287

No ale tutaj pojawiają się schody, nigdzie nie mogę dostać oryginalnego widelca 1 1/8" - 1 1/4". No i teraz nasuwa się pytanie, czy wie ktoś może coś o jakiejś przejściówce która umożliwi zamontowanie widelca 1 1/8" - 1 1/5" w tej ramie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

PS. cały rower będzie robiony na ultegrze z hamulcami RS785.

Napisano
Teraz, burnpiro napisał:

Witam,

,. Chodzi o to że moim głównym wymaganiem jest posiadanie w rowerze hydraulicznych tarczówek.,

PS. cały rower będzie robiony na ultegrze z hamulcami RS785.

Hamulce tarczowe w rowerze szosowym to nie jest konieczność, jak zrezygnujesz z nich, wydaje mi się że będzie łatwiej i przyjemniej składać.

Napisano

Wiem że nie jest to konieczność ale jestem już do nich przyzwyczajony i mimo wszystko wolałbym je mieć w rowerze nawet jeżeli wiąże się to z utrudnianiem sobie życia podczas składania.

Napisano

Są adaptery, a właściwie zwykłe bieżnie żeby wsadzić widelec z prostą rurą w ramę Tapered. Problem jest taki że to połączenie wygląda tragicznie + według mnie jest mocno narażone na zbieranie brudu.

Napisano

Właśnie dlatego szukałem adaptera aby zamontować widelec tapered tylko trochę mniejszy. Nigdzie nie mogę znaleźć redukcji z powiedzmy 1 1/5" na 1 1/4", jedyne jakie widzę to 1 1/8 na dowolny wymiar.

Napisano

Ten Cube to rower aero.Spójrz na obrazki jak w tej ramie wszystko jest dopasowane.Bez oryginalnego widelca będzie wyglądał po prostu tragicznie.Z przejściówką tragicznie do kwadratu.Jak już koniecznie chcesz tak kombinować to szukaj widelca od Cube'a.Jest większa szansa,że przypasuje.

  • Mod Team
Napisano
13 godzin temu, burnpiro napisał:

tyle razy składałem mtb więc nie może być to przecież trudne

No chyba jednak przerósł Cię tutaj już pierwszy krok, czyli zakup samej gołej ramy. Dlaczego nie kupiłeś jej od razu z widelcem ? Przecież to jasne jest, że dzisiejsze ramy szosowe, są tworzone tak, aby spójnie komponowały się z przeznaczonymi do nich widelcami. W tym momencie zakładając cokolwiek innego stworzysz z tego dramat. Szkoda, bo rama fajna i mogłoby coś  z tego rzeczywiście być. Spróbuj poszukać jakiegoś widelca od Cube do tego jeszcze pod tarcze, będzie ciężko.

Na allegro jest jeden, ale nie ma mocowania pod hamulec tarczowy: https://allegro.pl/nowy-cube-cls-aero-tapered-szosa-306g-full-carbon-i7237183015.html

Napisano

Zupełnie nie rozumiem takiego utrudniania sobie życia. Hamulce tarczowe w szosie nie są żadną egzotyką - i dużo prostsze i bardziej opłacalne byłoby poszukanie szosy spełniającej Twoje wymagania i założenie do niej czy to zacisków Tektro HY/RD czy po prostu zmiana klamkomanetek na hydrauliczne (wspomniana Ultegra). 

Takie rozwiązania są z  reguły bardziej opłacalne niż składanie roweru od zera, a skoro nigdy na szosówce nie jeździłeś to nie zakładam że masz jakieś części które chcesz wykorzystać. 

Napisano

Macałem trochę rowerów szosowych i prawdę mówiąc nie wiem po co tam hydraulika. Hamulce tarczowe, czemu nie, ale hydraulika to chyba przesada.

Może w jakimś CX miałoby to sens, bo jednak hamulca używa się dość często. W zwykłej szosie to chyba nadal taka egzotyka że lepiej potraktuj to jako ciekawostkę.

W Decathlonie masz szosę na tarczach w śmiesznych pieniądzach, coś około 4k.

Napisano

T

W dniu 10.08.2018 o 07:23, skom25 napisał:

Hamulce tarczowe, czemu nie, ale hydraulika to chyba przesada.

W zwykłej szosie to chyba nadal taka egzotyka że lepiej potraktuj to jako ciekawostkę.

 

"Egzotyka" to była klika lat temu, w tej chwili to powszechność w ofercie producentów. Wystarczy popatrzeć na katalogi: rowery endurance część firm oferuje już tylko z hamulcami tarczowymi,  a rowery "wyczynowe" w  większości są produkowane w dwóch wersjach - z hamulcami obręczowymi i tarczowymi (oczywiście hydraulicznymi). 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...