Skocz do zawartości
NorthAngel82

[chwyty/gripy] Zakup nowych gripów na kierownicę roweru

Rekomendowane odpowiedzi

NorthAngel82
Napisano (edytowane)

Do roweru Kross Evado 2.0 chcę sobie kupić chwyty na kierownicę ponieważ te co są teraz bardzo się zsuwają z kierownicy w czasie jazdy. Mam takie jak widać na zdjęciu poniższym. Przed jazdą zawsze muszę je dosuwać albo ręką uderzać od boku żeby weszły dalej na kierownicę.

https://i.imgur.com/VRUlJ8N.jpg]/img]

Do pracy jeżdżę bez rękawiczek codziennie rano i z pracy popołudniu.        A rękawiczki ubieram tylko jak jadę się gdzieś przejechać. Więc muszę mieć takie te chwyty czy gripy - zwał jak zwał,  żeby były dobre na jazdę zarówno jak i bez rękawiczek jak i w rękawiczkach.  Czasami dłonie mi się pocą i drętwieją na tych, które mam teraz. W internecie znalazłem kilka chwytów na kierownicę, które zwróciły moją uwagę.  Pytanie tylko, czy one Tłumią drgania faktycznie ? Dłonie się na nich nie pocą i nie drętwieją ? Są wygodne ? I czy są od boku czymś zamknięte jakąś zaślepką czy widać rurę od kierownicy ? Czy po skończonej jeździe na rowerze zostają czarne ślady na dłoniach od tego ?  Czy możecie mi coś z wymienionych poniżej chwytów polecić ? lub ewentualnie coś lepszego od tych wymienionych,  których będę zadowolony ?

1. EKFan UltraLight Silikon                     

2. Odi Rogue Lock-On

3. Specialized Enduro XL Locking

4. https://pl.aliexpress.com/item/1Pair-MTB-Bicycles-Mountain-Bikes-Grip-Anti-Slip-Sponge-Lock-on-Handlebar-Grips-End-Bar-Plug/32419178119.html?spm=a2g17.10010108.1000023.3.23b651b3Xe4IOz

5. city 900 confort czarne

6. Bontrager Race Lite

7. Bontrager Rhythm Plus 

Edytowane przez NorthAngel82

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dymcio111

Ja już w trzecim rowerze używam ESI Chunky, mniej się teraz męczą ręce. Zaślepki na bok kierownicy są. Ale ja używam rękawiczek bo bez nich nie taki chwyt pewny a i zawsze ochrona rąk w razie gleby 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Chwyty to dosyć osobista i indywidualna sprawa (może bardziej niż siodło). Jeśli jedyne kryteria to żeby się trzymały kierownicy i nie brudziły rąk to chyba wszystkie powyższe będą ok. Z EKFan będziesz umiarkowanie zadowolony (jak ręka sucha to jest ok, jak mokra to się slizga nieporównywalnie bardziej do oryginału czyli ESI Chunky).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NorthAngel82
Napisano (edytowane)

Moje kryteria sa takie, żeby nie brudziły rąk, nie ślizgały się w dłoni gołej bez rękawiczki ani w rękawiczce i żeby dłonie nie drętwiały. Pisałem o tym, nie czytałeś ? Ja natomiast czytałem o Esi, że te boczne korki są kiepskiej jakości i szybko się psują i wypadają. Podobno też się przecierają i ta gąbka z tych chwytów się ździera. Więc nie wiem co wziąć, jestem nastawiony na Bontrager Rhythm Plus ale nie wiem czy w moim przypadku one spełnią moje zadanie. Może mi ktoś pomóc ? Tutaj czytałem o tym Esi: https://www.forumrowerowe.org/topic/216798-chwyty-gripy-esi-accent-czy-inne/

 

Edytowane przez NorthAngel82

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Ja mogę polecić mniej firmowe, tanie i bardzo dobrze działające chwyty skręcane Force:

https://ctbike.pl/force-chwyty-rowerowe-pokryte-owijka-eva-korkowa-czarne.html

Są wykonane z owijki jak na szosówkę, chwyt jest pewny, dłonie bez rękawiczek, nawet mocno spocone nie ślizgają się. Nigdy nie miałem na nich problemu z drętwieniem dłoni, ale to jest bardziej złożona sprawa i nie zależy tylko od chwytów.

Jak na niewygórowaną cenę, wykonane są wzorowo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Chwyty z owijki osobiście odradzam. Miałem 2 pary i w obu owijka się luzowała, marszczyła itp. Działo się to bardzo szybko i bardzo mi się nie podobało.

Tych wymienionych nie znam, więc się nie wypowiem. Natomiast z tych, które osobiście używałem i używam.

Ergon GE1 - świetne jak na mój gust

Esi Chunky - bardzo dobre ale piał bym nad nimi z zachwytu taj jak co poniektórzy.

Supacaz Silcone - dobre chwyty, nie odczułem większych różnic w porównaniu do Esi

WTB, Token - proste chwyty przykręcane z "jakiegoś tam tworzywa" Powiem tak - w porządku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

ESI spokojnie wytrzymują 2-3 sezony. Korków nie liczę ale na korkach się nie jeździ.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arek_wro

Mój głos na ESI Chunky. Mam w dwóch rowerach i od kiedy wpadły mi w ręce, nie zamierzam zmieniać na nic innego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lynx79

A mój na Ergon GE1. Nie brudzą, ręce się nie ślizgają gdy są wilgotne, w rękawiczkach nic nie drętwieje. Minus cena. Przerobiłem kilka chwytów i dopiero te u mnie zostały na dłużej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NorthAngel82

Dałbyś mi linka do tych Ergon GE1 ? jeśli rower mam w kolorze biało niebieskim to jaki kolor tych chwytów wybrać ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kubix_05
      Przez kubix_05
      Siema! Co lepiej kupić pedały platformowe czy kierownice? Pomożecie? 
       
    • OskaRR
      Przez OskaRR
      Witam wszystkich, sprowadza mnie tutaj oczywiście chęć zakupu nowego roweru. Jestem amatorem i ostatni rower jaki miałem to ten z komunii. Do rzeczy. Przedział cenowy jaki mogę poświęcić to jakieś 1000-1500 zł(jeżeli rower będzie, powiedzmy te 200 zł droższy ale znacząco lepszy od innych w tym przedziale to jestem w stanie dołożyć). Tak jak wspomniałem jestem amatorem, rower potrzebny mi jest do dojazdów do pracy ok 6km w jedną stronę po asfalcie. Chcę rower Crossowy ponieważ nie chciałbym ograniczać się do jazdy szosą. Jestem z Krakowa i chciałbym w weekendy mieć tą możliwość jazdy w trudniejszych rejonach niż tylko szosa. Nie mówię tutaj o górach i jakichś zjazdach bo to mnie nie interesuję. Ja po prostu potrzebuję roweru który na tygodniu posłuży mi na asfalcie a w weekend będę mógł nim wjechać np. na drogę szutrową czy leśną bez większych problemów. Wiem że cena nie jest zbyt wygórowana ale właśnie dlatego chcialbym uzyskać porady. Spodobał mi się Cross Hexagon 6.0 
      https://allegro.pl/rower-gorski-kross-hexagon-6-0-29-s-czarno-grafit-i7479278469.html?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=polecane
       
      Czy to dobry wybór? Podajcie wasze sugestię jeśli macie jakieś. Dzięki.
    • d2d
      Przez d2d
      Sprzedam chwyty ergonomiczne Ergon GP5 w rozmiarze L (kod producenta: 424 100 75). Posiadają drążone rogi z włókna szklanego. Wyposażone w gumowe wkładki do poprawienia chwytu. Mogą być niezależnie regulowane oraz blokowane przed przypadkowym obróceniem.
      Zakupione w czerwcu 2017 roku użytkowane wyłącznie przez kilka ciepłych miesięcy. Chwyty są bardzo wygodne, dzięki nim pozbyłem się drętwienia dłoni.
      Zapraszam do zakupu. Aukcja licytacja od 150zł. Kup teraz 180 zł.
      Link do aukcji
    • Kacper30000
      Przez Kacper30000
      witam mam pytanie czy amortyzator RST Omega TNL 26 Amortyzator X-Country Disc V-Brake 100mm czarny
      rura sterowa 1-1/8 , 260mm stalowa 
      będzie pasować do kross hexagon x3 2013?
    • mocarny
      Przez mocarny
      Siema
      Zastanawiam się pomiędzy tymi rowerami w rozmiarze 17 cali. Giant Roam 2 disc z 2018 mogę mieć za 2600zł + bon 230 zł na osprzęt, z kolei kross evado 5.0 z 2017 idzie dostać za 2200 w sklepach internetowych. Niby kross ma lepsze wyposażenie i jest tańszy, ale to chyba stary model przerzutek deore, giant jest na nowszej acerze - zobaczone na recenzji na youtube :). Nie wiem czemu, ale na Giant jakoś lepiej mi sie siedziało i czułem że wyżej siedze, ale według rozmiarów długości rury podsiodłowej to kross jest większy. Kross ma 430mm a Giant 420mm. Budże klaruje mi się tak około 2600 + w tym jakiś osprzęt, chyba że jakaś mega okazja to dołożyłbym. Z tego co widzę to nie ma sensu czekać na kolejne modele czy nowe roczniki, bo co roku to gorszy osprzęt w tej samej cenie... Także pewnie trzeba brać jak jest dobra okazja, nawet w zimie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za rade.
×