Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.

Rekomendowane odpowiedzi

Dante78

Drodzy forumowicze,

proszę o małą poradę.

Chcę kupić rower o charakterystyce enduro. Nie jeżdżę wyczynowo ale nie zmienia to faktu, że lubię pośmigać mocniej po lesie więc zależy mi na fullu o sporym skoku z przodu i tyłu. Mogę kupić rower ze zdjęcia, cannondale trigger 4 z 2016 w cenie 10 tysięcy.

Moje pytanie czy to dobra opcja, czy polecacie może coś innego (oczywiście w podobnej cenie), coś co będzie miało lepszy osprzęt, mniejsza wagę itp. itd.

Jak mówię, rower do lasu, musi być full (problemy z plecami dlatego full), 140 przód z 80 przynajmniej tył, raczej napę 2x10 czy 11. To mniej więcej główne moje założenia.

Czy ten cannon do dobry wybór, a może inna marka/model, czy może szukać używki (bo wtedy coś w karbonie można wyrwać).

Dziękuję za wszelkie opinie, miłego dnia.

cannondale_2016_trigger_4.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu

Do lasu i z chorymi plecami to sobie kup fulla XC, a nie ciężkiego kloca którego potencjału nie wykorzystasz nawet w 10%.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalj2
Napisano (edytowane)

Za 10k(z rabatem) wolalbym cos nowszego np https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-2 ma nawet bardziej plaski kat glowki 67,4 vs 68 w canonie, jest w ogolnie lepszej specyfikaji i ma dropera.

Edytowane przez michalj2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
droplet

Napisz jaką ma specyfikację.

Jak dla mnie by wystarczył do enduro po dodaniu droppera i wymiany przedniej tarczy na 203mm. Podoba mi się zdalna regulacja charakterystyki  dampera.

Osobiście wolę 29'' ale to kwestia gustu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Promocja na Cannondale do przewidzenia za rocznik. Masz opcję na https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/GT-Sensor-Comp-27%2C5-blackholowgram-2016/14960 jesli faktycznie chcesz tyle skoku i reszty z opisu - do lasu, (plus gwarancja GT jesli będziesz pierwszym właścicielem), może coś jeszcze do urwania z ceny. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue
Napisano (edytowane)
8 minut temu, gocu napisał:

Do lasu i z chorymi plecami to sobie kup fulla XC, a nie ciężkiego kloca którego potencjału nie wykorzystasz nawet w 10%.

Full XC pewnie będzie miał twarde zawieszenie w porównaniu do enduraka. Niedawno jeździłem na fullu orbei ze skokami 160/160 i... miałem wrażenie że to podjeżdża lepiej niż mój stary giant XTC na kołach 26"(dużo w tym zalety skręcenia Pike do 140mm) pomimo różnicy w wadze. A jak zjeżdża... byłem w szoku, wiem że zmiany geo się mocno posunęły do przodu, ale nie sądziłem, że aż tak. 

Ale z drugiej strony, jazda taką maszyną wymaga dużo bardziej wymagającego terenu, bo po prostu na tych szlakach na których się czułem fajnie na giantcie, wystarczyłoby trzymać kierownicę w tym fullu i samo się jedzie ;). Zależy od oczekiwań. Na pewno jest bezpieczniejszy i jak jeździmy dla widoków i turystyki to na pewno wygodniej na fullu, a jak dlatego że po szosie jest nudnawo jak idzie o poziom trudności, to już nie byłbym taki pewny :D.

Edytowane przez Blue
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu
Napisano (edytowane)

Wybacz, ale ktoś kupujący fulla enduro do jazdy po lesie jest jak ktoś kupujący auto terenowe do jazdy po mieście.  Tyle że ten drugi osiąga cel jaki sobie wymarzył bo wzbudza szacunek wśród plebsu, a ten pierwszy - najwyżej zdziwienie wiewiórek i jeży.

 

Edytowane przez gocu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

Uwielbiam ludzi odradzających enduro do lasu. Gościu chce enduro to niech se kupi enduro nawet jakby miał nim po asfalcie jeździć na oponach 2,6" ale wam nic do tego. Jak nie macie nic konstruktywnego do napisania to nic nie piszcie bo takie uwagi są lipne a jak już musisz to zasugeruj a nie piszecie głupie porównania z wiewiórkami :voodoo: 

A autorowi zasugerowałbym zerknąć na ofertę Darmtoora bo jest dość ciekawa ;) Osobiście na twoje wymagania wybrałbym ścieżkowego 29era o takiego: https://velo.pl/dartmoor/bluebird-pro-29 Rowerek tył/przód 130/140 obie osie boost więc na oponę miejsca nie braknie, na ciekawym osprzęcie i całkiem niegłupią geometrią :) A jak masz ciśnienia na więcej skoku to też coś znajdziesz np. https://velo.pl/dartmoor/blackbird-pro-v1 160/160 z tym że tu już bez boost ale zabawa na takim też przednia ;)

  • +1 pomógł 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue
Napisano (edytowane)
46 minut temu, gocu napisał:

Wybacz, ale ktoś kupujący fulla enduro do jazdy po lesie jest jak ktoś kupujący auto terenowe do jazdy po mieście.  Tyle że ten drugi osiąga cel jaki sobie wymarzył bo wzbudza szacunek wśród plebsu, a ten pierwszy - najwyżej zdziwienie wiewiórek i jeży.

 

Nie wybaczę :P. Mój las to są Beskidy, wyjeżdżam z domu, i jadę ulicą jakieś 700m pod ok 10% podjazd, który prowadzi następnie do lasu z kolejnym podjazdem na którym są wyrwy, korzenie etc, potem to samo masz na zjazdach. Więc Twoje, że "do lasu" się nie nadaje jest kompletnie rozwalające. Inna sprawa, że trasy, które znam można przejechać na rowerze do XC, ale patrząc na to co jeżdżą na zawodach XC, to nawet sporo tras DH by się dało ;). A można to też bezpieczniej i przyjemniej jak idzie o komfort jazdy przejechać fullem, pytanie czego ktoś oczekuje. Można też na tej samej trasie wybrać bardziej wymagającą trajektorię niż by się wybrało rowerem do XC nie posiadając większych umiejętności, a jak przyjedzie ten zjazd przy którym się trzepało troche gaciami na XCku(może nawet niesłusznie), to się zaciska łapy na kierownicy i leci w dół bez obaw o wywrotkę ;).

 

No zupełnie serio - nie podbudowuj sobie w ten sposób ego, bo potem wychodzi odwrotny efekt do zamierzonego. A auto terenowe do jazdy po mieście - hmm ostatnio to są SUVy popularne i one akurat mają swoje plusy w ruchu miejskim, raczej nikt czystej terenówki do jazdy po mieście nie kupuje.

Edytowane przez Blue
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gyrill
Napisano (edytowane)

Ten Cannondale to pomyłka według mnie. Płacisz masę pieniędzy za carbon, nic Ci to nie daje do zabawy z jazdy. Żadnej korzyści nie odczujesz, nawet na wadze, bo i tak jest to rower z kategorii 12 kg+. Rowery XC są rowerami z założenia ściganckimi, kupowanie go żeby przerabiać na rower zabawowy jest bez sensu.

Nie wiem co to za lasy po których jeździsz, ale wg mnie zabawa zaczyna się gdy rower odrywa się od ziemi. To co Ci się wtedy przyda to sztyca regulowana i jeśli masz 10000 do dyspozycji to wybór masz spory. Polecane Dartmoory są najsensowniejsze ze względu na niską cenę i kompletne wyposażenie. Za resztę dokup sensowny kask i udanej zabawy.

Edytowane przez gyrill

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
droplet

Dartmoor jest raczej rowerem stricte do  enduro, solidnym  jednozawiasowcem.  Pewnie się na mim fajnie lata i zjeżdża

Cannondale w/g producenta jest All Mountain co powinno go czynić bardziej uniwersalnym, powinno się lepiej na nim pedałować.  Da się na nim zjeżdżać a latać nie każdy lubi czy potrafi. Nie wiem dlaczego producent nie podaje wagi tego roweru.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dante78

Panowie,

dzięki za odpowiedzi, choć co wpis to w sumie osobna opinia, porada :D

Jeszcze jedno ostatnie pytanie.

A to? Cena mniej niż za cannona, wart uwagi ten Kellys?

dziękuję.

0_0_productGfx_e87e616f84d612ffea238337c377bc11.thumb.jpg.63a8313d8bab25fd7a971fb3ef0f7234.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

Wygląda zdecydowanie lepiej niż ten Cannondale. Zdecydowanie lepszy osprzęt. Zdecydowanie lepsza geometria. Jak masz dobrą cenę to jest to opcja warta zastanowienia się

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu
Napisano (edytowane)
W dniu 17.05.2018 o 14:49, Blue napisał:

Nie wybaczę :P. Mój las to są Beskidy,

 

Mylisz się - Beskidy to góry. Poczytaj uważnie co pisze założyciel wątku, ani słowa o górach...

 

W dniu 17.05.2018 o 14:25, Kaczorak napisał:

Uwielbiam ludzi odradzających enduro do lasu. Gościu chce enduro to niech se kupi enduro nawet jakby miał nim po asfalcie jeździć na oponach 2,6" ale wam nic do tego. Jak nie macie nic konstruktywnego do napisania to nic nie piszcie bo takie uwagi są lipne a jak już musisz to zasugeruj a nie piszecie głupie porównania z wiewiórkami :voodoo:

Jeśli odradzanie komuś wywalania kasy na sprzęt którego możliwości nie wykorzysta, a za to kupi sobie mnóstwo niedogodności nazywasz "niczym konstruktywnym" to chyba nie rozumiesz tego słowa...

Za to onanizowanie się skokiem i geometrią w takim temacie i proponowanie przez ciebie Bluebirda o wadze 15kg jest dla ciebie "konstruktywne". Śmieszny jesteś.

W dniu 17.05.2018 o 11:59, Dante78 napisał:

Chcę kupić rower o charakterystyce enduro. Nie jeżdżę wyczynowo ale nie zmienia to faktu, że lubię pośmigać mocniej po lesie

Jak mówię, rower do lasu,

Napisz może gdzie ten las... Bo nic o górach nie piszesz i strzelasz sobie w kolano jeśli chcesz enduro do jazdy po płaskim. A tu wątek popłynął nieźle i już niektórzy fantaści już ci doradzają 15-kilogramowe czołgi do ostrego łomotania.

 

Edytowane przez gocu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

@gocu Pierwsza rzecz gość sprecyzował co potrzebuje więc gadanie o XC w temacie o enduro jest śmieszne. Jakby rozważał XC to by się zapytał więc uważam że takie wciskanie na siłę komuś czegoś czego nie rozważa jest niekonstruktywne. A śmieszny to jesteś ty wbijając mi bo nic o mnie nie wiesz więc daruj sobie takie uwagi bo odważny jesteś necie a zapewne cieć w świecie. Jeździłem na wielu rowerach i mogę tylko powiedzieć że nowoczesna geometria w rowere 140/140 daje więcej frajdy z jazdy niż ścigancki XC nawet na płaskim więc twoje zdanie o onanizowaniu się geometrią oznacza że nie masz pojęcia jak ona wpływa na jazdę albo masz zamknięty umysł na nowe rozwiązania. Koniec off top a jak chcesz sobie powbijać to zapraszam na priv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz
W dniu 17.05.2018 o 14:01, gocu napisał:

Wybacz, ale ktoś kupujący fulla enduro do jazdy po lesie jest jak ktoś kupujący auto terenowe do jazdy po mieście.  Tyle że ten drugi osiąga cel jaki sobie wymarzył bo wzbudza szacunek wśród plebsu, a ten pierwszy - najwyżej zdziwienie wiewiórek i jeży.

Ty tak serio myślisz, czy tylko chcesz przekonać innych do swoich poglądów na życie?

Full enduro do miasta?? TAK, jak masz z tego frajdę i nie liczysz gramów i watów to ........ć tych co myślą inaczej, nikt nie będzie Ci mówił jaki rower leży pod tyłkiem czy jakie firanki masz wieszać w oknie!! Jeździłem fajnym endurakiem po mieście i banan był na twarzy. A jak już pojeździsz i dojdziesz do wniosku, że za ciężkie i to jednak nie TO, no cóż sprawisz se inny i też da Ci sporo frajdy. Nie daj się zaszufladkować ograniczeniami, że do lasu to tylko sztywny XC!!! Bzdura totalna!

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sipioch
      Przez sipioch
      Rower przełaj/gravel Cannondale CaadX 105 SE rozmiar 54
      Z bólem serca, po nie długiej przygodzie muszę się rozstać z rowerem, kupiony na początku czerwca 2018 w iSport w Krakowie.
      Rowerem zrobiłem jakieś 500km, troszkę szosy ale głównie leśne ścieżki itp. miał dać frajdę i dawał  jednak od nowego roku nie będę miał gdzie go trzymać (mam zakaz wprowadzenia do mieszkania  ) więc muszę zostawić sobie tylko 'commutera' którego mi po prostu nie będzie szkoda jak będzie stał w wózkowni.
      Rower posiada kilka rys/zadrapań powstałych w wyniku eksploatacji, tam gdzie 'chodzą' linki podklejona jest taśma zabezpieczająca.
      Pełna specyfikacja: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-szosowe/cyclocross/caadx/caadx-105-se
      Dla zainteresowanej osoby mogę zrobić bardzo szczegółowe zdjęcia (póki co wrzucam wszystkie jakie mam na telefonie - postaram się szybko wrzucić najaktualniejsze)
      Rower jest ubezpieczony przez Krajowy Rejestr Rowerowy - ubezpieczenie Ergo Hestia - od kradzieży + OC na 100tys
      Odbiór tylko osobisty w Krakowie, dla zdecydowanej osoby mogę w okolicy dowieźć. 
      Osoby zainteresowane zapraszam na priv.
      Cena to 6000zł



    • leszek.makwiecki
      Przez leszek.makwiecki
      Witam, który wybrać
      Cannondale 2018 F-Si Carbon, https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-gorskie/xc-race/f_si-carbon/f_si-carbon-5
      Grand Canyon AL SLX 8,. www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-8-0.html
    • NieKombinuj
      Przez NieKombinuj
      Witam. 
      Poszukuję ramy Cannondale F lub Fsi 29 carbon z amorem Lefty 1.0 (tylko wersja bez gumowej osłony). Cena najlepiej poniżej 3500. 
      Pozdrawiam. 
    • paziu
      Przez paziu
      Witam,
      Kupie jakiś amorek do cannondale'a. Koła 29 cali, rura sterowa 1,5 cala. Przyjmę każdą propozycję w przyjaznym budżecie.
    • Thor07
      Przez Thor07
      Cześć!
       
      Sprzedam Frameset składający się z ramy Cannondale F29 Carbon z rocznika 2015 w rozmiarze M oraz amortyzatora Cannondale Lefty PBR 90.
      Rama jest w stanie dobrym. Nie posiada żadnych pęknięć, nie była też nigdy naprawiana. Posiada tylko rysy powstałe wskutek używania (widoczne na zdjęciach).
      Lefty jest natomiast w stanie bardzo dobrym. Przeszedł kompletny serwis w DNA Suspension. Serwis obejmował wymianę wszystkich uszczelnień, wymianę oleju oraz wymianę komory negatywnej na 2spring. Kupujący otrzymuje fakturę (koszt serwisu to prawie 700zł) oraz kartę serwisową, która potwierdza serwis. Oczywiście od serwisu amortyzator nie był ani razu używany
      W zestawie znajdują się jeszcze : 
      - Mostek Cannondale 100mm na kierownicę 31.8mm
      - Łożyska suportu wraz z adapterem pozwalającym zamontować standardowe korby Shimano lub Race Face
      - Zacisk podsiodłowy Hope 30.0mm
      - Hak przerzutki
      Waga ramy wraz z łożyskami suportu to 1210g, natomiast cały powyższy zestaw waży 3080g.
      Za dopłatą mogę dorzucić Koło składające się z piasty Lefty 32H oraz obręczy ZTR Rapid lub samą piastę.
      Cena : 4500zł
      Allegro : http://allegro.pl/frameset-cannondale-f29-carbon-m-lefty-serwis-i7388426532.html
×