Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dante78

Drodzy forumowicze,

proszę o małą poradę.

Chcę kupić rower o charakterystyce enduro. Nie jeżdżę wyczynowo ale nie zmienia to faktu, że lubię pośmigać mocniej po lesie więc zależy mi na fullu o sporym skoku z przodu i tyłu. Mogę kupić rower ze zdjęcia, cannondale trigger 4 z 2016 w cenie 10 tysięcy.

Moje pytanie czy to dobra opcja, czy polecacie może coś innego (oczywiście w podobnej cenie), coś co będzie miało lepszy osprzęt, mniejsza wagę itp. itd.

Jak mówię, rower do lasu, musi być full (problemy z plecami dlatego full), 140 przód z 80 przynajmniej tył, raczej napę 2x10 czy 11. To mniej więcej główne moje założenia.

Czy ten cannon do dobry wybór, a może inna marka/model, czy może szukać używki (bo wtedy coś w karbonie można wyrwać).

Dziękuję za wszelkie opinie, miłego dnia.

cannondale_2016_trigger_4.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu

Do lasu i z chorymi plecami to sobie kup fulla XC, a nie ciężkiego kloca którego potencjału nie wykorzystasz nawet w 10%.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalj2
Napisano (edytowane)

Za 10k(z rabatem) wolalbym cos nowszego np https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-2 ma nawet bardziej plaski kat glowki 67,4 vs 68 w canonie, jest w ogolnie lepszej specyfikaji i ma dropera.

Edytowane przez michalj2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
droplet

Napisz jaką ma specyfikację.

Jak dla mnie by wystarczył do enduro po dodaniu droppera i wymiany przedniej tarczy na 203mm. Podoba mi się zdalna regulacja charakterystyki  dampera.

Osobiście wolę 29'' ale to kwestia gustu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Promocja na Cannondale do przewidzenia za rocznik. Masz opcję na https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/GT-Sensor-Comp-27%2C5-blackholowgram-2016/14960 jesli faktycznie chcesz tyle skoku i reszty z opisu - do lasu, (plus gwarancja GT jesli będziesz pierwszym właścicielem), może coś jeszcze do urwania z ceny. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue
Napisano (edytowane)
8 minut temu, gocu napisał:

Do lasu i z chorymi plecami to sobie kup fulla XC, a nie ciężkiego kloca którego potencjału nie wykorzystasz nawet w 10%.

Full XC pewnie będzie miał twarde zawieszenie w porównaniu do enduraka. Niedawno jeździłem na fullu orbei ze skokami 160/160 i... miałem wrażenie że to podjeżdża lepiej niż mój stary giant XTC na kołach 26"(dużo w tym zalety skręcenia Pike do 140mm) pomimo różnicy w wadze. A jak zjeżdża... byłem w szoku, wiem że zmiany geo się mocno posunęły do przodu, ale nie sądziłem, że aż tak. 

Ale z drugiej strony, jazda taką maszyną wymaga dużo bardziej wymagającego terenu, bo po prostu na tych szlakach na których się czułem fajnie na giantcie, wystarczyłoby trzymać kierownicę w tym fullu i samo się jedzie ;). Zależy od oczekiwań. Na pewno jest bezpieczniejszy i jak jeździmy dla widoków i turystyki to na pewno wygodniej na fullu, a jak dlatego że po szosie jest nudnawo jak idzie o poziom trudności, to już nie byłbym taki pewny :D.

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu
Napisano (edytowane)

Wybacz, ale ktoś kupujący fulla enduro do jazdy po lesie jest jak ktoś kupujący auto terenowe do jazdy po mieście.  Tyle że ten drugi osiąga cel jaki sobie wymarzył bo wzbudza szacunek wśród plebsu, a ten pierwszy - najwyżej zdziwienie wiewiórek i jeży.

 

Edytowane przez gocu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

Uwielbiam ludzi odradzających enduro do lasu. Gościu chce enduro to niech se kupi enduro nawet jakby miał nim po asfalcie jeździć na oponach 2,6" ale wam nic do tego. Jak nie macie nic konstruktywnego do napisania to nic nie piszcie bo takie uwagi są lipne a jak już musisz to zasugeruj a nie piszecie głupie porównania z wiewiórkami :voodoo: 

A autorowi zasugerowałbym zerknąć na ofertę Darmtoora bo jest dość ciekawa ;) Osobiście na twoje wymagania wybrałbym ścieżkowego 29era o takiego: https://velo.pl/dartmoor/bluebird-pro-29 Rowerek tył/przód 130/140 obie osie boost więc na oponę miejsca nie braknie, na ciekawym osprzęcie i całkiem niegłupią geometrią :) A jak masz ciśnienia na więcej skoku to też coś znajdziesz np. https://velo.pl/dartmoor/blackbird-pro-v1 160/160 z tym że tu już bez boost ale zabawa na takim też przednia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue
Napisano (edytowane)
46 minut temu, gocu napisał:

Wybacz, ale ktoś kupujący fulla enduro do jazdy po lesie jest jak ktoś kupujący auto terenowe do jazdy po mieście.  Tyle że ten drugi osiąga cel jaki sobie wymarzył bo wzbudza szacunek wśród plebsu, a ten pierwszy - najwyżej zdziwienie wiewiórek i jeży.

 

Nie wybaczę :P. Mój las to są Beskidy, wyjeżdżam z domu, i jadę ulicą jakieś 700m pod ok 10% podjazd, który prowadzi następnie do lasu z kolejnym podjazdem na którym są wyrwy, korzenie etc, potem to samo masz na zjazdach. Więc Twoje, że "do lasu" się nie nadaje jest kompletnie rozwalające. Inna sprawa, że trasy, które znam można przejechać na rowerze do XC, ale patrząc na to co jeżdżą na zawodach XC, to nawet sporo tras DH by się dało ;). A można to też bezpieczniej i przyjemniej jak idzie o komfort jazdy przejechać fullem, pytanie czego ktoś oczekuje. Można też na tej samej trasie wybrać bardziej wymagającą trajektorię niż by się wybrało rowerem do XC nie posiadając większych umiejętności, a jak przyjedzie ten zjazd przy którym się trzepało troche gaciami na XCku(może nawet niesłusznie), to się zaciska łapy na kierownicy i leci w dół bez obaw o wywrotkę ;).

 

No zupełnie serio - nie podbudowuj sobie w ten sposób ego, bo potem wychodzi odwrotny efekt do zamierzonego. A auto terenowe do jazdy po mieście - hmm ostatnio to są SUVy popularne i one akurat mają swoje plusy w ruchu miejskim, raczej nikt czystej terenówki do jazdy po mieście nie kupuje.

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gyrill
Napisano (edytowane)

Ten Cannondale to pomyłka według mnie. Płacisz masę pieniędzy za carbon, nic Ci to nie daje do zabawy z jazdy. Żadnej korzyści nie odczujesz, nawet na wadze, bo i tak jest to rower z kategorii 12 kg+. Rowery XC są rowerami z założenia ściganckimi, kupowanie go żeby przerabiać na rower zabawowy jest bez sensu.

Nie wiem co to za lasy po których jeździsz, ale wg mnie zabawa zaczyna się gdy rower odrywa się od ziemi. To co Ci się wtedy przyda to sztyca regulowana i jeśli masz 10000 do dyspozycji to wybór masz spory. Polecane Dartmoory są najsensowniejsze ze względu na niską cenę i kompletne wyposażenie. Za resztę dokup sensowny kask i udanej zabawy.

Edytowane przez gyrill

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
droplet

Dartmoor jest raczej rowerem stricte do  enduro, solidnym  jednozawiasowcem.  Pewnie się na mim fajnie lata i zjeżdża

Cannondale w/g producenta jest All Mountain co powinno go czynić bardziej uniwersalnym, powinno się lepiej na nim pedałować.  Da się na nim zjeżdżać a latać nie każdy lubi czy potrafi. Nie wiem dlaczego producent nie podaje wagi tego roweru.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dante78

Panowie,

dzięki za odpowiedzi, choć co wpis to w sumie osobna opinia, porada :D

Jeszcze jedno ostatnie pytanie.

A to? Cena mniej niż za cannona, wart uwagi ten Kellys?

dziękuję.

0_0_productGfx_e87e616f84d612ffea238337c377bc11.thumb.jpg.63a8313d8bab25fd7a971fb3ef0f7234.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

Wygląda zdecydowanie lepiej niż ten Cannondale. Zdecydowanie lepszy osprzęt. Zdecydowanie lepsza geometria. Jak masz dobrą cenę to jest to opcja warta zastanowienia się

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu
W dniu 17.05.2018 o 14:49, Blue napisał:

Nie wybaczę :P. Mój las to są Beskidy,

 

Mylisz się - Beskidy to góry. Poczytaj uważnie co pisze założyciel wątku, ani słowa o górach...

 

W dniu 17.05.2018 o 14:25, Kaczorak napisał:

Uwielbiam ludzi odradzających enduro do lasu. Gościu chce enduro to niech se kupi enduro nawet jakby miał nim po asfalcie jeździć na oponach 2,6" ale wam nic do tego. Jak nie macie nic konstruktywnego do napisania to nic nie piszcie bo takie uwagi są lipne a jak już musisz to zasugeruj a nie piszecie głupie porównania z wiewiórkami :voodoo:

Jeśli odradzanie komuś wywalania kasy na sprzęt którego możliwości nie wykorzysta, a za to kupi sobie mnóstwo niedogodności nazywasz "niczym konstruktywnym" to chyba nie rozumiesz tego słowa...

Za to onanizowanie się skokiem i geometrią w takim temacie i proponowanie przez ciebie Bluebirda o wadze 15kg jest dla ciebie "konstruktywne". Śmieszny jesteś.

W dniu 17.05.2018 o 11:59, Dante78 napisał:

Chcę kupić rower o charakterystyce enduro. Nie jeżdżę wyczynowo ale nie zmienia to faktu, że lubię pośmigać mocniej po lesie

Jak mówię, rower do lasu,

Napisz może gdzie ten las... Bo nic o górach nie piszesz i strzelasz sobie w kolano jeśli chcesz enduro do jazdy po płaskim. A tu wątek popłynął nieźle i już niektórzy fantaści już ci doradzają 15-kilogramowe czołgi do ostrego łomotania.

 

Edytowane przez gocu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kaczorak

@gocu Pierwsza rzecz gość sprecyzował co potrzebuje więc gadanie o XC w temacie o enduro jest śmieszne. Jakby rozważał XC to by się zapytał więc uważam że takie wciskanie na siłę komuś czegoś czego nie rozważa jest niekonstruktywne. A śmieszny to jesteś ty wbijając mi bo nic o mnie nie wiesz więc daruj sobie takie uwagi bo odważny jesteś necie a zapewne cieć w świecie. Jeździłem na wielu rowerach i mogę tylko powiedzieć że nowoczesna geometria w rowere 140/140 daje więcej frajdy z jazdy niż ścigancki XC nawet na płaskim więc twoje zdanie o onanizowaniu się geometrią oznacza że nie masz pojęcia jak ona wpływa na jazdę albo masz zamknięty umysł na nowe rozwiązania. Koniec off top a jak chcesz sobie powbijać to zapraszam na priv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • macko_mtb
      Przez macko_mtb
      hej,
      mam sobie maszynkę wyścigową czyli cannondale fsi (https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-mountain-bikes/xc/f_si/f_si-carbon-1) ale jak dla mnie zdecydowanie mam za nisko kierownicę - sylwetka jak najbardziej pod zawody xc jednak wolę bardziej odciążać ręce i chciałbym jeździć bardziej wyprostowany. Z tego co ogarnąłem to rozwiązania są 2:
      1. podkładeczki pod mostek dać (ile max pod opi można zmieścić)? czy to jest proste do wykonania samodzielnie? jakie toole ewentualnie?
      2. zmiana mostka na taki z większym wzniosem (który ewentualnie)? czy to jest do ogarnięcia samodzielnie?
      Pewnie jest jeszcze opcje mixu jogurtowego czyli 1+2.
      Jeżeli przerabialiście temat to dajcie znać w co można uderzyć najlepiej (którą drogą) tak żeby nie wylać dziecka z kąpielą (nie poniszczyć karbominium)
      Pozdro,
      M
       
    • qba3777
      Przez qba3777
      Posiadam na sprzedaż rower Cannondale H600.
      Rower złożyłem jako miejski, jednak zbyt mało z niego korzystałem, by go dalej trzymać. Rozmiar ramy 22 cale.
      Napęd 1x8, manetka Alivio hamulce Avid FR5 i szczęki Alivio koła na obręczach AlexRims ACE18 opony Schwalbe Road Plus Rower w stanie bardzo dobrym, przejechał pode mną max 100km. Na ramie jest oczywiście trochę rys.
      Zdjęcia: https://drive.google.com/open?id=1dUe0rD-huRDD0wrR76oPkH8SiXG-a6EL
      Cena: 600zł.
      Możliwa jest wysyłka kurierem
       
    • CannodaleRider
      Przez CannodaleRider
      Witam,

      Chciałbym poprosić specjalistów o wycenę old schoolowego Cannondale'a F500 z roku 2007 w wersji CAAD 4.

      Wymienione w nim były hamulce v-brake na hydrauliczne, nowe pedały, nowe koła.

      Specyfikacja i dane techniczne poniżej:

      Rama = Cannondale Advanced CAAD 4 (17")

      Sztyca = Cannondale Expert

      Pedały = Accent

      Hamulce Hydrauliczne = Shimano Deore BR-615m

      Tarcze Hamulcowe (Przód/Tył)= RT-66 180mm/180mm

      Klamki Hamulcowe = Shimano Deore BL-615m

      Manetki = Shimano Deore XT

      Tylnia Przerzutka = Shimano Deore XT

      Przednia Przerzutka = Shimano Deore LX

      Kaseta = Shimano Deore 9s

      Korba = Shimano Deore (mega)

      Amortyzator = HeadShok Si SUPER

      Kierownica = DB T6 AL 2014

      Lampka = SolarStorm X2

      Licznik = SunDing

      Błotnik (przód/tył) = Oryginalny/TRA-DRY X3 SKS

      Siodełko = Specialized

      Opony = Bontrager Connection Trail (26x2.00)

      (Do ceny proszę podliczyć wszelkie akcesorie które na nim widnieją)
      Pivoty pozostałe z hamulców szczękowych już odkręcone

      Stan wizualny oceniam na 9/10

      Stan Techniczny oceniam na 10/10

      Rower w 2007 roku kosztował 7699zł.
       
       
      ZDJĘCIA: https://imgur.com/a/WddsjHK
       
      Z Góry dziękuję
    • CannodaleRider
      Przez CannodaleRider
      Witam, 
      Przymierzam się do zakupu roweru enduro w kwocie do 3500zł, (max 4000zł jeśli dopłata będzie opłacalna), ma być to rower używany.
      Mój Wzrost to 175cm, a wysokość nogi od wewnętrznej to 84cm.
       
      Wymagam:
      1. Dwóch amortyzatorów ze skokiem min. 140mm przód/120mm tył.
      2. Ramy z włókna węglowego/aluminium i wagi roweru, która nie będzie przekraczać 13 kg.
      3. hamulców Hydraulicznych
      4. Systemu napędowego wymienionego po dwu kropku: 3x11, 3x10, 3x9, 2x11,2x10,1x11,1x10. Ale najbardziej zależy mi na napędach z dwoma lub trzema tarczami z przodu (3x....).
      5. Wymagam też aby rower nie rozleciał się podczas wyższych skoków 2-3m (Wytrzymałej konstrukcji)
      6. Ma to być rower na kilka lat.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Moje typy to:
      1. Rower górski Scott genius 26 full Carbon
      2. Rower specialized enduro, mtb na karbonowej ramie rozmiaru L
      3. Lapierre xcontrol 210 enduro/freeride/dh
      4. Rower enduro Scott Genius 60
      Szczerze, najbardziej podoba mi się rower nr. 1.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Oczywiście zachęcam do wysyłania waszych propozycji w tym przedziale cenowym
       
      Z góry dziękuję!
    • Gość Marcin
      Przez Gość Marcin
      witam
      potrzebuje pomocy przy wyborze roweru typu gravel, będzie to mój pierwszy rower tego typu. Wcześniej było tylko mtb. Znalazłem 2 ciekawe opcje.
      1. http://www.bugasportrowery.pl/produkt/rower-cannondale-caadx-tiagra-2016/
      2. https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-e5-sport/p/133799?color=239520-133799
      który z nich lepiej kupić? prosze o uzasadnienie
×