Skocz do zawartości

[Dętka, opona] Różne wielkości


QazMati

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Z góry zaznaczam, że jestem zielony w tych tematach i zdałem się w tej sytuacji na sprzedającego i jego wiedzę. 

Jakiś czas temu przebiłem tylną oponę wraz z dętką, najechałem na jakiś mały gwóźdź. 

Poszedłem do sklepu rowerowego . Powiedziałem sprzedawcy, że przednia opona (sprawna) jest rozmiaru 27,5 x 2,1, a mój rower to Hexagon R5. Zaproponowano mi oponę "Continental Mountain King Sport 27,5 x 2,2" KLIK. Dętkę (podobno kompatybilną do tej opony) zaproponowano mi dokładnie taką KLIK. I teraz mam dwa pytania:

1. Czy problemem jest to, iż przednia opona i tylna opona są w dwóch wielkościach? 27,5 2.1/2.2? 

2. Założyłem nową oponę i dętkę (jestem pewien, że zrobiłem to prawidłowo) i w sumie dopiero po rozpoczęciu pompowania zorientowałem się, że dętka prawdopodobnie jest zbyt mała. Po prostu ona "nie rozprzestrzenia" i nie rozciąga całej opony. Pozostaje trochę luzu, mimo naprawdę długiego pompowania.Czy to ja robię coś cały czas źle, powinienem pompować aż do skutku, czy sprzedawca się pomylił? Nie chcę po prostu iść przed wcześnie z pretensjami do sklepu, bo może to ja popełniam błąd. Co powinienem zrobić w tej sytuacji.

 

Bardzo dziękuję za przeczytanie i odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie. Tak po prawdzie, zależnie od producenta, modelu opony, obręczy opona szerokości 2.1" może być realnie większa niż 2.2".

2. W jaki sposób wyczuwasz "luz"? Bo dętka jest jak balon. O ile nie weźmiesz do opony górskiej egzemplarza przeznaczonego do roweru szosowego, spokojnie się rozciągnie. Szosowa najwyżej pęknie. Plus weź pod uwagę to, co napisane w punkcie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach