Cappa Napisano 8 Maja 2018 Napisano 8 Maja 2018 Witam, po długim czasie zapadła decyzja zakupu roweru. Przedział cenowy to 2000-3000 zł. W grę wchodzi tylko nowy rower. Moja waga to 95 kg i wzrost 177 cm. Moją uwagę przykuły trzy modele, no cztery : 1) http://www.bikesystem.pl/20804-rower-cube-analog-275-flashgreengrey-2018.html 2) http://www.bikesystem.pl/1020837-rower-scott-aspect-740-grey-green-2018.html 3)http://www.bikesystem.pl/1020839-rower-scott-aspect-750-black-orange-2018.html Na 1) i 2) jeździłem w sklepie "na jeździe próbnej". Koła 27.5 wybrałem, z racji tego, że rower wydaje się mi być zwinniejszy. W 70% teren po jakim będę się poruszał to LAS. 25% to miasto / asfalt. Może te 5% to jakieś góry. Z tych trzech bardziej przypadł mi Cube. Jego przedni amortyzator z tego co mi sprzedawca powiedział jest powietrzny. Zdecydowanie lepiej "wchłaniał" wszelkie nierówności, a blokada działała perfekcyjnie. Hamulce również bardzo mocne. Z drugiej strony w scott'ie jest szersza kierownica, ale sam rower wydawał się mniej wygodny, tzn amortyzator przedni bardziej toporny i jakoś tak dziwnie mi się na nim siedziało. Ciężko to ocenić po 5 minutach jazdy po parkingu. Może wynika to z tego, że nie był ustawiony konkretnie dla mnie. Jeżeli idzie o Cube to w ramach "rabatu" jak się z sprzedawcą dogadałem wymieniliby mi kierownicę na szerszą. Coś mniej więcej takiego jak Scott ma. Sama kierownica mnie urzekła. Czwarty który ostatnio mnie zaciekawił to: 4) http://www.bikesystem.pl/1020858-rower-scott-aspect-730-black-yellow-2018.html Aczkolwiek znacząco przekracza budżet. Nie jeździłem na nim i ciężko mi się odnieść do niego. Rowery typu Romet raczej odpadają - nie jestem przekonany. Czekam na odpowiedzi. Fajnie by było jakby ktoś porównał osprzęt tych rowerów - nie ukrywam z tego jestem zielony. Na pewno chciałbym mieć: - hydrauliczne hamulce - w lesie się przydaje przy wertepach - amortyzator taki jak w cube - świetnie działa - kierownice szerszą jak ma Scott - wygodniej mi się prowadzi i mam wrażenie, że w lesie byłoby łatwiej taką manewrować.
pand0ra Napisano 8 Maja 2018 Napisano 8 Maja 2018 Scotta w tym budżecie bym odpuścił, bo kiepsko to wygląda. Cube w miarę ok, ale amorek to nie jest powietrzny, przynajmniej tak wynika ze specyfikacji, chyba że Ci inny wsadzą. Możesz poszukać po necie mniej znanych marek jak megamo, shockblaze. Z innych, które mi przychodzą na myśl to Kross Level R6/R7, Giant Talon LTD, Focus Whistler.
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 Z mojego punktu widzenia z amorkiem to było tak: Scott - blokada była przy amorku - takie pokrętło Cube - na kierownicy "dźwignia" Edit: Kross ma chyba przerzutkę 1x11 tak ? To mi nie odpowiada :< Od zawsze na zawsze jeździłem 3x7 albo 3x8. Cube ma chyba 3x9
pand0ra Napisano 8 Maja 2018 Napisano 8 Maja 2018 Amorki w 2-ch pierwszych Scott'ach to totalna padaka na sprężynach. W cube jest całkiem ok amorek, też na sprężynie, ale pod Twoją wagą będzie miękki (fabrycznie zwykle dają sprężynę do wagi jeźdźca 72-81kg) i mało sztywny, bo ma golenie 30mm. W 3 Scott'cie jest pierwszy "normalny" amorek od Suntoura, pewnie też na sprężynie stalowej, który ma szersze golenie 32mm i tu w zasadzie się kończą jego plusy względem Rock Shoxa. Do listy warto jeszcze dorzucić Unibike Flite oraz Ghost Kato. Amorek powietrzny, znacznie lepszy osprzęt, ale koła 29": https://www.expertbike.pl/unibike-flite-29-czarnoniebieski-2017-p-1426.html - sklep ma dobre ceny, warto przejrzeć ich ofertę Tak R7 2017 ma 1x11, ale r6 i inne roczniki R7 mają 2xX co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem niż 3xX, chyba, że masz konkretny powód, żeby zostać przy 3s.
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 29 odpada, wydaje mi się to za duże i źle się manewruje. Dlaczego wole 3x"X" ? Nie miałem do czynienia z niczym innym i boje się, że gorzej będzie mi dostosować przełożenie do warunków w jakich będę jeździł.
pand0ra Napisano 8 Maja 2018 Napisano 8 Maja 2018 Poszukaj Unibike Flite 27,5 w Twoim rozmiarze Jakie to warunki i jak często używałeś np. dużego blatu, czy młynka? Pamiętaj, że im większe koło tym duży blat staje się bardziej zbędny.
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 blatu tzn ? Tak jak pisałem głównie to jazda po lesie / ścieżki rowerowe (kamienie).
pand0ra Napisano 8 Maja 2018 Napisano 8 Maja 2018 Blat, czyli największa zębatka korby. Moim zdaniem w terenie jest zbędny, ale jak lubisz czasem polatać szybko po asfalcie, to się przydaje. Tutaj masz kalkulator i można sprawdzić, czy po przejściu na 2xX nie będzie brakowało jakichś biegów - http://gears.mtbcrosscountry.com/#26/2.00I300I7X27.5/2.00I1371I1
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja 2018 Mod Team Napisano 8 Maja 2018 Chodzi o to których przełożeń używałeś najczęściej - jak to ustalisz, to łatwo będzie można porównać ilu tak naprawdę przełożeń potrzebujesz. Dobrze zestopniowany napęd 2 x będzie w większości przypadków wystarczający - kwestia gdzie i jak jeździsz oraz ile noga podaje. Tu możesz sobie porównać przełożenia rozmaitych napędów : http://www.gear-calculator.com/ Jak nie jeździsz jakoś agresywnie, to możesz śmiało brać pod uwagę duże koło - właściwie jedyne przeciwwskazania, to jeśli faktycznie czujesz, że rower Ci nie leży i ewentualnie nieco większa masa niż w przypadku średniego koła, jeżeli ma to dla Ciebie znaczenie. PS Blat to największa tarcza/zębatka korby.
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 Zaraz policzę a wracając do pytania. Najczęściej używana jest środkowa zębatka i było to 2:4 i 2:5, ale przy stromych podjazdach 1:3 albo 1:2, a na asfalt tak jak mówisz 3:6 albo 3:7. Większej z tyłu nigdy nie miałem.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja 2018 Mod Team Napisano 8 Maja 2018 Czyli napęd 2 x 10 byłby wystarczający z tego co widzę.
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 Praktycznie tak. Nie wiem czy przyzwyczajenia pozwolą przekonać barierę ;d
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja 2018 Mod Team Napisano 8 Maja 2018 No jak sobie wmówisz, to może być różnie Ja np. mam 3 x 10 ( średnie koło ) i na nizinie praktycznie nie używam młynka, ale taki napęd był fabrycznie, a jak będę zmieniał, to prawdopodobnie na 2 x, bo jednak 1 x jest za bardzo radykalny, chyba że Eagle 1 x 12 ( korba 34 z kasetą 10 - 50 przy dużym kole daje już szeroki zakres ).
Cappa Napisano 8 Maja 2018 Autor Napisano 8 Maja 2018 Kriss jak się odniesiesz do propozycji które podałem wyżej ? oraz tych od pand0ry
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.