romek357 Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Witam. Chcę kupić dętkę zapasową dla roweru Unibike Mission 27,5 2016 V-Brake. Znalazłem fajną Continental ( https://www.centrumr...AiABEgIvpvD_BwE) i tutaj mam problem, nie wiem gdzie sprawdzić jaki typ wentyla posiada rower i jaki najlepiej kupić: presta/wyścigowy czy auto/samochodowy (roweru nie mam przy sobie). Jeśli kupię inny typ wentyla to na pewno nie będzie pasowało? Proszę o pomoc, za bardzo się nie znam na tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 https://www.expertbike.pl/unibike-mission-v-brake-27-5-niebieskoczarny-2016-p-929.html Na zdjęciu wygląda na samochodowy . Jeśli masz obręcze pod samochodowy to założysz i auto i prestę . Jeśli jednak obręcze są pod prestę to auto się nie zmieści - jest szerszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek357 Napisano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Teraz, WaGiant napisał: https://www.expertbike.pl/unibike-mission-v-brake-27-5-niebieskoczarny-2016-p-929.html Na zdjęciu wygląda na samochodowy . Jeśli masz obręcze pod samochodowy to założysz i auto i prestę . Jeśli jednak obręcze są pod prestę to auto się nie zmieści - jest szerszy . Dzięki Teraz zobaczyłem i chyba wezmę samochodowy (przeczytałem że prawie wszystkie górskie mają ten wentyl) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Raczej powiedziałbym, że kiedyś samochodowy był bardziej popularny, a teraz poza tanimi rowerami są już niemal wyłącznie Presta. U Ciebie jest Auto. PS Można by jeszcze dodać, że zakładanie Presty do obręczy pod Auto nie jest najlepszym pomysłem, bo jednak w szerszym otworze wentyl Presta będzie miał zbyt duży luz, co bez odpowiednio dużej nakrętki umożliwiającej unieruchomienie wentyla ( jeśli wentyl jest gwintowany ) jest niepożądane, bo dętka będzie miała tendencje do przesuwania się i wentyl się będzie przekrzywiał w otworze, co jest tym bardziej niewskazane z powodu większej "delikatności" wentylu Presta, który jest dłuższy i cieńszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Presta często ma adapterek, ten pierścień którym się przykręca wentyl do obręczy z jednej strony jest normalny a z drugiej zwężany. To jest właśnie adapter presta na AV, odpowiednio wkręcasz i nic się nie przesuwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Właśnie zapomniałem dodać uwagi o rowerowym druciarstwie, bo taki adapter też pod to podchodzi i trzeba go przecież dokupić oddzielnie... Czekaj, czekaj - ta nakrętka to jest adapter , no popatrz, nie wpadłem na to, ale jakoś do tej pory nie miałem jeszcze okazji się bawić w ten sposób Nadal jednak istnieje ryzyko kupna przez nieuwagę dętki bez gwintowanego wentyla, a wtedy to już chyba tylko kit zostaje Sam kiedyś nie zwróciłem uwagi i wziąłem dwie dętki z Deca bez gwintowanych wentyli..., a mimo że obręcze mam pod Presty, to jednak lekko mnie to wkurzyło, tym bardziej że wentyle dłuuugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.