Skocz do zawartości

[Opony] konkurencja 29 schwalbe MTB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ktoś jest w stanie podać ze 3 typy  opon   konkurencyjnych dla  Hurricane 29   2.0?

Konkretnie  by były takie same niskie opory toczenia  i szybkość      jednak by opona miała lepszą przyczepność  no i głośniejsza.

 

Czy musi być 2.1?   Czy można zostać na 2.0? 

 

Napisano

Witam nie bardzo rozumiem chcesz miec opone glosniejsza Nie o to w tym chodzi albo przyczepnosc  albo szybkosc toczenia mozna tez cos po srodku ale glosniejsza? 

Napisano

No panie kolego, albo-albo. Też nie do końca czaję o co chodzi z tą głośnością, ale przeważnie im opona "głośniejsza" tym większe opory toczenia, bo to wynika z ilości i ułożenia klocków w bieżniku. Jak chcesz alternatywy dla Hurricane to szukaj opony, która ma duże zagęszczenie środkowych klocków i ma klocki raczej niskie. Coś w stylu SmartSama - będzie miała na pewno lepszą przyczepność niż Twój huragan, no i będzie głośniejsza, ale kosztem oporów toczenia, chociaż to ciągle opona raczej szutrowa niż terenowa. Conti RaceKing gra w podobnej lidze, tu już trochę lepiej w terenie, ciągle niskie opory toczenia (bo niskie klocki i w miarę gęste) za to na mokrym można się zdziwić.  

Jak przejdziesz na grubszą wersję, znowu zwiększysz opory - fizyki nie oszukasz. Chociaż przy Continentalu różnie bywa, bo mają trochę zawyżoną rozmiarówkę.

Podsumowując - jeżeli chcesz zyskać na przyczepności, musisz to zrobić kosztem oporów toczenia. Więc albo idziesz w to co miałeś, czyli coś pokroju huragana z gładkim i jednolitym bieżnikiem w środkowej części, albo przechodzisz na opony typu SmartSam i RaceKing, które są uznawane za jedne z najszybszych opon MTB. Bo ten huragan to bardziej opona trekkingowa :) 

Napisano

Teraz  rozumiem.  No cóż  mój  Huragan jest cichy  i jak jade ludzie mnie nie słyszą i "tarasują" mi droge.  Młode osoby chodza po ulicy  w 5 osób. A jak były opony głośniejsze to słyszą i  przechodzą na chodnik. A przyczepność tego Huragana jest w zasadzie żadna szczególnie przy ostrym skręcaniu.

RaceKing    Continental powiadasz.

https://www.sbike.pl/continental-opona-continental-race-king-29x2.0-drutowa-o_l_1926.html

Tutaj ktoś mówił że te opony szybko pękają

Smart Sama znam   bo przez jakieś 3 miesiące była okazja jeździć na nich  na rowerze z kołami 26  i 24 biegami.Jednak była to opona 26  2.1 lub 2.2 Do przemyślenia.

Niby zostaje mi jeszcze ten Schwalbe Marathon 29  2.0  ale to chyba też będzie podobny do Huragana?

Moje przeznaczenie to 95%  asfalt. Reszta to chodniki  czasami  piasek i ubita ziemia którą trzeba przejechać jak nie ma asfalftu.Tyle

No to teraz wiem w zasadzie wszystko.

 

 

 

 

 

Napisano

Stare i wylajtowane miały podatność na rozdarcia na kamieniach, nowe są zalane gumą (ścianka wygląda jak plaster miodu). Ja parę tysi na race kingach nowych zjechałem w ubiegłym roku, bardzo mi się podobają i są naprawdę szybciutkie. Dobre i tanie.

Napisano

Skoro Twoja jazda to w 95% asfalt, to moim zdaniem zamianą Huraganów na cokolwiek bardziej terenowego zrobisz sobie krzywdę. Poza tym jesteś pierwszą znaną mi osobą, której przeszkadza cisza opon. Jednak co kto lubi... Jeśli chcesz opony przyczepnej w zakręcie na asfalcie, a jednocześnie głośniejszej, to proponuję Smart Samy. Ich pierwsza wersja, którą posiadam już przy niedużej prędkości zaczyna wyć na asfalcie. I z tego powodu się z nimi rozstaję. Mam dość spacerowiczów oglądających się za mną z miną z cyklu: "Matko, co to jedzie?".

Napisano

na asfalt i ścieżki - G-One schwalbe speed - niskie opory toczenia, przy dużym rozmiarze dodają amoortyzacji jeśli napompujesz je rozsądnie

Napisano
W dniu 17.02.2018 o 12:11, nagra napisał:

 mój  Huragan jest cichy  i jak jade ludzie mnie nie słyszą i "tarasują" mi droge.  Młode osoby chodza po ulicy  w 5 osób. A jak były opony głośniejsze to słyszą i  przechodzą na chodnik.

Dzwonek albo inszą "trąbkę" sobie zainstaluj zamiast cudować z oponami...

Napisano

Można też przymocować "terkotkę" na widełkach tak, żeby o szprychy terkotała:D Opór będzie podobny stawiała jak terenowa opona na szosie.

Wywalenie dętek też wyraźnie "podgłasza" opony - już na poważnie.

Napisano
W dniu 18.02.2018 o 22:32, HerrMann napisał:

Skoro Twoja jazda to w 95% asfalt, to moim zdaniem zamianą Huraganów na cokolwiek bardziej terenowego zrobisz sobie krzywdę. Poza tym jesteś pierwszą znaną mi osobą, której przeszkadza cisza opon. Jednak co kto lubi... Jeśli chcesz opony przyczepnej w zakręcie na asfalcie, a jednocześnie głośniejszej, to proponuję Smart Samy. Ich pierwsza wersja, którą posiadam już przy niedużej prędkości zaczyna wyć na asfalcie. I z tego powodu się z nimi rozstaję. Mam dość spacerowiczów oglądających się za mną z miną z cyklu: "Matko, co to jedzie?".

Druga osoba pracuje w salonie rowerowym   i jemu też przeszkadza cisza podczas jazdy  :D 

A ja bardzo lubie spacerowiczów którzy widzą że jade. Jestem z takich terenów że ludzie chodzą po ścieżkach rowerowych zamiast po chodniku.  I jak jade to od razu schodzą na chodnik.

large_58015.jpg

To jest moja już  nieużywana opona 29 2.1  . Trzeba było się naprodukować co nie co by wykręcić  30kmh :) .

 

Proponujesz  Smart Samy   a   jak skomentujesz  Racing Ralphy? Bo  w zasadzie wybór  chyba zawęża mi się do tych obu opon.  Schwalbe Marathon/Plus   to będzie taki sam jak obecny Hurricane.

 

Tak

 

Napisano

Po kolei:

Czym jeździsz lub jak z Twoją wydolnością, skoro na 95% trasach asfaltowych, na oponach, które zaprezentowałeś, wysiłkiem było osiągnięcie/utrzymanie 30 km/h? Sam jestem rowerzystą wagi ciężkiej z rozwiniętym bojlerem, a wspomniana prędkość nawet na ociężałych Smart Samach Plus 29/2.1 nie jest jakimś wyczynem, nawet w terenie mocno mieszanym.

Racing Ralph? Ujeżdżałem jedynie ich bieda-wersję, czyli Rapid Roby. TAK - będzie Cię słychać i wzbudzisz grozę u przechodniów. Co do właściwości jezdnych na asfalcie, który jest Twoim środowiskiem naturalnym - szkoda watów.

Pomysł racjonalizatorski:

Kupujesz nowe gumki, gładkie, ciche, "asfaltowe", żeby było cicho, szybko i wydajnie. Do tego inwestujesz w gwizdek lub opracowujesz swój osobisty okrzyk bojowy, odstraszający przechodniów. Nie dziękuj :D:D:D.

Napisano

Kiedyś była taka opona jak MAXXIS Larsen TT, z wyższym ciśnieniem opory toczenia były minimalne i dawała radę w terenie całkiem dzielnie. Jej "zaletą" był dźwięk jaki wydawała na asfalcie - jakby odrzutowiec leciał, wysokie tony :)

Na duże koło jest jakaś nowa wersja MAXXIS Race TT, podobno odświeżona wersja. Szerokość 2.0, jeśli dźwięk jak z Larsen to spełnia wszystkie wymagania :)

Napisano
4 godziny temu, HerrMann napisał:

Kupujesz nowe gumki, gładkie, ciche, "asfaltowe", żeby było cicho, szybko i wydajnie. Do tego inwestujesz w gwizdek lub opracowujesz swój osobisty okrzyk bojowy, odstraszający przechodniów. Nie dziękuj :D:D:D.

:D

Napisano
W dniu 25.02.2018 o 15:08, HerrMann napisał:

Po kolei:

Czym jeździsz lub jak z Twoją wydolnością, skoro na 95% trasach asfaltowych, na oponach, które zaprezentowałeś, wysiłkiem było osiągnięcie/utrzymanie 30 km/h? Sam jestem rowerzystą wagi ciężkiej z rozwiniętym bojlerem, a wspomniana prędkość nawet na ociężałych Smart Samach Plus 29/2.1 nie jest jakimś wyczynem, nawet w terenie mocno mieszanym.

Racing Ralph? Ujeżdżałem jedynie ich bieda-wersję, czyli Rapid Roby. TAK - będzie Cię słychać i wzbudzisz grozę u przechodniów. Co do właściwości jezdnych na asfalcie, który jest Twoim środowiskiem naturalnym - szkoda watów.

Pomysł racjonalizatorski:

Kupujesz nowe gumki, gładkie, ciche, "asfaltowe", żeby było cicho, szybko i wydajnie. Do tego inwestujesz w gwizdek lub opracowujesz swój osobisty okrzyk bojowy, odstraszający przechodniów. Nie dziękuj :D:D:D.

Ojciec jak jeździ  ze mną   swoją  szosówką to jak usiadł ze 2 razy na mojego klocka   to powiedział    " o rany boskie jakie to ciężkie"  sam jeździł na Unibiku  MTB  i w jego wieku  bez formy 16-23kmh   na kole 26 to i tak dobry wynik a teraz na szosówce wymiata a ona waży 9.2kg    dokupił jedynie pedały  nie znam ceny.

Ja jeżdże  14.4 kg klocem  + do tego mocna nózka kolejne nie wiem ile  0.5kg?      Zasada jest chyba prosta nie myle się? Można to przenieść porównanie na samochody   np  nie wiem BWM X5  z silnikiem 3 litra a obok jakaś Toyota Land Cruiser z silnikiem 3.2  litra.  Kto pojedzie szybciej   ? BWM  bo jest lżejszy. 

Testowałem rower krossowy znajomka i o wiele lepszy szybszy start od mojego no ale za mała rama a rower miał tylko 24 biegi .

Porównałem ta opony ze zdjęcia 2.1 do Hurragana 2.0  i na Huraganie spokojnie ponad 30kmh .Całość na zużytej kasecie i łańcuchu  . Oba już do wymiany.

Właśnie dlatego pytam o jakąś konkurencje Huricane  a konkretnie opony  minimalnie bardziej terenowe   czyli z lepszą przyczepnością i bardziej głośne.

Odnosze  wrażenie że będe musiał nagrać jazde rowerem w swoim terenie by ktoś zobaczył  jak  wyglądają u mnie sciezki rowerwe  .Wtedy zrozumiesz że wole głośne opony.

Bo u mnie to jest tak

5478bcfcbb553_o,size,933x0,q,70,h,5187b5

 

1410564239_qm1k7y_600.jpg

 

W dniu 25.02.2018 o 18:51, gumowy napisał:

Kiedyś była taka opona jak MAXXIS Larsen TT, z wyższym ciśnieniem opory toczenia były minimalne i dawała radę w terenie całkiem dzielnie. Jej "zaletą" był dźwięk jaki wydawała na asfalcie - jakby odrzutowiec leciał, wysokie tony :)

Na duże koło jest jakaś nowa wersja MAXXIS Race TT, podobno odświeżona wersja. Szerokość 2.0, jeśli dźwięk jak z Larsen to spełnia wszystkie wymagania :)

1482042955-47.jpg

 

Też te opony widuje w sklepach typu  Intersport  z rowerami .

Jak się te opony mają do Smart Sam  oraz  Racing Ralph ?   Nie jest łatwo mi porównać jazde na Smart Sam na kolach 26.A teraz 29.

Napisano
2 godziny temu, nagra napisał:

pytam o jakąś konkurencje Huricane  a konkretnie opony  minimalnie bardziej terenowe   czyli z lepszą przyczepnością

To bierz Race Kinga 2,0 od Conti

Napisano

Ciekawe ceny i  wszystko z 1 sklepu.  Opona  zanotowana  jednak najpierw obadam jak się będzie jeździło na nowej kasecie i łańcuchu.  Jedno i drugie już zajechane i smarowanie g daje.  :D

Poniżej krótki klip pokazujący   konkretnie co?  Jaki to rocznik wg was?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...