Skocz do zawartości

[2018] Specialized Diverge


MD11

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie jest to już taka nowość, ale chyba nie było o tym rowerze większej dyskusji na forum, a myślę, że jest ciekawy. W roczniku 2018 Specialized dodał sztywne osie, więcej miejsca na oponę przy dolnych widełkach oraz obniżył suport.

https://www.specialized.com/pl/pl/rowery/rowery-szosowe/rowery-trekkingowe-i-adventure/mski-diverge/c/adventurediverge

BB drop w obecnym modelu wynosi aż 85 mm.

Dla porównania (przy górnej rurze w okolicach 570 mm):
Fuji Cross: 62
Giant TCX: 60
Merida Cyclo Cross: 65
Specialized Crux: 69
Trek Crockett: 65


Fuji Jari: 65
GT Grade: 70
Kellys Soot: 70
Marin Gestalt 72
Merida Silex: 75
Specialized Diverge: 85
Stevens Gavere: 70
Trek Domane Gravel: 78

Jak widać rowery przełajowe mają z reguły bb drop w przedziale 60-65 mm, a gravele 70-75 mm. 85 mm w nowym Diverge to wyjątkowo dużo. Na dodatek ten parametr zazwyczaj maleje trochę wraz ze wzrostem rozmiaru ramy (pewnie ze względu na długość ramion korb), a tutaj podają, że się nie zmienia.

Wydaje mi się, że to duży plus - im niżej suport tym niżej środek ciężkości, więc rower powinien się lepiej prowadzić i łatwiej powinno się na niego wsiadać. Wpływ na opór powietrza jest raczej pomijalny (zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką główkę ramy). :D Z drugiej strony nasuwa się pytanie, czy Specialized trochę nie przesadził? Uwzględniając różnicę w rozmiarze opon wychodzi mi, że Diverge jest zawieszony mniej więcej o 1 cm niżej niż szosówki Meridy i Gianta, a na drodze gravela mogą się trafić jakieś korzenie i inne nierówności. Może ktoś z Was na nim jeździł i ma jakieś przemyślenia odnośnie prowadzenia i prześwitu?

Poza ciekawą geometrią aluminiowa rama oferuje:
- sztywne osie przód/tył
- szlifowane spawy
- wewnętrzne prowadzenie wszystkich przewodów (dobrze, że linka tylnej przerzutki do końca idzie w pancerzu)
- bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki
- 3 pary otworów pod uchwyt na bidon (dzięki powyższemu mocowaniu przerzutki otwory na rurze podsiodłowej są nisko)
- otwory na bagażnik i błotniki (pasują firmowe błotniki "plug and play" i pewnie bagażniki do 20 kg w stylu Tubus Fly)
- na widelcu chyba też są mocowania na jakieś pakunki

208905?$hero$

Teoretycznie wchodzą kapcie do 42 mm, ale @sapero założył 38 mm i wyglądają jakby były na styk: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8187-specialized-diverge-e5-sport/.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...