Skocz do zawartości
HJK

[2018] Merida Big.Nine 3000

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Merida wypuszcza nowy rower 29" na ramie carbonowej. Geometria ściganta Big.Nine znanego z poprzedniego sezonu, karbon taki sam jak w wyższych modelach 4000, 5000 i 6000.

 

To co wyróżnia model 3000 to fakt że będzie najtańszy z całej rodziny Big.Nine. Posiada napęd oparty na Shimano SLX oraz kasetę Sunrace o szerokim spektrum przełożeń (11-50). Aha, jest to napęd z jedną tarczą z przodu 1x11 ale z tą kasetą może być ciekawie. Do tego może nieco słabe hamulce, nienajlepsze obręcze ale już całkiem porządny amor Manitou Machete, boostowane osie i waga 11,25kg (Merida zwykle podaje w miarę realne wartości).

 

Rower ma kosztować na polskim rynku 7999 zł i wydaje się być ciekawą opcją dla amatorów ścigania, carbonowej ramy i napędu 1x11.

 

https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/cross-country-marathon/2018/big-nine-3000-9121.html

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile jest to wiarygodne ale na wadze w poniższym filmiku wyszło 10,95kg. Merida zawsze podawała realne wartości wagowe ale tutaj ją nawet zawyżyła.

Jeśli faktycznie tyle waży to jest to przekozak informacja. Carbon, SLX 1x11 w dobrych pieniądzach i dodatkowo świetnej masie.

 

PS. I przy okazji fajnie wygląda.

 

 

Edytowane przez HJK

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tylko ta zębatka z przodu 30 zębów bez sensu przy kasecie 11-50.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Być może ale jest to element który bardzo szybko można zmienić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

owszem, poza tym ten rower bardzo mi się podoba.

Nie jestem jedynie przekonany do precyzji działania przerzutki shimano na tak dużej kasecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wgląda w tym czarnym połysku. Z Sunrace spoko nawet opcja, tylko nie jestem pewien czy przeskok z 15 na 18z nie będzie zbyt uciążliwy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Waży mniej, bo to pewnie najmniejszy rozmiar, a zazwyczaj podają wagę rozmiaru średniego - powiedzmy M.

Ewentualnie ten na filmiku to M ( oceniając na oko to bardziej prawdopodobne ), a podają dla L, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że Merida zawyża wagę w katalogu - byłby to chyba wyjątek, bo większość raczej zaniża, a nie zawyża.

Ciekawe czy kiedyś skończą się te denne praktyki ze wsadzaniem najsłabszych hamulców do całkiem przyzwoitej reszty - nie wiem jak Wam, ale mi to działa na nerwy, szczególnie że to rower za 8, a nie 3 koła i zupełnie nie przemawia do mnie fakt, że karbon nie jest tani i w związku z tym zabrakło im na przyzwoite heble.

Czy blat 30 to za mało :icon_question:

Dla kogoś z bardzo mocnym kopytem, albo tego co się minął z szosowym powołaniem i zapitala MTB cisnąc na asfaltach, być może tak, ale dla zupełnie przeciętnej większości już niekoniecznie i w terenie powinien się sprawdzić według mnie wystarczająco.

Kiedyś jeden z forumowych kolegów ( całkiem dobrze radzący sobie w maratonach ) zapytany czy blat 32 to nie za mało ( kaseta 10 - 42 ), odpowiedział że nie ma problemu, bo przy kadencji 90 są 4 dychy na zegarze, a zauważalnie trudno robi się przy 55 km/h.

Tu będzie nieco wolniej, ale ile osób będzie chciało śmigać 6 - 7 dych, no ile :icon_question:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu w tym wypadku masz 11 więc zestaw 30x11 kompletnie się nie nadaje do szybkiej jazdy, a do tego właśnie ten rower został stworzony.

Pod górę masz 30x50 co daje nam 0,6 tu znów za miękko, więc kompletnie bez sensu, ale jak ktoś wcześniej wspomniał, to kwestia wymiany przedniej zębatki, 

więc do ceny roweru dodać trzeba 150zł. Optymalnie byłoby z przodu dać 34.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie no, bez przesady - na to że za miękko na najlżejszych przełożeniach, to raczej nie ma co narzekać i chyba lepiej mieć rezerwę na wszelki wypadek ( chociaż myśląc pod kątem ścigania, to pewnie szybciej będzie wbiec niż młynkować na najlżejszym ).

Co do najcięższego przełożenia, to faktycznie jednak za słabo, bo przy kadencji 90 wychodzi 34 km/h, a to słabo jak na duże koło.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

 

30x50 co daje nam 0,6 tu znów za miękko
 

 

Wcale nie jest za miękko. Na wielu zawodach są naprawdę długie i strome podjazdy, takie przełożenie się wtedy dobrze sprawdzi dla osoby jeżdżącej kadencyjnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wcale nie jest za miękko. Na wielu zawodach są naprawdę długie i strome podjazdy, takie przełożenie się wtedy dobrze sprawdzi
Taaa... najważniejsze żeby był lans :thumbsup: To jeśli masz długie i strome podjazdy, to za chwile masz długie zjazdy na których dla prawdziwego ściganta 30x11 będzie zdecydowanie za mało. O stopniowaniu tej kasety nie będę się wypowiadał :yucky:  Sam mam najtwardsze przełożenie 32x11 i mi starcza z dużym zapasem ale nie mam jeszcze stalowej łydy. Duży plus dla Meridy za ramę i sensowny amor ale reszta to zlepek części bez ładu i składu.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Taaa... najważniejsze żeby był lans :thumbsup: To jeśli masz długie i strome podjazdy, to za chwile masz długie zjazdy na których dla prawdziwego ściganta 30x11 będzie zdecydowanie za mało. O stopniowaniu tej kasety nie będę się wypowiadał :yucky:  Sam mam najtwardsze przełożenie 32x11 i mi starcza z dużym zapasem ale nie mam jeszcze stalowej łydy. Duży plus dla Meridy za ramę i sensowny amor ale reszta to zlepek części bez ładu i składu.  

 

Jaki lans? Lansem jest podjechanie jeleniogórskiej "Łopaty" zamiast pchać rower pod górę?

Co do zlepku części zgadzam się połowicznie. SLX 7000 jest ok, natomiast hamulec nie wzbudza zaufania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki lans?
Taki lans że ludzie kupują oczami, producenci o tym wiedzą i ładują to co jest teraz na topie czyli mała zębatka z przodu i patelnia na kasecie im większa tym lepsza, choćby nawet miała ważyć ponad pół kilo :woot: Ciekawe jak ta przerzutka obsługuje te 50 zębów, bo Shimano podaje dla niej max 46T. Wymienili śrubkę na dłuższą i działa? Druciarstwo na światowym poziomie :thumbsup: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Taki lans że ludzie kupują oczami, producenci o tym wiedzą i ładują to co jest teraz na topie czyli mała zębatka z przodu i patelnia na kasecie im większa tym lepsza, choćby nawet miała ważyć ponad pół kilo :woot: Ciekawe jak ta przerzutka obsługuje te 50 zębów, bo Shimano podaje dla niej max 46T. Wymienili śrubkę na dłuższą i działa? Druciarstwo na światowym poziomie :thumbsup:

 

Skoro są problemy z obsługą największych zębatek z tyłu plus taka kaseta swoje zawsze będzie ważyła, to może to skłaniać ponownie do rozważenia opcji 2x11 zamiast napędu jedynkowego..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

owszem, poza tym ten rower bardzo mi się podoba.

Nie jestem jedynie przekonany do precyzji działania przerzutki shimano na tak dużej kasecie.

SLX z manetką XT ogarnia taką kasetę bez zająknięcia, kolega z teamu tak jeździ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajna maszynka. A może ktoś coś więcej napisać o tym amorze? Co to za cudo i jak się ma np do Reby?
Chciałem na nowy sezon kupić sobie Treka Procalibra z Rebą ale z cenami trochę pojechali wiec szukam innej tańszej alternatywy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×