Skocz do zawartości

HJK

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Osiągnięcia użytkownika HJK

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. HJK

    [2018] Merida Big.Nine 3000

    Skoro są problemy z obsługą największych zębatek z tyłu plus taka kaseta swoje zawsze będzie ważyła, to może to skłaniać ponownie do rozważenia opcji 2x11 zamiast napędu jedynkowego..
  2. HJK

    [2018] Merida Big.Nine 3000

    Jaki lans? Lansem jest podjechanie jeleniogórskiej "Łopaty" zamiast pchać rower pod górę? Co do zlepku części zgadzam się połowicznie. SLX 7000 jest ok, natomiast hamulec nie wzbudza zaufania.
  3. HJK

    [2018] Merida Big.Nine 3000

    Wcale nie jest za miękko. Na wielu zawodach są naprawdę długie i strome podjazdy, takie przełożenie się wtedy dobrze sprawdzi dla osoby jeżdżącej kadencyjnie.
  4. HJK

    [2018] Merida Big.Nine 3000

    Być może ale jest to element który bardzo szybko można zmienić.
  5. HJK

    [2018] Merida Big.Nine 3000

    Nie wiem na ile jest to wiarygodne ale na wadze w poniższym filmiku wyszło 10,95kg. Merida zawsze podawała realne wartości wagowe ale tutaj ją nawet zawyżyła. Jeśli faktycznie tyle waży to jest to przekozak informacja. Carbon, SLX 1x11 w dobrych pieniądzach i dodatkowo świetnej masie. PS. I przy okazji fajnie wygląda.
  6. Cześć, Merida wypuszcza nowy rower 29" na ramie carbonowej. Geometria ściganta Big.Nine znanego z poprzedniego sezonu, karbon taki sam jak w wyższych modelach 4000, 5000 i 6000. To co wyróżnia model 3000 to fakt że będzie najtańszy z całej rodziny Big.Nine. Posiada napęd oparty na Shimano SLX oraz kasetę Sunrace o szerokim spektrum przełożeń (11-50). Aha, jest to napęd z jedną tarczą z przodu 1x11 ale z tą kasetą może być ciekawie. Do tego może nieco słabe hamulce, nienajlepsze obręcze ale już całkiem porządny amor Manitou Machete, boostowane osie i waga 11,25kg (Merida zwykle podaje w miarę realne wartości). Rower ma kosztować na polskim rynku 7999 zł i wydaje się być ciekawą opcją dla amatorów ścigania, carbonowej ramy i napędu 1x11. https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/cross-country-marathon/2018/big-nine-3000-9121.html
  7. HJK

    [2018] Merida Silex (gravel)

    Kurcze, lubie wchodzić w tematy gdzie udziela się MD11 - zwłaszcza o Meridzie. Rzeczowe posty, dobre opisy, zorientowany w temacie. Ze swojej strony daję okejke
  8. Stałem przed podobnym dylematem, w finale była również Merida, był Spec i Trek. Spec gdzie by nie uderzać oferował najmniejsze obniżki w porównaniu do cen rynkowych. I dlatego padło na Treka. Prawie 1k różnicy to kwota na niezłe kółko (a jeszcze stockowe można sprzedać). Trek jest też katowany na niezliczonej ilości maratonach więc konstrukcja sprawdzona i trwała, dodatkowo Trek oferuje dożywotnią gwarancję na ramę. Minusem jest jego popularność, masa ludzi na tym jeździ
  9. HJK

    [rower] Trek Superfly

    Dla kobiety o wzroście 172cm rozmiar SF 17,5" będzie idealny.
  10. Dla Twojego wzrostu lepiej byłoby żeby kółko miało średnicę 29". Do Unibikea EVO nie dasz rady dołożyć? Porozmawiaj ze sprzedawcą, na Uni w tej półce cenowej można wyrwać ok 15% rabatu.
  11. HJK

    [rower] za 6000 zl

    Popatrz który rower bardziej Ci się podoba i czy jesteś ewentualnie w stanie dopłacić te 800-1000 zł jeśli byłby to Spec (to ok +15-20% wartości roweru). Osprzętowo są podobne, choć chyba z lekkim wskazaniem na Treka SF6
  12. HJK

    [rower] za 6000 zl

    20% na SF znajdziesz, na Speca zwykle ok 10-15%. Nie wiem czy było to zależne od tego że trafiałem na takie sklepy czy po prostu Spec funkcjonuje na niższej marży.
  13. HJK

    [rower] za 6000 zl

    Do 6k, sportowa geo, reba, sztywna oś: pasuje tu (po ogarnięciu zniżki u sprzedawcy ale to do załatwienia): Trek Superfly 6 i Specialized Epic Hardtail. Oba sprzęty zbliżone do siebie, Spec ma jednak nowocześniejszą ramę i schowane przewody. Trek jest tańszy o kilka stówek, ma dożywotnią gwarancję na ramę oraz blokadę skoku amortyzatora na kierownicy. W dodatku Trek podaje wagę roweru (11,56kg) a Spec nie. EDIT: Dodałbym jeszcze do zestawienia Canyon Grand AL. SL 7.9. Ma najkrótsze tylne widełki z rowerów które wymieniłem - to na plus, kąt amorka dość łagodny, powinien zjeżdżać pewniej niż Trek czy Spec. W pakiecie najlepsze koła z tego towarzystwa - Mavic Crossride. Minus jest taki że rower do zakupu tylko wysyłkowo.
  14. Flite wypada bardzo dobrze, jest równo skonfigurowany. Dobry rower o dość rekreacyjnej geometrii, choć ja startowałem nim również w maratonach które pokonał bez zarzutów. Od ceny oficjalnej myślę że możesz odjąć te 10%.
  15. Przy tych samych rozmiarach Treka i Meridy, ta druga ma nawet większą wartość REACH, wydaje się więc że jest bardziej rozciągnięta. Jednak nie jest tak do końca bo jednocześnie STACK jest jeszcze większy. Dla przykładu rozmiar 17" REACH Trek: 412 Meri: 422 STACK: Trek: 600 Meri: 619 Efekt jest taki że na Treku sylwetka powinna - w teorii - być bardziej pochylona, sportowa. Na Meridzie nieco bardziej wyprostowana. Żeby była jasność - oba rowery to sportowa geometria, a różnica między modelami nie jest duża. EDIT: Teraz zauważyłem że porównywaliście Focusa do Treka. Tu różnica jest jeszcze większa: REACH Trek: 412 Meri: 422 Focu: 404 STACK: Trek: 600 Meri: 619 Focu: 633 Wniosek jest taki że Focus jest kwadratowy - ma dość rekreacyjną geometrię. Nie oznacza to że jest zły, ba, nawet można się nim ścigać. Ale lepiej robić to na Treku lub Meridzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...