Skocz do zawartości
MaciejT92

[rower] upgrade Kross Evado 5.0 2k15

Rekomendowane odpowiedzi

MaciejT92

Witam, zastanawiam się nad sensem tego co chcę zrobić, dlatego proszę mnie nie zjadać. Kupiłem evado 5.0 w styczniu za bardzo przyzwoitą cenę i po przejechaniu ponad 1k km poczułem lekki zawód, że nie zdecydowałem się na model MTB. Nie czuję się za dobrze w mieście(hałas i za dużo ludzi) i na własną rękę wsadziłem do roweru dużo szersze opony by nie topić się w lesie(na oryginalnych nie dało rady, próbowałem). Ogólnie jestem zadowolony z jazdy ale czuję, że czegoś mi brak. Zastanawiam się, nad sensem wkładania do tego roweru części MTB, wiecie szersza kierownica, jakiś amortyzator z większym skokiem. I moje pytanie, mam sobie odpuścić czy może warto z tzw crossowego roweru zrobić MTB i czy w ogóle się da? Jak tak to od czego zacząć 'upgrade' ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Kierownica i amor zmieni Ci geometrię.

Nie zrobisz z niego MTB.

 

Pociesz się, ze jak byś jeżdził na MTB na szutrach żalowałbyś, że nie masz węzszych opon; )

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michal2008

rozwiązanie: zbierać pieniądze na MTB,

sam mam Evado 6.0 2017 i też już mi brakuje roweru typu MTB, ale przeróbka to zły pomysł i szkoda pieniędzy moim zdaniem. Więc sprzedajesz obecnego i kupujesz MTB, albo zbierasz na drugi rower :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaciejT92

Sprzedanie go i dokładanie to strata kasy, apetyt mi urósł i pewnie chciałbym potroić kwotę, za którą kupiłem ten rower. No nic, pomyślę coś na własną rękę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michal2008

 

 

Sprzedanie go i dokładanie to strata kasy, apetyt mi urósł i pewnie chciałbym potroić kwotę, za którą kupiłem ten rower. No nic, pomyślę coś na własną rękę.

 

głownie chodzi mi o to, że nie ważne jak dobry amor wstawisz czy pozmieniasz wszystkie komponenty na super hiper to i tak z tego MTB się nie zrobi... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MinieKK
      Przez MinieKK
      Witam, otóż mam taki problem że wczoraj zakupiłem nowy rower Kross Hexagon 2.0. Jezdzilem na nim około 4 godziny po lasach oraz chodnikach. W mniej więcej 3/4 jazdy przednie amortyzatory zaczęły wlaśnie skrzypiec/piszczec. Jest troche na nich piachu lecz nie wiem czy to od tego. Co może byc przyczyną?
    • kubha
      Przez kubha
      Cześć,
      mam Krossa Trans Alp z 2017 r. z przebiegiem około 1000 km. Od jakiegoś czasu słyszę dziwny niezidentyfikowany hałas. Ciężko mi też powiedzieć jak długo on występuje. W linku 2 filmiki, na których udało mi się uchwycić ten hałas.
      https://www.dropbox.com/sh/ta8tughpagwe4m1/AAAvSUWVLI_cW9uZmhgisbD7a?dl=0
      Cały czas myślałem, że to opony co któryś obrót koła ocierają o uchwyty błotników, bo na początku miało to miejsce. Dziś stwierdziłem jednak, że hałas występuje wyłącznie przy jeździe na najmniejszej zębatce z tyłu (przełożenie 8), przy średnim i dużym nacisku na pedały, nie ciągle (zaczyna po przejechaniu kilkuset metrów po jakimś postoju dłuższym), z częstotliwością, której nie mogę z niczym powiązać (obrotem koła czy pedałów). Po zmianie przełożenia na 7 natychmiast przestaje.
      Sprawdziłem, że mam minimalny luz na kasecie - nie wydaje mi się, żeby to był powód. Myślałem, że to może małe zębatki od przerzutki - wyczyściłem je i nasmarowałem - bez zmian.
      Pewnie i tak sam tego nie naprawię, bo nie mam obecnie czasu i warunków, ale chciałbym wiedzieć co powiedzieć w serwisie. Problem nie występuje ciągle, stąd może się zdarzyć, że mi nie pomogą.
       
    • Mlodawsky
      Przez Mlodawsky
      Serwus!
      Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy temat na tym forum i niestety o mało pozytywnej treści dla mnie, dla was być może ciekawy i pouczający. 
      Zwracam się do was, szczególnie tych bardziej doświadczonych w temacie reklamacji i na polu technicznym. 
      Miesiąc  temu w sklepie internetowym zakupiłem nowego Krossa Vento 3.0 2017. Po przygotowaniu maszyny do jazdy, po paru dniach eksploatacji, kiedy rower już się 'opatrzył' przyszedł czas na szczegół i rzuciły mi się w oczy pewne paskudne, w moim mniemaniu, defekty: krzywo pospawana rura górna z rurą podsiodłową tak, że krawędź  rury górnej niejako wychodzi ze spawu,  dwie siwe plamy na lakierze parę cm dalej i masę drobnych małych kropek na lakierze na prawej goleni widelca (z tyłu). Oczywiście zamieszczam ilustrujące to zdjęcia. 
      Krew mnie zalała, nigdy czegoś podobnego nie zauważyłem na jakimkolwiek innym rowerze, swoim, czyimś czy sklepowym. Nawet na badziewnej marketówce za 400 zł. A jako że jestem w typie osoby która kiedy coś zobaczy to już nie odzobaczy, mającą  jakieś szczątkowe co najmniej poczucie estetyki i wymagania co do stanu nowej rzeczy, nie tylko jako  rowerzysta ale konsument w ogóle,  podjąłem szybkie postanowienie o zgłoszeniu reklamacji bezpośrednio do Krossa. Jako że  niezwiązane z rowerem plany  rzuciły mnie niedaleko Przasnysza, postanowiłem oddać maszynę osobiście, przez salon gdyż serwis był nieczynny. Po kilku dniach otrzymałem,  a jakże, odpowiedź o odrzuceniu reklamacji. Jako argument posłużyły m.in., uwaga, następujące słowa :
      Rower został skonsultowany zarówno z działem kontroli jakości jak i technologicznym, rama jak i rower są sprawne technicznie i spełniają normy firmy KROSS. Niestety nie możemy uznać tej reklamacji za zasadną.
      W wyniku dalszej dyskusji i podważeniu przeze mnie tego "werdyktu", ocena pozostawała taka sama:
      Rower i jego wygląd spełnia wszystkie normy firmy KROSS
      Korespondencja była dłuższa, tak jak i rozmowy telefoniczne, podpierano się też brakiem negatywnego wpływu na geometrię. Czyli mam rozumieć, że maximum wymagań  jakie Kross stosuje przy produkcji to sprawność techniczna, pomijając przy tym oczywisty aspekt wizualny, czyli gładko położony lakier bez skaz i prosto pospawane rury, co jest minimum obecnym przy każdym rowerze i co nie podlega dyskusji? A więc szosa to w sumie jak taczka na gruz - ma tylko działać? To są normy tzw. największego "polskiego" producenta rowerów, cenione na katalogowe 3299 pln?
      Całość rzecz jasna śmierdzi zwykłą olewką klienta bo nie wierzę , że coś takiego mieści się w jakiejkolwiek normie. Jeżeli tak, to co drugi rower wyglądałby podobnie, proste. Tym samym cały proces reklamacji dowiódł po raz kolejny, że Kross to zwykła firma-paździerz, bez klasy, ambicji i uczciwej polityki wobec klienta.  Po zakupie - goń się frajerze. 
      W kontekście zauważonych przeze mnie wad produkcyjnych podejście Krossa można określić jako żałosne i prześmiewcze wręcz. W sprawie spawu powiedziano mi, że przesunięcie mieści się w tolerancji. Zapytawszy serwis jaka jest wiec ta tolerancja, tzn. po przekroczeniu jakiej wartości reklamacja zostałaby uznana,  żadnej  fachowej i rzeczowej odpowiedzi się nie doczekałem,  jedynie ciszę a potem zasłonięcie się opinią kontroli jakości. Pokazuje to, że jest to werdykt tak uznaniowy jak to tylko możliwe. Bo o ile kross mógłby uwalić reklamację dotycząca pękniętej ramy, która powstała w wyniku użytkowania roweru (mógłby zarzucić jazdę w nieodpowiednich warunkach, co obalić jest trudno) to nie powinien tego robić w stosunku do oczywistych błędów produkcyjnych.
      Zwracam się więc do was, powiedzcie proszę , co o tych wadach myślicie, czy  spotkaliście się z tym kiedykolwiek, jakie kroki przede wszystkim  podjęlibyście dalej na moim miejscu. To jednak jest wada framesetu a nie przerzutki czy korby, które  zawsze można łatwo  podmienić, to dusza roweru, coś co ma zostać na lata - a tu patrzeć się na to nawet nie chce. Oczywiście nie zgadzam się z powyższą decyzją i chcę z tym Krzak... pardon, Krossem powojować, dla zasady i jakiegoś poczucia godności. Proszę też o wyrozumiałe podejście do tematu i powstrzymanie się od ew. komentarzy w stylu 'Kross to nie rower' / 'Kupiłeś Krossa to  masz'. 
      Lekcja już odrobiona. 
      Pozdrawiam was! 







       
       
    • Trojan1337
      Przez Trojan1337
      Witam. Zamierzam kupić rower. Po odwiedzeniu kilku pobliskich sklepów z rowerami i rozmowie z pracownikami jestem zainteresowany kupnem Krossa Level 8.0 2018. I tu jest moje pytanie. Czy warto go kupić ?
       
      https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0
    • NorthAngel82
      Przez NorthAngel82
      Do roweru Kross Evado 2.0 chcę sobie kupić chwyty na kierownicę ponieważ te co są teraz bardzo się zsuwają z kierownicy w czasie jazdy. Mam takie jak widać na zdjęciu poniższym. Przed jazdą zawsze muszę je dosuwać albo ręką uderzać od boku żeby weszły dalej na kierownicę.
      https://i.imgur.com/VRUlJ8N.jpg]/img]
      Do pracy jeżdżę bez rękawiczek codziennie rano i z pracy popołudniu.        A rękawiczki ubieram tylko jak jadę się gdzieś przejechać. Więc muszę mieć takie te chwyty czy gripy - zwał jak zwał,  żeby były dobre na jazdę zarówno jak i bez rękawiczek jak i w rękawiczkach.  Czasami dłonie mi się pocą i drętwieją na tych, które mam teraz. W internecie znalazłem kilka chwytów na kierownicę, które zwróciły moją uwagę.  Pytanie tylko, czy one Tłumią drgania faktycznie ? Dłonie się na nich nie pocą i nie drętwieją ? Są wygodne ? I czy są od boku czymś zamknięte jakąś zaślepką czy widać rurę od kierownicy ? Czy po skończonej jeździe na rowerze zostają czarne ślady na dłoniach od tego ?  Czy możecie mi coś z wymienionych poniżej chwytów polecić ? lub ewentualnie coś lepszego od tych wymienionych,  których będę zadowolony ?
      1. EKFan UltraLight Silikon                     
      2. Odi Rogue Lock-On
      3. Specialized Enduro XL Locking
      4. https://pl.aliexpress.com/item/1Pair-MTB-Bicycles-Mountain-Bikes-Grip-Anti-Slip-Sponge-Lock-on-Handlebar-Grips-End-Bar-Plug/32419178119.html?spm=a2g17.10010108.1000023.3.23b651b3Xe4IOz
      5. city 900 confort czarne
      6. Bontrager Race Lite
      7. Bontrager Rhythm Plus 
×