Skocz do zawartości
bardok206

[serwis] Konserwacja amortyzatorów fox , rocznik 2016

Rekomendowane odpowiedzi

bardok206

Witam

 

Chciałbym w najbliższym czasie rozpocząć serwis konserwacyjny w moich amortyzatorach fox (tj wymiana uszczelek i oleju). Przed rozpoczęciem  chciałem upewnić się że czegoś mi nie brakuje oraz czy dobrze wszystko sobie zaplanowałem.

 

Rower giant trance ltd 2 2016.

 

Amortyzatory 

 

 

2016 Performance Series FLOAT 
2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol SV, Giant, Trance 27.5 2 LTD, 7.875, 2.000, 0.2 Spacer, CM, RM, Climb F, 396C/3272C Logo  (id Cy72)
 
2016 Performance Series 32 FLOAT 27.5 140 FIT4 3POS
2016, 32, A, FLOAT, 27.5in, P-S, 140, 3Pos, FIT4, Met Blk, 396C/3272C Logo, 15QRx100, 1.5 T, 44mm Rake, OE (id Cy57)
 
Rzeczy potrzebne do serwisu to:
 
Do dampera :
FOX zestaw naprawczy dampera Float Line Air Sleeve ,803-00-142 (z fluidem)
 
Do przedniego :
FOX zestaw uszczelek 32 ,803-00-944
FOX olej 20 WT Gold 946ml ,025-03-010
 
Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.
 
Serwis przeprowadzam podobnie jak na tych filmach:
 
Fluida się już podobno nie stosuje na gąbki w przednim amortyzatorze. Macz się je w wt20 gold.
 
 
Co do ilości oleju w lagach wdl: http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=649
to dobrze rozumiem?
 
Strona Fit4 15cc 
Strona Air 10cc
 
Dzięki za każdą sugestie...
 
pozdrawiam
 
 
 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jahoo84

Jeszcze przydał by się jakiś smar do uszczelek kurzowych ja używam slickoleum, jest super śliski i bardzo wydajny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jgrabowski

 

 

Pozostanie mi załatwienie zamiennika aby wbić uszczelki do amortyzatora przedniego.

Tutaj świetnie sprawdzi się duży klucz nasadowy 32. Te nowe uszczelki bezkołnierzowe jest dość trudno nabić. Ja próbowałem to zrobić w zeszłym roku wg nieaktualnych tutoriali dla poprzednich uszczelek kołnierzowych i wciskałem ręką... Dopiero jak stwierdziłem, że się nie da poszedł w ruch klucz nasadowy i młotek gumowy i okazało się, że tak trzeba było do razu. Jak będziesz je nabijał pilnuj, żeby równo wchodziły.

Tak jak napisał kolega wyżej - potrzebny jest też smar do uszczelek kurzowych, taki który dobrze znosi wodę i nie niszczy gumy. Ja robiłem Molykote 111 - polecam (http://www.smary.elub.pl/14-molykote/96-molykote-111).

Powodzenia!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

 

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

Edytowane przez Kowal1986

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bardok206

Ja też oglądając  sporo udostępnionych filmów nie spotkałem się aby był używany  dodatkowo inny smar na uszczelkach , jedynie ten sam olej co do gąbek.Od strony wewnętrznej, ale tu chyba chodzi o pomoc w wciśnięciu uszczelki...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Też uczyłem się serwisu mojego amora z internetu i nigdzie tego nie widziałem. W manualach Fox-a nie ma o tym słowa. Jak ktoś chce kombimować z smarami to na własną odpowiedzialność. Ja będę to uważał za niebezpieczne z uwagi na możliwy efekt "pasty ściernej".

Edytowane przez Kowal1986

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Tak szczerze: Co Wam daje ten smar na uszczelkach? Ja od ponad 16 tyś km używam Foxa. Serwisuje go średnio co 3000 km. Nigdy smaru nie użyłem i przez cały okres między przeglądami działa płynnie i bez jakichkolwiek oznak zatarcia goleniu lub zniszczenia uszczelek (uszczelki wymieniam średnio co drugi przegląd czyli ok 6000km).

 

Osobiście bałbym się użyć smaru na uszczelkach, bo jeśli jakimś sposobem brud wejdzie do środka, to z rego smaru zrobi się pasta ścierna, która zedrze anodę.

 

 

Fox w damperach zaleca smarowanie komory powietrznej olejem który potem pozostaje na tłoczysku. 

Widelce starszej generacji miały kąpiel olejową i trzeba było z tym "żyć" że w środku był olej nie tylko tłumiący ale teżi smarujący. Jeśli uszczelki są kiepske to czy będziesz miał w środku olej czy nie to żywioły z zewnątrz przetrą powłoki na goleniach jeśli te są kiepskie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

W obecnych manualach smarowanie uszczelek jest pominięte ze względu na zastosowanie samosmarujacych uszczelek skf'a. W modelach oemowych czesto tych uszczelek nie ma i w takim przypadku smar jest obowiązkowy. Również w samosmarujacych warto go stosować.
Olej z gąbeczek nie dostaje się bezpośrednio pod uszczelki, bo oddziela je warga olejowa, nie smaruje więc uszczelek w wystarczającym stopniu, nie pomoże przy dostaniu się czegoś pod uszczelkę.
Za to smar ułatwi wyśliźnięcie się czegoś co wpadnie pod uszczelkę, poprawia uszczelnienie, zapewnia ciągły poślizg uszczelce ponieważ jest dużo trwalszy od nałożonego przez was oleju, ma też lepsze właściwości zabezpieczające.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Dyskusja jest ciekawa, ale pewnie dużo zależy od warunków w jakich się jeździ. W moim przypadku głównym czynnikim szkodliwym jest piach i pył, którego szczególnie w suche lato jest pełno. Według mnie nieużywanie smaru się sprawdza. Gąbki w czasie serwisu są tylko delikanie przybrudzone i dalej nasączone, olej górą nigdy mi nie wyleciał, a lagi są w stanie idealnym. Osobiście nigdy smaru nie zastosuję.

Edytowane przez Kowal1986

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Każda uszczelka powinna być posmarowana z prostej przyczyny- łatwiej złożyć całość nie uszkadzając ;-) Żaden oring i żadna uszczelka nie powinna być sucha. Guma uszczelek i oringów szybciej się zużywa jeśli działa na sucho. Od 20 lat smaruję zimeringi i wszystkie uszczelki małą ilością smaru - nie zaszkodziło to żadnemu amortyzatorowi i damperowi jak dotąd. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bardok206

Czyli smarujemy  smarem jak na filmiku 

 

 

cześć która jest wycierana w 6 min 10 sec oraz  wewnętrzna cześć uszczelki 6 min 42 sec? Jak tak to jaki smar najlepiej użyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vdcmike

Te same co np do RS... slick honey, judy butter czy sram butter.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold , który można bezpiecznie lać?

I drugie, czy wymiana uszczelek jest obligatoryjna za każdym serwisem ? Około 190 złociszy to chyba jakiś żart. :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Których uszczelek? Kurzowych?  Nie musisz ich wymieniać,ale jest to zalecane.

Poza tym jeśli chcesz ,aby amorek działał długo i bezproblemowo to niestety musisz wydać parę złotych. 

Ale nie musisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

tak o kurzowe mi chodziło. Co znaczy długo i bezproblemowo ? Nie mówię o używaniu tych samych uszczelek przez 10 lat, ale 2-3 sezony ?

Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Wszystko zależy od intensywności i warunków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

jasne, wszystko zależy. Normalna jazda w okresie wiosna - jesień.

A co z tymi zamiennikami olejów ? coś wiesz w temacie ? tudzież jakie ma ten 5wt cst ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Jeśli pytasz of Fox Gold 20WT to internety mówia ,że ma 98.9 cSt@40. Teoretycznie można wlać np Motorexa Supergliss,ale nie wiem ,jakie dodatkowe składniem ma Fox Gold,których nie ma Motorex.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

nie , pytałem o fox 5wt teflon. Odnośnie Fox Gold 20 wt to pisałem wyżej już ze znalazłem zamiennik posługując się właśnie podanym przez Ciebie wyżej 98.9 cst@40.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
W dniu 19.06.2018 o 22:17, niuti napisał:

pytanie, czy jest jakiś zamiennik foxa gold

No nie wiem...czytam i nie widzę pytania o 5W teflon. Ale mniejsza z tym.

Prywatnie zamiast tego wynalazku z teflonem bym wlał coś z lepkością na poziomie 15cSt@40 - np  Motorexa 2,5 w. Ale to nie znaczy ,że tak masz zrobić. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti
22 godziny temu, niuti napisał:

Poza tym chodziło mi również o zamienniki olejów Fox Gold - znalazłem że podobno silkolene 10 czy 15 bodajże a fox 5wt teflon?

:) mniejsza z tym.

Jeśli nie mam tak zrobić to po co podajesz :) . A poważnie to co nie tak z tym Motorexem ? Po Rebie został mi motul 2,5 , ten sie nada ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Rozmowa zaczyna dziwnie wyglądać.

Miałem na myśli ,że ja by wlał taki olej, ale Ty nie musisz go wlewać. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

ok to widocznie CIę źle zrozumiałem.  Motorexa nie mam , mam Motula 2,5wt. Może być ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

A jest inna metoda żeby te gąbki wyjąć bez wyciągania tych uszczelek kurzowych kluczem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • vengeexpert
      Przez vengeexpert
      Siemka !
      Jestem całkiem nowy na forum ale opiszę Wam moją ciekawą historie z rowerem speca model venge expert 2017 Vias .
      Po zakupie roweru używanego od samego początku miałem duże problemy ze spowalniaczami tak tymi sławnymi hamulcami :D 
      Rower był w czterech (!) różnych serwisach sygnowanym logo specialized ...
      Za każdym razem słyszałem słowo nie da się , to nie ma prawa działać , konstrukcja jest zła itd itd . 
      Naprawdę już straciłem wiarę w to , że będę mógł bezproblemowo używać ten rower nie wspominając o wyjeździe w góry , przypadkiem natknąłem się na fejsie na post w jednej z grup rowerowych chłopaka który napisał ze bez problemu naprawiają te hamulce poprawiają wszystko i chodzą jak zwykłe hamulce , cóż tonący brzytwy się chwyta ...
      Kontakt na fb potem pokazał stronkę na fb i na koniec kontakt telefoniczny , odwiozłem rower we wskazane miejsce (40km od warszawy w stronę łodzi ) 
      Rower oddałem we wtorek około 12 , wyszedłem od nich o 13 . Dostaje telefon o 19 (obstawiałem że się poddali) witam rower gotowy przy okazji przesmarowaliśmy stery i korby po czym dostałem zdjęcia na mms potwierdzające . Cena ? całe 700 zł tak 700zł za nowe linki i pancerze i zrobienie roweru . Cóż pojechałem od razu bo nie wierzyłem że w końcu ktoś to ogarnął w garażowym warsztacie , po przyjeździe naprawdę długo zbierałem szczękę z ziemi ;) hamulce chodzą IDEALNIE łapią perfekcyjnie równo ruch linki jak w zwykłym rowerze nie mam z czym tego porównywać względem poprzednich serwisów mega polecam gdy ktoś ma problemy z rowerami aero ! 
      nie wiem czy mogę wrzucać na forum ale dla potomnych NAJLEPSZY serwis z jakim miałem do tej pory do czynienia na mazowszu 
      numer tel do chłopaków 694 093 859 Pan Kamil 
      szczerze polecam ile nerwów zjadłem przez warszawskie serwisy i straciłem czasu tylko ja wiem 
       
    • Radoslaw85
      Przez Radoslaw85
      witam,
      Jak w temacie, poszukuje stołu rowerowego do serwisu z dwoma zaczepami na tylne i przednie koło.
      Szukałem w internecie i widziałem oferty po 600 zł i więcej a na allegro pustki.
       
      Proszę o pomoc, stół może być używany.
       
      Dodatkowo, wiem że tutaj sami specjaliści, ale co myślicie nad otwarciem nieewidencjonowanej firmy na terenie okolic Chorzowa jako serwis rowerowy (serwis na terenie mieszkania)
    • Bikemator
      Przez Bikemator
      Cześć,
      Nabyłem niedawno stary miejski rower wyposażony w przerzutkę planetarną 3-biegową Sachs z torpedo. Po krótkim użytkowaniu doszedłem do wniosku, że przełożenia roweru są trochę za twarde i zdecydowałem się wymienić tylną zębatkę na nieco większą. Obecna ma 19 zębów, więc znalezienie większej pewnie nie będzie takie proste.
      Pytania:
      - czym to odkręcić? jestem laikiem, ale może jakoś dam radę. Zdjęcie załączone.
      - jaką zębatkę kupić? Widzę coś takiego jak Shimano Nexus 22t 22z - będzie pasować? Mam nadzieję, że przeskok z 19 zębów na 22 nie będzie za duży.
      Pozdrawiam serdecznie
       

    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,

      W skrócie mam obręcz do wymiany i szukam sensownego miejsca w odległości około 20km od Dąbrowy Górniczej (Katowice, Sosnowiec, Będzin, etc.), gdzie mi nie spieprzą koła. Ktoś coś?
       
      Z góry dzięki.
       
    • FilipHt
      Przez FilipHt
      Witam.
      Przymierzam się do zakupu Fox 36 Van 2013 do Street Fightera 2019 ale Fox ma 180mm skoku a rama przyjmuje maks 150mm więc moje pytanie brzmi
      Jak obniżyć skok w Fox 36 do 150mm i czy w ogóle jest to możliwe ?
×