Skocz do zawartości

[suport] Wymiana Claris na Tiagra - jaki suport


Skarabeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poczytaj sobie o tych suportach czym się różnią. Wszystkie są chyba na łożyskach zewnętrznych więc problemu z kompatybilnością nie będziesz miał.

Napisano

Chodzi o to, żeby powierzchnie były idealnie równoległe do siebie. Kiedy tak nie będzie w korbie łożyska mogą działać z oporem i bardzo szybko zdychać.

Napisano

W szosach z gwintem brytyjski suport ma zawsze 68mm.

Co do planowania, powiedzcie mi ile set Nm trzeba przyłożyć aby miski odkształciły się pod wpływem nierównoległości płaszczyzn mufy?

Jeśli gwinty są w jednej osi reszta nie ma znaczenia, o ile nie dowali się 250 Nm

 

Napisano

Prawde mowiac to tez tak mi sie wydaje, zwlaszcza ze po drodze sa jeszcze plastikowe podkladki. Ale dla swietego spokoju, jak masz mozliwosc to zrob. Ja u siebie bede robil bo na suwmiarce widac odchylenie rzedu o,2 mm

Napisano

Tak, będzie pasował. Jedynie wizualnie pozostaje mały niesmak, bo średnica zewnętrzna misek jest mniejsza od średnicy zewnętrznej mufy i będzie widać kawałek gołego amelinium, ale to taka pierdoła widoczna jedynie z bliska.

@skom25: w szosie akurat tych podkładek nie ma

Napisano

To już zależy od tego, jak Ci noga podaje. Na płaskie z kompaktową korbą wystarczy w zupełności, na góry może już być za twardo. Na teren pomarszczony też powinno wystarczyć.

Napisano

Ogólnie mieszkam w terenie dosyc płaskim z nielicznymi, małymi podjazdami. Często wybieram się w strony Szklarskiej i Świeradowa by tam potrenowac. Więc jaką optymalnie powinienem wybrac kasetę?

Napisano

Wedle specyfikacji twojej Meridy, teraz masz korbę większą niż kompaktowa i kasetę 12-25. Jeśli na tej konfiguracji jeździłeś już w górach i nie brakowało ci przełożeń to możesz pozostać z kasetą 11-25. Jeśli dawałeś radę na podjazdach, ale był ciężko i wolałbyś trochę lżejsze przełożenia to teraz będziesz miał korbę kompaktową (34 zamiast 39 zębów z przodu na małej koronce), czyli będzie trochę lżej. Jeśli nie mogłeś gdzieś podjechać i trzeba było podejść możesz przeskoczyć na kasetę 12-28. Kasety powyżej 28 wymagają już tylnej przerzutki ze średnim wózkiem (oznaczenie GS).

Napisano

W zasadzie to nie ma wielkiego znaczenia jeśli nie jeździ się wyczynowo, ale dla wzrostu od 170 do ok. 176 cm najbezpieczniej wybrać długość ramion korby 172.5 mm, dla wyższych 175 mm. 

Napisano

Skarabeusz, 11-25 w napędzie 10rz pozbawione jest dwuch fajnych koronek tj. 16 i 18z. Jak mieszkasz na płaskim, to przemyśl nawet kasetę 11-23. Z taką też da się podjechać krótkie kilku procentowe (6-10%) podjazdy, a tym bardziej na korbie kompaktowej.

S kolei na treningi w górach kup drugą tak jak CR podpowiedział 12-28.

Coś co jest do wszystkiego jest do niczego, tak mówi przysłowie i taka jest prawda, po to wymyślono kilka stopniowań kaset, by je wymieniać w zależności od terenu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...