Skarabeusz Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Witam. Posiadam szosę Merida Race 80 https://www.domenasportowa.pl/product-pol-132311-Merida-Race-80-2016-Rower-szosowy.html Planuję wymianę całego osprzętu na Tiagrę. Niestety nie bardzo wiem jaki jest tam suport obecnie i na jaki wymienic z podanych w komplecie http://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-tiagra-4700-50-34-2x10,id5959.html Będę wdzięczny za udzieloną pomoc.
Gość Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Poczytaj sobie o tych suportach czym się różnią. Wszystkie są chyba na łożyskach zewnętrznych więc problemu z kompatybilnością nie będziesz miał.
radziuGD Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 BSA gwint angielski, czyli do wyboru zostaje Ci: BB-R60B lub BB-RS500 BSA
Skarabeusz Napisano 3 Listopada 2016 Autor Napisano 3 Listopada 2016 ...a dokładniej o co chodzi z tym planowaniem mufy?
MokryxD Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 Chodzi o to, żeby powierzchnie były idealnie równoległe do siebie. Kiedy tak nie będzie w korbie łożyska mogą działać z oporem i bardzo szybko zdychać.
Skarabeusz Napisano 3 Listopada 2016 Autor Napisano 3 Listopada 2016 Teraz rozumiem, dzieki Czy rozmiary podanych suportów pasują do wszystkich ram?
radziuGD Napisano 3 Listopada 2016 Napisano 3 Listopada 2016 W szosach z gwintem brytyjski suport ma zawsze 68mm. Co do planowania, powiedzcie mi ile set Nm trzeba przyłożyć aby miski odkształciły się pod wpływem nierównoległości płaszczyzn mufy? Jeśli gwinty są w jednej osi reszta nie ma znaczenia, o ile nie dowali się 250 Nm
Gość Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 Prawde mowiac to tez tak mi sie wydaje, zwlaszcza ze po drodze sa jeszcze plastikowe podkladki. Ale dla swietego spokoju, jak masz mozliwosc to zrob. Ja u siebie bede robil bo na suwmiarce widac odchylenie rzedu o,2 mm
Skarabeusz Napisano 4 Listopada 2016 Autor Napisano 4 Listopada 2016 Czyli biorąc suport BBR-60 B mogę byc pewny, że będzie pasował do mojej ramy ?
radziuGD Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 Tak, będzie pasował. Jedynie wizualnie pozostaje mały niesmak, bo średnica zewnętrzna misek jest mniejsza od średnicy zewnętrznej mufy i będzie widać kawałek gołego amelinium, ale to taka pierdoła widoczna jedynie z bliska. @skom25: w szosie akurat tych podkładek nie ma
Skarabeusz Napisano 4 Listopada 2016 Autor Napisano 4 Listopada 2016 Dzięki za pomoc. Jeśli mogę jeszcze zapytac to odnośnie kasety. Czy kaseta 11-25 z podanych będzie najlepszym wyborem?
radziuGD Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 To już zależy od tego, jak Ci noga podaje. Na płaskie z kompaktową korbą wystarczy w zupełności, na góry może już być za twardo. Na teren pomarszczony też powinno wystarczyć.
Skarabeusz Napisano 4 Listopada 2016 Autor Napisano 4 Listopada 2016 Ogólnie mieszkam w terenie dosyc płaskim z nielicznymi, małymi podjazdami. Często wybieram się w strony Szklarskiej i Świeradowa by tam potrenowac. Więc jaką optymalnie powinienem wybrac kasetę?
CentrumRowerowe Napisano 6 Listopada 2016 Napisano 6 Listopada 2016 Wedle specyfikacji twojej Meridy, teraz masz korbę większą niż kompaktowa i kasetę 12-25. Jeśli na tej konfiguracji jeździłeś już w górach i nie brakowało ci przełożeń to możesz pozostać z kasetą 11-25. Jeśli dawałeś radę na podjazdach, ale był ciężko i wolałbyś trochę lżejsze przełożenia to teraz będziesz miał korbę kompaktową (34 zamiast 39 zębów z przodu na małej koronce), czyli będzie trochę lżej. Jeśli nie mogłeś gdzieś podjechać i trzeba było podejść możesz przeskoczyć na kasetę 12-28. Kasety powyżej 28 wymagają już tylnej przerzutki ze średnim wózkiem (oznaczenie GS).
Skarabeusz Napisano 8 Listopada 2016 Autor Napisano 8 Listopada 2016 Dziękuję za wskazówki. Jeslo jeszcze mogę zapytac, to jaka długośc korby wybrac?
CentrumRowerowe Napisano 8 Listopada 2016 Napisano 8 Listopada 2016 W zasadzie to nie ma wielkiego znaczenia jeśli nie jeździ się wyczynowo, ale dla wzrostu od 170 do ok. 176 cm najbezpieczniej wybrać długość ramion korby 172.5 mm, dla wyższych 175 mm.
Arni220 Napisano 11 Listopada 2016 Napisano 11 Listopada 2016 Skarabeusz, 11-25 w napędzie 10rz pozbawione jest dwuch fajnych koronek tj. 16 i 18z. Jak mieszkasz na płaskim, to przemyśl nawet kasetę 11-23. Z taką też da się podjechać krótkie kilku procentowe (6-10%) podjazdy, a tym bardziej na korbie kompaktowej. S kolei na treningi w górach kup drugą tak jak CR podpowiedział 12-28. Coś co jest do wszystkiego jest do niczego, tak mówi przysłowie i taka jest prawda, po to wymyślono kilka stopniowań kaset, by je wymieniać w zależności od terenu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.