Skocz do zawartości

[obręcze] WTB frequency i19 29 vs DT X392 vs ZTR CREST


gentile

Rekomendowane odpowiedzi

 Wagowo, przy zastosowaniu piast Novatec 771, 772 wychodzi podobnie, oczywiście Cresty bedą najlżejsze ale te kilkadziesiąt gramów +-  mogę przełknąć. Bardziej chodzi mi o wytrzymałość pod typa 85kg, czytałem tu, że Cresty lubią się notorycznie rozcentrowywać a i potrafią  zakończyć swój ziemski żywot po niespodziewanym wpadnięciu w  niewielką dziurę. Co polecacie biorąc pod uwagę moje warunki fizyczne i zastosowanie do niezbyt karkołomnych tras, po skałach i mega korzeniach na pewno pomykał nie będę, raczej kolarstwo "górskie" nizinno łąkowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz WTB ferqquency i23- to bardzo wytrzymała obręcz. Używam 2 sezon. Dlaczego ferquency i23??? bo jest zewnętrznie 28 mm a to moim nieskromnym zdaniem na dzisiejsze standardy minimalny wymiar. Obręcz waży 500 gr w tej wersji ale sztywność podzielonej poprzecznie komory daje naprawdę duże efekty. Mam te koło zrobione na szprychach Sapim Race i nie dotykam (92 kg wagi własnej) + sztywny wideł. Opona 2,25 na tej obręczy pięknie pracuje nawet na bardzo niskich ciśnieniach. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Trochę to niweczy i stawia pod znakiem zapytania mój misterny plan upgadeowania wagowego roweru, bo WTB i23 waży 540g a DT 442 prawie 500. Moje obecne kółka ważą, wg różnych danych, od 2200 do 2300g, (Syncros GX 19), chciałem zbić te minimum 0,5 kg na kołach. Szczerze mówiąc jeździłem  całymi latami na grubych laczkach, typu Kenda SBE 2,35, na obręczach 18mm szerokości wewnętrznej i jakoś nie odnotowałem żadnych problemów z tym związanych, a ciśnienia dawałem małe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frequency i19 też specjalnie wytrzymałe nie jest

 

Ciekawa opcja to WTB KOM i21 - jest mocniejsza i ciagle wagowo wypada nieźle

 

DT XM401 jest bardzo wytrzymała, pewnie podobnie będzie obręczą DT XM421 która przy minimalnie wyższej wadze ma szerokość wewnętrzną 25mm.

Na papierze też nieźle wygląda DT XR361, ale jeszcze nie ma opinii o tej obręczy

 

Spokojnie uda Ci się urwać 0,5kg zachowując przy tym sztywność i wytrzymałość kół.

Piasty NT D771 i D772

Obręcze DT XM401 29er

Szprychy DT Competition race

waga powinna wynieść około 1720gramów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego dobrze wcześniej ci podpowiadali obręcz 442, jest tańsza, wytrzymała i w zupełności wystarczająca.

Ja bym się zastnowił bardziej nad koniecznością posiadania alu bębenka w 772. To zmusza do stosowania kaset na alu pająku, a i tak nie da się ustrzec przed wrzynaniem najmniejszych koronek. Skoro się nie ścigasz, to po co kosztem trwałości tak bardzo lajtować sprzęt i własny portfel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój dobry kolega posiada WTBi19 przejechał na tym koło 1000 tyś km, maratony w górach , xc. Brak i niego jakich kolwiek oznak zużycia obręczy , brak bicia, waga osoby która na nich jeździ to ok 75 kg . Gdy sam składałem koła długo się nie zastanawiając wziąłem i23 , i wiesz co przez 8 tyś km. żadnych problemów , przejechałem kilkanaście maratonów , zaliczyły tak ze pobyt w górach . Moja waga to 85 kg, zaznaczam że osoba składająca te koła bardzo się do tego przylorzyla .

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie pływa Ci rower na boki przy tak niskim ciśnieniu w zakrętach? Bo mi Wild Grip'R 27,5 x 2,25 na DT M442(czyli nie jest w cale wąsko, bo 22mm wewnętrznej) jak mam niskie ciśnienie(presta suck - i nie wiem jakie dokładnie) to mega opona pracuje na boki, a ważę mniej i na 100% mam w okolicach 1,5-1,8 bara.

 

Mi pompka sporo zaniża ciśnienie w oponie, może też masz sporo wyższe, a tego nie wiesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprawdzane na manometrze pompki Accenta (lekko zawyża) i cyfrowym Schwalbe ;) Opony mam Maxxisy z EXO, gdy miałem na przodzie Ardenta Race'a bez EXO to pływał. Przy tym ciśnieniu zdarza mi się dobić, ale staram się technicznie odciążać co potrafię i wtedy na zjeździe jest gicior, potrafię jechać naprawdę szybko, jakbym miał fulla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...