Skocz do zawartości

[serwis zacisu] Shimano BR-M585 - rozbieralny do serwisu? I dopasowanie innych klamek.


godzinilla

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Kojarzy ktoś, czy zaciski BR-M585 są w pełni rozbieralne - można wyciągnąć z nich tłoczki i ponownie je zamontować? Zastanawiam się nad pełnym przeglądem. Ostatnio musiałem jeden rozebrać (tylko rozkręcić), bo wcisnąłem klamkę przy wyciągniętej tarczy, tłoczki wysunęły się za bardzo, a gdy chciałem je rozepchnąć - pchając tłoczek lewy, wysuwał się też prawy (i w drugą stronę też). Może ja coś źle robiłem, nie wiem. Pytanie dotyczy rozbieralności tłoczków.

 

Druga sprawa: zastanawiam się nad konwersją napędu opartego na pełnej grupie Deore LX 585 (w tym klamkomanetki) na 1x9 i musiał bym wymienić klamkę przedniego hamulca. Pytanie jest, czy to koniecznie musi być BL-M585, czy mogę założyć coś innego - i co polecicie do tych zacisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kojarzy ktoś, czy zaciski BR-M585 są w pełni rozbieralne - można wyciągnąć z nich tłoczki i ponownie je zamontować? Zastanawiam się nad pełnym przeglądem. Ostatnio musiałem jeden rozebrać (tylko rozkręcić), bo wcisnąłem klamkę przy wyciągniętej tarczy, tłoczki wysunęły się za bardzo, a gdy chciałem je rozepchnąć - pchając tłoczek lewy, wysuwał się też prawy (i w drugą stronę też). Może ja coś źle robiłem, nie wiem. Pytanie dotyczy rozbieralności tłoczków.

Trzeba było otworzyć zbiorniczek w klamce i wtedy pchać.

 

 

 

Druga sprawa: zastanawiam się nad konwersją napędu opartego na pełnej grupie Deore LX 585 (w tym klamkomanetki) na 1x9 i musiał bym wymienić klamkę przedniego hamulca. Pytanie jest, czy to koniecznie musi być BL-M585, czy mogę założyć coś innego - i co polecicie do tych zacisków?

Klamka może być inna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam "stare" już M596 i bardzo sobie chwale.

 

Ostatnio rozebrałem zaciski - nic tam nie ma tzn. rozkręcając go (zacisk) w środku jest mikro oring wielkości 3-4mm i wsio.

Tłoczki wyciągnąłem dorobionym narzędziem - cos rodzaju śruby która się rozpycha w tym wgłębieniu w tłoczku. 

 

Zasada wyciągania, wciskania tłoczka podobna jak w samochodach - obracając go wyszedł bardzo lekko. (klamki nie dotykałem).

Co zauważyłem, po serwisie (czyszczenie i na smarowanie tłoczka i uszczelki) klamka chodzi bardzo, bardzo lekko - chyba się lżej już nie da.

Wzrosła siła hamowania - bez problemu blokuje oba kola.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otwartym zbiorniczkiem też był taki efekt.

Układ musi być w jakimś miejscu niedrożny.

Normalnie jeśli wpychasz tłoczek a wysuwa się drugi to oznacza że w układzie jest za dużo płynu. Jeśli nowy hamulec nie miał tego objawu to znaczy że uszczelki spuchły. Jeśli przy otwartym zbiorniku nadal się to dzieje to znaczy że płyn nie jest pchany do klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ musi być w jakimś miejscu niedrożny.

Normalnie jeśli wpychasz tłoczek a wysuwa się drugi to oznacza że w układzie jest za dużo płynu. Jeśli nowy hamulec nie miał tego objawu to znaczy że uszczelki spuchły. Jeśli przy otwartym zbiorniku nadal się to dzieje to znaczy że płyn nie jest pchany do klamki.

 

Nie wiem jak zachowywał się jako nowy, bo nie używam go od nowości ;) Płynu jest tyle ile być powinno, zbiorniczek prawie pełny, nadmiar może uciekać tylko górą. Przewody są już stare, pójdą do wymiany na nowy sezon. Dodam, że zacisk działa ok, siła hamowania jak i modulacja jest moim zdaniem na satysfakcjonującym poziomie. Aczkolwiek są to moje pierwsze hamulce hydrauliczne, więc nie mam porównania. Ważę 95KG o nie mam problemu z zatrzymaniem się.

 

Te zaciski M596 są trochę innej budowy (przynajmniej z zewnątrz). Czyli wystarczy wykręcić tłoczki? A uszczelka jest wymienialna?

Edytowane przez godzinilla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak zachowywał się jako nowy, bo nie używam go od nowości ;) Płynu jest tyle ile być powinno, zbiorniczek prawie pełny, nadmiar może uciekać tylko górą. Przewody są już stare, pójdą do wymiany na nowy sezon. Dodam, że zacisk działa ok, siła hamowania jak i modulacja jest moim zdaniem na satysfakcjonującym poziomie. Aczkolwiek są to moje pierwsze hamulce hydrauliczne, więc nie mam porównania. Ważę 95KG o nie mam problemu z zatrzymaniem się.

 

Te zaciski M596 są trochę innej budowy (przynajmniej z zewnątrz). Czyli wystarczy wykręcić tłoczki? A uszczelka jest wymienialna?

Trzeba kombinować z dorobieniem bo od shimano nie da się kupić nic prócz całych elementów.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest związek. Spuchniete uszczelki w klamce zabierają miejsce. Płyn musi się przemiescic więc wypycha tloczki. Popychajac jeden do gniazda wpychasz drugi.

Shimano raczej nie cierpi na te objawy ale raz się z tym zetknąłem (hamulce pracujące na DOT mają tak często Shimano działają na oleju mineralnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej piszą uszczelek nie dostaniesz. Nie ma opcji.

Tam są kwadratowe oringi z takim frezem - sam szukałem. (na tłoczkach)

 

Jeżeli chodzi o inne zaciski to myślę ze kształt zacisku może być inny (lżejszy), środek będzie bardzo podobny. (jak robiłeś to w aucie zobaczysz ze różnią się tylko wielkością)

W lepszych zaciskach masz tłoczki ceramiczne (lżejsze) ale jak widać na forum i bardzie awaryjne - pękają.

Ale to moje zdanie, nie rozbierałem tych "innych"

 

Co do spuchniętych uszczelek, to tylko upośledza cały układ, pogorsza jego prace, ogranicza ruchy lub rozszczelnia.

 

 

PS. Jak rozpychasz tłoczki to dwa jednocześnie, np. szerokim śrubokrętem, kręcąc wokół jego osi wciśniesz dwa naraz.

Ale trzeba uważać, bo tłoczki są malutkie i łatwo je zwichrować - krzywo wejdą.

 

Czy zbiornik wyrównawczy jest otwarty czy zamknięty moim zdaniem nie ma znaczenia. Jeżeli jest odpowiednia ilość płynu.

Ja zawsze swoje "leje pod korek" inaczej się nie da.

Oczywiście w takiej pozycji tłoczki są schowane w zacisku.

 

 

 

Edytowane przez Spascmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest związek. Spuchniete uszczelki w klamce zabierają miejsce. Płyn musi się przemiescic więc wypycha tloczki. Popychajac jeden do gniazda wpychasz drugi.

Shimano raczej nie cierpi na te objawy ale raz się z tym zetknąłem (hamulce pracujące na DOT mają tak często Shimano działają na oleju mineralnym).

Myślałem, że piszesz o uszczelkach w zaciskach! W takim razie ma to sens ;) W przypadku klamek, chodzi o uszczelki gdzieś przy wejściu na przewód/na przewodzie?

 

Imho wydaje mi się, że mój układ jest całkiem ok. Tak jak wspominałem wcześniej, nic nie cieknie, nic nie - jak to się tutaj mówi - "zeszczane", siła hamowania i modulacja jest spoko.

 

Tłoczek w hamulcach samochodowych ma w środku tak jakby bolec, na którym się porusza. Do zewnętrznej krawędzi tłoczka, u jego dołu, w miejscu do tego przeznaczonym - jest wgłębienie - wciśnięta jest uszczelka, która drugi swój koniec ma w korpusie. To znam z autopsji ;) Czy tak samo to wygląda w moich hamulcach? Bardzo mało tam miejsca na uszczelki przy tłoczku, wszystko wydaje się idealnie spasowane. Czy jest tam po prostu uszczelka typy oring założona na tłoczek?

Edytowane przez godzinilla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten tłok można bez problemu wyciągnąć i włożyć?

 

Wracają do tłoczków w zaciskach, należy je wysunąć pompując płyn klamką, czy może wykręca się je?

No i jeszcze prosił bym o opinie odnośnie klamek, co najlepiej dopasować do tego zacisku. Szczerze mówiąc nie chciał bym kupować M585, bo wygląda topornie. Coś drobniejszego, z regulacją. Fajnie by było gdyby był zbiorniczek tej samej budowy co w M585, wydaje mi się to wygodniejszym rozwiązaniem niż w nowszych klamkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypycham klamką. Przytrzymuje szczypcami tłoczek od strony przewodu i wypycham zewnętrzny , potem rozkręcam zacisk na pół ( uwaga na mały oring) , zatykam palcem otwór między połówkami zacisku i wypycham ten od strony przewodu.Co do klamek to obecnie mam Sainta 800 , miałem SLX , i dwie też jakieś 5XX - wszystkie działały ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...