Skocz do zawartości

[napęd] problem ze znikającą przerzutką na mrozie


motoba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Mam problem z moim prawie hehe nowym 29-erem, jak w tytule na mrozie prawa manetka przerzutki staje się miękka i nie zmienia biegu. Rower to limber corado 29, manetka rapid fire shimano, przerzutka alivio, rower kupiony na początku września 2015 ale mocno eksploatowany :), bo co dziennie dojeżdżam do pracy 20 km. Facet z serwisu mówi że jest brudna końcówka pancerza i faktycznie jest bo trzeszczy tam piach ale czy na pewno to jest przyczyną znikania przerzutki na mrozie?  

Napisano

Na polskie warunki tylko pełny pancerz i dobrej jakości końcówki. Skończą się problemy. Można posmarować linkę rzadkim olejem do łańcucha, bo np gęsty Rohloff się nie nadaje.

Napisano

Moze tym.

79687.jpg

 

Tym waginę sobie możesz przecierać.

 

Chodzi mi o lanie nadmiernej ilości wody. Jeśli ktoś jesienią leje wodę na rower, to nic dziwnego, że jak ścina mróz, to linki w pancerzach stają? Ludzie potrafią karcherem walić w piasty wszystko czego nie powinno się zalewać i o to mi chodziło.

Napisano

Widze, ze nuty sarkazmu nie sojarzyles...Jakbys napisal jak teraz nize,j chusteczek by nie bylo, a tak napisales - "nie myj więcej roweru wodą."

Mniemam, obserwujac jak czasami durne pytania zadaja na tym forum, ze ktos ma sie domyslec Twojego ciagu mysleniowego.

Napisano

Kup sobie odmrażacz i przed jazdą lej w końcówkę pancerza, tam najczęściej przymarza (na ten odcinek leci najwięcej brei spod kół). I uważaj, bo jak przymarznie a na chama naciśniesz manetkę możesz ją sobie uszkodzić.

Napisano

Po primo wodę jako szkodliwy czynnik w tym przypadku musimy odrzucić, bo jest sucho od wielu dni i nie myłem roweru wodą.

Po drugie primo ;) myślałem że chodzi o jakiś tandetny smar który na mrozie ok -5 potrafi zgęstnieć w 10 min i sprawić że w manetce nie ma oporu, naciągu, jest luźna, czyli nic nie zamarza a co najwyżej spowalnia.

Napisano

Przesadzacie panowie z tą wodą. Miałem ten sam problem w rowerze który całkiem niedawno miał zmienioną linkę wraz z pełnym pancerzem.

Od tego czasu go nie myłem i w żadnej ulewie nie jechałem. A objawy były takie same. Więc jeśli to faktycznie woda to wystarczą minimalne ilości albo przyczyna leży gdzieś indziej.

Napisano

Problem może leżeć też w tym, że smary uzyte w manetce i samej przerzutce pod wpływem zimna gęstnieją i utrudniają zmianę biegów. Manetka może też być zanieczyszczona a może to być kombinacja czynników. Pancerz oczywiście mógł od wewnatrz zardzewieć jak dawno nie był ruszany/smarowany. Zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia/przesmarowania manetki. Przy okazji zanim rozbierzesz manetkę odkręć linkę i poruszaj nią do przodu i tyłu w pancerzu - zobacz, jak chodzi. Jak lekko to masz odpowiedź. Jak haczy czy chodzi ciężko to znaczy, że trzeba pancerze i ew. linkę wymienić.

 

Napisano

 

 

na mrozie prawa manetka przerzutki staje się miękka i nie zmienia biegu.

 

Co to dokładnie znaczy? Dźwignia staje i nie daję się wcisnąć czy przelatuje luźno przez cały skok i nic się nie dzieje? Wszyscy szukają rozwiązania pierwszego problemu, a ja miałem kiedyś drugi objaw i to jest wina manetki i plastikowych elementów jej mechanizmu, które kurcząc się na mrozie dostawały takiego luzu, że po prostu nie łapały kolejnych ząbków.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...