Skocz do zawartości

[Renowacja] Rower po ponad dwóch latach w spoczynku


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od paru tygodni chodziła mi po głowie chęć kupienia nowej/używanej kolarzówki/ostrego koła do weekendowej jazdy jednak dziś, gdy garaż był pusty zobaczyłem te cudo. Ojciec powiedział mi, że leżał tam odkąd opony padły a nigdzie nie mógł znaleźć nowych więc przesiadł się na inny rower. Zrobiłem zdjęcie numerów i znalazłem je na allegro, jednak potrzebuję więcej Waszych porad a konkretniej:

 

Co należy w nim przejrzeć, żeby był zrobiony na błysk?

 

Co w nim nasmarować po takiej przerwie? poproszę o jakiś link/faq jak to wykonać

 

Czy po tych zdjęciach jesteście w stanie określić stan przerzutek, łańcucha? (bez beki, nie znam się kompletnie)

 

Po jakim numerze określić rozmiar kół? Opony to Continental 23-622 (700x23c) Te będą dobre?

 

Które dętki wybrać? Nie mogę znaleźć odpowiednich.

 

Jakie wygodne, podkreślam wygodne siodełko polecicie? Jak widać obecne jest na wyczerpaniu.

 

11716100_814294355332398_1574373724_n.jp
 
11719820_814299058665261_2058255136_n.jp
 
11737195_814299041998596_875169923_n.jpg
 
11717083_814298995331934_972228222_n.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co należy w nim przejrzeć, żeby był zrobiony na błysk?

Sprawdzić czy sztycę da się wyjąć (czy się nie zapiekła), obejrzeć koła czy nie są krzywe, a przede wszystkim obadać ramę - krzywa lub przerdzewiała nie będzie się zbytnio nadawać do niczego. Warto sprawdzić też czy oś wolnobiegu nie jest skrzywiona.

 

Co w nim nasmarować po takiej przerwie? poproszę o jakiś link/faq jak to wykonać

Wszelkie łożyska będą na pewno wymagać wyczyszczenia i nasmarowania bądź wymiany. Stery, suport, piasty kół. Poradniki: Piasta przednia, tylna z wolnobiegiem, suport, stery (patrz paragraf "stery klasyczne"). Stery i suport po prostu wymień na nowe.

 

Czy po tych zdjęciach jesteście w stanie określić stan przerzutek, łańcucha? (bez beki, nie znam się kompletnie)

Stan oceniam na brudny :D żeby stwierdzić coś więcej trzeba trochę wyczyścić wolnobieg dobrze się przyjrzeć. Wolnobiegi 6-rzędowe to kawał żelastwa, nie łatwo je zajeździć; łańcuch po szejkowaniu i smarowaniu może będzie jeszcze działał, ale jeżeli jest wyciągnięty to trzeba będzie wymienić. Przerzutki najpewniej będą działać bardzo dobrze, można co najwyżej je przemyć WD-40 na zawiasach pantografów. Manetki pewnie będą działać bo nie ma tam się co zepsuć. Linki i pancerze do wymiany na 100%.

 

Po jakim numerze określić rozmiar kół? Opony to Continental 23-622 (700x23c) Te będą dobre?

 

Które dętki wybrać? Nie mogę znaleźć odpowiednich.

Masz koła 28 cali, czyli 622 mm według ISO/ETRTO, 700C wg francuskiej nomenklatury. Podane przez Ciebie 700x23c to oponki dokładnie takie jak stare, czyli 700C o szerokości 23 mm. Dętki bierz po prostu 28 cali, wentyl nie widzę jaki ale prawdopodobnie presta - musisz sprawdzić.

 

Jakie wygodne, podkreślam wygodne siodełko polecicie? Jak widać obecne jest na wyczerpaniu.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, trzeba samemu popróbować. Na początek polecam kupić używane, dość twarde szosowe siodełko, zbliżone szerokością do rozstawu Twoich kości kulszowych. Tutaj są jakieś tam podstawy o siodełkach.

 

Edytowane przez djzatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...