mpm470 Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Cześć wszystkim, Zacząłem składać rower i oto stoję przed kolejnym dylematem:Co wybrać używaną korbę XT FC-M760 ( 2005r? zadbana) czy nową(2012?) Deore FC-M590? XT: (waga realna 865g, deklarowana 829g) [żródło: http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=cranksets ]http://allegro.pl/korba-shimano-deore-xt-bardzo-ladna-okazja-i5157416703.html Deore: (waga deklarowana 850g)http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-czarna-175mm-44x32x22-i5161366755.html Więc, czy różnica będzie w jakimkolwiek stopniu odczuwalna? Co ze sztywnością obu korb? Dodam tylko, że jestem amatorem, nie planuje żadnych startów w maratonach, za to częste wypady w góry/lasy/wzgórza. A może coś jeszcze innego? Używany LX?
Gość forestowy Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Żadnej różnicy wagowej nie odczujesz, sztywność identyczna. IMHO co nowe to nowe, gwarancja itd. Może się okazać że w tej używce suport zajechany i masz dodatkowy koszt.
krzych0 Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Jeśli to ma jakieś znaczenie, to XT jest z 2006 roku, dokładnie z marca. http://pl.wikipedia.org/wiki/Oznaczenia_Shimano
mpm470 Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 A myślicie, że jest sens dopłacać do SLXa? Bo z tego co mi wiadomo granice między grupami Deore-SLX-XT się coraz bardziej zacierają, szczególnie między SLX-XT...
elton29 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Opłacałoby się bardziej gdybyś ją za powiedzmy mniej niż 200 zł kupił ale możesz negocjować, xt będzie sztywniejsza i lżejsza niż M590 Xt 760 770-780 g bez suportu M590 870-890 g bez suportu (moja sztuka ważyła 889g) Jeśli suport tez jest ok to negocjuj:)
michalj2 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Wedlug mnie kupno juz tak wiekowej korby ktorej zebatki wygladaja na mocno uzywane i maja przebieg conajmniej kilku tysiecy km mija sie z celem. Dwa ze nowsze korby shimano z nizyszch grup wygladaja lepiej niz ten juz wiekowy xt.
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2015 Mod Team Napisano 12 Marca 2015 Ja bym wziął xt właśnie dlatego ze pochodzi z 2006 roku
mpm470 Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 No właśnie 2005-2010 najlepsze lata XT, to warto też zaznaczyć..
Mod Team sznib Napisano 12 Marca 2015 Mod Team Napisano 12 Marca 2015 Też jestem za XT. Nowsze szpeje od Shimano (i nie tylko) coraz ładniejsze i coraz mniej żywotne/gorzej wykonane.
mpm470 Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Dobra,biore shimano, nie ma co sięzastanawiać, miałem taką korbę w poprzednim rowerze i nic jej się nie działo (dopóki ktoś sobie nie pożyczył roweru.) ...
Kaczorak Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek ubytków. A tak poradziliście autorowi tematu starą korbę XT no brawo. Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne.
Sagitt77 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Tylko nie kupuj FC-M590 w wersji z grafitowymi ramionami. Momentalnie farba Ci zejdzie jak przytrzesz butem. Na szczęście jest jeszcze srebrna wersja. Po za tym to dobra korba i nie mniej sztywna niż SLX czy XT.
Mod Team sznib Napisano 12 Marca 2015 Mod Team Napisano 12 Marca 2015 Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek ubytków. A tak poradziliście autorowi tematu starą korbę XT no brawo. Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. Mam manetki XT SL-M740 z ... 96r. Chodzą do tej pory bez zarzutów i jeszcze długo nie pochodzą. Za nic bym ich nie zamienił na nowe Alivio/Acera które są jedyną alternatywą na 8sp. Cóż, są tacy co wolą nowe, bo nowe, są tacy co wolą używki lepszej klasy. Ja się zaliczam do tych drugich.
michalj2 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Tak ale tu mowimy o korbie ktora ma 9lat i juz przynajmniej czesciowo zuzyte zebatki i suport, funckjonalnie wiec nie beda lepsze i trwalsze od nowych z m590. Ja bym wolal nowe bo same ramion i os sa raczej bez zarzutow w nowych czy starych korbach.
Kaczorak Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Mam manetki XT SL-M740 z ... 96r. Chodzą do tej pory bez zarzutów i jeszcze długo nie pochodzą. Tak masz rację - masz je ale nie planujesz ich kupować a to jest różnica. Jakbyś stał teraz przez wyborem manetek to kupiłbyś stare z 96r do nowego roweru? Ja jestem człowiekiem który lubi niezawodność ale także spokój psychiczny że po dokonanym zakupie nie będę zaraz leciał i coś musiał wymieniać, naprawiać czy poprawiać tym bardziej jeżeli nowe i stare jest w tej samej cenie.
tobo Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Zostały chyba przedstawione wszystkie za i przeciw, a nie "poloecono" bo to xt . Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. Oczywiście że warto przemyśleć jeśli coś jest w dobrym stanie, który do tego łatwo ocenić. Nie używaj stwierdzenia "za każdym razem" boonokulawo przystaje do realiów. Poza tym pytanie na forum jest właśnie dlatego że tu ludzie mają więcej dświadzenia w ocenie takich rzeczy.
Kaczorak Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Fakt stwierdzenie " za każdym razem" użyłem trochę nad wyraz. Nie neguje też doświadczenia bardziej doświadczonych ani ich wiedzy. Ale nigdy nie przekonacie mnie że stare 9-letnie używane XT (nawet w dobrym stanie) będzie lepsze od nowiutkiej korby Deore bo dzieli je 9 lat użytkowania. Chyba że to 9-letnie XT nie było nigdy używane i będzie miało gwarancję producenta ale takie rzeczy chyba bezpośrednio u wytwórcy albo jakiś bardzo mocno ukryty leżak magazynowy.
elton29 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Nikt Cię nawet nie będzie próbował przekonywać bo się specjalnie nie przejmuje... Jeśli sprzęt jest w dobrym stanie, bez problemu przyjmie nowy łańcuch a suport nie ma żadnych luzów to zostaje tylko kwestia negocjacji ceny bo że xt jest lżejsza i sztywniejsza pozostaje bezsprzeczne to dodam jeszcze łatwiej ją będzie sprzedać i do tego nie straci na wartości tak jak nowy sprzęt pokroju m-590. Tyle w temacie ode mnie, szerokości.
mpm470 Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Panowie, spokojnie:)Może ja powiem czym się kierowałem przy wyborze korby. Przede wszystkim, stosunkiem cena jakość, raczej nie robi różnicy czy korba jest nowa czy stara, jeżeli jest w dobrym stanie i bardzo dobra jakościowo i moge zaoszczędzić kupując sprzęt z wyższej półki to czemu nie? Jak już wczesniej wspomniałem miałem korbę FC-M760, zrobiłem na niej ładnych kilka km i o tej korbie akurat trochę wiem, mało tego tamtą również kupiłem używaną i w dodatku w gorszym stanie od tej, o wytrzymałość więc się nie boję, jednak słyszałem/czytałem ostatnio o zacierających się różnicach we współczesnych grupach xt/slx/deore i temat utworzyłem głównie po to, aby poznać opinie ludzi z forum, głównie o korbie deore, dowiedziałem się, że mimo postępu czasu korby deore nadal są klasą niższą niż XT i mimo różnicy wieku będą od niej odstawać zarówno sztywnością jak i wagą, o suport się aż tak nie martwię gdyż nawet zakup nowego nie jest jakimś super obciążającym wydatkiem, zasadniczo 4 piwka w knajpie, więc nawet jeżeli miałbym go wymienić za pół roku, płakał nie będe, zębatki w korbie XT wyglądają na przebieg ok 2k km, czyli jakos 1/3 żywotności, więc też jeszcze posłuża. Ot tyle z mojej strony, jeszcze raz dzięki wszystkim za opinie i rady. Pzdr!
Mod Team Puklus Napisano 12 Marca 2015 Mod Team Napisano 12 Marca 2015 Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek ubytków. Ty sprawdzałeś co napisałeś ? to kupowanie nowego to kupowanie kota w worku tak naprawdę, nie wiadomo bo nikt na tym nie jeździł wcześniej. Ja sam mam korbe jeszcze starszą, z roku 2000 i mogę sie założyć ze teraz kupicie sobie najnowszego XT, zajeździcie go na śmierć a ja tym samym dystansem swojej nie wiele zrobię. Myślicie ze to nie mozliwe ? obecnie korby XT zdychają po 10kkm , moja ma juz ponad 30kkm
xnimac Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam podobne pytanie więc napiszę tutaj. Miałem korbę Shimano FC-M545 (to samo co FC-M590 tylko na dwa blaty + rockring), chciałem kupiłem i wstawilem uzywane zebatki 32z i 44z, jednak nie idzie teraz tego kompletnie wyregulować - łańcuch przeskakuje, podobno za duża przerwa między zębatkami, bo jedna za wąska druga za szeroka. Zębatki shimano, bcd się zgadza. Teraz nie wiem czy lepiej kupić inne zębatki i kombinować dalej czy będą pasować (i koszt nowych srub - 20zł, bo oryginalne są zbyt długie) czy lepiej kupić całą korbę nową - FC-M590 albo XT z linka, bo w mojej obecnej suport i tak jest do wymiany. Powiedzcie zatem co sądzicie o tej korbie: http://allegro.pl/korba-shimano-xt-fc-m770-175mm-uzywana-3x9-i5168677580.html - czy te suporty accenta są w miarę dobre? No i korba wydaje się dość tania, jak na tak mały przebieg. Dzięki, pozdrawiam
Gość forestowy Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Ja sam mam korbe jeszcze starszą, z roku 2000 i mogę sie założyć ze teraz kupicie sobie najnowszego XT, zajeździcie go na śmierć a ja tym samym dystansem swojej nie wiele zrobię. Myślicie ze to nie mozliwe ? obecnie korby XT zdychają po 10kkm , moja ma juz ponad 30kkm Z ciekawości: co zdycha w obecnych korbach XT ? suport ? oczywista oczywistość - część zużywająca się . Zębatki to samo. Co tam jeszcze może zdechnąć ?
mpm470 Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 Z ciekawości: co zdycha w obecnych korbach XT ? suport ? oczywista oczywistość - część zużywająca się . Zębatki to samo. Co tam jeszcze może zdechnąć ? http://chroniclesofthevoyager.blogspot.com/2012/11/bike-tech-shimano-deore-xt-crank-review.html W sumie nic... (na zdjęciu model 2010.) tu chłopaki wymieniają się zdjęciami slxów http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=88874
elton29 Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 545 jakby to nazwać ma inny offset, zębatka 44 t na pewno Ci się nie licuje z ramionami korby i nie przerobisz tego w żaden sposób, w drugą stronę, 590 można przerobić na dwa blaty ale do 545 na 3 nie, rada moja to sprzedać obecna i kupić trzy rzędową korbę, za ok 240-270 zł dorwiesz w bardzo dobrym stanie lx lub slx-a 660(mój typ)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.