Lukeskywalker Napisano 19 Września 2016 Napisano 19 Września 2016 Kontaktowałem się z HCC i absolutnie nie można odwrócić bo będzie jak biopace ale dogadałem się, spokojnie mogę wysłać gdzie zlikwidują offset na maszynie Cytuj
Tatanka Napisano 19 Września 2016 Napisano 19 Września 2016 Po usunięciu offsetu będzie już ok? Cytuj
Lukeskywalker Napisano 19 Września 2016 Napisano 19 Września 2016 Tak, te 2 mm właśnie mi brakuje, po założeniu podkładki, dokladnie to grube zęby się nie mieszczą. Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka Cytuj
rambolbambol Napisano 19 Września 2016 Autor Napisano 19 Września 2016 Ten offset sam pilnikiem w 10 minut zlikwidujesz. Cytuj
EwkaZalicka Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Proszę o pomoc w sprawie łańcucha 10 speed. Jaka będzie różnica w PRAKTYCE miedzy deore hg54 a compagnolo który jest droższy 3 RAZY? Cytuj
EwkaZalicka Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Czyli jak zawsze sprawdź sama jak chcesz się dowiedzieć. Ciężko mi uwierzyć ze ten łańcuch wytrzyma 3 razy więcej ;P Cytuj
Tatanka Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Czyli jak zawsze sprawdź sama jak chcesz się dowiedzieć. Ciężko mi uwierzyć ze ten łańcuch wytrzyma 3 razy więcej ;P Nie prawda.Dostałaś odpowiedź.Jednemu wytrzyma dłuzej,innemu krócej.Zależy od stylu jazdy i warunków.Ale to bardzo dobry łańcuch Cytuj
EwkaZalicka Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Rozumiem że wszystkie tu osoby które mi odpisały MIAŁY te łańcuchy i wiedzą w praktyce że jest "więcej wytrzymalszy" i jest to "dobry łańcuch". Czy tylko tak sobie gdybają. Cytuj
ishi Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Tak miały. HG54 jest zrobione w gównolitu (pół sezonu i łańcuch na śmietnik).. tymczasem Campa Veloce drugi sezon i jeszcze się do czegoś nadaje. Cytuj
Tatanka Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 i jest to "dobry łańcuch". To jest BARDZO dobry łańcuch Którego nie miałem,nie mam i prawdopodobnie nie będę miał Cytuj
Tatanka Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 Nadęci,bo nie dali odpowiedzi jakiej się spodziewałaś? Cytuj
ghost985 Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 Panie i Panowie... stoję przed wyborem pomiędzy Argonem, a HCC. Piszą, że przy napędach 1x9/1x10 linia łańcucha 47-48 mm i mam dylemat - w Argonie podobno nie potrzeba podkładek (prosta konstrukcja, mniej elementów, nie trzeszczy itp. tylko korba, blat, śruby no i lepiej to wygląda), ale gdyby linia nie wyszła, gorzej będzie to niwelować. Z kolei w HCC można podłożyć i mieć tą linię powiedzmy "z regulacją" dlatego skłaniałbym się bardziej w jej stronę. Pytanie czym regulujecie, stosujecie jakieś marketowe podkładki (stalowe, miedziane) czy macie inny patent??, bo druciarstwa z jakimiś tulejkami chciałbym uniknąć. Czy się nie bawić, brać Argona, a linia sama wyjdzie?? Cytuj
ishi Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 (edytowane) Ciężko stwierdzić ale jeżeli napęd jest złożony z normalnych, nie kombinowanych elementów (korba 1x/3x) to CL powinno trzymać się zgodnie z założeniami ramy. Ja miałem na tym samym rowerze HCC 32T bez podkładek oraz Argona 30T z offsetem 2mm i w obu przypadkach wszystko działało poprawnie (korba 3x). Edytowane 29 Września 2016 przez ishi Cytuj
ghost985 Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 Rower budżetowy, na budżetowym Alivio m430 (przerzutka, korba 3 blaty, manetka) więc bez udziwnień. Cytuj
siimon Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 Z tego co wiem to blaty z offsetem są do korb 2rzędowych. W 3x zębatka wypada na środku więc nie ma potrzeby jej przesuwania. Z drugiej strony to tylko 2mm... Cytuj
ghost985 Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 OK, więc chyba HCC 34T wpadnie, w najbliższą sobotę na targach w Kielcach mają stoisko, to może się tam dodatkowo czegoś dowiem, dzięki za odzew. Cytuj
bommmbel Napisano 30 Września 2016 Napisano 30 Września 2016 Hej:) Z mojego oryginalnego unibika vipera 2016 nie wiele już zostaje, teraz kwestia napędu. Fabrycznie zamontowana korba shimano t521 – 48-36-26. Z najmniejszego blatu nigdy nie skorzystałem, 98% jeżdżę na środkowym i dlatego chcę system 1x. Na ten cel mam jakieś 400zł, bo myślałem o nowej korbie z łożyskami zewnętrznymi. Pytanie czy do mojej obecnej korby można zamontować zębatkę owalną? Będzie to wymagało jakiś kombinacji (w dłubaniu przy biku jestem początkujący)? Jeśli jednak będę wymieniał korbę na 1x to jaką byście polecili (nie ukrywam, że mile widziany byłby blat 38)? Przerzutka tylna to deore bez sprzęgła, a nowa kaseta to deore xt 11-32. Cytuj
llancer Napisano 30 Września 2016 Napisano 30 Września 2016 do 29er polecam 36t. do 26 moze i 38 bedzie ok... ostatnio dosyc spore podjazdy gdzie przednie kolo odrywa sie mimo lezenia prawie na kierownicy (rower full) robiłem na 36x34 Ale powiem wam, że podjazdy które kiedyś robiłem na 22x36 teraz robie na 36x34 Wtedy było mi niewiele lżej niż teraz chyba Kwestia dobrego treningu. Fakt ,że mając najmniejszy bieg 36x36 jadąc pod górę na maratonie to porażka. Ludzie wrzucają na te swoje 22x36 i jada tak wolno ,że mi albo pozostaje ich pod górę wyprzedzać,albo starać się aby nie stanąć z powodu zbyt wolnego pedałowania, gdyz poprzedzający sobie młynek robi. Nie wiem jak można jeździć np 29er na mniejszej niż 36 zębatce. Mi przecież nawet w lesie brakuje przełożeń czasami na zwyklej prostej. Na asfalcie cały czas mega kadencja.... Myślałem nad 38x11-40 kasetą... albo wrócićdo 2x10 38x24 z kasetą 11-28 ? Cytuj
modrzew Napisano 1 Października 2016 Napisano 1 Października 2016 Można jeździć nawet na 26” z 32T z przodu. Znam przypadki 28T w enduraku na 26” przy 1x10. Kwestia potrzeb, mnie np. asfalt, bycie „mistrzem długiej prostej” i dokręcanie na lekko nachylonych szutrówkach nie interesuje, a bez problemu kręcę na takim małym blaciku powyżej 35km/h w razie nagłej potrzeby. Nie każdy maraton to krótkie podjazdy do robienia „na sztywno”. Mowa o rowerze w teren a wymagania jakby był szosówką Na HT też jakoś instynktownie robiłem podjazdy „na szybko” i nieraz w górach po prostu nie starczało pary. Póki mocno kręciłem na nieco twardszym przełożeniu, to rower pokonywał przeszkody, ale jak zwolniłem to już kaplica. Za to na fullu widzę np. sens młynkowania na naprawdę miękkich przełożeniach bo zawieszenie robi swoje i suma summarum można być efektywniejszym. Cytuj
woojj Napisano 1 Października 2016 Napisano 1 Października 2016 do 29er polecam 36t. do 26 moze i 38 bedzie ok... ostatnio dosyc spore podjazdy gdzie przednie kolo odrywa sie mimo lezenia prawie na kierownicy (rower full) robiłem na 36x34 każdy ma swoje doświadczenia. To tak naprawdę kompromis. Dla amatora z zacięciem sportowym nie poleciłbym większej niż 34 (koła 29) a przełożenie 1:1 w 29 to twarde przełożenie.....takie na krótkie spinki ale nie na podjazdy w górach.... no chyba że się Armstrongiem ;-))) Cytuj
EwkaZalicka Napisano 1 Października 2016 Napisano 1 Października 2016 Można jeździć nawet na 26” z 32T z przodu. Znam przypadki 28T w enduraku na 26” przy 1x10. Kwestia potrzeb, mnie np. asfalt, bycie „mistrzem długiej prostej” i dokręcanie na lekko nachylonych szutrówkach nie interesuje, a bez problemu kręcę na takim małym blaciku powyżej 35km/h w razie nagłej potrzeby. Nie każdy maraton to krótkie podjazdy do robienia „na sztywno”. Mowa o rowerze w teren a wymagania jakby był szosówką Na HT też jakoś instynktownie robiłem podjazdy „na szybko” i nieraz w górach po prostu nie starczało pary. Póki mocno kręciłem na nieco twardszym przełożeniu, to rower pokonywał przeszkody, ale jak zwolniłem to już kaplica. Za to na fullu widzę np. sens młynkowania na naprawdę miękkich przełożeniach bo zawieszenie robi swoje i suma summarum można być efektywniejszym. Po prostu jesteś koksem który jeździ z kadencja 120 godzinami. Zazdroszczę. Cytuj
EwkaZalicka Napisano 1 Października 2016 Napisano 1 Października 2016 Oczywiście też jeździ na modnych 29 calowych koksach ;P Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.