Jumperone Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Witam Rozglądam się za nowymi oponkami do mojego Carvera, bo te obecnie zamontowane robią się powoli łyse Aktualnie śmigam na Schwalbe Marathon Plus ATB 2.0 z których jestem generalnie zadowolony. Jeżdżę głównie po asfalcie na codzień, ale zdarzają mi się wypady do lasu od czasu do czasu, więc dobrze gdyby i tam sobie radziły. Budżet to ok. 50zł za sztukę (może być mniej) gdyż potrzebuje je na zaraz, a funduszy brak. Przeglądając forum i internet wytypowałem 3 kandydatów: -Geax Gato -Geax Saguaro (te podobają mi się wizualnie przez białe i czerwone odmiany, które pasowałyby kolorystycznie do roweru, ale nie zdaje się tylko na to ) -Race King Czy są to dobre wybory czy może lepiej poszukać czegoś innego? A może znajdzie się coś tańszego? Liczę na pomoc
Ziemko Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Jeśli chcesz coś i w teren i na asfalt to z tych trzech skreśliłbym Gato, który ma typowo terenowy bieżnik. Saguaro i Race King jest bardziej uniwersalny. O Race Kingach mam marną opinię choć niektórzy twierdzą że kilka tysi wytrzymują.
Jaca911 Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 O Race Kingach mam marną opinię choć niektórzy twierdzą że kilka tysi wytrzymują. Byłem zachwycony RK 2.2 drut przez 1800km, jeździło się świetnie. Niestety ścianki boczne to nieporozumienie. Po około 1500km szlag trafił tylną, rozeszła się na boku, po kolejnych 300km przednia po przełożeniu na tył to samo - 110zł poszło w błoto. Niestety kamieniste szlaki Jury w okolicy Ojcowa to nie jest to, co te opony lubią najbardziej. Miałem dać szansę X-Kingom, ale chyba teraz kupie Saguaro...
Jumperone Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Napisano 12 Czerwca 2014 Dziękuje bardzo za odpowiedzi Czyli na razie eliminuje Race Kinga, a na prowadzeniu są Saguaro wraz z Mezcalami. Korcą mnie jednak najbardziej Saguaro przez białe/czerwone paski po bokach, bo nikt na nie jeszcze nie narzekał, a moim zdaniem ciekawie komponowałyby się z rowerem: Jeśli ktoś by miał coś z paskami najlepiej białymi to chętnie się zapoznam z innymi modelami
kporys Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Mam Race Kingi i przejechane na jednej ok 3k(przetarta scianka, lecz nadal w użytku w drugim rowerze) a na drugiej ok 3,5k zużycie bieżnika jest naprawdę stosunkowo niewielkie, a opory toczenia niewielkie. W Wielkopolsce raczej cienkie ścianki ogromnym problemem by nie były. Jako alternatywę dla Mezcala, zobacz Maxxisa Aspen.
zibra Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Ja uzywam kombi Saguaro/Scylla, obecnie tyl zmienilem na Cobra Air Ligt, ale nie wiem czxy wystepuje w wersji drutowej. Generalnie na naped cos z mniejszymi oporami, a na przod z bardziej agresywnym bieznikiem i Saguaro jest bdb. Tez mam carvera Fotoniewyjsciowe z nowym tylem - potestuje i dam znac. Z przodu tak sie prezentuje czerwone Saguaro
Garp Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 Jeżdżę na Maxxis Apen 26x2.1, płaciłem 69 zł za sztukę w stacjonarnym sklepie. Na asfalcie szybkie, w błocie słabo, ale szybko się czyszczą. Nie wiem jeszcze jak na mokrym, mam nadzieję że lepiej niż Schwalbe Racing Ralph...
Jumperone Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 zibra ładny Carverek Sam najchętniej wyposażyłbym się w takie połączenie opon, ale Cobry już są droższe Jeszcze jedno pytanko - jak oceniasz Saguaro po pewnym czasie? Chodzi o zużycie ogólne i wygląd wizualny czerwonej części? Wymienione wcześniej Mezcale wydają się delikatniejsze w porównaniu do masywniejszych Saguaro i ciekawi mnie jaka byłaby różnica w oporach w tych dwóch modelach. I dochodzi kwestia szerokości - mam aktualnie 2.0, a Mezcale występują w 1.9 lub 2.1. Wiem, że węższe mają mniejszą wagę, ale czy będę mógł je bez problemu założyć na moje obręcze?
Jumperone Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Napisano 14 Czerwca 2014 Natknąłem się jeszcze na Schwalbe Hurricane Performance. W internecie raczej polecane i wyglądają na delikatniejsze od geax'ów. Czy przełoży to się na mniejszy opór na asfalcie na którym jeżdżę ponad 80%?
zibra Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 Czerwona opaska jest widoczna nawet przy zabrudzonwej oponie i nie jest to taki jaskrawy kolor. Z przodu mam wersje drut - powinna byc bardzo wytrzymala, bardziej niz opona zwijana. Jak na razie ma przejecane dopiero kilkaset klilometrow, ale nie widze zadnyc sladow zuzycia.
Ziemko Napisano 14 Czerwca 2014 Napisano 14 Czerwca 2014 Z przodu mam wersje drut - powinna byc bardzo wytrzymala, bardziej niz opona zwijana. Zwijane opony mają mniejszą masę ale wynika to z użycia kevralowego sznurka zamiast drutu a nie innej, lżejszej i łatwo ścierającej się gumy. Osobiście do drutu raczej już nie wrócę.
Jumperone Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 Byłem się przejechać do sklepu rowerowego w okolicy i.. kupiłem Schwalbe Hurricane. Za komplet wyszło mnie 134zł co takim złym wynikiem nie jest. Co do samych opon to faktycznie tak jak nazwa mówi - szybkie jak huragan Wiele lepiej mi się śmiga niż na poprzednich marathonach atb plus, ale muszę jeszcze je potestować w terenie jeszcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.