Skocz do zawartości
FreshFredsHD

[amortyzator] Fox w Ghoście

Rekomendowane odpowiedzi

FreshFredsHD

Witam, mam zamiar poinformować sklep rowerowy, żeby mi wymienili amortyzator przed zakupem na inny. Chcę wymienić w rowerze Ghost AMR LECTOR 2990 E:I amortyzator FOX Forx 32F Air FIT CTD Remote 110 mm Kashima (producent nie podał szczegółowych danych) na amortyzator Fox 34 FLOAT 29 140 FIT CTD Remote 2014. Oto moje pytania:

 

1.Czy Fox współpracuje z Ghostem, że dostarcza im specjalnie ustawione amortyzatory do ich rowerów?

2.Jeśli tak to, czy w sklepie będą mogli mi ustawić takie ustawienia fabryczne dostosowane do roweru?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Wymiana amorka ze 110 na 140 mm zasadniczo zmieni geometrię roweru - zmianie ( mniej więcej o 1 stopień) ulegnie kat główki i rury podsiodłowej, podniesie się suport i zmieni się położenie środka ciężkości.Same te fakty powinny zostać przemyślane przed wymianą.

Pytanie nr 1.

Często zdarza się ,że przednie amorki mają określoną przez producenta rowerów charakterystykę ( głównie tłumienie kompresji ) - należy założyć,że Ghost,jako część dużej grupy finansowej ( Accel Group) skupiającej Lapierre,Haibike i Ghosta ma na tyle silną pozycję,że może ( i raczej to robi) określić Foxowi charakterystykę amortyzatora i tłumika. Zasadniczo tył i przód są zestrojone tak,aby jak najlepiej ze sobą współpracowały. Możliwe więc,że zakładając amorek w wersji box będziesz miał inne ustawienia, co może zaburzyć nieco komfort jazdy ( przód liniowy, tył progresywny). Zresztą w wersji E:I jeden z czujników jest umieszczony w amorku,więc wymiana na "zwykły" amorek spowoduje wadliwą pracę systemu E:I

Pytanie nr 2.

Bardzo wątpliwe z naciskiem na wręcz niemożliwe. Nastawy tłumika kompresji dla poszczególnych rowerów są wewnętrzną tajemnicą marki i raczej nie są udostępniane serwisom. Tym bardziej dla systemu E:I.

Zawsze jednak możesz się upewnić w CultBikes. 

 

Niemniej jednak wspomniana wymiana amorka jest mocno średnim pomysłem zarówno ze względu na geo jak i działanie systemu E:I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FreshFredsHD

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

 

Nie mówię o SAGu, tylko o ustawieniach, które można dokonać w serwisie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • ToTamir
      Przez ToTamir
      Witam,
      Jakie trenażery będą pasowały do mojego roweru? Podobno jest spory problem z wpasowaniem i przejściówkami, a zdania "ekspertów" w okolicy są podzielone... A ja mam zamiar kupić, złożyć i używać, a nie bawić się przez 3 miesiące w wymiany i oczekiwania na części. 
      Od siebie dodam (bo na ramie jest tylko 12x142), że według producenta THRU-AXLE jest x1.5. Napęd shimano ultegra. 
      Jeżeli będą potrzebne jakieś inne zdjęcia, czy parametry to oczywiście podam.



    • Figura
      Przez Figura
      Mam 182 cm wzrostu waze 67 kg. nie moge zdecydowac  sie odnosnie tych 2 rowerów
      rower kola 27,5 rama 19
      rower koła 29 rama 16
      potrzebuje roweru na studia do poruszania sie po warszawie ale tez pewnie na jakieś male wypady poza.
      wszelka pomoc mile widziana , na rowerach nie znam sie praktycznie wcale.
    • jaculson01
      Przez jaculson01
      Witam, chciałbym prosić Was o pomoc. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o rowery. Potrzebuję roweru do poruszania się po mieście, do pracy, do szkoły itd. czasami wybiorę się w jakąś wycieczkę (max 50km) nie mam zamiaru jeździć nim po górach ani lasach. Czy do 1000zł znajdę w miarę dobry rower do takich celów?
    • KrissDeValnor
      Przez KrissDeValnor
      Podobno planują zmiany w przepisach dotyczących poruszania się rowerem po chodniku ( hulajnogi też są uwzględnione ) :
      https://bezprawnik.pl/ograniczenie-predkosci-dla-rowerow/
      Niby można się po tym uśmiechnąć z politowaniem, ale czy na pewno jest do tego powód ?
      PS
      Ciekawe, że mając dziecko w foteliku, lub w przyczepce, trzeba jechać jezdnią
    • Prezes14
      Przez Prezes14
      Dzień dobry, 
      Witam na forum. Chciałbym spytać o radę dotyczącą kupna roweru - kompletnie się na tym nie znam. 
      Cena myślę, że do 2300 jeśli chodzi o rower zwykły, lub 4500-5000 jeśli chodzi o elektryka. 
      Byłem w sklepie rowerowym u znajomego. Polecił mi rower merida big nine 300 za 3800, lub ewentualnie kellys spider 30 za 2300. Nie bez znaczenia jest moja waga ok. 130 kg, stąd rower powinien mieć wzmocnione koła.
      Czy mogę prosić o jakąś radę dotyczącą kupna jakiegoś modelu, zasugerowanie czegoś, czy jest możliwe kupno elektryka do 5 tys zł z którego będę w miarę zadowolony? Do tej pory sugerowałem się głównie rozmiarem kół tj. 29 cali i właśnie wzmocnionymi kołami. Ponoć nie bez znaczenia są też pneumatyczne amortyzatory - niestety niedostępne w tej cenie. 
      Jeśli chodzi o ilość jazdy zwykle są to jednorazowe wypady, myślę, że nie zrobię rowerem więcej niż 500 km na sezon. Chyba, że mi się bardzo spodoba. Jeśli chodzi o specyfikę tras - głównie jeżdżę po drogach, ewentualnie jakieś trasy w lesie czy po polach. Wzrost 188cm.
×