Skocz do zawartości
FreshFredsHD

[amortyzator] Fox w Ghoście

Rekomendowane odpowiedzi

FreshFredsHD

Witam, mam zamiar poinformować sklep rowerowy, żeby mi wymienili amortyzator przed zakupem na inny. Chcę wymienić w rowerze Ghost AMR LECTOR 2990 E:I amortyzator FOX Forx 32F Air FIT CTD Remote 110 mm Kashima (producent nie podał szczegółowych danych) na amortyzator Fox 34 FLOAT 29 140 FIT CTD Remote 2014. Oto moje pytania:

 

1.Czy Fox współpracuje z Ghostem, że dostarcza im specjalnie ustawione amortyzatory do ich rowerów?

2.Jeśli tak to, czy w sklepie będą mogli mi ustawić takie ustawienia fabryczne dostosowane do roweru?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Wymiana amorka ze 110 na 140 mm zasadniczo zmieni geometrię roweru - zmianie ( mniej więcej o 1 stopień) ulegnie kat główki i rury podsiodłowej, podniesie się suport i zmieni się położenie środka ciężkości.Same te fakty powinny zostać przemyślane przed wymianą.

Pytanie nr 1.

Często zdarza się ,że przednie amorki mają określoną przez producenta rowerów charakterystykę ( głównie tłumienie kompresji ) - należy założyć,że Ghost,jako część dużej grupy finansowej ( Accel Group) skupiającej Lapierre,Haibike i Ghosta ma na tyle silną pozycję,że może ( i raczej to robi) określić Foxowi charakterystykę amortyzatora i tłumika. Zasadniczo tył i przód są zestrojone tak,aby jak najlepiej ze sobą współpracowały. Możliwe więc,że zakładając amorek w wersji box będziesz miał inne ustawienia, co może zaburzyć nieco komfort jazdy ( przód liniowy, tył progresywny). Zresztą w wersji E:I jeden z czujników jest umieszczony w amorku,więc wymiana na "zwykły" amorek spowoduje wadliwą pracę systemu E:I

Pytanie nr 2.

Bardzo wątpliwe z naciskiem na wręcz niemożliwe. Nastawy tłumika kompresji dla poszczególnych rowerów są wewnętrzną tajemnicą marki i raczej nie są udostępniane serwisom. Tym bardziej dla systemu E:I.

Zawsze jednak możesz się upewnić w CultBikes. 

 

Niemniej jednak wspomniana wymiana amorka jest mocno średnim pomysłem zarówno ze względu na geo jak i działanie systemu E:I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FreshFredsHD

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

 

Nie mówię o SAGu, tylko o ustawieniach, które można dokonać w serwisie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • EndurosBoyee
      Przez EndurosBoyee
      Witam! Poszukuję klocków hamulcowych do 40 zł. Koniecznie półmetaliczne lub żywiczne ( ponieważ takie preferowane są do moich tarcz). Zaciski sram Level.
       
    • iluzjonista123
      Przez iluzjonista123
      Hej! Szukam roweru dla mamy, w stylu crossowego/miejskiego. Głównie na czym mi zależy, to żeby była wygodna pozycja, czyli wysoka kierownica. Jeżdżone będzie głównie po mieście, czyli chodniki, kostka. Czasem do lasu.
      Wzrost ~165cm
      Niedawno była w sklepie i polecili je któreś  z tych:
      https://nrowery.pl/crossowe/103-madeira-db-da.html lub https://nrowery.pl/crossowe/104-madeira-db-ac.html https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Onilus-Naila-3.0-28-grafitowy-polysk-2020/28179 https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/trekking_cross/northtec/43134/boudicca_al Z góry dziękuję za podpowiedzi :)
    • MateuszS1992
      Przez MateuszS1992
      Siemka, mam problem przy wyborze roweru, jeżdżę rowerem MTB z Decathlonu za 1000zl z 26 calowym kołem. Zima nie jeżdżę w ogóle...latem staram się codziennie 20-40km + czasem wycieczka ze znajomymi 10-15km, przy 40km mam średnią 20kmh. 
      I tutaj pytanie i prośba o pomoc, co kupić na 95% asfalt,  5% ze znajomymi po utwardzonej drodze czy np szrucie. 
      Zalezy mi na większej sredniej bo teraz bardzo odstaje
      Mam do wydania 2500zl choć chętnie kupię za 1500 jak nie będzie dużej różnicy w osprzęcie bo jeżdżę tylko amatorsko.

      Wybrac rower crossowy typu Kands Maestro, Avangarde lub Kross Evado 5.0 lub inne,  proszę o pomoc.
      Czy bardziej celować w rower fitness typu Kross Pulso 1.0 lub 2.0
      I czy będzie duża różnica miedzy crossowym a fitness czy może po prostu kupić crossowy i zmienić opony ma gładkie 30/35mm?
      proszę o pomoc bo już się zastanawiam 3 tygodnie:)
       
       
       
       
       
    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




×